Zadel extra zacht en gedwongen zit

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
nadinefjorden

Zadel extra zacht en gedwongen zit

Bericht door nadinefjorden » do 24 mar 2011, 18:55

ja zo een zadel zoek ik
In het bruin
Waar ik een vaste zit in heb, dus dikke kniewrongen en een diepe zit en lekker zacht voor mijn bips

mijn rug gaat achteruit en wil ik nog lekker rijden moet ik dus een goed zadel hebben
maar ja ik wil dus bruin en voor een leuke prijs

weet iemand iets?
Machteld&Falco

Re: Zadel extra zacht en gedwongen zit

Bericht door Machteld&Falco » do 24 mar 2011, 19:03

Wat is een leuke prijs? Wintec Isabel is geloof ik best diep qua zit. Die kan je ook in leer vinden. Heb er zelf echter geen ervaring mee.

Overigens denk ik nog steeds dat je met gericht oefenen van je rug- en buikspieren verder gaat komen dan een dwingende zit, aangezien deze laatste je in een houding forceert. Forceren is, zeker voor een slechte rug, niet goed! Kost wat meer moeite, maar gaat je een hoop ellende besparen.
Fjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
http://pijama.come2me.nl
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » do 24 mar 2011, 19:09

ik train al 2 jaar bij de fysio
alleen ik heb nu dik 4maanden niet gereden en heb van t weekend gereden en kon meteen 3 dagen niet lopen omdat ik op een platte pannekoek zat,
ik heb zelf nu een tekna maar die heeft ook niet echt een diepe zit vind ik, wel fijne kniewrongen
isabel heb ik al gehad die lag alleen niet goed, en vind de haartjes op t stof heeeeel vervelend
Jilly

Bericht door Jilly » do 24 mar 2011, 21:34

Bates Isabel Werth dan? Die is van leer, weet niet in hoe verre die qua ligging anders kan zijn dan de Wintec... Prijs is wel iets minder fijn geloof ik.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
dodootje

Bericht door dodootje » do 24 mar 2011, 22:56

Dit ga ik even volgen, zoek zelf ook een goed zadel voor mijn rug
grietsje

Bericht door grietsje » vr 25 mar 2011, 07:07

Ik rij zelf met een Ainsley Vanguard. Zit echt heerlijk. Weet alleen niet of ie ook in het bruin verkrijgbaar is.
Tsjallien (OJxBjorkmann)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Annemarie

Bericht door Annemarie » vr 25 mar 2011, 07:30

Ik heb nog een Ainsley Vanguard te koop. Destijds van Claudia overgenomen. Wel zwart. Zit heerlijk ja, maar past helaas niet op Anka.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Kelly

Bericht door Kelly » vr 25 mar 2011, 07:33

Ainsly zadels vind ik niks voor een fjord.
Ze hebben vrij weinig ruimte voor de ruggengraat.
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » vr 25 mar 2011, 07:53

Annemarie schreef:Ik heb nog een Ainsley Vanguard te koop. Destijds van Claudia overgenomen. Wel zwart. Zit heerlijk ja, maar past helaas niet op Anka.
Ik wil echt perse bruin heb alles in t bruin
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » vr 25 mar 2011, 07:58

Ainsley is wel hét zadel met de diepe zit :j...maar verder voor fjorden...tja rossner het oude type is ook wel redelijk diep qua zit. Heb nu een BR Mozart..die is niet zozeer diep, maar wel meer gedwongen (maar zit ook vrij hoge voorboom aan).
Geluk is de vrucht van intens werk
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » vr 25 mar 2011, 08:24

ik zou eens een zadelmaker laten komen en gewoon lekker passen.

Kentaur en hulsebos heb ik op de fjorden gehad, beide fijne zadels die je in bruin kan bestellen en, ze hebben mooie modellen met een diepe zit en wrongen.
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » vr 25 mar 2011, 14:19

Frank Baines kan misschien ook wat zijn. Kan je zowat customizen (diepe of vlakke zit, kleur, kussens...). Wel moeilijker te vinden in NL
Fjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
http://pijama.come2me.nl
Viv

Bericht door Viv » za 26 mar 2011, 16:45

Euroriding en Anatomica hebben ze in het bruin met lekkere zachte zit voor jezelf, tsja en als je écht zacht wilt zitten dan doorsparen voor een WOW, dan zicht je echt zaaaaalig.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
FLOBO

Bericht door FLOBO » za 26 mar 2011, 16:53

Ik heb ook altijd veel last van mijn rug gehad, maar wat ik persoonlijk niet zo doen is een zadel kiezen die je dwingt in een bepaalde houding. Daar kreeg ik altijd meer last van.
Ik heb zelf een stubben met heerlijke "kussentjes". Zadels zijn ook te verkrijgen in de kleur bruin.
Zit wel een leuk prijskaartje aan maar dan heb je ook wat ;)
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » za 26 mar 2011, 17:34

heb net even gereden op mijn tekna, nou ja gestapt en ik barst alweer van de pijn, moet dus echt een zacht zadeltje hebben
Wanja

Bericht door Wanja » zo 27 mar 2011, 14:08

Ik heb mijn rug gebroken gehad en heb daar een hernia aan over gehouden. Ik heb altijd pijn in m'n rug en kan ook echt niet op ieder zadel zitten. Ik had een Euroriding Luxor, een zacht zadel maar behoorlijk gedwongen. Ik kan je uit ervaring vertellen dat een gedwongen zit echt niet zaligmakend is bij rugklachten. Dan kun je beter kiezen voor een zadel met stevige wrongen en een diepe, maar minder gedwongen zit. Ik ben bij toeval weer op een Anky Classic uitgekomen en die bevalt mij echt super goed! Het is een heel zacht zadel met stevige kniewrongen en een vaste zit, maar niet gedwongen. Hij is ook in het bruin te bestellen en de boom is verwisselbaar (wat ik zelf ideaal vind). Ik weet niet waar je woont, maar je zou 'm anders zo een keer mogen uitproberen.

Een Wow zadel kan ik je sowieso afraden, dat is echt niet fijn voor rugpatiënten. Door de lucht voel je echt alle bewegingen, ik heb echt nog nooit zoveel pijn in m'n rug gehad als na een testrit op dat zadel! Ik was continu bezig met het zoeken naar een balans en ging m'n onderrug helemaal vast zetten, dat was 'm dus echt niet :n
Rust zacht lieve Wanja, ik zal je nooit vergeten kanjer!
* 02-05-2001 † 05-02-2012
Claudje

Bericht door Claudje » zo 27 mar 2011, 16:41

Wanja schreef: Een Wow zadel kan ik je sowieso afraden, dat is echt niet fijn voor rugpatiënten. Door de lucht voel je echt alle bewegingen, ik heb echt nog nooit zoveel pijn in m'n rug gehad als na een testrit op dat zadel! Ik was continu bezig met het zoeken naar een balans en ging m'n onderrug helemaal vast zetten, dat was 'm dus echt niet :n
Die ervaring heb ik totaal niet met WOW :n Met andere zadels had ik ook last van mijn rug, maar met mijn WOW helemaal niet meer :D
Wellicht dat het zadel waar je mee gereden heb te hard 'opgeblazen' was, dan stuitert het zadel te veel doordat het onstabiel wordt.
Maar als je op internet verder zoekt zijn er heel veel mensen die door de WOW juist géén rugproblemen meer hebben :)

Verder ga ik helemaal mee met je opmerking over dat een gedwongen zit niet altijd voordelig is als je last van je rug hebt :j
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » zo 27 mar 2011, 17:02

bij mijn 5e lendel is mijn tussenwervelschijf een heel stuk dunner, na een tijd trainen met rijden heb ik er weinig last van, bijvoorbeeld op mijn wintec en rossner had ik weinig last maar nu ik zolang niet gereden heb en mijn simpele tekna zadeltje poeh ik barst van de pijn

ik wil vooral een zacht zadel met goeie wrongen zodat ik goed houvast heb en een zachte bips
ik dacht aan anatomica maar is moeilijk te vinden 2e hands in bruin of euroriding

tsja ik wil weer bruin haha
Tanja

Bericht door Tanja » zo 27 mar 2011, 17:35

Ik zou als je last van je rug heb juist geen zadel nemen met een diepe zit ,door dat je rug gedwongen wordt kan dat juist klachten geven in je rug.
Om een zachtere zit te creeren kan je een zadelzitting van alfagel of schapenwollen bontzitting die je over je zadel kan doen.
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.

Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Jankeke

Bericht door Jankeke » zo 27 mar 2011, 18:08

Ik ben ook gezegend (ahum) met een zeer slechte rug. Ook ik heb van alles geprobeerd. En toen zelf mijn keuze gemaakt want ieder mens en iedere rug zijn en reageren anders op zadels met diepe, platte, grote wrongen kleine wrongen enz. Gewoon uitproberen. Zelf heb ik een Fairfax met grote wrongen, juist voor die gedwongen houding. Maar ik heb onlangs op een Anatomica met diepe zit gezeten(10 minuten) en moet zeggen dat die ook zalig zat. (weet alleen niet hoe die zit na twee uur rijden, of 1 uur les) Dus, gewoon uit proberen.
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Plaats reactie