Gandhi @ schriktraining ;-) Nieuwe fotootjes erbij!
Re: Gandhi @ schriktraining ;-) Nieuwe fotootjes erbij!
Wat een stoere bink!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
- ukoldaatje
Denk ik ookFenya schreef:Wat leuk! Die eerste foto is inderdaad wel geniaal!
Ik zie er ook wel wat van Fenya in terug, vooral die laatste foto, dat hoofdEn die pluizige manen erboven. En Fen is inderdaad ook zo onverstoorbaar, knuffelig en vind het heerlijk om in je nek te hangen! Dus het MOET wel bij Eveline vandaan komen

Manen gaan al minder pluizen, in het begin dacht ik dat blijft gewoon wollig, hihi, maar nu gaat het er al wat op lijken..

Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
- ukoldaatje
Ja hij heeft wel lange steltjes idd.Kalmiya schreef:wel een erg knappe man voor zijn leeftijd, chique zo op die hoge benenEn idd, vroeg mee beginnen met allerlei soorten zware voertuigen (en bijbehorende accessoires)!

Ben echt benieuwd hoe hij gaat opdrogen..

Het terrein van de buurman ligt aan de weien vast (logisch zijn zijn weien

Nu staat hij (zoals je ziet op de fotos) nog in de paddock/stallen bij mijn ouders in de tuin..omheind door hoge schuttingen (tuin) dus vrij beschermt.
Ik doe vaak een rondje om het huis heen (over het terrein van buurmans en langs de provinciale weg waar mijn ouders aan wonen) en dan laat ik hem wat grazen. Zo went ie langzaam aan rare enge grote dingen.
Hij moet straks, net als Ukolda (ook vanaf 5 maanden bij mij wel van een natuurgebied en veeeeeeeel moeilijker om dingen te leren), 100% bomproof worden, en daar is hij al aardig mee op weg, dus heb er alle vertrouwen in, zolang hij geen nare ervaringen ermee krijgt.
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
ha het halfbroertje van Fenya. Mooie jongen zeg! Met dezelfde dikke manenkam. Hoe knip je die? Ik laat ze groeien maar zal ooit moeten gaan knippen. Is dat te doen? Ze zijn zo dik
- ukoldaatje
Met een schaar
..grapje hoor
Ik vind het haar heel makkelijk knippen. Maar de bogen op de juiste manier rond maken en het blond gelijk krijgen blijf ik na 18jaar fjorden hebben nog altijd vreselijk moeilijk
Kwestie van oefenen oefenen oefenen en oefenen. En misschien kan je naar een toilleteer en voorbreng middag gaan van het fjordenstamboek, of iemand van hier lief aankijken die het eerste boogje knipt, kan je daarna de lijn goed volgen.

Ik vind het haar heel makkelijk knippen. Maar de bogen op de juiste manier rond maken en het blond gelijk krijgen blijf ik na 18jaar fjorden hebben nog altijd vreselijk moeilijk

Kwestie van oefenen oefenen oefenen en oefenen. En misschien kan je naar een toilleteer en voorbreng middag gaan van het fjordenstamboek, of iemand van hier lief aankijken die het eerste boogje knipt, kan je daarna de lijn goed volgen.
wij hebben van karton een boogje geknipt en leggen die ernaast bij Ciara. Dat is makkelijker maar dan nog een hele klus terwijl Ciara een mooie manenkam heeft. Die van Fenya is zoooooooooooooooooooooo dik. Valt het wit dan niet weg? Blijft hij wel overeind staan? Bij Gandhi lijkt ook het zwart veel breder klopt dat?
- ukoldaatje
Klopt, maar dat is over het algemeen wel zo dat het zwarte wat breder is dan het blonde.
Goed nat maken, omhoog kammen, en knippen maar.
Als het niet blijft staan, moet je gewoon 1 keer helemaal kort gaan, echt heel erg kort, dan wat laten groeien en bij gaan houden dat het niet meer op dat punt komt dat het ombuigt tot hangen.
Mijn vorige fjord Ukolda (hier op FW ukenpeet) had een mega dikke manenkam, die knipte ik op de noorse manier, alles op 1 lengte. (en omdat ik dat gewoon lekker makkelijk vond hoor)
Later heb ik het door tijdgebrek laten groeien, ik wilde het wel gaan knippen, maar haar nieuwe vrouwtje vind lange manen stoer en ik moet zeggen, het staat Ukolda wel super, hoort echt bij haar. Bij Ukolda vind ik het goed staan.
Persoonlijk ben ik voor een mooie boog. Dat heeft toch net mijn voorkeur. Bij Gandhi hou ik zeker een boogje. Heeft ook met eigen smaak te maken hoor, en wat staat bij je paard.
Goed nat maken, omhoog kammen, en knippen maar.
Als het niet blijft staan, moet je gewoon 1 keer helemaal kort gaan, echt heel erg kort, dan wat laten groeien en bij gaan houden dat het niet meer op dat punt komt dat het ombuigt tot hangen.
Mijn vorige fjord Ukolda (hier op FW ukenpeet) had een mega dikke manenkam, die knipte ik op de noorse manier, alles op 1 lengte. (en omdat ik dat gewoon lekker makkelijk vond hoor)
Later heb ik het door tijdgebrek laten groeien, ik wilde het wel gaan knippen, maar haar nieuwe vrouwtje vind lange manen stoer en ik moet zeggen, het staat Ukolda wel super, hoort echt bij haar. Bij Ukolda vind ik het goed staan.
Persoonlijk ben ik voor een mooie boog. Dat heeft toch net mijn voorkeur. Bij Gandhi hou ik zeker een boogje. Heeft ook met eigen smaak te maken hoor, en wat staat bij je paard.
wat is ie gegroeid zeg en dat hoofd is echt precies papa 

roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

- ukoldaatje
Hij groeit echt als kool..
Zijn halster pony zat op het korste gaatje toen hij kwam, en nu op het langste gaatje wat ook al krap wordt..gaat echt hard hoor..
Hij schiet ook echt de lucht in.
Ik herken dat eigenlijk van Ukolda toen ze veulen was, die groeide niet zo hard en bleef dichter bij de grond

Zijn halster pony zat op het korste gaatje toen hij kwam, en nu op het langste gaatje wat ook al krap wordt..gaat echt hard hoor..

Hij schiet ook echt de lucht in.
Ik herken dat eigenlijk van Ukolda toen ze veulen was, die groeide niet zo hard en bleef dichter bij de grond

Wat is ie leuk!!
erg rank en slank!

Amon-dhay mijn Schatje!! 
(Manus x Ragni v. Lenngard)

(Manus x Ragni v. Lenngard)
- ukoldaatje
Ja soms denk ik wel eens zou ik hem wel op de goede manier voeren. Maar hij krijgt nog altijd 2 maal daags 1 kg veulenbrok (dus 2kg totaal) en onbeperkt hooi..Hij zal het wel nodig hebben?