Ik kan nergens een voorstel topic vinden en vind het naar om mij zomaar in een discussie te mengen dus vandaar dat ik mij en onze paarden even voorstel.
Ik ben dus Amethist of eigenlijk stiekem gewoon Marrgiet. Wij wonen net over de grens in duitsland. Ik ben mijn hele leven al doodsbang geweest voor pony's en paarden. Mijn vriendin hier fokt met mini paardjes en zelfs voor dat maatje was ik bang. Ja ze waren erg leuk achter een draadje.
Daar wilde ik vanaf dus ben ik 1,5 jaar geleden begonnen met lessen. Ik heb 10 zit lesjes gehad. Dus aan de longeer lijn rondjes maken en letten op je balance en zit. Ik kwam er al snel achter dat ik het leuk vond maar zo niet van mijn angst af kwam. Dus we zijn op zoek gegaan naar een eigen gezins paardje. Dat werd Odet onze fjord. Odet is een doorgewinterd koetspaard en had alles in haar leven al gezin en dus nergens bang voor. Daar is eigenlijk pas echt onze reis begonnen.
Ik had een paard en durfde haar niet eens zelf uit de wei te halen. Ik kwam eigenlijk meteen met mensen in aanraking die aan NH en parelli deden. Dat sprak mij aan. Dat werd mijn weg om over mijn angst heen te komen.
Inderdaad een maand later was de grootste angst weg en durfde ik zonder angst mijn eigen paard uit de wei te halen. Ik ben nu geheel over mijn angsten heen. Het enige waar ik nog angst voor heb is rijden. Ik rij wel maar doordat ik natuurlijk weinig tot geen rij ervaring heb voe ik mij vaak nog onzeker. In de rijbak gaat het al redelijk goed maar een buitenrit is nog wel een hele gewaagde stap.
Ondertussen hebben we 4 eigen paarden op een eigen weide die ingedeeld is in een paddock paradise. Met alle paarden doen wij Parelli. Naats Odet hebben we een draver van 22 jaar (lady). een fries van 15 jaar (maaike) en de enige heer een Shet van 3 met de naam Sieb.
Odet....

Lady.....

Maaike....

Sieb.....

En voor wat bewegende beelden....
http://www.youtube.com/watch?v=IqnhKvzw ... r_embedded