Het aangespannen-topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Esther

Re: Het aangespannen-topic

Bericht door Esther » za 26 feb 2011, 20:12

Hihi, ik geloof niet dat ik zomaar een draaiorgel achter Tea zou hangen.. Maar ze kan me verbazen hoor, ze liep wel onwijs makkelijk met de slee weg..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Andor-Mary

Bericht door Andor-Mary » di 01 mar 2011, 21:04

@ Viv; het lijkt er dus op dat je van voren af aan opnieuw kunt beginnen? :n das echt niet leuk! hopelijk komt het goed met professionele hulp

Zaterdag nog de laatste selectiewedstrijd gehad :D Andor liep beter dan de week ervoor in Heeten. Was aan de punten ook te zien, 188 dit keer. Weer een winstpunt en een 2e prijs! Helaas was het een vleespakket vol varkensvlees, daar ben ik allergisch voor := Maar mijn groom doet ook goed haar best dus die heeft hem gekregen ;)
De vaardigheid was helemaal super. De tijd stond op 104 sec. Helaas reed ik een bocht te kort zodat ik verkeerd voor de poort kwam en een extra volte moest rijden om er goed door te komen. Aan het eind zag ik de tijd wegtikken.. Moest echt gas bijgeven! We finishten op 103.89 sec. Niet te geloven zo strak binnen de tijd! :)) Het publiek en de jury moesten echt heel hard lachen en Andor heeft nog nooit zo'n applaus gehad _/-o_ De barrage was ook foutloos, alleen deden we er iets te lang over.. ben niet gewend om die te rijden dus ik was de kluts ff kwijt hahaha
Andor, Bjorgard x Briggen
Mijn állerbeste, lieve vriendje

Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
Esther

Bericht door Esther » di 01 mar 2011, 22:22

Klinkt goed hoor met Andor!! Een extra volte en dan nog binnen de tijd!!
Die kleine is snel!!!!!

Ik heb vandaag weer op de bok gezeten, heerlijk paard ervoor, had er alle vertrouwen in.
Mag Ymea gebruiken van Bart voor de lessen, dat komt wat beter uit i.p.v. met mijn andere leenpaard. Ze komt dan even bij mij logeren. Maar ze heeft een poosje niets gedaan en ik moet het vertrouwen ook nog wat terug krijgen in mezelf en dus vandaag bij Bart in de bak gemend met Ymea, wat een leuk dier is dat!! Maar wel totaal anders als Tea, maar leuk anders hoor! Is voor mij even omschakelen, maar denk dat ik er weer een hoop van kan leren, al loop ik nu wel tegen dingen aan waar ik geen ervaring mee heb, zoals wat achter de teugel kruipen en dribbelen, dat doet Tea nooit, maar Tea is weer wat taaier in de mond en hals.
Heb nu alweer zin in morgen!!

Als het lukt mag Tea volgende week weer aan de bak.. Spannend hoor!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Viv

Bericht door Viv » wo 02 mar 2011, 06:09

Mary zie topic bij PP, hij heeft afgelopen weekend weer voor de wagen gestaan. Onder begeleiding welliswaar.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
cowgirlwillie
Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » di 08 mar 2011, 10:40

@andor-mary haha vleespakket winnen. en het dan niet eens kunnen eten. wel een fijn bedankje voor je groom!

@ esther fijn dat je een leenpaard kan krijgen zeg. en dat je deze ook wel leuk vond.

@ Viv: he gelukkig, begin is er. echt vervelend als het vertrouwen zo geschaad is.
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
cowgirlwillie
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » di 08 mar 2011, 10:51

ik heb voor het eerst ook wat vervelends meegemaakt met mennen. nou ja, aftuigen.
normaal ben ik altijd alleen en dan zet ik lyn vast met halstertouw. nu was ik met mijn vader, kletsen, samen dingen doen en dan let je dus minder op, gaat alles anders.
Dom van mij!
dus lyn gewoon op stal aftuigen die stond heerlijk rustig dus loop er wat omheen, ik maak dingen los, mijn vader pakt het aan, we kletsen.
Géline had lynda erg gemist maar niet door dat we al terug waren. ik roep haar. (2e domme actie) Dus die komt helemaal opgewonden de stal in rennen.
Meteen neuzen met lynda die doodkalm blijft. mooi zo. Ik ga gewoon verder met aftuigen net als anders met loslopend veulen... die nog wat opgewonden heen en weer drentelt. En ineens denkt lynda weet je wat we gaan naar buiten en loopt in principe heeel kalm weg, maaaarrr is niet tegen te houden. zoals het een échte fjord betaamt... er hangt nog vanalles op en aan. Géline blijft haken en schrikt. Lynda blijft accuut staan, Géline is los. We nemen Lynda weer mee terug en die blijft nu rustig wachten tot we echt klaar zijn. We maken de klus zo snel mogelijk af.

gisteren ging ik mijn tuig schoonmaken en invetten. Helaas kwam ik heel wat schade tegen.... snik... en natuurlijk niet op 1 gedeelte nee, lekker verspreid zodat je van alles zou moeten vervangen. 1 oogklep van het hoofdstel hangt los. dus nieuw hoofdstel besteld... Van die ijzeren ogen is er 1 afgebroken. Mijn man gaat kijken of hij het kan lassen ofzo... ik weet ook niet of ik een losse kan kopen en er weer in kan draaien? en 1 riempje is geknapt die zeg maar borstriem met schoftje verbind. (officiële namen weet ik niet.. ) tja, daar moet ik dus iemand voor in schakelen om dat weer vast te naaien... zou dat ook bij een schoenmaker kunnen? of weet iemand een adresje in het noorden? in de buurt van Drachten?
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Ilona

Bericht door Ilona » di 08 mar 2011, 11:05

Balen van je tuig! Hopelijk kun je een beetje makkelijk de boel weer laten maken. Heb je zo'n braverd, vergeet je dat jonge ding wat erbij staat ;)

Ik kom me hier ook maar weer eens melden. Niet dat ik alweer aan het mennen geslagen ben, maar ben wel al plannen aan het maken voor dit jaar.
Door een aanrijding (kop-staart) van 5 maanden geleden kan ik nog steeds niet paardrijden door de lichamelijke klachten.
Nu wilde ik sowieso dit jaar het mennen weer op gaan pakken, maar nu dus nog meer.
Ik moet nu gewoon even slim zijn en aan mezelf eerlijk toegeven dat ik misschien voorlopig niet meer in het zadel moet kruipen...
Nu ben ik aan het bedenken om Castor binnenkort misschien een tijdje in pension (in de buurt) te zetten en hem even goed door te laten pakken.
Van de week eens langs die stalling gaan en wat advies vragen wat nou handig zou zijn.
Dan hopen dat mennen me beter gaat lukken en dat Castor het net zo goed weer op wil pakken als vorig jaar. Ik heb er zin in!
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » di 08 mar 2011, 11:15

Van Ideal zijn er allerlei losse onderdelen te bestellen, had laatst nog een lijst meegenomen, weet alleen niet waar die is beland.. Hier in de buurt zit een tuigmaker, H. van de Bosch, in Nijeholtpade??
Dat is wel een fijne tuigmaker!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
cowgirlwillie
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » wo 09 mar 2011, 17:12

ja bedankt Esther das maar 20 min. verderop. gaan we proberen!
die kan het vass repareren.
cowgirlwillie
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » wo 09 mar 2011, 17:13

ha ilona, ik ben ook meer voor mijzelf gaan mennen doordat ik niet meer op een paard mocht klimmen. (zwanger) dus was dit een alternatief. en bleek een super alternatief. Geloof dat ik het nu zelfs leuker vind dan rijden! wie weet gebeurt jou dat ook! veel menplezier gewenst!
Esther

Bericht door Esther » do 10 mar 2011, 11:05

Vanavond eerste les met Pauliena, spannend!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Andor-Mary

Bericht door Andor-Mary » do 10 mar 2011, 12:29

Oeh spannend Esther! Hopelijk gaat het goed :D

@ Willie; das balen zeg van je tuig. Onnodige schade :S Hopelijk kan het makkelijk gemaakt worden. Ik heb mijn tuig ook al eens weggebracht om losse dingen te laten stikken. Was zo 50 euro kwijt.

Vanavond weer les met Andor. Ik hoop dat we een beetje richting de verzameling enzo kunnen gaan werken. We zijn al bijna M-startgerechtigd :D:D:D:D dus we moeten we die kant op gaan werken. Vind het voor de wagen alleen een heel stuk lastiger dan aan de longe. Erop klimmen doe ik ook niet zo vaak, nog geen zadel en meneertje is maar 1.36. Gelukkig wel sterk ;)

Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
Esther

Bericht door Esther » do 10 mar 2011, 19:53

Ben toch niet naar les gegaan, ben helemaal niet fit, heb de hele dag niet kunnen praten, mijn stem is gewoon weg, lekker rustig vonden mijn ouders..
Heb begin van de middag Pauliena buiten gezet, eerst de manen eraf en wat haar, maar was toen al gesloopt.. Mijn moeder heeft toen afgebeld, want anders dachten die mensen waarschijnlijk dat ze een raar piepbeestje aan de telefoon hadden, hihi..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Andor-Mary

Bericht door Andor-Mary » vr 11 mar 2011, 08:20

Hmm jammer Esther. Beterschap in ieder geval!!

Mijn lesje gister ging eigenlijk heel erg goed :D Andor liep mooi met een constante hoofdhouding. Hij was op zich wel lekker te sturen. Alleen na de middendraf was hij echt niet meer terug te krijgen. Een bekend probleem ;) Gelukkig heb ik geleerd om consequent te zijn, en dat heb ik maar eens in de praktijk gebracht. Jan complimenteerde me zelfs dat ik goed bezig was :D Ik leid echt aan een onzekerheidscomplex geloof ik. Bang dat ik Andor de verkeerde aanwijzingen geef, waardoor ik als het niet zo goed gaat, hem niet wil bestraffen omdat ik dan bang ben dat het onterecht is. We zijn samen als groentjes begonnen dus ja.. ik geen ervaring en Andor dus ook niet. Gelukkig bestaan er menlessen :D

Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
Esther

Bericht door Esther » vr 11 mar 2011, 10:38

Herkenbaar, ik ben vaak te lief omdat ik bang ben dat ik het fout doe en het paard dan straf voor iets dat ik doe..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
cowgirlwillie
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » vr 11 mar 2011, 16:06

Esther: vervelend van je stem . kan me voorstellen dat ouders het wel rustig vinden haha. gaat geloof ik rond zag al op hyves meerdere berichtjes voorbij komen met keelklachten. beterschap!

Andor-Mary: vooral doorgaan zo! klinkt goed!
MarjaR

Bericht door MarjaR » ma 14 mar 2011, 09:52

Heb gisteren weer heerlijk gemend.

Ik wilde eigenlijk in het weiland wat dressuur gaan oefenen, maar Coldy is de laatste tijd nogal gespannen (waarschijnlijk gewoon mijn schuld) en het begon daarom helemaal niet fijn.
Toen bedacht ik me dat ik misschien beter lekker een rondje over de zandwegen hier in de omgeving kon gaan rijden. Gewoon lekker ontspannen wat kilometers draven zonder zo veel van Coldy te vragen. Dus zo gezegd, zo gedaan...

Na een kilometer of 3 lekker draven onstpande Coldy geweldig: ze liet haar hoofd zakken, ging fijn nageeflijk lopen en netjes over haar rug en werd heel licht in mijn handen. Heerlijk!
Bij thuiskomst toch nog een paar rondjes door het weiland geslingerd om te kijken of we die ontspanning konden vasthouden, en zowaar lukte dat. Daarna lekker uitgestapt en uitgespannen.

Heerlijk, heerlijk, heerlijk... ! :))
cowgirlwillie
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » ma 14 mar 2011, 16:35

wat fijn dat het werkte!

kalmte kan je redden, ik had het er vandaag nog over met de hoefsmid. het blijft toch zo als jij ontspannen bent, dan is je paard het ook.
vooral doorgaan!
Jowien

Bericht door Jowien » ma 14 mar 2011, 18:39

Hee Marja, dat klinkt goed! Soms is het inderdaad de beste oplossing om het jezelf (en je paard) niet te moeilijk te maken, het mag ook wel eens makkelijk zijn. Dan geniet je meer en ontspannen jullie beide. En daarna kun je van daaruit weer verder werken! Paarden nemen zo snel de spanning van hun berijder of menner over...
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Esther

Bericht door Esther » ma 14 mar 2011, 19:16

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan!!
Fijn dat Coldy het zo fijn deed!!

Ik geloof dat ik toch nog maar eens uit moet kijken naar een draaiorgel. Van een ongeluk met de wagen krijg madam blijkbaar de kachel niet aan.. Ze deed het heel goed voor de eerste keer weer!! Zie dagboek.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Plaats reactie