Ook hier een menongeluk..

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Senna&Cajra

Re: Ook hier een menongeluk..

Bericht door Senna&Cajra » vr 11 feb 2011, 08:31

Eerst maar even een dikke knuffel voor de schrik voor jou en Tea :(:)

Waarschijnlijk kom je er toch niet achter wat er is gebeurd dus probeer het maar los te laten.

Mennen is erg leuk maar juist bij deze sport zit een ongeluk in een heel klein hoekje. Je weet als je les neemt met andere aanspanningen dat het risico groot is dat er wat KAN gebeuren hoeft natuurlijk niet.

Als iemand Tea weer voor de wagen krijgt is het Bart wel.

Zoals hier al geschreven even contact met die andere mensen opnemen. Is voor jou belangrijk en word denk ik ook wel gewaardeerd door die andere mensen.

Hoop dat je toch weer de moed vind om lekker met Tea te gaan mennen.
Nathalie

Bericht door Nathalie » vr 11 feb 2011, 08:32

oh wat een vreselijke ervaring, toch wel de nachtmerrie van elke menner. Ik hoop dat je het een plekje kunt geven en begrijp dat je je schuldig voelt naar de andere betrokken partijen, maar aangezien ook dat paardenmensen zijn zullen zij er waarschijnlijk alle begrip voor hebben dat dingen als dit helaas gebeuren en niemand daar schuld aan heeft.
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
janna
Contacteer:

Bericht door janna » vr 11 feb 2011, 09:37

He Bah Es, gelukkig is het bij bulten, schrammen en blauwe plekken gebleven. Wel echt even rustig aan doen hoor!
En groot gelijk dat je Bart eerst erbij wil hebben, zou ik ook willen. Hopen dat Tea niet al te veel schrik heeft overgehouden van dit ongeluk...
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Esther

Bericht door Esther » vr 11 feb 2011, 09:39

Ik was sowieso van plan vanavond even te bellen met de andere eigenaresse, ze zouden hem vandaag meteen weer voor de kar zetten. Ben dan wel benieuwd hoe dat is gegaan en is zeker wel zo netjes..

Het is echt een bizar raar ding geweest, maar inderdaad, ik kom er toch niet achter en het is gebeurd, schrijf het nu wel mooi op, maar voor het doordringt in de bovenkamer..

Tea was nu wel oke zei mijn vader, iets dikke achterbenen. Zo gauw als het kan, en Bart het kan wachten, ik heb nog niet met hem overlegd, dan wil ik Tea z.s.m. weer inspannen.

Tea had ook het gedonder met de Abop, veel spanning bij haar wat ze niet kwijt kon. Was wel anders dan nu, nu was ze gewoon in blinde paniek, kan me nu herinneren dat iemand zei dat Tea bijna door het raam van de kantine ging!!

Iedereen bedankt voor de lieve berichtjes!! Jullie zijn een hele steun!!

@ Janna, volgens mij heb ik een rib gekneusd, voelt wel zo.. Enorm pijnlijk.. Maar dat heeft gewoon wat tijd nodig..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » vr 11 feb 2011, 09:41

Jeetje wat schrikken. Niets meer dan normaal dat je hiervan geschrokken ben. Gelukkig hebben jullie niets ernstig opgelopen. Sterkte.
Viv

Bericht door Viv » vr 11 feb 2011, 10:09

ja sie je wel, toch de goeie voor me, idd Tea die liep te klieren.
Nou meid eerst die benen maar weer even in orde, zullen wel klap gehad hebben van het lamoen. En daarna idd naar Bart en weer voor de wagen proberen. Zal vast wel goedkomen.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Gerritje

Bericht door Gerritje » vr 11 feb 2011, 10:58

wat schrikken zeg. gelukkig hebben jullie beiden er niet veel aan overgehouden.

even zelf rust nemen met je ribben hoor.
---
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » vr 11 feb 2011, 11:45

heftig zeg, lijkt me idd dood eng, al met al is het goed gekomen al zal je nog wel even tijd voorjezelf moete uitrekken om je vertrouwen er weer in te krijgen.

wat grappig dat jij Linda van Basco kent, daar heb ik toen ze m net gehaald had nog heel wat mee gemaild, maar eigenlijk beetje uit het oog verloren, gaat het goed met hun?
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » vr 11 feb 2011, 11:58

brrr weer een horror verhaal! Blinde paniek bij paarden is echt mega erg, dan zie je echt dat het wilde dieren zijn.
Maargoed, ik hoop dat jullie weer wat vertrouwen in het mennen krijgen, want het kán zo leuk zijn.....
Sterkte en beterschap, maar doe wel voorzichtig met Tea, want Iwan had toch ook wel een 2 maanden nodig om te herstellen van zijn ongeluk.

Maarre wie was die andere aanspanning?
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Ilona

Bericht door Ilona » vr 11 feb 2011, 12:07

Wat een naar verhaal.
Sterkte en een dikke knuffel voor jullie.
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 11 feb 2011, 12:12

Jeetje Esther dat is wel even schrikken geweest dan! "gelukkig" is het allemaal goed afgelopen! Ik kan me wel erg vinden in het advies van Marieke, bel je lesgenootje op om te vragen hoe het met haar gaat. Medeleven tonen is altijd goed!

En met Tea idd zo snel mogelijk weer voor de wagen zetten om haar weer vertrouwen erin te laten krijgen.
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » vr 11 feb 2011, 12:25

Damned en het ging zó lekker....schrok wel wat van je berichtje vanochtend, maar zoals je het stuurde dacht ik dat Zinnish op de loop was gegaan, maar verhaal was dus andersom. Domme is, het kan altijd en iedereen gebeuren, omdat een paard niet voorspelbaar is. Tatum hier is ook al eens in blinde paniek bij mij op de wagen geknalt, dat is ook wel weer goed gekomen, maar waar ze dan van schrikken.....joost mag t weten.

Wel apart dat de kar zo snel op zijn zij gegaan is na *in feite zoals ik het lees* een struikelpartij, maar doordat die is omgegaan, kan het goed zijn dat de splitpen zo'n kracht te versturen gehad heeft dat ie verbogen of gebroken is. Maar neem aan dat Linda, Danielle, Gea en de anderen dat verhaal misschien wel kunnen aanvullen voor je. Weet precies hoe het is als je puzzelstukjes niet meer op een plek kunt leggen. brr...maar zoals ik ook over de sms zei: Niet te lang over malen, je kunt er toch niks meer aan veranderen en iedereen weet dat je met paarden voor rare dingen kan komen te staan. Binnenkort spannen we dr hier gewoon weer in en zit je er ook snel zelf weer achter (want misschien dat dat nog wel zeker zoveel moeite is???).
Geluk is de vrucht van intens werk
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 11 feb 2011, 13:27

Wat een schrik. Ik weet niet goed wat ik moet zeggen, ik wil je troosten, moed inspreken, zeggen dat het jouw schuld niet is (je bent altijd zorgvuldig bezig) en weet ik wat al niet meer maar ik krijg de juiste woorden niet op m'n beeldscherm. In ieder geval een dikke knuffel van mij voor jou en Tea :(:) Hopelijk knappen jullie allebei snel weer op.
Helaas zink mij, mede door dit soort berichten, steeds meer de moed in de schoenen om zelf weer te gaan beginnen. De berg wordt steeds hoger om te beklimmen. Misschien ook wel daardoor dat ik de juiste woorden niet kan vinden.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » vr 11 feb 2011, 13:28

jemig meid wat zal jij de schrik en angst erin hebben zitten zeg....
en arme tea.... wat paarden al niet kunnen doen in blinde paniek (dat raam van de kantine)
hopelijk zit het veulen nog veilig binnen
denk jij om je ribben? misschien ook even naar laten kijken?
ben benieuwd hoe het met het andere paard is gegaan
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Tanja

Bericht door Tanja » vr 11 feb 2011, 13:37

Wat zal jij een trillende knieen hebben gehad zeg! :o
Het belangrijkste wat telt is dat niemand gewond is geraakt.
Logisch dat na deze ervaring het vertrouwen kwijtraakt.
Geef dit avontuur eerst maar een plekje, even rustig aan,sterkte!
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.

Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Fran

Bericht door Fran » vr 11 feb 2011, 14:11

Dat is wel even flink schrikken! Als er bij de andere aanspanning geen gewonde zijn gevallen hoef je je niet schuldig te voelen, je hebt toch niks verkeerds gedaan? Als je het blijft houden dan zou ik sowieso even contact op zoeken met ze en een bosje bloemen geven voor de schrik?
Sterkte voor jou en voor Tea.
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » vr 11 feb 2011, 16:34

Jeetje esther, wat heftig!! gelukkig is het ''redelijk goed afgelopen'', en ben jij, en tea nog heel!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
foss

Bericht door foss » vr 11 feb 2011, 17:09

Jeetje Esther wat verschrikkelijk kan mij heel goed je gevoel voorstellen maar probeer daar niet teveel aan te denken het is achteraf redelijk afgelopen.
Ik zou niet te lang wachten om Tea er weer voor te zetten maar niet onverstandig om het door Bart te doen omdat jij even teveel heb meegemaakt met haar.

Een vriend van mij heeft hetzelfde meegemaakt, let wel op Tea haar achter benen omdat het lamoen er tegen aan is gekomen en de pezen een klap hebben gekregen er kan hierdoor een peesonsteking onstaan.
Wat goed zou zijn voor Tea om alles te verwerken is een Bachbloesem is homeopatisch en kan voor het veulen geen kwaad.

Heel veel sterkte en hopelijk staat ze over een paar weken weer voor de wagen.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Elvis

Bericht door Elvis » vr 11 feb 2011, 17:10

Sterkte Esther,vervelende ongelukken zijn dit.
Met het veulen is het vast allemaal wel goed,nu jullie vertrouwen weer terug krijgen.
En inderdaad lekker met Bart eerst aan de slag..
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Vera

Bericht door Vera » vr 11 feb 2011, 17:15

Jeetje wat zul jij geschrokken zijn (en je medemenners ook) Ik snap wel dat je niet meer hebt geslapen. Gelukkig is alles met de paarden en de menners goed afgekomen.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Plaats reactie