Het Timor-nakomelingen topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Elvis

Re: Het Timor-nakomelingen topic

Bericht door Elvis » zo 20 mar 2011, 10:11

Hey wat leuk foto's van Ekdal in W"veen!
Op de eerste foto is inderdaad goed te zien hoe groot Ekdal al is :))
Zo te zien heeft hij het erg naar ze zin al met Bink
.
Elvis is momenteel 1.45 cm.
Ben nu hem langzaam aan het longeren en kan merken dat het best een gevoelig mannetje is.Reageert goed en je moet hem niet overvragen want anders raakt hij helemaal in de stress.
Ik ben soms nogal te snel en te ongeduldig dus nancy staat me bij om ons een beetje in goede banen te leiden... :D
Wel is hij daarbij best een luie donder,als je niks zegt staat hij stil. :D
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
roos

Bericht door roos » zo 20 mar 2011, 10:22

Daar is die dan.....de knapperd :D
Hij heeft het erg naar zijn zin met Bink zo te zien, leuk zeg. En wat is ie groot naast Bink zeg....heb hem geen Pokon gegeven hoor... :P
Komt helemaal goed met TTT :D
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Esther

Bericht door Esther » zo 20 mar 2011, 10:28

Hij is wel weer veranderd, zal hem binnenkort eens even in het echt bewonderen!!
Hij is wel aan de maat zeg, en dat koppie doet mij inderdaad meer aan Dieter denken!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ivonne

Bericht door Ivonne » zo 20 mar 2011, 10:35

wat leuk, Ekdal en Dieter samen! Knap stel. Geen idee hoe groot Fatoush is. Wat denk jij Esther, jij hebt hem gister gezien :D Moest wel lachen kom met Fatoush bij de Parelli, Esther ziet hem op de trailer staan :"Is Fatoush echt zo groot?" Ja...hij is écht zo groot, helaas. Maar ik was zo trots op hem met de Parelli, voor zo'n jong dier heeft hij zich super gedragen. Hij kreeg de lachers op zijn hand met zijn act met de blauwe ton. Ben zó blij met hem....
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
roos

Bericht door roos » zo 20 mar 2011, 10:45

Helemaal vergeten te vragen Ivonne...maar het is dus een geslaagde dag geweest, leuk :D
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Ivonne

Bericht door Ivonne » zo 20 mar 2011, 10:50

ja, ik vond het leuk. Fatoush deed erg zijn best, maar moest tussendoor wel steeds even spelen. 2 uur was te lang voor hem. Maar hij was superbraaf. Ik vond hem zó mooi toen hij die binnenbak instapte, hij was wat druk, had nog nooit een binnenbak gezien en er waren ook nog eens een bont paard en een gestippelde, hij keek zijn ogen uit. Maar toen hij zo onder de indruk was had hij zo'n prachtkop! Hoop dat Mieke er een foto vanheeft, toen Wendy een demonstratie gaf met Spetter stond Fatoush gefascineerd te kijken.
Baranna 13-5-2006

roos

Bericht door roos » zo 20 mar 2011, 10:51

Leuk dat het zo goed ging, 2 uur is ook best lang hoor.
Ga je er verder mee door?
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Ivonne

Bericht door Ivonne » zo 20 mar 2011, 11:01

ja! Niet om hem over tonnen te laten springen met zij gehandicapte benen. Maar vooral het afstand bewaren en stil staan. Moet zeggen dat hij het erg snel oppikte. Maar na 2 uur was hij het zat, logisch vor zo'n jong dier.
Baranna 13-5-2006

roos

Bericht door roos » zo 20 mar 2011, 14:29

2 uur is ook lang. Na een ochtend keuring is Ekdal ook bekaf!
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » zo 20 mar 2011, 16:26

Met Fjel doe ik ook nooit zo lang, maar ja met zo'n clinic houd je er ook niet na 5 minuten mee op natuurlijk. Soms stap ik ook gewoon even met Fjella aan de hand omdat de games die ik nu met haar doe nog weinig beweging vereisen en dan wordt het zo'n sta voor haar!!
Fatoush zijn hoofd viel me ook op met de demonstratie van Spetter en Wendy, hij keek echt zijn ogen bijna uit zijn hoofd, hihi.. Zei nog tegen Anita, moet je Fatoush zien!!
Hoe groot hij is, ik durf het echt niet te zeggen, daar ben ik zo slecht in, maar zeker groter dan Fjella, hihi..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
roos

Bericht door roos » zo 20 mar 2011, 16:35

janna schreef:Dieter is officieel gemeten op 1.43,5. Maar dat klopt niet. Zelf hebben we hem vorig zomer gemeten op 1.45.
Maar denk dat ie nu nog wel weer wat gegroeid is.

Ekdal is idd een joekel, die is bink al voorbij (en die is 1.47). Hij heeft ook echt stelten van benen zeg...
Een aantal maanden geleden, oktober denk ik, is Ekdal gemeten door Daphne op 148,5 dus 150 redt hij nu wel. Geven jullie hem geen Pokon 8)7
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Daphne!

Bericht door Daphne! » zo 20 mar 2011, 17:44

Jeetje wat een grote Timor's allemaal he! Ekdal zo groot, Roos ik denk inderdaad al dat hij over de 1.50 is, hihi,de knapperd, en Fatoush ook al groot en Fjellko al 1.45, zo is Apollo toch ook zo'n groterd..
Hihi, ik heb een kleintje, Eachann is rond de 1.41 , gelukkig is hij wel fors, ik vertrouw er dus ook helemaal op dat we er straks op kunnen gaan rijden. Al hoop ik wel dat zijn rug wat langer wordt, en anders vinden we vast wel een passend zadel voor hem.
Ik heb wel het idee dat de Timor's of groot paardachtig zijn of kleiner en forser. Ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen, maar ik vind ze allemaal mooi!!! Met mooie sprekende koppies!!
Met Eachann gaat het heel goed, elke dag komt hij in handen en eens per week doen we wat actiefs met hem, longeren, wandelen. Hij doet het ontzettend goed en luistert heel braaf.
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Ivonne

Bericht door Ivonne » zo 20 mar 2011, 17:47

ik vind de Timortjes ook stuk voor stuk een mooi hoofd hebben, en heel herkenbaar. Timor geeft zijn mooie hoofd wel door vind ik . De meeste Timortjes lijken qua hoofd meer op paps dan op mams vind ik
Baranna 13-5-2006

Daphne!

Bericht door Daphne! » zo 20 mar 2011, 17:51

Ja dat is waar, ze hebben allemaal die papa look. Ook dat blonde he, die mooie witte voorplukkies. :-).
Al zag ik laatst Fjella, en in haar hoofdje zag ik ook Eachann terug, dus van Tea. Grappig..
Dat is toch wel leuk van de fjorden, voor een leek 1 pot nat, voor ons allemaal zo anders of juist te vergelijken.
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 20 mar 2011, 18:32

Roos, wat heb je een prachtige langpootmug!! Ekdal ziet er super uit en wat een heerlijk koppie zit erop zeg :L

Fatoush heeft dus nieuwe fans gemaakt bij de workshop, had ook niet anders verwacht! Tis zo'n lekkere vent! Is ie toch een stuk relaxter in alles dan dat je vorig jaar om deze tijd dacht hè? Zei ik toch Ivonne ;) Ben benieuwd naar de foto's van de workshop.

Finnea heeft vandaag iedereen op stal eens even laten zien hoe je een trailer op hoor te lopen en dat een ritselend plastic zeil echt niet eng is 8-) Zo heerlijk koel is ze en zoveel vertrouwen heeft ze in mij, heel mooi om te zien. Nu moet ik haar alleen nog even duidelijk zien te maken wie de baas is, daarin heeft ze helaas toch iets te veel naar moeders gekeken :\
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
roos

Bericht door roos » zo 20 mar 2011, 18:51

Wat ook zo goed en knap was van Ekdal dat hij gisteren gewoon zo de trailer opliep, terwijl hij maar 1 keer per jaar op de trailer staat voor de keuring.
Ik vind Timors ook erg op elkaar lijken, terwijl ze toch zeggen dat Ekdal ook wat heeft van Anton.

@Reinou; knap is hij he. Dat koppie is geweldig, om bij weg te zwijmelen.
@Daphne; op Eachann kan je zeker rijden hoor. Danc is evengroot, dus dat moet goedkomen, anders kom je nog een keer op Danc rijden hihi. Maar een korte rug is lastiger idd, waar we het al over hadden, voor het vinden van een zadel.
Al vind ik Ewald toch ook echt een mooie fjord hoor, spreekt mij toch wat meer aan qua karakter als Eachann. (niet rot bedoeld hoor)
@Ivonne; Herken je niks van Marga in Fatoush qua uiterlijk?
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Ivonne

Bericht door Ivonne » zo 20 mar 2011, 18:57

Roos, nee ik zie eigenlijk weinig Marga in Fatoush. De mond en de iets lange rug, maar verder niks. Ook qua karakter is Fatoush veel koeler dan Marga, Marga is best zenuwachtig. Fatoush vond de binnenbak eerst wel iets spannend maar dat was na een minuut al helemaal weg, die spanning. Marga zou veel langer gestrest zijn.
Baranna 13-5-2006

roos

Bericht door roos » zo 20 mar 2011, 18:59

Dat is dan toch juist goed. Koele kikker dus die Fatoush.
Mijn ervaring is dat Ekdal meestal ook wel zoiets heeft van even de kat uit de boom kijken en is het goed dan is het goed.
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Daphne!

Bericht door Daphne! » zo 20 mar 2011, 21:25

Hihi Roos, maar Ewald is natuurlijk wel heeeeel lief he ;-) ..
@leuk weer op Danc rijden, (mag ik die dan ook knippen, haha)
Gelukkig ben ik wel gewend nu aan de maat van 'fjorden' op de les rijden we op 1.40 tot 1.55, en als je van een afstand kijkt zijn ze allemaal even groot.
Alleen ernaast zie je weer verschil, komt wel goed!

De Timortjes zijn dus toch wel cool.. Zo heb ikdat op de CK ook wel ervaren. Altijd brave chille Ewald kon maar moeilijk met zijn stress omgaan. Terwijl opgewektere Eachann heel makkelijk afvloeide, en het zich allemaal liet gebeuren. Hij draaide de spanning om naar nieuwsgierigheid, zo zie je maar, niets is zoals het lijkt.

Zijn die van jullie ook nog zo speels, Eachann is nog steeds veel aan het spelen.
Esther

Bericht door Esther » zo 20 mar 2011, 21:27

Oh, jee, wordt Eachann zo eentje die blijft zitten op de kleuterschool, hihi.. Onder het mom, nog niet uitgespeeld, hihi..
Ach je bent nooit te oud om te spelen, dat weten we van die ouwe Apollo die nog steeds met Fatoush ravot, hihi.. Geweldig!!

Maareh, jullie noemen dat spelen?? :+
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Plaats reactie