! De B'tjes gaan op volle kracht door naar deel acht!
- Ilonka
Re: ! De B'tjes gaan op volle kracht door naar deel acht!
Leuk naar HOI, veel plezier!
Ben benieuwd op wat voor zadel je uit gaat komen Kris! Ik ben heel blij met mijn Massimo maar toch morgen naar de zadelmaker want ik ben een niet zo blij met de ligging. Brass is kaal en heeft dus, vaag witte, drukplekken! Ik baal enorm! Huid is niet verdikt, onrustig oid en met vacht kon je er niets van zien. Maar ja door het te scheren zag ik het en heb dus direct een afspraak gemaakt bij Herman. Misschien zijn ze oud (zadel is 3 keer terug geweest nadat het op nieuw gevuld was en niet meer recht...) maar ik neem het wel uiterst serieus.
Vandaag bij Gerritje en Zoef wezen rijden. Was leuk, 22 1/2 km gereden, het duin was loodzwaar dus rustig aan gedaan. Brass is zo mul niet gewend en ik wil de pezen niet overbelasten. Was stiekem wel wat trots op mezelf, alleen met Brass op pad, geparkeerd in de berm van een weg (Bij Gerritje kan niet op stal parkeren als niet pensionklant) Brass die rustig alleen aan de trailer stond etc. Wat allemaal wel geen kleine overwinningen kunnen zijn ;-)
Ach arme Beauty in de regen buiten... Mijn paarden snappen haar helemaal, die moeten altijd buiten staan. Arme dieren...
Ben benieuwd op wat voor zadel je uit gaat komen Kris! Ik ben heel blij met mijn Massimo maar toch morgen naar de zadelmaker want ik ben een niet zo blij met de ligging. Brass is kaal en heeft dus, vaag witte, drukplekken! Ik baal enorm! Huid is niet verdikt, onrustig oid en met vacht kon je er niets van zien. Maar ja door het te scheren zag ik het en heb dus direct een afspraak gemaakt bij Herman. Misschien zijn ze oud (zadel is 3 keer terug geweest nadat het op nieuw gevuld was en niet meer recht...) maar ik neem het wel uiterst serieus.
Vandaag bij Gerritje en Zoef wezen rijden. Was leuk, 22 1/2 km gereden, het duin was loodzwaar dus rustig aan gedaan. Brass is zo mul niet gewend en ik wil de pezen niet overbelasten. Was stiekem wel wat trots op mezelf, alleen met Brass op pad, geparkeerd in de berm van een weg (Bij Gerritje kan niet op stal parkeren als niet pensionklant) Brass die rustig alleen aan de trailer stond etc. Wat allemaal wel geen kleine overwinningen kunnen zijn ;-)
Ach arme Beauty in de regen buiten... Mijn paarden snappen haar helemaal, die moeten altijd buiten staan. Arme dieren...
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Spannend Kristel, nieuwe zadels passen. Ik heb zelf heel goede ervaring met stubben, heb er hier eentje liggen van minimaal 20 jaar oud die nog steeds in harstikke goede staat is! Westernzadel heb ik nog niet verkocht nee, is toch lastig omdat het een redelijk specifiek zadel is denk ik...
Bailey is al een halve winterjas kwijt hoor, haha! Ik vind hem al best glad worden, denk dat het scheelt dat hij 's nachts buiten staat. Alle 'buitenpaardjes' bij ons zitten net zo dik al hij in de vacht.
Wat gaaf Herma! Heel veel plezier!
Arme Beauty, helemaal natgeregend.. 't is wat zeg
Goed zeg Annalynn, daar mag je zeker trots op zijn!
Heb vandaag rondje van 10,5 km met Bailey gereden in 1 uur en vijf minuten, inclusief het uitstappen van een halve winterjas. Vond ik toch best vlot, Bailey was weer superbraaf.
Ik doe gewoon voor spek en bonen een beetje mee met endurancetraining
starten doe ik niet, maar vind het wel erg leuk om doelen te stellen en naar toe te werken!
edit: ook een nieuwe avatar voor de lente gemaakt, het is tenslotte echt geen winter meer
Bailey is al een halve winterjas kwijt hoor, haha! Ik vind hem al best glad worden, denk dat het scheelt dat hij 's nachts buiten staat. Alle 'buitenpaardjes' bij ons zitten net zo dik al hij in de vacht.
Wat gaaf Herma! Heel veel plezier!
Arme Beauty, helemaal natgeregend.. 't is wat zeg
Goed zeg Annalynn, daar mag je zeker trots op zijn!
Heb vandaag rondje van 10,5 km met Bailey gereden in 1 uur en vijf minuten, inclusief het uitstappen van een halve winterjas. Vond ik toch best vlot, Bailey was weer superbraaf.
Ik doe gewoon voor spek en bonen een beetje mee met endurancetraining

edit: ook een nieuwe avatar voor de lente gemaakt, het is tenslotte echt geen winter meer

Laatst gewijzigd door Bailey op vr 18 mar 2011, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat is dat nou, kristel over naar een boomzadel?!!!
Stuben zijn wel fijne zadels, maar wel een beetje hard, heb je al eens een stuben geprobeerd, zal nog wel tegen vallen in het begin als je zo verwend bent met je barefootje.
Ben benieuwd hoor.
Stuben zijn wel fijne zadels, maar wel een beetje hard, heb je al eens een stuben geprobeerd, zal nog wel tegen vallen in het begin als je zo verwend bent met je barefootje.
Ben benieuwd hoor.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
- Ilonka
Als je echt lange afstanden wil rijden lijkt het me een verstandige keus om over te gaan op een boomzadel.
Leuk dat je je avatar met het seizoen laat mee gaan Sterre!
Leuk dat je je avatar met het seizoen laat mee gaan Sterre!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
- kristelhans
Rowenna, wat Annalynn zegt kan ik me in vinden. Doe m'n BF niet weg hoor maar we maken zoveel kilometers. BF was in eerste instantie ter overbrugging omdat Beer zo ontzettend aan het veranderen was. Hij wordt 6 straks en als endurance ons ding echt blijkt te zijn zal Beer redelijk in dit model blijven dus tijd voor een ander zadel. Ik merk dat Beer soms wat singelnijd krijgt en ik moet ook luisteren naar hem. Hij geeft voor mij dan aan dat er iets niet helemaaaaal fijn ligt of zit.
Annalynn, echt goed van jou en Brass, lijkt wel of haar vooruitgang echt met veel grotere sprongen gaat nu, fijn!
Tessa, puur toeval dat zijn manen wit zijn want Beer is echt een varken..ik borstel hem alleen maar, was hem nooit..manen knippen vind ik heel leuk en voor ons wedstrijddebuut van volgende week zondag wordt zijn boog echt strak..nu is het al net niks meer..
Sterre, geen endurance-ambities?
Annalynn, echt goed van jou en Brass, lijkt wel of haar vooruitgang echt met veel grotere sprongen gaat nu, fijn!
Tessa, puur toeval dat zijn manen wit zijn want Beer is echt een varken..ik borstel hem alleen maar, was hem nooit..manen knippen vind ik heel leuk en voor ons wedstrijddebuut van volgende week zondag wordt zijn boog echt strak..nu is het al net niks meer..

Sterre, geen endurance-ambities?

hier zijn we vandaag om voordroog hooi geweest
we hebben 2 pakken van elk om en bij de 400kg
1 pak hebben we al 9 plakken uitgehaald en weer mooi toegemaakt (goed afgedekt)
is keimooi en ruikt heerlijk (ruikt heel fris, als je de stal nu binnen wandeld ruik je het hooi direct)
we hebben het afspraakje met de smid een weekje moeten uitstellen, nog niet zo erg
verder heel gelukkig met de regenbui van gisteravond, nu kunnen de paardjes binnen een paar dagen terug hun weide op
fijn dat Brass braaf was
we hebben 2 pakken van elk om en bij de 400kg
1 pak hebben we al 9 plakken uitgehaald en weer mooi toegemaakt (goed afgedekt)
is keimooi en ruikt heerlijk (ruikt heel fris, als je de stal nu binnen wandeld ruik je het hooi direct)
we hebben het afspraakje met de smid een weekje moeten uitstellen, nog niet zo erg
verder heel gelukkig met de regenbui van gisteravond, nu kunnen de paardjes binnen een paar dagen terug hun weide op
fijn dat Brass braaf was
Hallo B'tjes
Leuk joh zadels zoeken.... Stubben hoor je inderdaad vaker goede verhalen over, hopelijk is het wat voor je Kristel!
Wauw Annalynn wat gaat het goed met jou en Brass. En juist die kleine vorderingen zijn zo leuk
AAAH Horses on Ice.......... Ik wilde ook ZO graag!!! Vorig jaar zei ik echt, volgend jaar ga ik sowieso... Maarja toen wist ik nog niet dat ik naar Duitsland ging
Volgend jaar ga ik sowieso!! Hoe was het???
Tessa het gaat weer beter met jou en Beauty, wat superfijn
Je ziet er ook altijd zo chic uit
Mooimooi!!
Hier alles oké, Benthe is lekker gewend aan haar plekkie (ze staat nu meer op stal helaas...).
Volgende week komt de hoefsmid en komt ze voor het eerst rondom op ijzers. Met Benthe's hoeven is vrij weinig mis, maar ze zijn niet gewend aan de bak en wegen en paddocks hier... Wilde afwachten, want hoeven passen zich toch aan en worden harder, maar ik merk nu dat Benthe echt gevoelig begint te lopen. En dat is natuurlijk niet de bedoeling! Dus ik ben heel benieuwd hoe ijzers gaan bevallen.
Verder weinig nieuws, zoals in mijn topic bij PP te lezen is: gewoon genieten van elkaar.... Nog maar 4 maand...

Leuk joh zadels zoeken.... Stubben hoor je inderdaad vaker goede verhalen over, hopelijk is het wat voor je Kristel!
Wauw Annalynn wat gaat het goed met jou en Brass. En juist die kleine vorderingen zijn zo leuk

AAAH Horses on Ice.......... Ik wilde ook ZO graag!!! Vorig jaar zei ik echt, volgend jaar ga ik sowieso... Maarja toen wist ik nog niet dat ik naar Duitsland ging

Volgend jaar ga ik sowieso!! Hoe was het???
Tessa het gaat weer beter met jou en Beauty, wat superfijn

Hier alles oké, Benthe is lekker gewend aan haar plekkie (ze staat nu meer op stal helaas...).
Volgende week komt de hoefsmid en komt ze voor het eerst rondom op ijzers. Met Benthe's hoeven is vrij weinig mis, maar ze zijn niet gewend aan de bak en wegen en paddocks hier... Wilde afwachten, want hoeven passen zich toch aan en worden harder, maar ik merk nu dat Benthe echt gevoelig begint te lopen. En dat is natuurlijk niet de bedoeling! Dus ik ben heel benieuwd hoe ijzers gaan bevallen.
Verder weinig nieuws, zoals in mijn topic bij PP te lezen is: gewoon genieten van elkaar.... Nog maar 4 maand...
♥♥ I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Sterre die springt met Bailey, goed van je hoor Sterre als je leest wat je meegemaakt hebt
Kristel gaat over op een boomzadel en Beer ziet er super uit
Tessa laat haar fjord gewoon helemaal nat regenen, het zou verboden moeten worden
Annalynn ik vind het heel knap van je dat je alleen op pad bent geweest met Brass en dan nog gewoon langs de weg kan blijven staan met haar
Marleen ik heb de foto's gezien, ziet er heel erg gezellig uit
Kristel gaat over op een boomzadel en Beer ziet er super uit
Tessa laat haar fjord gewoon helemaal nat regenen, het zou verboden moeten worden

Annalynn ik vind het heel knap van je dat je alleen op pad bent geweest met Brass en dan nog gewoon langs de weg kan blijven staan met haar
Marleen ik heb de foto's gezien, ziet er heel erg gezellig uit
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

oeps was eff de weg kwijt naar dit topic
maar ben ondertussen alweer een
week terug uit zwisterland. Hadden nog net een beetje sneeuw en ben weer
heel huids thuis. Heb het topic eff snel door gelezen en zag verschilende fotos
voorbij komen. Daarom bij deze ook maar een fototje van vanochtend van
exel en mij. We hadden voor het eerst les. Moet hem in de bak leren
aan het been lopen. En vooral heel veel voorwaarst denken. Terwijl het
buiten terug denken is. Maar we hebben iets om aan te werken.

week terug uit zwisterland. Hadden nog net een beetje sneeuw en ben weer
heel huids thuis. Heb het topic eff snel door gelezen en zag verschilende fotos
voorbij komen. Daarom bij deze ook maar een fototje van vanochtend van
exel en mij. We hadden voor het eerst les. Moet hem in de bak leren
aan het been lopen. En vooral heel veel voorwaarst denken. Terwijl het
buiten terug denken is. Maar we hebben iets om aan te werken.

Pittig Marleen, je bent vast erg bezig met het aftellen. Geniet er nog maar flink van.
Fijn Sofie, mooi hooi ruikt altijd zoooo lekker! Ik ga er vaak even tussen zitten als de paarden eten, zo gezellig met van die tevreden kauwgeluiden om je heen. Bailey laat zich dan altijd voeren
Wie weet Kristel, in de toekomst! Ik zou het liefst alles een keer met Bailey doen, maar we hebben nergens haast bij
Fijn Sofie, mooi hooi ruikt altijd zoooo lekker! Ik ga er vaak even tussen zitten als de paarden eten, zo gezellig met van die tevreden kauwgeluiden om je heen. Bailey laat zich dan altijd voeren

Wie weet Kristel, in de toekomst! Ik zou het liefst alles een keer met Bailey doen, maar we hebben nergens haast bij

straks gaan we wandelen, ik op de fiets, leslie met Githa
de stal is juist op de route van het ruiterpad (heel netwerk uitgezet met knooppunten, is nog maar van vorig jaar)
de stal is juist op de route van het ruiterpad (heel netwerk uitgezet met knooppunten, is nog maar van vorig jaar)
- Ilonka
Lijkt me ook heel vreemd Marleen, nog steeds een goed gevoel bij? Ik hoop van wel!
Lekker op pad zo Sofie! Geniet er van.
Gisteren is Brass dus bij de zadelmaker geweest, madam moest 3 (!!!) boommaten smaller hebben, geen wonder dat ik altijd het gevoel heb dat ik voorover kukel. De zadelmaker snapte er niets van, dit kan gewoon niet alleen maar zijn dat Brass is afgevallen/model heeft gekregen. Ben blij dat ik ben gegaan en nu klopt mijn gevoel ook, want ik vond Brass altijd als smaller dan Ilonk in hoogtijdagen, en dat was ze dus niet gezien ze het zelfde zadel paste. Maar ze blijkt dus wel 3 boommaten smaller te hebben.
Ik heb nu een leenzadel waarmee ik een drukmeting heb gedaan, ligt goed. Dus ik kan in elk geval KWB rijden met een goed passend zadel. Mijn boom is ter plekke versmald, dat kan gelukkig met de Massimo's, en wordt nu weer volledig nieuw gevuld. Daarna ophalen, met Brass erbij dit gebeurd me niet nog een keer.
Brass was super braaf, vast geknupt staan in de bak, in de bak rondjes draven etc.
Lekker op pad zo Sofie! Geniet er van.
Gisteren is Brass dus bij de zadelmaker geweest, madam moest 3 (!!!) boommaten smaller hebben, geen wonder dat ik altijd het gevoel heb dat ik voorover kukel. De zadelmaker snapte er niets van, dit kan gewoon niet alleen maar zijn dat Brass is afgevallen/model heeft gekregen. Ben blij dat ik ben gegaan en nu klopt mijn gevoel ook, want ik vond Brass altijd als smaller dan Ilonk in hoogtijdagen, en dat was ze dus niet gezien ze het zelfde zadel paste. Maar ze blijkt dus wel 3 boommaten smaller te hebben.
Ik heb nu een leenzadel waarmee ik een drukmeting heb gedaan, ligt goed. Dus ik kan in elk geval KWB rijden met een goed passend zadel. Mijn boom is ter plekke versmald, dat kan gelukkig met de Massimo's, en wordt nu weer volledig nieuw gevuld. Daarna ophalen, met Brass erbij dit gebeurd me niet nog een keer.
Brass was super braaf, vast geknupt staan in de bak, in de bak rondjes draven etc.
- kristelhans
Wow, Annalynn, das nogal een verschil!! Goed dat je je gevoel hebt gevolgd. 3 maten verschil is wel echt enorm joh! Welke maat van Massimo heb je dan nu?
Ik heb net met stalgenoot een rondje 10 km gedaan..heerlijk gekletst en gestapt. Allebei een beetje brak van de biertjes gisteren
heerlijk dus zo in de zon. Nu is Beer semi-vrij tot KWB. Beetje longeren en grondwerk, manen knippen, naar de pedicure en tuig vetten enzo.. ZIN IN!
Ik heb net met stalgenoot een rondje 10 km gedaan..heerlijk gekletst en gestapt. Allebei een beetje brak van de biertjes gisteren

- Ilonka
Brass heeft nu een boommaat 33 (nieuw model oud model 35). Fijne is dat de Massimo dan ook weer op Ilonk past (die is veel smaller geworden in de jaren) en dat ik daar dan zelf weer mee kan rijden, als er iemand op Ilonk komt rijden dan kan ze de Thorowgood weer op.
Edit: Ik vind mezelf wel stom dat ik niet eerder aan de bel getrokken heb maar je gaat er toch van uit dat het klopt als je bij de zadelmaker vandaan komt. Nu ik dus had geschoren en vaag witte plekken had gezien direct in actie gekomen, binnen een week stond ik bij Herman.
Edit: Ik vind mezelf wel stom dat ik niet eerder aan de bel getrokken heb maar je gaat er toch van uit dat het klopt als je bij de zadelmaker vandaan komt. Nu ik dus had geschoren en vaag witte plekken had gezien direct in actie gekomen, binnen een week stond ik bij Herman.
- kristelhans
Ach, je hebt er meteen wat aan gedaan dus niet zo streng zijn voor jezelf. Ik ben ook panisch voor witte plekken..haha. Ben benieuwd hoe jouw zadel op Beer ligt volgende week.. Was Herman degene die dit zadel dan vorige keer had aangemeten? En Brass is ook wel erg veranderd afgelopen winter..veel strakker geworden natuurlijk! Kan dat er iets mee te maken hebben?
Jeetje 3 maten! Wat snel kan dat gaan hè! Fijn dat je er zo snel bij was en dat het nu goed ligt!
Spannend jullie eerste wedstrijd Kristel! Gaat vast goed komen!
Ik heb er nog wel enigszins een goed gevoel bij hoor, hoewel ik wel van mening ben dat ze echt teveel op stal staat nu. (Een rottige stalgenoot die nu gelukkigweg is, heeft haar paarden IN DE REGEN een halve dag op het weiland gezet, waardoor deze helemaal omgeploegd is. Vervolg; onze paarden mogen minder op de wei omdat het gras moet groeien
.)
Ik ben zo benieuwd hoe het de eerste keer zal gaan op ijzers donderdag.. Heeft iemand daarmee ervaring???
Spannend jullie eerste wedstrijd Kristel! Gaat vast goed komen!

Ik heb er nog wel enigszins een goed gevoel bij hoor, hoewel ik wel van mening ben dat ze echt teveel op stal staat nu. (Een rottige stalgenoot die nu gelukkigweg is, heeft haar paarden IN DE REGEN een halve dag op het weiland gezet, waardoor deze helemaal omgeploegd is. Vervolg; onze paarden mogen minder op de wei omdat het gras moet groeien

Ik ben zo benieuwd hoe het de eerste keer zal gaan op ijzers donderdag.. Heeft iemand daarmee ervaring???
♥♥ I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
- Ilonka
Ze is ook geen drie maten smaller geworden hoor, het is verkeer aangemeten. Brass is misschien één maat smaller geworden maar dat heeft niet echt consequenties. Trainen heeft zeker invloed natuurlijk maar niet zoveel.
Balen dat Benthe zoveel binnen staat Marleen, ik zou daar ook niet tegen kunnen.
Balen dat Benthe zoveel binnen staat Marleen, ik zou daar ook niet tegen kunnen.
Annalynn: jeetje je brasskind 3 boommaten smaller. wanneer is je zadel nu klaar?
Kristel: heeft weer 10km gereden. (hoe lang doe je daar over?) en heeft binnenkort
wedstrijd. spannend
marleen: wat jammer dat benthe nu wat meer binnnen staan. En over ijzers
Vera heeft dan afgelopen winter in wijngaarden zonder gestaan. Maar
liep op een gegevent moment wat gevoelig. Ben er wel bij geweest
toen haar ijzers er weer onder werden geslagen. Eerst liep ze wat onwenning
maar daarna snel weer stabiel. Dus ja maar vera is wel wat ik heb begrepen
altijd ijzers gewend geweest.
Kristel: heeft weer 10km gereden. (hoe lang doe je daar over?) en heeft binnenkort
wedstrijd. spannend

marleen: wat jammer dat benthe nu wat meer binnnen staan. En over ijzers
Vera heeft dan afgelopen winter in wijngaarden zonder gestaan. Maar
liep op een gegevent moment wat gevoelig. Ben er wel bij geweest
toen haar ijzers er weer onder werden geslagen. Eerst liep ze wat onwenning
maar daarna snel weer stabiel. Dus ja maar vera is wel wat ik heb begrepen
altijd ijzers gewend geweest.
- kristelhans
Als ik 10 km alleen rijdt ben ik met 3 kwartier/uurtje terug, in- en uitgestapt en wel..
Maar met iemand anders, het puppypaard in dit geval, veel langer want ja, stappen en kletsen en gezelligheid en een paar dat overal nog van schrikt..haha!

Marleen: HOI was SUPER
Spannend nieuwe ijzers
Kristel: Suk6 met je zadel en eerste wedstrijd
Vera: Mooie foto stoere Exel!!
Weet van iedereen de eigen namen nog niet
Sorry hoop dat het vanzelf een keer goed komt!!

Kristel: Suk6 met je zadel en eerste wedstrijd

Vera: Mooie foto stoere Exel!!

Weet van iedereen de eigen namen nog niet