! De B'tjes gaan op volle kracht door naar deel acht!
Re: ! De B'tjes gaan op volle kracht door naar deel acht!
Vera: ach, is dat een merrievlecht? En ik vond het nog wel zo stoer! Bovenlangs vlechten (dat is dan toch hengstenvlecht?) kan ik wel, maar blijft in Bailey's manen niet zitten. Dit wel redelijk, en ik vind het persoonlijk mooier dan bovenlangs omdat de vlecht er dan mooi op ligt.
Wat jammer Anouska dat je nu niet mag doneren. Wel begrijpelijk natuurlijk, je wil natuurlijk dat het 100% safe is, maar wel heel zonde dat iemand zoals jij die graag wil doneren dat niet kan omdat er niet genoeg bekend is.
Wat jammer Anouska dat je nu niet mag doneren. Wel begrijpelijk natuurlijk, je wil natuurlijk dat het 100% safe is, maar wel heel zonde dat iemand zoals jij die graag wil doneren dat niet kan omdat er niet genoeg bekend is.
- Ilonka
Ik maakte ook altijd zo'n vlecht Sterre en noem alles hengstenvlecht. Het nadeel van een vlecht die van voor naar achteren loopt is dat hij enigszins de bewegingen van het paard beperkt, van de hals als het paard deze naar de grond wil brengen. Omdat de paarden bij de endurance natuurlijk wel moeten eten/drinken onderweg is dat niet handig, meestal wordt daar dan een hengstenvlecht van oren naar midden hals en van schoft naar midden hals gemaakt zodat je twee vlechten halverwege de hals naar beneden hebt hangen.
Ik zou aan twee kanten kunnen vlechten bij Brass, maar ik denk dat gewone vlechten (aan twee kanten) makkelijker is.
Gisteren nog even een rondje van 12 km gedraafd, volgens mij is Brass er wel klaar voor. Hoop dat het lekker koel wordt en niet zoals gisteren waar het s'avonds nog 16 graden was.
Balen Anous!
Ik zou aan twee kanten kunnen vlechten bij Brass, maar ik denk dat gewone vlechten (aan twee kanten) makkelijker is.
Gisteren nog even een rondje van 12 km gedraafd, volgens mij is Brass er wel klaar voor. Hoop dat het lekker koel wordt en niet zoals gisteren waar het s'avonds nog 16 graden was.
Balen Anous!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
- kristelhans
Of gewoon allemaal lekker een boogje! 
Het was warm he? Heb het altijd koud maar gisteren eens lekker niet! Geloof dat het weekend wel iets koeler gaat worden. Ik start rond de middag, warmste punt van de dag..dan heb ik ook geen zin in 16 graden..arme Beer..haha!
Cursus was leerzaam en vooral leuk en gezellig. Nog een bijeenkomst en dan mijn examenproduct maken..komt goed, leuke studie. Vandaag heel druk, veel klassen, veel uitleggen en ik zit de hele dag in een stinklokaal..bah!

Het was warm he? Heb het altijd koud maar gisteren eens lekker niet! Geloof dat het weekend wel iets koeler gaat worden. Ik start rond de middag, warmste punt van de dag..dan heb ik ook geen zin in 16 graden..arme Beer..haha!
Cursus was leerzaam en vooral leuk en gezellig. Nog een bijeenkomst en dan mijn examenproduct maken..komt goed, leuke studie. Vandaag heel druk, veel klassen, veel uitleggen en ik zit de hele dag in een stinklokaal..bah!
- Ilonka
Ben je helemaal GEK Kristel? Boogjes zijn ZO 2010... 

Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
boogjes zijn in
heb 2 weken terug Githa haar manen terug gefatsoeneerd en iedereen stond ervan te kijken
zo mooi was de commentaar
(Jalenka is haar hangende manen trouwens volledig kwijt, die heeft terug geen manen meer, probeer ze terug recht te krijgen)
vandaag men dagje ouderschapsverlof (1 dag in de week)
er komt iemand voor de onderhoud van onze condensatieketel, normaal zou hij in de voormiddag moeten komen
zie hem er al door komen om half 12, maar dan moet ik om arwen
zal wel zien he
heb 2 weken terug Githa haar manen terug gefatsoeneerd en iedereen stond ervan te kijken
zo mooi was de commentaar
(Jalenka is haar hangende manen trouwens volledig kwijt, die heeft terug geen manen meer, probeer ze terug recht te krijgen)
vandaag men dagje ouderschapsverlof (1 dag in de week)
er komt iemand voor de onderhoud van onze condensatieketel, normaal zou hij in de voormiddag moeten komen
zie hem er al door komen om half 12, maar dan moet ik om arwen
zal wel zien he

had dus even gebeld naar die firma die dat onderhoud kwam doen
technieker had pech met zijn wagen, moest nog naar bandencentrale eerst
dus heb gezegd dat ik ondertussen nog even weg moest, ze gingen het regelen dat hij er ongeveer ging zijn in de namiddag
stipt 1u was hij er
ben blij
alles was in orde
technieker had pech met zijn wagen, moest nog naar bandencentrale eerst
dus heb gezegd dat ik ondertussen nog even weg moest, ze gingen het regelen dat hij er ongeveer ging zijn in de namiddag
stipt 1u was hij er
ben blij
alles was in orde

Daar loop ik ook al tijden mee in mijn hoofd, bloeddonor worden.Anouska schreef:Ik ben helaas niet door de screening van bloeddonor gekomen, doordat ik 10 jaar terug een melanoom gehad heb mag ik geen bloed geven. Ze weten nog te weinig of het in het bloed zit enzo, dus hebben ze in europa besloten dat het dus niet mag. Tja, de ontvanger zou ziek van je bloed worden, moet er niet aan denken.
Heb alleen vandaag de eerste van drie hepatitis-B vaccinaties gehad (ik ben EHBO-er op het werk), dus eerst die cyclus maar afmaken... Dan zien we in oktober weer verder.
Beauty
Kijk anders eens op http://www.sanquin.nl Mike.
Dit is een foto van mijn hoofdstel zoals hij op e-bay staat. Zelf heb ik er dus 1 bakstuk af gehaald. Heb hem ffdoor de olie geslingerd en hem net opgehangen om uit te lekken.

Dit is een foto van mijn hoofdstel zoals hij op e-bay staat. Zelf heb ik er dus 1 bakstuk af gehaald. Heb hem ffdoor de olie geslingerd en hem net opgehangen om uit te lekken.

Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
Benthe heeft ijzers Benthe heeft ijzers
Alles is goed gegaan. Mevrouw staat er très chic bij, jeeeetje wat ziet dat er professioneel uit
Heb foto's en een filmpie, zijn aan het uploaden
Anous wat een vet gaaf hoofdstel!!!!!!

Alles is goed gegaan. Mevrouw staat er très chic bij, jeeeetje wat ziet dat er professioneel uit

Heb foto's en een filmpie, zijn aan het uploaden

Anous wat een vet gaaf hoofdstel!!!!!!

♥♥ I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
anouska: jammer dat je niet door de screaning bent. Maar wel goed dat ze
zo streng zijn. This toch bloed voor iemand anders
en wat een chique
hoofdstel heb je gekocht.
sterre: hihihi ja nou ja ik noem het altijd een merrievlecht omdat ik me
verzorgshet er altijd mee vlocht en dat was een merrie. En die andere
gebruikte ik altijd bij het hengstje
Dus ja this iig een handig vlecht dat wel 
kristel: wat doe jij dan voor werk als ik mag vragen. Ivm klaslokaal ben je juf?
sofie: ooh dat vraagt om een foot van Githa haar boogje
zo streng zijn. This toch bloed voor iemand anders

hoofdstel heb je gekocht.
sterre: hihihi ja nou ja ik noem het altijd een merrievlecht omdat ik me
verzorgshet er altijd mee vlocht en dat was een merrie. En die andere
gebruikte ik altijd bij het hengstje

kristel: wat doe jij dan voor werk als ik mag vragen. Ivm klaslokaal ben je juf?
sofie: ooh dat vraagt om een foot van Githa haar boogje

Leuk, leuk, leuk Marleen!
Ja Sofie, foto van Githa's boogje!
Ben echt helemaal happy met mijn hoofdstel! Moet nog ff neusriem en bakstuk van plaats wisselen en dan kan Bjorn hem om.
Ja Sofie, foto van Githa's boogje!
Ben echt helemaal happy met mijn hoofdstel! Moet nog ff neusriem en bakstuk van plaats wisselen en dan kan Bjorn hem om.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
fijn Kristel, dat de studie zo goed bevalt. Wel jammer van het mooie weer... maar volgens mij wordt het ook prachtig van het weekend tijdens jullie debuut!
Annalynn, dat de vlecht de bewegingen belemmert kan ik me inderdaad voorstellen nu je het zegt. Voordeel is dat Bailey wel zulk lang haar heeft dat ik heel losjes kan vlechten, blijft het nog zitten (en stiekem zou ik niet eens strak kúnnen vlechten, al zou ik het willen
)
Lekker dat Brass er helemaal klaar voor is, jij ging direct met haar klasse 2 starten toch?
Sjiek hoofdstel Anouska! Ben benieuwd hoe het eruit ziet om Bjorns hoofdje
Super Marleen! Nu kleppert ze natuurlijk ook ineens als ze over de weg loopt, ik vind dat altijd zo'n gezellig geluid!
Ben ook benieuwd naar de boogjesfoto's van de dames van Sofie hoor!
Hier zou vandaag de paardentandarts komen op stal, maar dat ging op het laatste moment niet door. Heb er dus maar een mooie rit van gemaakt samen met stalgenootje, we zijn weer een stapje verder geweest dan 'het bekende' en naar het rozendaalse veld geweest.
Dat betekende voor Bailey dat hij voor het eerst over een vrij smalle voetgangersbrug over de A50 moest terwijl er onder hem allemaal auto's raasden. Dapper paard deed het keurig, wat een kanjer is het toch!
Voor wie het leuk vindt, deze route hebben we gereden vandaag
http://www.afstandmeten.nl/index.php?id ... bWh2YZCeBI
Annalynn, dat de vlecht de bewegingen belemmert kan ik me inderdaad voorstellen nu je het zegt. Voordeel is dat Bailey wel zulk lang haar heeft dat ik heel losjes kan vlechten, blijft het nog zitten (en stiekem zou ik niet eens strak kúnnen vlechten, al zou ik het willen

Lekker dat Brass er helemaal klaar voor is, jij ging direct met haar klasse 2 starten toch?
Sjiek hoofdstel Anouska! Ben benieuwd hoe het eruit ziet om Bjorns hoofdje

Super Marleen! Nu kleppert ze natuurlijk ook ineens als ze over de weg loopt, ik vind dat altijd zo'n gezellig geluid!
Ben ook benieuwd naar de boogjesfoto's van de dames van Sofie hoor!
Hier zou vandaag de paardentandarts komen op stal, maar dat ging op het laatste moment niet door. Heb er dus maar een mooie rit van gemaakt samen met stalgenootje, we zijn weer een stapje verder geweest dan 'het bekende' en naar het rozendaalse veld geweest.
Dat betekende voor Bailey dat hij voor het eerst over een vrij smalle voetgangersbrug over de A50 moest terwijl er onder hem allemaal auto's raasden. Dapper paard deed het keurig, wat een kanjer is het toch!
Voor wie het leuk vindt, deze route hebben we gereden vandaag
http://www.afstandmeten.nl/index.php?id ... bWh2YZCeBI
- Ilonka
Lekker rondje Sterre! Ik ken de omgeving daar goed en mis het nog regelmatig!
Smal bruggetje inderdaad en dat over de snelweg. Ilonk vind het prima maar Brass vind dat soort dingen ook nog wel spannend.
Ik start Brass inderdaad direct klasse II maar stop na één rondje dus wel klasse I afstand. (En ik krijg er 1 WP voor terwijl als je echt klasse I rijdt je er 1 tot 3 WP voor krijgt.) Heb vanavond even vlechten bij Brass geprobeerd, aan de linkerkant hengstenvlecht lukt me nog wel maar rechts, wat een drama. Ik kan gewoon niet 'andersom' vlechten. Dat worden dus toch gewone vlechtjes.
Heb er zin in!
Marleen wat goed dat Benthe op ijzers staat, zijn ze ineens 'groot'.
Heel net hoofdstel Anouska! Ik vind het altijd wel mooi maar rijd zelf altijd zonder neus, front en keelriem en dan blijft er zo weinig over van zo'n prachtig hoofdstel.
Smal bruggetje inderdaad en dat over de snelweg. Ilonk vind het prima maar Brass vind dat soort dingen ook nog wel spannend.
Ik start Brass inderdaad direct klasse II maar stop na één rondje dus wel klasse I afstand. (En ik krijg er 1 WP voor terwijl als je echt klasse I rijdt je er 1 tot 3 WP voor krijgt.) Heb vanavond even vlechten bij Brass geprobeerd, aan de linkerkant hengstenvlecht lukt me nog wel maar rechts, wat een drama. Ik kan gewoon niet 'andersom' vlechten. Dat worden dus toch gewone vlechtjes.
Heb er zin in!
Marleen wat goed dat Benthe op ijzers staat, zijn ze ineens 'groot'.
Heel net hoofdstel Anouska! Ik vind het altijd wel mooi maar rijd zelf altijd zonder neus, front en keelriem en dan blijft er zo weinig over van zo'n prachtig hoofdstel.
dat begrijp ik niet helemaal Annalynn, of ben je verplicht klasse 2 te starten om wat je eerder met Ilonk gereden hebt? Terecht dat je er zin in hebt! Supertof toch, ben zo benieuwd naar de foto's en jullie verhalen 
Als je de omgeving hier teveel gaat missen en je een keer verveelt moet je gewoon een keer langskomen hoor, kunnen we samen een ritje maken!

Als je de omgeving hier teveel gaat missen en je een keer verveelt moet je gewoon een keer langskomen hoor, kunnen we samen een ritje maken!
ik leef nog hoor, maar ben op dit moment meer op kantoor dan thuis geloof ik
Wat heb ik ff snel gelezen?
Sterre is ook bezig om van Bailey een endurancepaard te maken
Vera heeft er een nieuwe term in gegooid........ merrievlecht???
Herma heeft wat problemen met de namen, maakt niks uit hoor, komt vanzelf
Anouska is niet goed bevonden als bloeddonor
Kristel heeft nu al een ZONNESTEEK, boogjes knippen??????
ok, ok, ik kom je half tegemoet, Vera heeft een boogje en wordt zaterdag door Viv helemaal netjes geknipt
Annalynn en Brass zijn klaar voor hun wedstrijd
Benthe staat op ijzers
Sofie heeft complimentjes gehad voor de boog van Githa
Ik ben er deze winter achter gekomen dat Exel dus een echt buitenpaard is en absoluut geen stalpaard. Hij heeft nog nooit wat gemankeerd en deze winter staat hij voor het eerst in z'n leven op stal en hij krijgt het 1 na het ander. Eerst die luizen, toen kreeg hij een kuchje met wat verhoging, was gelukkig snel over, maar de laatste tijd heeft ie elke keer van die vieze groene snotneuzen. Hij heeft dan ook een flinke optater gehad hiervan en z'n weerstand is blijkbaar behoorlijk gedaald, dit was dan ook de eerste en de laatste winter dat ze opgehokt stonden. Nog meer reden om deze zomer een goed winterplekje in de wei te creeëren, zodat ze lekker buiten kunnen blijven

Wat heb ik ff snel gelezen?
Sterre is ook bezig om van Bailey een endurancepaard te maken
Vera heeft er een nieuwe term in gegooid........ merrievlecht???
Herma heeft wat problemen met de namen, maakt niks uit hoor, komt vanzelf
Anouska is niet goed bevonden als bloeddonor

Kristel heeft nu al een ZONNESTEEK, boogjes knippen??????

Annalynn en Brass zijn klaar voor hun wedstrijd
Benthe staat op ijzers
Sofie heeft complimentjes gehad voor de boog van Githa
Ik ben er deze winter achter gekomen dat Exel dus een echt buitenpaard is en absoluut geen stalpaard. Hij heeft nog nooit wat gemankeerd en deze winter staat hij voor het eerst in z'n leven op stal en hij krijgt het 1 na het ander. Eerst die luizen, toen kreeg hij een kuchje met wat verhoging, was gelukkig snel over, maar de laatste tijd heeft ie elke keer van die vieze groene snotneuzen. Hij heeft dan ook een flinke optater gehad hiervan en z'n weerstand is blijkbaar behoorlijk gedaald, dit was dan ook de eerste en de laatste winter dat ze opgehokt stonden. Nog meer reden om deze zomer een goed winterplekje in de wei te creeëren, zodat ze lekker buiten kunnen blijven
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

Ik stem ook voor een boogje!
Gaaf hoofdstel Anouska!
Ga van het weekend even bijlezen
Gaaf hoofdstel Anouska!
Ga van het weekend even bijlezen

- Ilonka
Sterre ik heb gekozen voor een halve klasse II omdat ik dit beter vind aansluiten bij wat ik met Brass wil, hogerop komen. In de klasse I heb je een P/A (Pols-Ademhaling controle) die iets na de helft van de rit zit. Deze haalt je ontzettend uit je ritme daar je dan aan HF van 60 of lager moet hebben, je hebt wel 10 minuten om aan te bieden maar na een uurtje draven zijn we juist net lekker op dreef. Daarnaast komt na de klasse I de P/A nooit meer voor.
Bij de klasse II is die P/A er niet maar heb je ongeveer halverweg een vetgate. Hier moet je ook aanbieden met een HF van 60 of lager is je paard goed krijgt deze 30 minuten pauze en wordt nog een keer helemaal gekeurd door de DA. Wat ik dus doe is dan op de outtime, na die 30 minuten, aanbieden voor de nakeurig en dan stoppen.
Bij de klasse II is die P/A er niet maar heb je ongeveer halverweg een vetgate. Hier moet je ook aanbieden met een HF van 60 of lager is je paard goed krijgt deze 30 minuten pauze en wordt nog een keer helemaal gekeurd door de DA. Wat ik dus doe is dan op de outtime, na die 30 minuten, aanbieden voor de nakeurig en dan stoppen.
Balen Clau, dat Exels weerstand zo naar beneden is gegaan.. Hoop dat het lentezonnetje weer een hoop goedmaakt voor 'm.
Dankjewel voor je uitleg Annalynn, ik snap het helemaal nu!
Bailey stond laatst zo in de wei te grazen dat al z'n manen voorover over z'n hals vielen, zag er echt net uit als een boog, zo grappig! Stond hem megastoer, maar z'n lange coupe is mooi zoals het is. Maar mochten ze ooit afgeknaagd worden ofzo (inmiddels is z'n voorpluk ook zeker 10 cm korter dan een jaar terug), weet ik dat een boog er ook goed uit zou zien
Vandaag heb ik mijn moeder weer een paardrijles gegeven. Ik vond het erg goed gaan, ze heeft nu voor het eerst echt los gestapt en gestuurd! Zelf vond ze het niet altijd goedgaan, maar dat komt vooral ook omdat Bailey gewoon geen paard is dat naar rechts gaat als je aan de rechterteugel trekt en ook echt niet uit zichzelf braaf op de hoefslag blijft lopen.
Daarna nog even met hem gesprongen. Lage kruisjes gingen echt supergoed!
Hoger vind moeilijk (snap niet helemaal dat hij blijkbaar wel hoger moet kunnen, hij wordt er duidelijk onzeker van) dus hebben we even geprobeerd en toen afgeblazen. Het moet wel leuk blijven, we bouwen rustig op.
Dankjewel voor je uitleg Annalynn, ik snap het helemaal nu!
Bailey stond laatst zo in de wei te grazen dat al z'n manen voorover over z'n hals vielen, zag er echt net uit als een boog, zo grappig! Stond hem megastoer, maar z'n lange coupe is mooi zoals het is. Maar mochten ze ooit afgeknaagd worden ofzo (inmiddels is z'n voorpluk ook zeker 10 cm korter dan een jaar terug), weet ik dat een boog er ook goed uit zou zien

Vandaag heb ik mijn moeder weer een paardrijles gegeven. Ik vond het erg goed gaan, ze heeft nu voor het eerst echt los gestapt en gestuurd! Zelf vond ze het niet altijd goedgaan, maar dat komt vooral ook omdat Bailey gewoon geen paard is dat naar rechts gaat als je aan de rechterteugel trekt en ook echt niet uit zichzelf braaf op de hoefslag blijft lopen.
Daarna nog even met hem gesprongen. Lage kruisjes gingen echt supergoed!
Hoger vind moeilijk (snap niet helemaal dat hij blijkbaar wel hoger moet kunnen, hij wordt er duidelijk onzeker van) dus hebben we even geprobeerd en toen afgeblazen. Het moet wel leuk blijven, we bouwen rustig op.
halverwege een gekke springmove 

Sterre dat komt vanzelf wel, Exel vond het in het begin ook lastig, maar toen het kwartje eenmaal gevallen was ging hij steeds hoger. Hij heeft ook los gesprongen, we hoefden toen niks te doen, meneer ging uit zichzelf al over de hindernis

roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd