! De B'tjes gaan op volle kracht door naar deel acht!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Anouska

Bericht door Anouska » ma 21 feb 2011, 21:46

Joehoe, ben er ook weer eens!

Heb ff bijgelezen. Beauty lijkt gelukkig op haar vader ;), Exel en Vera verhuisd, Kris doet trainingsrondjes met Beer, Sofie moet positief denken over de paarden, Yvonne heeft heerlijk gereden en Sterre kwam er achter dat haar BF fenders aan haar nieuwe zadel passen.

Hier gaat het gelukkig weer wat beter. Nog wel het een en ander regelen en doen om rustig e.d. te blijven. Ik kan jullie niet spammen met Bjørn foto's, daarom spam ik jullie met Grover!

Dit was Grover afgelopen zaterdag in het bos (10,5kg)
Afbeelding

Afbeelding

Mijn 2 kanjers :L
Afbeelding

Even ter herinnering, zo was hij 27 november 2010 (1,6kg)
Afbeelding

Afbeelding
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Bailey

Re: ! De B'tjes gaan op volle kracht door naar deel acht!

Bericht door Bailey » ma 21 feb 2011, 22:03

Wauw Anouska, geef je hem pokon? Wat is hij gegroeid zeg, echt een lekker stoer kereltje :)

Had vandaag trouwens ook nog een ontzettend leuke pup tussen Bailey's benen tijdens onze buitenrit, een kruising herder iets. Baas deed wel erg z'n best met terugroepen, maar pup was in een veel te dolle bui en vond Bailey veeeel interessanter!
Gelukkig heeft Bailey dezelfde smaak qua honden als ik en vond hij hem ook lief en tof, bleef dus heel braaf stilstaan terwijl pup slalom deed om z'n benen (en proberen te snuffelen, maar dat vond de pup iets té spannend). Echt, had die hond zó mee kunnen nemen, wat een leuk dier!
Yfke-lover

Bericht door Yfke-lover » ma 21 feb 2011, 22:04

Daar is mijn schatje weer lieve grappige Grover :L :L :L :L
Super trots Anouk en onze toppertje Sven. M1 + 2
Miloh onze super springer en zo lief !!!!!!!!!!!!!!!
Onze shet is super super eigenwijs maar wel leuk..Lilly
UIt het oog voor altijd in mijn hart
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Anouska

Bericht door Anouska » ma 21 feb 2011, 22:42

@ Sterre: We gaan regelmatig pokon halen ja :P. Nee grapje, we zijn begonnen met dog chow puppy omdat hij dat bij de fokker kreeg en daarna naar de Hills medium puppy gegaan en daar doet hij het dus heel goed op. Groeit gemiddeld 900 gram per week :o. Afgelopen dinsdag woog hij 10,0 kg en morgen weer weegdag dus wordt vervolgd ;).

@ Truus: Wilfred vroeg nog wat Vigo en Cain met hem gedaan hadden, Grover was helemaal K.O. donderdag avond.

www.fitenvitaaldier.nl
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 22 feb 2011, 06:45

wat een leuk beestje zeg Anouska, echt een knapperd
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Anouska

Bericht door Anouska » di 22 feb 2011, 15:41

Keandra schreef:...Nu is er een mogelijkheid om hiervan praktisch volledig te 'genezen'. En dit is een desensibilisering, dit is dus een dure kuur waarvoor hij elke week een inspuiting moet laten zetten bij de HA. Is even lastig (even = 2.5 jaar ~~}> ) maar al na een maand merk je heel duidelijk verschil en tegen het einde van de kuur merk je er niks meer van en ben je je leven bijna vrij van die allergieën. (spreek van ervaring, heb hetzelfde al volledig doorlopen voor dezelfde allergieën }> )
Sofie, thnx voor dit onderwerp +:)+ ! Heb de afgelopen dagen nagedacht en ik ben er uit. Ik ben dus ook allergisch voor van alles en nog wat, ik ga morgen naar de HA om te kijken of desensibilisatie voor mij ook een optie is.

www.fitenvitaaldier.nl
Keandra

Bericht door Keandra » di 22 feb 2011, 15:54

hey Anouska, geen probleem
is het overwegen waard hoor. Men leeft te lang om die kuur niet te volgen

moet je de naam hebben va ndie kuur voor als je naar de HA gaat? dan zoek ik het even voor je op, heb het thuis ergens op een briefje liggen
Anouska

Bericht door Anouska » di 22 feb 2011, 18:18

Graag Sofie! Ben wel als de dood voor spuiten, hihihi. Jeetje, hoe zou dat zijn, na 24 jaar afscheid nemen van je allergieën :D.

www.fitenvitaaldier.nl
Keandra

Bericht door Keandra » di 22 feb 2011, 19:39

hehe, zal het dan even gaan zoeken
(en het zijn geen grote hoeveelheden hoor, is telkens met heel fijn en kort naaldje)
Bailey

Bericht door Bailey » di 22 feb 2011, 23:31

Sofie en Anouska, ik ben heel erg benieuwd naar de resultaten en ervaringen van desensibilisatie.

Mijn vriend is behoorlijk allergisch voor veel dingen, hoewel het de laatste jaren wel steeds beter gaat. Voor het ene dier sowieso meer dan voor het andere. Paarden gaan goed, honden redelijk (maar een eigen hond in ons kleine huis zou niet gaan) en katten zijn een drama.
Hij heeft in het verleden een hoop geprobeerd wat allemaal totaal niet werkte waardoor hij niet heel happig is op nieuwe dingen proberen, maar goede ervaringen met iets nieuws kan misschien perspectieven bieden.
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » wo 23 feb 2011, 08:48

Boah zo lastig die allergieën! Ik wist helemaal niet dat er zoiets bestond, dat zou wel ideaal zijn als je dan overal vanaf kunt zijn!
Anous wat een schatje zeg die Grover :D Hij wordt echt groot!
Leuk die veulenfoto's! Ik heb die van Benthe al te vaak laten zien geloof ik, ik zal niet meer spammen.

Benthe heeft vandaag ook een dagje vrij, de jongste hier is ziek dus ik ben aan huis gekluisterd... Helaas...
Gisteren heeft Marion haar gereden, ging weer erg goed! Ik ben nu een contract voor het verkopen aan het zoeken, is nog best lastig. (Het hoeft niet allemaal zo officieel en formeel, maar wel met de juiste zaken er in... Lastig!)
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
!#niekie#!
Contacteer:

Bericht door !#niekie#! » wo 23 feb 2011, 09:08

Ik hoop dat het helpt voor jullie! :) Zou een mooie oplossing zijn!

Wat is beauty schattig als veulen :+:. Leuk dat foto's van haar moeke hebt gevonden :)) , is altijd grappig om te vergelijken!

Ik hoop dat het door gaat voor vera en exel, zou zeker wel mooi zijn een schuilstalletje :D
Haha Sofie moest wel een beetje lachen om je verhaal.. Maar ik snap wat je bedoeld. :(:)
Woow kristel 10 km is toch wel een aardige tippel! Haha beer is gewoon ook echt stoer!
& Sterre en yvonne ook goed nieuws :D!
Anouska grover is echt een schatje :))

Ik ben niet meer van Blossem afgevallen haha :P . Het rijden gaat alweer de goede kant op, een stalgenootje had er zaterdag op buiten gereden Blos was in het begin een beetje druk geweest zei ze maar voor de rest ging het allemaal goed. Maandag even gelongeert want Blos had weer een beetje het gekke in de kop (hoofd) niet kunnen stil staan en rennen naar de bak, haha dat was niet helemaal de bedoeling. Gister vroeg Karien van zanielle of mee ging met Miranda en haar naar buiten. Miranda rijd een belg en een kwpn-erxbelg. Ze zijn altijd super braaf zei ze... Naja maar een beetje over mijn angst heen gezet en meegegaan. Eenmaal op het b-veld begon het paard van miranda al vervelend te doen die is nog maar een paar maand onder het zadel en natuurlijk nu flink aan het uitproberen. Op een gegeven moment kreeg zanielle het ook even in de bol haha die wou alleen maar snel wandelen en als ze van karien wat langsamer moest werd ze boos. Maar Blossem was gewoon de hele weg BRAAF _/-o_ Ik had me al voorbereid op het ergste haha allemaal niet nodig dus :D Ben echt supertrots op haar!

Straks nog even lekker een ritje in de bak maken.
Ik vind het wel echt super zielig wij wonen in een twee onder 1 kap huis en de buren waarmee wij de oprit delen zijn nooit thuis.. Maar hebben wel een hond
dat beest loopt al de hele ochtend te piepen en te blaffen :( .. Echt niet normaal zo hard ik bedoel zoiets hoor je over de oprit heen. Ik heb de radio ook nog eens aan. Echt dat mensen zo met hun beest omgaan >;)

:wave:
10 Mei 2010 Galldur geboren!

Stermerrie
A zadelproef 09 :D

B+5
http://www.staldolfing.nl
Keandra

Bericht door Keandra » wo 23 feb 2011, 10:24

sterre, ik weet al hoe die desensibilisatie verloopt, ik ben van de grootste problemen reeds enkele jaren verlost
ik had ook allergieën, aan grassen, kruiden, paarden, honden, katten, vogels , konijnen, .... (redelijk veel)
ik ben ermee gestart en krijg het nu niet (of niet zo erg meer) benauwd daardoor als vroeger

het is niet bij alle allergieën mogelijk, maar bij een groot gedeelte hier in België dus wel (dus bovenstaande zijn zeker mogelijk)
!#niekie#!
Contacteer:

Bericht door !#niekie#! » wo 23 feb 2011, 14:03

Marleen ik vind het wel een heftige beslissing maar wel goed dat je het van die kant wil bekijken! +:)+ Zo te horen (lezen) krijgt ze het vast wel goed daar in duitsland. Succes met het contract.

:wave:
10 Mei 2010 Galldur geboren!

Stermerrie
A zadelproef 09 :D

B+5
http://www.staldolfing.nl
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 23 feb 2011, 19:38

ik ben benieuwd hoe Leslie en Anouska gaan reageren op dat desensibiliseren

Danique, we zijn inmiddels verhuisd en ze hebben een hele grote stal van 6x6 tot hun beschikking, het is helaas geen schuil cq inloopstal, maarja ze staan droog en zijn verlost van de luizen.

Marleen vervelend dat je nu aan huis gekluisterd bent, het is te hopen dat die kleine snel opgeknapt is

Ik heb vanmiddag lekker 2 uurtjes vrij genomen, lekker vroeger vrij, Jos opgehaald en thuis gebracht (wordt toch tijd voor een 2e auto := ) en daarna naar de paardjes. Ik heb Vera in de paddock gezet en ben eens met Exel aan de slag gegaan in de bak, hij was echt super braaf en begon zelfs na te geven, iets wat ik buiten nooit vraag aan hem. Hij had zelfs een schuimbekkie toen we klaar waren :D Dus heb een mooi verjaardagscadeautje van hem gekregen
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Bailey

Bericht door Bailey » wo 23 feb 2011, 21:49

Fijn Danique dat het zo goed gaat met jou en Blos!
Sneu inderdaad voor de hond van de buren...

dankjewel Sofie voor het vertellen van je goede ervaring. Ik zal het eens aan mijn vriend vertellen :)

Balen Marleen dat je thuis vast zit. Fijn dat het goed ging met Marion en Benthe!

Gefeliciteerd Clau! Wat lief van Exel dat hij je ook een verjaardagscadeautje heeft gegeven :D

Ik heb vandaag al mijn fenders binnengekregen met de post, ben echt blij! Ze zijn nog mooier/nieuwer dan ik dacht. Zal er morgen wel even een foto van maken als ze aan m'n zadel hangen :)
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 24 feb 2011, 16:12

Beer en ik zijn met Rosanna en Banjer op de Lemelerberg geweest vandaag..sneeuw, mist..heerlijk! 16 km gereden met een chocomelk en slagroom-break!

Afbeelding
Beer, gele vriend!
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 24 feb 2011, 18:49

Dus jij kan lekker met je fenders gaan rijden Sterre

Wat een lieve foto Kristel :+:

truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » do 24 feb 2011, 19:32

Wel foto's van je fenders Sterre, ik ben benieuwd hoe het staat..
JIj en Beer zijn vrijdozen. lekker knuffelbeer.

Hier een paar keer weer alleen met Bink gereden en hij lijkt zn nare pubergedrag wat op de achtergrond te hebben gelegd. Zelfs een iniminisprongetje gemaakt met hem en een leuk galopje. Voor mijn best knap.
De verkoop van Raika lijkt toch ineens snel te gaan en ik kan haar al als verkocht beschouwen. Wel blijft ze lekker staan waar ze staat en verandert er voor haar niks, alleen dat ik verder geen aanspraak meer op haar kan maken en ze en ander baasje heeft gekregen. Diegene die haar nu rijd en de eigenaresse van Flynn heeft haar gekocht. Ik vindt het best fijn dat ze niet weg gaat,. Hoef ik geen afscheid te nemen. Alleen een stapje terug met haar, maar dat is geen probleem. Nu kijken naar een uber lief paardje voor zoonlief.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 24 feb 2011, 19:40

dat is wel fijn Yvonne, nou weet je dat ze een goed huis heeft, super hoor +:)+

Plaats reactie