Swingend en lekker los in het lijf, het A-tjes topic deel 5!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
adanco
Contacteer:

Re: Swingend en lekker los in het lijf, het A-tjes topic dee

Bericht door adanco » wo 16 mar 2011, 11:06

Andere prioriteiten inderdaad haha.. En ook niet zoveel tijd als ik zou willen. Joyce gaat Adanco wat bijrijden straks. Heb ik echt geluk mee vind ik, Joyce rijdt erg netjes en correct. Nu nog hopen dat ze het ook leuk vindt als t eenmaal zover is :P
Adanco, Jars x Eros
Ruinenkampioen Rolde 2007/2009 beide met 39 punten!
Reserve ruinenkampioen Rolde 2010
Ruinenkampioen Rolde 2011
AA certificaat zadelproef 2008

L2 Fjordsport

Mijn liefste, maar dan ook echt allerliefste vriend..
Annemarie

Bericht door Annemarie » wo 16 mar 2011, 11:18

Tamara schreef:ow,haha, das wel vroeg. Nou ja, opzich niet, moettoch de peerdjes naar buiten doen, maar dat ga ik dan net niet redden. wil je zo graag eens op de foto zetten tijdens je wedstrijd. Misschien tijdens het buitenseizoen dan!
Ik zou het helemaal geweldig vinden om wat foto's te hebben! En het treft, het buitenseizoen begint vanaf april al weer. Denk dat mijn eerste buitenwedstrijd 17 april in Exloo wordt.

@Carolien: handig idd als je iemand hebt die ongeveer net zo rijdt als jezelf. Waar ben je allemaal druk mee? Ga je nog Fjordsporten dit jaar?
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » wo 16 mar 2011, 11:35

O:) Wil misschien in juni nog naar Hoornsterzwaag, 25e is dat geloof ik. Druk met van alles maar werk vooral, we gaan verbouwen en alles wordt anders. Daar komt bij dat ik vind dat Ad nu gewoon volop in training moet eigenlijk...Joyce en ik hebben dezelfde ideen en juf dus rijden wel een beetje op dezelfde manier idd.
Al heeft onze juf vanmorgen laten weten voorlopig geen tijd meer te hebben voor ons ;( Nou ja, daar zal ook wel weer en oplossing voor komen
Adanco, Jars x Eros
Ruinenkampioen Rolde 2007/2009 beide met 39 punten!
Reserve ruinenkampioen Rolde 2010
Ruinenkampioen Rolde 2011
AA certificaat zadelproef 2008

L2 Fjordsport

Mijn liefste, maar dan ook echt allerliefste vriend..
Annemarie

Bericht door Annemarie » wo 16 mar 2011, 11:46

O, wat jammer joh van je instructrice. Degene waar ik les van heb bij de rijvereniging geeft dacht ik ook wel priveles. Of ze dat ook aan huis doet weet ik niet. Geeft ook fijn les. Als je interesse hebt kan ik je haar naam wel PBen.

De A-tjes zijn nu in de bloei van hun leven en kunnen idd wel volop in training nu. Gelukkig vindt Anka alles leuk wat we doen, wedstrijd, lessen, buiten rijden. Maar volop in training valt voor Anka nog best mee :P , we rijden zo'n 4x per week.

Zo lief. Zat net even in de wei en Anka komt dan gezellig bij je staan. Wil graag geaaid worden en besnuffelt je helemaal :+: . Hoef je van Nisko niet te verwachten, die eet wat, rolt eens en is not amused als ze daarin gestoord wordt :x .
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » do 17 mar 2011, 18:25

even Buurten.

Leuk dat joyce adje gaat bijrijden, minder leuk voor jou natuurlijk,hihi. Maar hij gaat wel verder in de stijl die jij wilt.

Ik ben aan het longeren geslagen. Nou ja,haha, 2x deze week. Bij gebrek aan zadel, die bij de zadelmaker is, niets ernstigs. Bollie mag wel wat fanatieker bewegen. De knopjes waren wat roestig, en terug in tempo is moeilijk, ze loopt liever door.

gister en vandaag even een 45 min. gelongeerd, en dat is wel wat lastig na een iet erg intensieve periode zegmaar. Lang en laag zit er moeilijk in. kop in de lucht ebn flierefluiten wel. Dus even doorgepakt en bijgezet, en toen kwam het uiteindelijk goed. Lekkr na die tijd 10 min over het fietspad uitgestapt, ook goed voor mij,hihi.

17 april, pb me daar even over tegen die tijd An!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » do 17 mar 2011, 21:01

Ik heb vanavond even een beetje een Penny momentje gehad met Anca. Gelukkig wordt onze band steeds beter. Ik heb gisteren alle staarten eens gewassen. Dus net toen ze stond te eten de staart al wat uitgeplozen. Daarna de staldeur open gezet en haar gevraagd om voor de stal te komen staan. Zonder halster en dat deed ze prima. Deken eraf en even geborsteld. Komt ze terwijl ik bij haar schouder ben even omgedraaid met haar koppie naar mij toe en legt die op mijn schouder. Even kroelen en blazen! Heerlijk vindt ze dat, maar ik geniet daar ook van! Eventjes maar, want dochterlief werd jaloers. Maar weer een cm of 10 van haar staart geknipt. Nou ja, bij alle dames ongeveer wel. Wat groeien die staarten toch snel!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » zo 20 mar 2011, 18:07

Vandaag ben ik mee geweest met thomas en mijn zusje. Die lopen hard, en gingen vandaag race depoownie doen. nou, karev wint dat hoor,haha. Die heeft de langste adem.
Annemarie

Bericht door Annemarie » zo 20 mar 2011, 19:51

Hihi, variatie op race the train?? :D

Anka en ik zijn vandaag de L1 binnen gedonderd *o/* . 192 punten en 2e plek! Man ik was echt enorm trots. En voor alle middengangen voldoendes, de schakelbak werkt dus goed :D . En alweer als algemene opmerking op mijn protocol leuke combinatie! Dat laatst vind ik net zo leuk als de punten, voel me ook echt combinatie met Anka. En en en.... mijn lesjuf de loef afgestoken ~~}> :D

En komend weekend lekker geen wedstrijd. Deze week beetje genieten van het mooie weer.

@Suzanne: lekker is dat he even tutten met de paarden. Anka wil dat ook wel, Nisko is ook wel blij met je, maar gaat liever direct op pad met je. Dat heeft zij het liefst.
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » ma 21 mar 2011, 15:34

ja zoiets,hah
hoezo je juf de loef aangestoken?
Annemarie

Bericht door Annemarie » ma 21 mar 2011, 15:38

Die deed ook mee in de L1 met een paard van iemand anders. Paard is best kijkerig en moet wat concourservaring opdoen. Mensen langs de bak vindt ie eng en dat soort dingen 8)7 . Ze deed buiten mededinging mee want ze moet officieel hoger beginnen. Maar ze kreeg wel punten en had er 5 minder dan ik en Anky.
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » ma 21 mar 2011, 15:38

haha, leuk!!!
Charret

Bericht door Charret » di 22 mar 2011, 19:35

Erg vervelend wanneer je een paard hebt dat alles interessant vindt. Ken het maar al te goed. Grrrr..
Maar je debuut is super Annemarie! Geeft je gelijk een dot zelfvertrouwen of niet?

Alies gaat ook goed. We zijn met de trainingen flink bezig met haar sterker te krijgen op die achterhand. We trainen lekker door voor de Fjordsport en diloma's.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » di 22 mar 2011, 20:02

vandaag weer gelongeerd. Met een ongebroken trens ipv dubbelgebroken. Was veeeeel beter. Lekker ontspannen, neus over de grond. ben ook veel bezig met overgangen. draf-galop enz.
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 22 mar 2011, 21:19

Zo, Tamara en Karev fanatiek bezig lees ik :D .

Nou, ik ben even weer van mijn roze wolk afgestapt. Heb je soms zo :roll: . Anka had vanavond bedacht dat rechts vast is vast was en nageven ho maar. Snap je niet he, zondag zo los en nu dit. Dus juffie even de teugels overgenomen en haar losgewerkt (ik zat er nog op). Toen lekker door gewerkt en ze liep perfect. 5 min lange teugel stappen en ik kon weer opnieuw beginnen -:(- . Nou shoot me hoe dat kan. Ik wordt gewoon gepeipeld heb ik het idee en dat is echt bloed onder mijn nagels vandaan halen *grom*.

Nou ja, morgen herkansing in de priveles. En dan eens lekker buiten rijden. Wordt moooooi weer *o/* *o/* .
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » wo 23 mar 2011, 19:06

gek is dat hé, dat het zo ineens anders kan. Ik heb vandaagweer even gereden. Even spierpijn er uit rijden na die heftige longeersessie,haha
Annemarie

Bericht door Annemarie » do 24 mar 2011, 12:22

Gister weer zaalig gereden *o/* . Heeft naar mijn idee met de instructie te maken hoe het gaat. Van de ene instructirce moet ik juist in het begin veel voorwaarts rijden en van de ander juist overgangen terug maken. Het laatst werkt met losrijden veel beter. Als ik in het begin te veel voorwaarts rijd komt Anka van het achterbeen af, wordt van voor echt te sterk en dan is van op gevoel rechtrichten met 2 armen en 2 teugels geen sprake meer. Tot nu toe hadden de instructeurs heel erg dezelfde ideeen maar hier verschilt het heel erg en het effect is ook heel anders. Lastig hoor :? .

En ook nog rondje Anderen uitgestapt met Anka. Ondanks shetten met de lente in de bol bleef ze erg braaf. Mirjam (mirretje) nog tegen gekomen. Anka vond vooral haar kruiwagen heel interessant. Zat kuil in hihi dus Anka dacht meteen aan de inwendige paard :Y)
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » do 24 mar 2011, 18:59

dat maakt hier ook verschi, van vooruit en voorwaarts word ze ibbelig idd.

Karev maar weeronder de vliegendeken gedropt. Ze werd er al weeribbelig van, en de staart ging er aan helaas. Wel vroeg hoor
Annemarie

Bericht door Annemarie » vr 25 mar 2011, 07:33

De paarden zwaaien in de wei ook al weer meer met de staarten zag ik wel. Is Karev toch wat eczemig dan of gewoon gevoelig voor dingen die vliegen?
Charret

Bericht door Charret » vr 25 mar 2011, 08:54

Gisteren had ik met rijden ook al 2 keer een vlieg in me gezicht. Zo lekker hard tegen je bakkes aan := Bah..dat komt weer.

Hier gaat het met Alies goed. Ze heeft nog wat moeite met op die achterhand te komen in de draf, maar ik mag niet klagen. We gaan steeds iets beter. De galop zit tegenwoordig zooo fijn, maar met aanspringen moet ik er donders goed opletten hoe ik mijn hulp geef. Een net verkeerde beenligging of te lang de hulp van te voren geven of hem te hard geven en mevrouw geeft een bok. Dus dat moet ik even uitpuzzelen wat het beste werkt.

Ik hoef Alies ook niet 'over' tempo te laten lopen hoor, dan krijgt ze juist de kans om onder alles uit te komen, ook wbt het achterbeen. Lies is al van turbo aan en gaan als je haar niet steeds even terug rijdt. Ze komt dan ook vaak te diep, want met zo'n hoog tempo kun jij je hulpen nooit allemaal even goed geven.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » vr 25 mar 2011, 09:04

Ik weet niet of het écht eczeem is, maarbehandel haar gewoon zo. Ze schuurde voorheen alleen de staart, maar vorig jaar ook de manen. De kuif blijft godzijdank bespaard. Ze gaat niet op de grond zitten om te schuren, en reageert gewoon heel heftig op alles wat vliegt en op haar landt
Plaats reactie