Ook hier een menongeluk..

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Pasja

Re: Ook hier een menongeluk..

Bericht door Pasja » za 12 feb 2011, 23:25

Bah Esther, wat een drama! Hoe gaat het nu met jou en Tea?
Goed dat je straks met haar naar Bart gaat en zelf er ook weer op hoor! Ga je toch eerst een paar keer meerijden. Zul je zien dat het wel weer gaat; jullie waren zo goed op weg. De moed niet laten zakken hoor!
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » zo 13 feb 2011, 12:29

Wat een schrik Esther, zowel voor jou als Thea en de omstanders.
Ik hoop dat jullie het gauw een plekje kunnen geven, zodat je later weer met plezier kan mennen :(:)
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Esther

Bericht door Esther » zo 13 feb 2011, 13:59

Heb vrijdagavond meteen even gebeld met de andere eigenaresse van de aanspanning. Met knikkende knietjes hoor, maar daarna voelde ik me meteen een stuk beter. Met het paard is het allemaal goed, die hebben ze aan de lange lijnen gehad, lawaai gemaakt erachter en dat ging goed. Koetsier van die kar was stijf en bont en blauw, maar verder ook oke!! Alleen hun lamoen was verbogen, maar die was al mee met een ander clublid die hem wel kon repareren. Ik heb gezegd dat eventuele kosten voor mijn zijn uiteraard, of mijn WA verzekering dan.. Maar ze namen me het echt niet kwalijk, kwam nog met verhalen over hoe het bij haar wel eens mis was gegaan en het was me duidelijk dat zij wel wist dat het iedereen kan overkomen.. Er viel toen echt een last van mijn schouders..

Tea hebben we vrijdagavond ook bekeken. Ze liep op rechts wat korter en wat kreupelig/niet rad achter. Been was ook dik, zowel boven als onder. Linksom ging beter. Ze was niet eens zo stijf als verwacht, pakte wel net al normaal mooi de ruimte vanuit rug en kont.
Verder is ze rustig, hebben het veulen alweer zien bewegen :wave: , dus het loopt waarschijnlijk met een sisser af..
Gisteren heeft ze weer lekekr in de wei gelopen met Fjel en Dig. Stond alweer lekker te krabbelen met Fjel, ze had alweer heerlijk liggen rollen te zien aan de lading modder die erop zat :roll: en ze liep ook wel wat rond, dus heel veel pijn zal ze niet hebben. Was eigenlijk gewoon haar ding aan het doen.

Heb mijn tuig bekeken en wonderwel is dat ook nog heel.. Alleen het pinkriempje is eraf, zal nog wel in de bak liggen, maar dat is ergens maar goed ook, denk dat als het pinkriempje er niet af was mijn hele pink er wel af had gelegen, hihi.. Levensgevaarlijk die pinkriempjes := , maar ik kan zo ook geen alternatief bedenken, misschien wel eentje die makkelijk afbreekt als het nodig is, dus niet zo'n dikke meer..
Mijn zweep is helaas wel 10 cm korter geworden, had die nog niet beet en dus afgeknapt waar dat kookertje op houdt, bij het hand vat.. Wel zonde want het was een mooie dure zweep. Maar hij is nog wel bruikbaar geloof ik, maar nog even zien hoe we die repareren.

Aan de kar een lichte beschadiging aan het voorbord zeg maar. En het bankje zat los.. Nu wilden we die er toch al af halen want die was zo verrot als ik weet niet wat. Let wel de echte plank waar ik op zit is prima in orde maar het zachte gedeelte, het kussen, zit aan een plaat vast van board, of multiplex ofzo en die is verrot en dus liet het leer van de zitting ook los. Was dus nooit gevaarlijk, maar niet meer mooi..
Naja, kon dat meteen ook gemaakt worden..

Zelf natuurlijk ook bont en blauw.. 2 blauwe knieën, blauwe heup, blauwe pink en dat valt allemaal wel mee, alleen mijn rib is pijnlijk, maar ook dat had erger gekunt, mijn airbag, of boobbag zoals we het al noemen, is nu bijna zwart aan het kleuren. Mijn linkerborst is aan de ene helft geschaafd en nu dus van blauw naar zwart aan het kleuren, maar die heeft dus wel een aardige klap geïncasseert. Als die er niet zat had ik vast een rib gebroken zei mijn moeder, die wel schrok van hoe die eruit zag.. Hihi..

Ik heb onwijze pech gehad met de valpartij van Tea en met de splitpen, maar daarna ook wel onwijs geluk gehad dat het met een sisser lijkt af te lopen.
Geen botbreuken of erger bij mens of dier, minimale schade aan de wagens, geen schade aan het tuig.. Het is natuurlijk nog even afwachten met het trauma van de dieren (en de mensen).
Ik ben zeker van plan om gewoon weer op de kar te stappen, zeker omdat het gewoon niemands schuld was, ook die van Tea niet. En als ik bang zou zijn voor ongelukken zou ik ook niet weer in de auto moeten stappen, want dat is nog 10 keer gevaarlijker denk ik.. Daarbij is Tea echt gewoon een superknol voor de wagen, zo braaf, zo makkelijk, af en toe streken, maar dat heeft bijna elk paard wel toch?? Het moet ook wel leuk blijven, zo'n dooie voor de wagen is ook niets aan..
Ik ben er nog wel heel bang voor dat Tea niet meer voor de wagen kan, dat zou ik echt doodzonde vinden, ik men ook vaker dan dat ik onder het zadel rijdt en i.v.m. mijn ziekte was het zo'n mooie uitkomst!!
Nee, ik wil zeker weer gaan mennen en met Tea als het even kan!! Desnoods de eerste tijd met iemand die mijn handje vast houdt..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 13 feb 2011, 15:13

het is zo te lezen idd met een sisser afgelopen, die blauwe plekken trekken wel weg. Gelukkig heeft niemand wat gebroken en zijn de paarden nog heel.
Heel veel sterkte met de pijn :(:)
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Viv

Bericht door Viv » zo 13 feb 2011, 22:08

Gelukkig maar dat iedereen soort van okeej is. En in tea heb ik ook alle vertrouwen en in jou ook :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Andor-Mary

Bericht door Andor-Mary » zo 13 feb 2011, 22:33

Oh meis ik lees het nu pas... Wat een verschrikkelijke ervaring! Dat is echt de grootste angst van de menners. :S
Gelukkig dat de schade relatief gezien meevalt. En dat je het veulentje weer hebt zien bewegen :D
Fijn om te lezen dat je de moed en het mennen niet opgeeft! Je zult de eerste keer vast wel hulp erbij nodig hebben maar dat komt vast helemaal weer goed :D
Heel veel beterschap nog voor Tea en voor jou met je rib en blauwe boobies!
Andor, Bjorgard x Briggen
Mijn állerbeste, lieve vriendje

Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
Zinnish
Contacteer:

Bericht door Zinnish » ma 14 feb 2011, 21:22

Hee Esther, lees dat alles naar omstandigheden goed gaat bij jullie, en kan je melden dat bij ons Zinnish en ikke ook alles goed gaat hoor.
Ben wat beurs en kan niet zo goed op mijn linkerbil zitten ;) (de zijkant van de bok was wel erg hard mogen ze van mij wel bekleden met schuimrubber hihi )maar dat gaat wel weer over.
Ben heeeeeeel erg blij dat alles goed gaat met het veulen.
Het was gewoon domme pech en we mogen blij zijn dat alles zo goed is afgelopen, ik ga zinnish morgen weer voor de kar zetten in de bak.
Ik heb hem vrijdag direct met menhoofdstel tussen de dubbele lijnen gehad en heb veel herrie gemaakt en daar reageerde hij niet of nauwelijks op dus dat zit wel goed denk ik.
Ik hoop dat je wel weer komt mennen desnoods eerst met een ander want ik snap dat je met tea nu eerst rustig aan gaat doen.
En je weet het he je hoeft je nergens schuldig om te voelen, het zijn en blijven dieren met vlucht en kudde gedrag ( en stiekem vond Zinnish het wel errug leuk om zo hard door de bak te gallopperen )

PS Ik wil best je handje de eerste tijd vast houden hoor :D
Ja hoor tis gebeurt ik ben verslaafd aan Fjorden
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » di 15 feb 2011, 07:57

gelukkig is het allemaal goed afgelopen. en heb je nu alleen nog pijnelijke plekken. Die trekken ook wel weer weg.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Zinnish
Contacteer:

Bericht door Zinnish » di 15 feb 2011, 20:32

Bella schreef:Damned en het ging zó lekker....schrok wel wat van je berichtje vanochtend, maar zoals je het stuurde dacht ik dat Zinnish op de loop was gegaan, maar verhaal was dus andersom. .

Waarom denken mensen toch altijd dat Zinnish wat uitgevreten heeft :D , ik weet dat hij een aantal gekke dingen heeft gedaan en dat hij niet altijd even stuurbaar is _-:( , maar ik probeer hem wel goed op te voeden hoor := Annabel.

Ik was allang blij dat ik hoorde dat alles goed gaat met tea, Zinnish vond het volgens mij alleen maar errug leuk om zo hard door de bak te gaan.
Heb hem vandaag weer voor de kar gehad en hij heeft er echt niets aan over gehouden hoor hij heeft lekker gewerkt en heerlijk gezweet.
Morgen gaan we het bos even in kunnen we zien hoe dat gaat maar heb er zelf de volste vertrouwen in.

Groetjes van een bont en blauwe zinnish fan :D
Mieke

Bericht door Mieke » di 15 feb 2011, 20:48

Moest wel lachen, sprak mn moeder zaterdag die had vrijdags met een of andere taartbakmiddag 'iemand' gesproken die een ongeluk met paard en wagen had gehad;) ja mam, dat waren Danielle en Esther.
Ctje :)
Esther

Bericht door Esther » di 15 feb 2011, 21:20

Wat gaan verhalen hier toch snel rond he!!

Heb vandaag parelli les gehad en Tea ook maar even gepakt. Tea had er wel zin aan, kwam al naar me toe, huh, is ze ook op haar hoofd gevallen??
Mocht met de stick haar achterbenen aanraken, heb de string er omheen geslagen, was ook prima. Verder deed ze alle opdrachten eigenlijk wel goed en was ze in omgang lekker rustig en koel!! Achterbenen zijn nog iets dikkig en ze mag nog even op rust, maar het was al weer een mooi stukje vertrouwen.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Viv

Bericht door Viv » wo 16 feb 2011, 06:12

Eeeehh dus als ik het goed begrijp was die andere aanspanning zinnish?
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
janna
Contacteer:

Bericht door janna » wo 16 feb 2011, 10:40

Fijn om te horen dat beide partijen er aardig goed vanaf gekomen zijn. En helemaal super dat Zinnish al weer voor de wagen gelopen heeft, top danielle!
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Zinnish
Contacteer:

Bericht door Zinnish » do 24 feb 2011, 22:25

Even een update, Heb vanavond weer menles gehad met Zinnish en het ging eigenlijk best wel super.
De eerste 5 minuten vonden we het beide wat spannend :o maar dat is niet zo gek toch.
Daarna heeft meneer zich van zijn beste kant laten zien en ging heerlijk lopen.
Ben dus super tevreden weer naar huis gegaan, Esther was er ook nog even en we hebben heerlijk zitten nabomen over alles wat zeer deed/doet en hoe blauw alles wel niet is geweest.

Dus weer een ervaring rijker.

groetjes van een zeer tevreden menner.
Viv

Bericht door Viv » vr 25 feb 2011, 07:12

Kijk dat is alvast weer 1 aanspanning op de rit, toppie!!
Afbeelding
amethist

Bericht door amethist » vr 25 feb 2011, 08:05

Fijn Esther dat alles toch redelijk voorspoedig gaat nu en het eigenlijk mee lijkt te vallen met de schade. Leuk dat je met Tea van de week heb ge-parelli-ed. Ik denk dat dat nu zeker fijn is voor het vertrouwen weer op bouwen en je kan het zo actief maken als je zelf wilt.
Esther

Bericht door Esther » vr 25 feb 2011, 10:57

Helaas was Zinnish al klaar toen ik kwam, had hem nog wel even willen zien lopen, maar goed, over twee weken..
Kreeg nog wel wat gezeur over me heen hoor, vooral van die oudere menkerels.. En ik had haar meteen weer moeten inspannen, en ik was toch vast de splitpen vergeten, en blabla.. Met z'n 5en tegen mij..
Voelde me daar niet prettig bij kan ik je wel vertellen..
Maar ze lieten me ook niet uitleggen hoe ik erover dacht, dat ze niet rad was, dat ik eigenlijk wel zeker weet dat de splitpen ervoor zat, heb het verhaaltje nu wel vaak genoeg in mijn hoofd afgespeeld en ik kan optellen. Dat ik vond dat eerst Zinnish voor de kar moest, want ik voelde me al schuldig genoeg, en daarne moesten de lessen toch gewoon door gaan?? En ik was niet echt in staat om op de bok te klimmen..
Naja, ze wisten allemaal wel hoe het moest, er was er een die het nog voor me opnam..
Daarna waren ze het erover eens dat zij wel even hadden kunnen helpen met inspannen, tja alsof ik hun ga bellen om even te helpen, ik ken ze nauwelijks..
Ik heb mijn best gedaan om een beetje in de groep te vallen bij de vereniging, maar ik ben bang dat ik er nu wel een beetje klaar mee ben.. Gezellig is anders..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
amethist

Bericht door amethist » vr 25 feb 2011, 21:14

En waarom zou je haar direct weer in moeten spannen?
Mieke

Bericht door Mieke » vr 25 feb 2011, 21:17

Ach die oude mannetjes denken altijd alles beter te weten. Je hebt het prima gedaan zo Es. Laat ze maar lekker praten ;)
Ctje :)
Esther

Bericht door Esther » vr 25 feb 2011, 21:45

Ja er is hier alweer wat gerelativeerd vanmiddag.. Heb inderdaad mijn mond ook maar gehouden want heeft toch geen zin om uit te leggen..
Ik baal er van dat ik het me dan zo aan trek.. Is eigenlijk niet nodig..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Plaats reactie