Waar moet je om denken als...

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
FLOBO

Waar moet je om denken als...

Bericht door FLOBO » di 22 feb 2011, 12:45

Je je paard wilt verleasen.
Ja helaas en met veel moeite zal ik bodan toch moeten delen met iemand.
Maar ik heb dit nog nooit gedaan, waar moet ik om denken?
Ik ben vrij veeleisend dat betreft.
Ik heb al een advertentie geplaats op mp, wie heeft er tips wat ik anders/beter kan formuleren?
http://link.marktplaats.nl/425374379

Als ik niemand kan vinden wat moet ik dan?
Is het dan handiger dat de leaser Bodan mag neerzetten vlak bij haar woonplaats?

Wat zijn jullie ervaringen?

Groetjes Florien

Edit: wat is realistisch qua kosten?
Ik dacht bij volle lease stallingskosten voor de leaser en TA/DA/Hoefsmid/Wormkuren voor mijzelf?
Love_Jordy

Re: Waar moet je om denken als...

Bericht door Love_Jordy » di 22 feb 2011, 13:31

Ik vindt je advertentie wel aantrekkelijk. er staat veel info in, en de gene die regeert weet wwaar hij/zij aan toe is. en dat het niet 'zomaar' is.
Ik zou alleen het eerste stukje tekst weglaten... 'Met veel moeite' Want als ik dat lees voel ik me niet echt welkom zeg maar:P...
Verder heb ik niet echt tips voor je, Ik ben net zoals jij. Precies, veeleisend. mij trekt de advertentie igg aan. (ga er alleen niet op in hoor haha) Sucses ermee.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★

L2 Startgerechtigd!

FLOBO

Bericht door FLOBO » di 22 feb 2011, 15:29

Love_Jordy schreef:Ik vindt je advertentie wel aantrekkelijk. er staat veel info in, en de gene die regeert weet wwaar hij/zij aan toe is. en dat het niet 'zomaar' is.
Ik zou alleen het eerste stukje tekst weglaten... 'Met veel moeite' Want als ik dat lees voel ik me niet echt welkom zeg maar:P...
Verder heb ik niet echt tips voor je, Ik ben net zoals jij. Precies, veeleisend. mij trekt de advertentie igg aan. (ga er alleen niet op in hoor haha) Sucses ermee.
Hoi,

Bedankt voor je reactie. Haha grappig dat je dat zo opvat dat je je niet welkom voelt bij het stukje "met veel moeite".
Maar eerlijk = eerlijk ik vind het ook niet leuk het is dat het noodzakelijk is.
he wat jammer nou dat je niet wilt, Bodan is leuk hoor ;)
Vera

Bericht door Vera » di 22 feb 2011, 16:43

Als je de volle stalling vraagt voor volledig leasen betekend dat dan niet dat je zelf niets meer aan je paard hebt. Dan hebt je dus nog wel de overige kosten maar kan je er zelf nooit meer op.
Ik zou eerder voor iets minder gaan zodat je er zelf ook nog wat mee kunt, of is dat juist niet de bedoeling?
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
FLOBO

Bericht door FLOBO » di 22 feb 2011, 17:11

Vera schreef:Als je de volle stalling vraagt voor volledig leasen betekend dat dan niet dat je zelf niets meer aan je paard hebt. Dan hebt je dus nog wel de overige kosten maar kan je er zelf nooit meer op.
Ik zou eerder voor iets minder gaan zodat je er zelf ook nog wat mee kunt, of is dat juist niet de bedoeling?
De volle lease is alleen wanneer ik weg ben, de halve lease (dus bijrijden 2/3 keer in de week) is voor nu.
Eigenlijk is het niet nodig maar zo kan ik wel zien of het klinkt tussen mij en de leaser, en tussen de leaser en bodan.
Nathalie

Bericht door Nathalie » wo 23 feb 2011, 09:08

Ik vind het een hele nette advertentie met veel en duidelijke informatie maar de hoofdvraag die bij mij op zou komen is wat er gebeurt nadat jij je stage achter de rug hebt?

Aangezien je in het eerste stuk schrijft "met veel moeite" (ik ben met love_jordy eens dat dat niet heel uitnodigend overkomt), zou ik het idee hebben dat je, zodra je stage achter de rug is, weer van je bijrijdster af zou willen. Ik denk dat ook bijrijdsters graag iets voor de lange termijn zoeken (natuurlijk kan er altijd iets gebeuren of geen 'klik' zijn e.d.).

Maar goed, ik ben zelf niet zoekende maar dit is wat ik er persoonlijk bij zou denken :)
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Vera

Bericht door Vera » wo 23 feb 2011, 10:11

FLOBO schreef:
Vera schreef:Als je de volle stalling vraagt voor volledig leasen betekend dat dan niet dat je zelf niets meer aan je paard hebt. Dan hebt je dus nog wel de overige kosten maar kan je er zelf nooit meer op.
De volle lease is alleen wanneer ik weg ben, de halve lease (dus bijrijden 2/3 keer in de week) is voor nu.
Eigenlijk is het niet nodig maar zo kan ik wel zien of het klinkt tussen mij en de leaser, en tussen de leaser en bodan.

oke kwartje is gevallen.
Ik denk dat het wel moet lukken om op deze manier iemand te vinden.
Dat je veeleisend bent vind ik logisch hoor, iemand die er op reageert weet wel gelijk waar hij of zij aan toe is.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
FLOBO

Bericht door FLOBO » wo 23 feb 2011, 11:15

Kalmiya schreef:Ik vind het een hele nette advertentie met veel en duidelijke informatie maar de hoofdvraag die bij mij op zou komen is wat er gebeurt nadat jij je stage achter de rug hebt?

Aangezien je in het eerste stuk schrijft "met veel moeite" (ik ben met love_jordy eens dat dat niet heel uitnodigend overkomt), zou ik het idee hebben dat je, zodra je stage achter de rug is, weer van je bijrijdster af zou willen. Ik denk dat ook bijrijdsters graag iets voor de lange termijn zoeken (natuurlijk kan er altijd iets gebeuren of geen 'klik' zijn e.d.).

Maar goed, ik ben zelf niet zoekende maar dit is wat ik er persoonlijk bij zou denken :)
hihi eigenlijk wel ik zoek ook puur vanwege dat ik weg ga want anders had ik niemand nodig. Daar had ik nog niet zo goed over nagedacht wat er gebeurt wanneer ik weer terug ben. Ik kan dat eigenlijk nu nog niet zeggen. Dat is idd een goeie om over na te denken.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 23 feb 2011, 11:31

Misschien doe je er wel verstandig aan om dat hele gedoe van een bijrijder over boord te zetten en Bodan in de periode dat jij er niet bent van de dure pensionstal af te halen en die maanden ergens op de wei te zetten. Hij zal er geen problemen mee hebben en jij bent van een hoop gedoe af.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Love_Jordy

Bericht door Love_Jordy » wo 23 feb 2011, 12:39

Anita45 schreef:Misschien doe je er wel verstandig aan om dat hele gedoe van een bijrijder over boord te zetten en Bodan in de periode dat jij er niet bent van de dure pensionstal af te halen en die maanden ergens op de wei te zetten. Hij zal er geen problemen mee hebben en jij bent van een hoop gedoe af.
Dat is natuurlijk ook een hele goede optie! Even rust voor jullie beide? En het scheelt je centjes. Dan kan een bekende van je Bodan misschien wel in de gaten houden :)

Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★

L2 Startgerechtigd!

ukoldaatje

Bericht door ukoldaatje » wo 23 feb 2011, 17:33

Dat zou ik ook doen idd!

Vooral omdat je er al geen goed gevoel bij hebt, bij het hele bijrijdster gebeuren.

En een half jaar tot jaar vakantie kan echt geen kwaad!

Ga je gewoon weer opnieuw alles oppakken als je terugkomt.
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
Nathalie

Bericht door Nathalie » wo 23 feb 2011, 18:44

zo zou ik het ook doen als het mijn paard was :)
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
FLOBO

Bericht door FLOBO » wo 23 feb 2011, 20:17

Daar heb ik ook wel aan gedacht maar waar moet ik hem in vredesnaam neerzetten.
Want dan moet ik hem verhuizen en wat is vertrouwd? En dan ben ik mijn plekje waar hij nu staat zeker kwijt.
En ik vind het eigenlijk ook weer zonde omdat hij graag wil werken en als ik hem gewoon in de wei laat staan komt hij dan geen aandacht te kort?
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 23 feb 2011, 21:02

Een paard is geen mens hè, hij vreet liever gras dan dat wij er aan zitten te frunniken. Dus over die aandacht hoe je naar mijn idee geen zorgen te maken. En misschien is er wel een FW-er die de paarden aan huis heeft die er een aantal maanden een logé bij wil hebben. Dan ben je ook nog verzekerd van aandacht voor Bodan.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » do 24 feb 2011, 12:42

Ik zou daarvoor kiezen als ik dit aan de hand zou hebben, een FW-er of andere paardenliefhebber zoeken waar mijn paard heeb zou kunnen en waar ie ook nog een beetje aandacht krijgt en in de gaten wordt gehouden. Dat je dan je stalletje kwijt ben is natuurlijk wel vervelend, kun je geen afspraak maken dat je bijvoorbeeld een deel van het stallingsgeld blijft betalen en dat je de box weer neemt als je terug bent?
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
Fran

Bericht door Fran » do 24 feb 2011, 12:52

Ik vind het een goede advertentie.
Maar stel hij krijgt wat bijv. de leaser maakt een bosritje met hem of een sprongetje en hij raakt geblesseerd. Wie draait er dan op voor de DA kosten? of als hij een hoefijzer verliest?
of het zadel kapot maakt?
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
Leentje

Bericht door Leentje » do 24 feb 2011, 18:06

ik zou ook eens rondkijken voor een weide-adresje.
met een leaser, ben jij sowiso ten aller tijden verantwoordelijk, voor schade.
en als ze ineens stoppen, heb jij geen poot om op te staan, en zit je van de een op de andere dag in de problemen.

edit: ik heb wikke de eerste periode geleast, maar dat was echt van een "bedrijf" met officieel contract,etc.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » vr 25 feb 2011, 08:06

ik zou denk ik ook lekker een plek zoeken waar hij lekker een paar maanden vakantie kan vieren tussen de andere paarden. ik denk nie tdat je Bodan dan hoort klagen hoor. Jij hebt er een boel rust door.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
FLOBO

Bericht door FLOBO » vr 25 feb 2011, 11:39

Bedankt voor jullie reacties, jullie hebben mij overgehaald.
Dat leasen zag ik idd niet helemaal zitten en dan moet je het eigenlijk ook niet doen.

Ik ga voor Bodan een leuk plekje zoeken waar hij zolang ik weg ben kan staan.
Als iemand tips heeft mag je me altijd pm, maar ik zal hier ook een berichtje zetten op FW in een aparte topic.
Plaats reactie