Pantoffels
Re: Pantoffels
mijne komt van Ebay af. Daar staan ze ook regelmatig voor mooie prijsjes.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull
<-speciale editie van mijn onderschrift 

Als ik zo de foto bekijk dan lijkt hij heel veel op een hondenborstel die wij hebben en die ik ook wel eens bij de paarden heb gebruikt. Daar komen ook heel veel haren mee af.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Zo'n furminator is ideaal voor dit moment bij de paarden. Echter bij honden kan deze aardig wat schade aanrichten en is bij veelvuldig gebruik niet geschikt voor elke vacht. Toevallig heb ik hem gister nog in handen gehad om vloerbedekking eens te ontdoen van 300 jaar haar (niet bij mijn thuis hoor :S)
Wij gebruiken een oude handzaag. Zelfde effect en die liggen hier genoeg op stal.
Wij gebruiken een oude handzaag. Zelfde effect en die liggen hier genoeg op stal.
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008
Mijn nieuwe topper:
Unica, Waterman X Cambridge Cole
18-05-2001 - 02-05-2008
Mijn nieuwe topper:
Unica, Waterman X Cambridge Cole
Ik heb nu ook een furminator maar daar heb ik nog niet veel aan want Vlin houdt al zijn haar weer vast. Alleen lange haren laat hij los maar dat is erg weinig. Hij staat ook 24/7 buiten. Ik denk dat we nog een stevige kou periode tegemoet gaan.
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
All that we seem
Nou dat hoop ik toch niet hoor Janneke! Brrrr...
Misschien houden ze het nu weer even wat beter vast doordat het de afgelopen dagen weer wat kouder was?
Misschien houden ze het nu weer even wat beter vast doordat het de afgelopen dagen weer wat kouder was?
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

Bailey heeft gisteren besloten dat de lente eraan komt en begint nu ook flink haar los te laten. Ik hoop dat hij gelijk heeft! 

Zo vandaag even een stelletje pantoffels gespot!! Jemig!!
Even met Bart meegegaan naar een weide verderop, kom ik niet zo vaak. Daar staan o.a. Tatum, Pauliena, Wolly e.a. Die zijn echt een potje harig!! Er moet ook nodig een schaar door!!
Maar wel allemaal heerlijke wollebolletjes hoor!!
Even met Bart meegegaan naar een weide verderop, kom ik niet zo vaak. Daar staan o.a. Tatum, Pauliena, Wolly e.a. Die zijn echt een potje harig!! Er moet ook nodig een schaar door!!
Maar wel allemaal heerlijke wollebolletjes hoor!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Esther@ Maar toch als ze dan droog zijn dan zien ze er zo knuffelig uit.
All that we see
All that we seem
All that we seem
Vandaag weer eens de furminator getest op Vlin en nu kwam er een heleboel van af. Hij scheen het ook wel lekker te vinden. Hij stond los in het voorstuk van de wei en bleef gewoon lekker bij mij grasjes staan eten.
All that we see
All that we seem
All that we seem
Exel heeft vooral nog heel veel buik en borsthaar (tis een echte vent he?
) en bij Vera zit er natuurlijk nog wel wat wintervacht, maar haar velletje is allang niet meer pluizig

roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

- Machteld&Falco
Niks furminator hier. Ik gebruik gewoon de kartels van mijn zweetmes. Werkt net zo goed!
kijk zelf maar! Ik zal blij zijn als alle pluche er vanaf is...

http://pijama.come2me.nlFjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
Wow, dat is een haarballet zeg
. Nisko kan hier bijna wel weg, die is al best heel kaal maar die haarde al vanaf de jaarwisseling. Steeds geleidelijk wat eruit.

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Laatste foto=zeer herkenbaar 

Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull
<-speciale editie van mijn onderschrift 

Ik heb er zoeen:

Werkt ook super, heb dat ding al jaaaaren en kost tientje ofzo in de dierenwinkel of dierenafdeling tuincentrum.
En verder gewoon old skool met de rubberen roskam idd en harde borstels. Werkt nog steeds prima. Kdies is al nagenoeg door zn vacht heen die heeft het gewoon koud nu

Werkt ook super, heb dat ding al jaaaaren en kost tientje ofzo in de dierenwinkel of dierenafdeling tuincentrum.
En verder gewoon old skool met de rubberen roskam idd en harde borstels. Werkt nog steeds prima. Kdies is al nagenoeg door zn vacht heen die heeft het gewoon koud nu

- Machteld&Falco
En dat is maar één kant hé.. Kreeg alles niet op één fotoDeeDee schreef:Laatste foto=zeer herkenbaar

@Viv: ik had zo'n borstel voor onze husky... Vond het een onding: één haal en ik moest hem eerst helemaal leegmaken voor ik verder kon...
http://pijama.come2me.nlFjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
Ik ben ook van de gewone rosborstel.
Ik zal van de week Nono en Guuske eens goed onder handen gaan nemen.
Nono is echt mega in de rui, als die langs mij heen loopt zit heel miijn broek onder de haren. Dus die moet echt hoognodig gerost worden.
(maar ik heb daar zo'n hekel aan, alles onder die haren. (je vindt ze zelfs in je ondergoed)
Ik zal van de week Nono en Guuske eens goed onder handen gaan nemen.
Nono is echt mega in de rui, als die langs mij heen loopt zit heel miijn broek onder de haren. Dus die moet echt hoognodig gerost worden.
(maar ik heb daar zo'n hekel aan, alles onder die haren. (je vindt ze zelfs in je ondergoed)
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Ik doe alles met zo'n karteltjes lus, gaat prima zo! Daar ga ik geen dure furminator voor aanschaffen...
Bij Hay komt er nog steeds goed wat af, maar het tapijt hebben we een tijdje geleden al gehad. Hij zit nu best mooi in de vacht al.
Gisteren een paar merries van Louis gedaan en daar ziet de hele paddock nu wit
Die haren zijn inderdaad vreselijk! In mijn auto vallen ze nu ook veel erger op dan in m'n vorige en ik erger me er dood aan. Doe nu maar zo'n matje als ik vuile kleren aan heb om m'n eigen zetel toch iets of wat proper te houden. Kan moeilijk onder het paardenhaar op m'n werk verschijnen
Bij Hay komt er nog steeds goed wat af, maar het tapijt hebben we een tijdje geleden al gehad. Hij zit nu best mooi in de vacht al.
Gisteren een paar merries van Louis gedaan en daar ziet de hele paddock nu wit

Die haren zijn inderdaad vreselijk! In mijn auto vallen ze nu ook veel erger op dan in m'n vorige en ik erger me er dood aan. Doe nu maar zo'n matje als ik vuile kleren aan heb om m'n eigen zetel toch iets of wat proper te houden. Kan moeilijk onder het paardenhaar op m'n werk verschijnen

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Erg he? Je moet echt niet in mijn combo kijken, daar liggen mijn dekjes ook in. Cikaro is ook een heel tapijt krijt waarvan de helft volgens mij in mijn auto ligt. Zort is super kort dus die zijn het niet. Coen is ook al heel veel kwijt. Hier moeten alleen mijn kleintjes dus nog. Maar die hebben ook het meeste haar.Jilly schreef:Die haren zijn inderdaad vreselijk! In mijn auto vallen ze nu ook veel erger op dan in m'n vorige en ik erger me er dood aan. Doe nu maar zo'n matje als ik vuile kleren aan heb om m'n eigen zetel toch iets of wat proper te houden. Kan moeilijk onder het paardenhaar op m'n werk verschijnen
En het ellende van die haren is dat ze echt overal aan blijven hangen.

Vorige week had ik een fleecejas aan, daar klijg ik ze dus echt niet meer vanaf

Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
- Ilonka
Ik heb halve pantoffels, geschoren dus in dekenmodel. Tjonge wat een haar komt er af, Brass haart nu sinds een week. Van het weekend scheer ik haar kaal, ben er wel klaar mee en het is ook veel te warm nu.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Fleece is echt het meest rotte om aan te hebben nu. Krijg je die haren inderdaad erg rot vanaf (stofzuiger eroverheen?).
Castor verhaart wel, maar nog best geleidelijk aan. Hij zit wel heel mooi in zijn vacht, maar alles is er nog laaaang niet uit.
Gisteren even op zijn blote rug gezeten terwijl hij aan het grazen was. Ik dacht dat ik me wel goed afgeklopt had daarna.
Thuis stond ik na een tijdje op van de bank en overal witte haren
Oeps! Snel maar weer weggehaald. Vriendlief waardeert dat soort dingen niet zo in huis 
Castor verhaart wel, maar nog best geleidelijk aan. Hij zit wel heel mooi in zijn vacht, maar alles is er nog laaaang niet uit.
Gisteren even op zijn blote rug gezeten terwijl hij aan het grazen was. Ik dacht dat ik me wel goed afgeklopt had daarna.
Thuis stond ik na een tijdje op van de bank en overal witte haren

Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet