Hoezee,hoezee,hoezee.....G-tjes topic deel 2

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ivonne

Re: Hoezee,hoezee,hoezee.....G-tjes topic deel 2

Bericht door Ivonne » di 08 mar 2011, 19:23

Guusje en Marloes staan nu ongever 30 meter uit elkaar. Marloes moet er nog niks van hebben, zo jammer....
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Esther

Bericht door Esther » di 08 mar 2011, 20:43

Ik vond Digai vandaag slapend in zijn 'stand' hihi.. Ze hebben allemaal hun eigen inhammetje om te eten, is te zien op de foto's die ik laatst geplaats heb, kunnen ze zelf in en uit lopen, maar blijkbaar vindt hij het wel een goed plekkie!! Zo lief!!

Hij was vandaag wel heerlijk aan het dollen met Fjel. Ik reed met de trailer bij huis weg en toen zag ik Fjel en Dig samen door de wei scheuren. Het zag er zo leuk uit dat wandelaars er ook naar stonden te kijken, die hadden echt de lente in de bol!!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
cowgirlwillie
Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » wo 09 mar 2011, 17:10

heerlijk het was ook mooi weer ervoor, lekker veel wind, mooie lucht, zon. sjeeezen!
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Annemarie

Bericht door Annemarie » do 10 mar 2011, 10:49

Zo weer een lading pics van de G-clan in Balloo bij PP gezet. Marloes en Guusje gisteren ook nog druk grazend gespot. Ze grazen echt meters uit elkaar maar bewegen wel gezamenlijk in dezelfde richting. Komt wel goed, afstand zal met de tijd wel kleiner worden.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 10 mar 2011, 14:40

Broertje plagen.
Afbeelding

Afbeelding
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Stefje

Bericht door Stefje » do 10 mar 2011, 16:28

Vandaag na een tijdje ook maar weer bij Gerda geweest. Ze begint weer te groeien, alles is uit verhouding en vind haar momenteel echt een beetje lelijk :o

Afbeelding
Hier zie je dat haar kont echt ontzettend hoog staat. Als je er echt voor staat zie je het beter, deze foto is een beetje van boven genomen.
:¨·.·¨:
`·.
Gerda (Odin x Anton)
Esther

Bericht door Esther » do 10 mar 2011, 19:55

Het is hier momenteel ook wel meisjes plagen, ik vind het prima zolang het maar geen kusjes vragen wordt..
Digai vond Pauliena ook wel interessant, maar die moest niets van hem hebben, hihi..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Stefje

Bericht door Stefje » vr 11 mar 2011, 15:02

Kom net van Gerda terug, dacht ik ga ff met haar wandelen gezien het mooie weer. Ze was de heenweg echt ontzettend braaf, het is een weg zonder huizen en waar veel trekkers en vrachtwagens rijden, maar dat interesseert haar niet zoveel. Totdat we bij een huis aankwamen waar ze honden fokken, vond ze dat heel spannend en wou ze absoluut niet meer verder en het kostte me moeite om haar nog te houden dat ze terug wil.
Alle mensen me natuurlijk vol afschuw aankijken en ik zag ze gewoon denken: Als je pony niet verkeersmak is ga dan ook niet met m langs de weg. Hun probeerde toch ook te lopen voordat ze het konden... _-:(
Toen ben ik maar weer terug gegaan naar stal wat mij overigens erg veel moeite kostte. Alle trekkers en vrachtwagens waren opeens heeel eng en ik weet niet hoe vaak ze probeerde omhoog te komen. Toen ze haar vriendjes eenmaal weer zag staan was ze weer rustig. Volgende keer dus nog maar een minder lang stukje met haar lopen.
`·.
Gerda (Odin x Anton)
Nientjepientje

Bericht door Nientjepientje » vr 11 mar 2011, 18:38

Ik meld me hier maar weer aan. (Ik ben hier al een hele tijd niet meer op fjordenwereld geweest)
Ik heb nu ook een beetje hetzelfde met Linka. Ik moet nu weer van begins af aan beginnen met verkeersmak maken, wat ze eerst echt was. Alleen ze is 3 weken geleden midden in de nacht ontsnapt met een stel andere paarden. (Iemand had t hek niet goed dicht gedaan)
Ze werden toen vlakbij de snelweg gevonden. Schrok me echt een hoedje toen ik het hoorde..
Maar sinds ze is ontsnapt is ze als de dood voor auto's.. Vraag me echt af hoe dat komt..
Maar probeer nu weer stapje voor stapje te oefenen en weer te laten wennen aan auto's.. En krijg dan ook scheve gezichten, maarja trek me er maar niet zoveel van aan, ze moet het ook leren. Met veel geduld zal t wel weer goed komen, maar baal er toch wel een beetje van..

Verder hebben de paarden hier ook aardig wat lentekriebels, leuk om te zien!
Kan niet wachten als ze het land op gaan!
Gijs Hermansen x Brusvein
Afbeelding

Rust zacht lieve Linka<3
17-05-2010 - 30-12-2011

Als je een paard iets leert met geschreeuw, zal het nooit luisteren naar je gefluister.
Ivonne

Bericht door Ivonne » vr 11 mar 2011, 19:28

leuk, die jongens zo aan het ouwehoeren Anita.

Wat is Guusje toch een lieve knuffelkont :L Zou haar zo mee naar huis nemen, wat een schatje
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
ukoldaatje

Bericht door ukoldaatje » za 12 mar 2011, 13:01

Ziet er gezellig uit Anita!

Net als Gerda gaat Gandhi nu ook uit elkaar groeien. Zijn kont is nu een stuk hoger dan zijn voorhand. Ik heb m net gemeten bij de schoft uiteraard op 133cm. Hij gaat nu echt een naarling-kant op.

Gandhi is echt een stuntman, elke dag heeft ie wel ergens anders op zijn lijf schaafwonden...hoe die t doet := geen idee, denk ruige spelletjes met de 2 shetten.

Op zijn benen, van de week onder zijn oog, vandaag in zijn neus een schaafwondje.....

Hij is ook continu aan het spelen, met zijn waterbak, met zijn voetbal, met boomstronkjes, alles pakt hij vast en gooit ie weg en dat kan hij uren doen!
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
janna
Contacteer:

Bericht door janna » za 12 mar 2011, 19:23

Ben vanmiddag wel weer opnieuw verliefd geworden hoor, ze heeft wel haar minpuntjes maar als je haar ziet draven mennn en dan dat mooie hoofdje erop pracht ding!

En Digai is ook wel echt een grappig ventje hoor, die weet zich prima te redden tussen al zijn nieuwe vriendjes!
Oh en Cleo houdt blijkbaar wel van water haha :=
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Esther

Bericht door Esther » zo 13 mar 2011, 02:44

Ik heb een nieuwe loge, kudde is nu helemaal omgegooid.
Digai is vertrokken naar Vene, om te voorkomen dat ik volgend jaar ineens een Digai x Fjella heb staan. We hebben Digai geruild met Gerdie (Pauliena x Timor), maar niet denken dat mams daar blij mee was, hihi.. Wat kan die dan gemeen zijn zeg! Moest er zelf ook nog om denken want de hoeven vlogen mij ook bijna om de oren, had er even geen rekening mee gehouden dat Madam zo fel zou zijn!!
Maar Gerdie kan wel sjouwen zeg!! Wauw!!
Maar nu bij mij in de wei dus moeder en dochter kale knikker en Fjella, hihi..

Digai deed het allemaal zo braaf, ging naast Tea de trailer op, komt er in Vene weer af, en gaat gewoon rustig om zich heen staan loeren.. Dus.. Baas waar zijn we??
Scheelde natuurlijk wel dat Tea dus ook mee ging die kant op.
De opfokgroep waar hij in zou komen in de bak gezet, even laten uitrazen en toen Digai erin. Op het moment dat hij de bak in moest besloot Cleo in de drinkbak te gaan zwemmen en dat vond Dig toch wel heel eng!! Maar hem er toch ingekregen en dan verwacht je spektakel!! ehm niet dus...
Meneer ging gewoon rustig eens bij de anderen kijken, draafde wat in de rondte, ging even bij die buurten, even bij de ander buurten..
Er lopen baasjes tussen maar daar trekt hij zich weinig van aan. Het is blijkbaar wel een sociaal paardje geworden. Je zag hem ook kijken naar de anderen die lekker aan het stoeien waren, met een blik van interesse, maar toch ook terughoudend van, tja ik ken ze niet, mag dat hier??
In de box ging ook goed, even geharrewar, maar hij besloot al snel dat Ganzerik zijn nieuwe maat moest worden, hihi.. Maar het ging eigenlijk met de meesten wel goed samen. Heerlijk voor mijn ventje.. BEn geloof ik wel weer een beetje opnieuw verlieft geworden!!

Qua maat viel hij ook niet eens tegen, ik dacht, nou dan komt mijn dikke ukkie tussen de dieren van Bart, maar viel me heel erg mee!! Hij is nog wel wat hariger, hihi..

Hij heeft overigens ook nog even met Flower mogen snuffelen, Flower leek hem wel te herkennen, maar wilde daarna ook wel weer naar de wei, dus niet echt herkenbaar van, 'dat was mijn maatje', maar wel herkenning te merken.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Stefje

Bericht door Stefje » zo 13 mar 2011, 23:41

Jeeeetje ik ben me vandaag toch een ongeluk geschrokken :o! Ik was mooi even met Gerda bezig, lekker even poetsen en mooi koetelen. Ik had haar aan het hek van de longeersingel vast gezet, en ik zat een beetje te dromen over hoe haar manen nou zouden worden als ze langer zouden zijn. Hoor ik opeens een paar van die enge stikgeluiden, ik dacht echt van wat gebeurt hier nou?! Zit ze met haar touw vast onder een stand die tot bijna aan de grond kwam, ze was aan het grazen. Mijn eerste reactie was natuurlijk om haar touw los te rukken maar ze stribbelde zo erg tegen.. Toen als een gek haar keelriem maar losgemaakt en de knoop uit het touw proberen los te maken die behoorlijk strak zat door het getrek. Ik stond echt helemaal te shaken. Toen ben ik maar een stukje met haar gaan lopen en vond haar maar raar lopen, even een stukje gerent maar was gelukkig niks aan de hand. Het was me het dagje wel.. Heb in ieder geval een les geleerd, dat is dat ik haar daar dus niet meer vast ga zetten. Of sowieso nergens meer waar iets eetbaars op de grond ligt :p

Edit; met longeersingel bedoel ik longeerbak, was even te enhousiast met typen.
`·.
Gerda (Odin x Anton)
Esther

Bericht door Esther » ma 14 mar 2011, 19:20

Iets korter vastzetten, als ze met hun hoofd bij de grond kunnen zetten ze soms ook ineens een been over het touw.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » ma 14 mar 2011, 20:54

Echt verbazingwekkend dat Digai zo lekker makkelijk het allemaal oppakt. Staat nu al in de groep alsof hij er al tijden stond. Vanavond stond ie lekker te krabben met Cleo of Gydo, een van beide en herkende m niet eens eerst tot ik dacht: Hee korte manen, Digai. Makkelijk, mannen...:=
Geluk is de vrucht van intens werk
cowgirlwillie
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » di 15 mar 2011, 09:55

nou ik heb geen puber hoor. blijft meest makke jonge beestje dat ik ooit gezien heb.
Lekkere knuffel.
gisteren voor het eerst de hoefsmid langs geweewst bij Géline. netjes bekapt.
Wat deed ze het goed!
eerst Lyn halster om en vastgezet op stal, Daarna Géline halstertje om, ging super. vastgezet naast Lynda. Ze stond alsof ze altijd vaststaat haha. Relaxed. beetje knuffelen met mij. Lynda als eerste laten bekappen, kon Géline mooi de kunst afkijken. Nou dat deed ze. Lynda verrekt geen spier knippert nog niet met dr ogen dus mooi voorbeeld. Géline kroelde de hoefsmid door zijn haar toen die bij Lynda's voorhoef bezig was haha even kennis maken.
en toen was ze zelf aan de beurt. netjes voetjes geven! en omhoog houden. voor het achterbeen raakte ze wel even uit balans. flink wiebelen en strekken. soort zeebenen? Ze stond helemaal wijd. Maar hoefsmid reageerde er niet op en toen was het ook meteen klaar. ze stond weer stevig.
Wat een knap ding! helemaal niet gestressed, bleef relaxed en knuffelig, niks niet drammen of ongeduldig liet het gewoon over zich heen komen. super trots!!!
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
cowgirlwillie
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » di 15 mar 2011, 09:58

esther wat fijn dat het zo goed ging! ook al zo lieverd!

stefje idd korter vastzetten dan gebeurt zoiets niet zo snel.
maar aanleren om ook zonder vastzetten te blijven staan is ook een goed idee hoor. gewoon beide. Doe ik met lyn ook, heel fijn een paard dat je overal kan parkeren. Géline blijft ook keurig stil staan op stal als ik haar poets zonder vast te staan.
Esther

Bericht door Esther » wo 16 mar 2011, 20:12

Gerdie was zo grappig vandaag!!
Mijn vader ging een vuurtje maken in het weiland, oud papier. Gerdie vond het bere interessant!! Kwam steeds kijken, dan weer snel weg en weer terug komen, toch weer kijken.. Nieuwsgierig aagje..
En daarna lekker knuffelen, hmm, je kunt ook wel makkelijk vriendjes maken met een paard als jij heerlijke krabvingers hebt en zij jeuk van het verharen!!

Digai heeft inmiddels ook door dat grasbrokjes lekker zijn. Eerst stond hij wat om zich heen te loeren terwijl de rest aan het eten was, maar vandaag stond hij er mooi tussen om ook wat brokjes te eten!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Zinnish
Contacteer:

Bericht door Zinnish » do 17 mar 2011, 13:17

Even spammen met wat foto's van mijn grote kleine meid :D

Moeder en dochter, bijna net zo groot als mama (globaal gemeten 125 cm)
Afbeelding

Wat is dit voor raar ding
Afbeelding

Toch wel eng dat ding
Afbeelding

Zie mij eens aanstellen :=
Afbeelding

Veilig achter mama
Afbeelding

Is het geen lekker ding :D
Afbeelding

en altijd errug nieuwschierig
Afbeelding

Volgende week gaan met een GROOOOOOTE bal het land is eens kijken wat ze daar van vinden.
Uiteraard gaat het fototoestel mee
Ja hoor tis gebeurt ik ben verslaafd aan Fjorden
Gesloten