Het mini topic
- Cindy+Uniek
Re: Het mini topic
hahaha soumy is ook wel een beetje lelijk nu qua vacht enzo, maar die heeft volgens mij geen witte haren op zijn kont.... en duidelijk een aalstreepje van zijn vader
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
- Cindy+Uniek
wat foto's van vandaag!
soumy

zo op de foto zie je zijn streepje een stuk minder dan in het echt

bertus

malaga bewaakt het eten

soumy

zo op de foto zie je zijn streepje een stuk minder dan in het echt

bertus

malaga bewaakt het eten

- rocky&moby
Bertus blijft leuk haha.
Storm is nog mijn enige mijn mini, ik ben nog altijd wijs met hem maar nu die tegen de 4 jaar gaat is het wel echt een hele vent geworden. Hij kwam toen hij 8 maanden was dus daar gaat me baby hihi.
Storm is nog mijn enige mijn mini, ik ben nog altijd wijs met hem maar nu die tegen de 4 jaar gaat is het wel echt een hele vent geworden. Hij kwam toen hij 8 maanden was dus daar gaat me baby hihi.
Soumy ziet er schattig uit, Malaga wordt al aardig dik leuk.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Zo, wat is Soumy gegroeit zeg, volgens mij is ie groter dan James, of lijkt ie maar zo groot op de foto.
Malaga is lekker aan het groeien, ze krijgt nog een veulen van Murphy toch?
Malaga is lekker aan het groeien, ze krijgt nog een veulen van Murphy toch?
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
- Cindy+Uniek
ja 4 mei is ze uitgerekend 
ik hoop eigenlijk weer op een wildkleur bruine net als doortje was
ja soumy is bijna net zo groot als zijn moeder
hij drinkt ook nog steeds bij malaga

ik hoop eigenlijk weer op een wildkleur bruine net als doortje was
ja soumy is bijna net zo groot als zijn moeder

hij drinkt ook nog steeds bij malaga

Wordt het niet eens tijd om Soumy bij Malaga weg te halen dan, duurt al niet zo lang meer tot het nieuwe veulen. Is Malaga makkelijk dik? Anders heb je straks zo'n afgezogen mini lopen..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
4 Mei mooie tijd, hier komen de veulen ongeveer 12 en 25 april, even spannend want 9 april zijn we naar de hengstenkeuring maar dan past mijn man op ik denk wel dat het er eerder is.
- Cindy+Uniek
ja komend weekend komt er een paard van een vriendin bij mij op stal, die wordt eerst even apart gezet om te wennen etc en dan gaat soumy daar denk ik bijEsther schreef:Wordt het niet eens tijd om Soumy bij Malaga weg te halen dan, duurt al niet zo lang meer tot het nieuwe veulen. Is Malaga makkelijk dik? Anders heb je straks zo'n afgezogen mini lopen..

maargoed normaal regelt de natuur dat zelf he dat het veulen vlak voor het nieuwe veulen toch echt niet meer mag drinken
karin leuk april alweer:D
James heeft ook zo lang bij Lissy gelopen, alleen was Lissy nu niet dragend en dat scheeld wel natuurlijk.
Ik merk wel dat als de veulens langer bij mams lopen ze al veel beter uitzien dan de veulens die al met 4 maanden van de merrie gaan.
En zo lang de merrie er goed uit blijft zien lijkt me dat ook geen probleem.
Ik merk wel dat als de veulens langer bij mams lopen ze al veel beter uitzien dan de veulens die al met 4 maanden van de merrie gaan.
En zo lang de merrie er goed uit blijft zien lijkt me dat ook geen probleem.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
- Cindy+Uniek
ja ik hoor verschillende berichten
de een zegt laten lopen (want de merrie raakt ook lichtelijk in paniek als ze hem niet meer ziet) want ze stoot hem vanzelf af als het nieuwe veulen eraan komt, de ander zegt eraf halen...... maar ja gaat dan niet juist nu die uier nog ontsteken/pijn doen etc?!
de een zegt laten lopen (want de merrie raakt ook lichtelijk in paniek als ze hem niet meer ziet) want ze stoot hem vanzelf af als het nieuwe veulen eraan komt, de ander zegt eraf halen...... maar ja gaat dan niet juist nu die uier nog ontsteken/pijn doen etc?!
- rocky&moby
Hou gewoon goed in de gaten dat je merrietje voldoende voeding krijgt en het aankan.
Sommige merrie's vallen na hun veulentje dan wat terug maar als ze goe din haar vel zit stoot ze het veulen straks voor de geboorte vanzelf af..
Gaan er nog meer mensen naar de nmprs hk? ik wil er wel even tijd voor maken en Storm misschien dit jaar weer eens meenemen naar de merriekeuring.
Sommige merrie's vallen na hun veulentje dan wat terug maar als ze goe din haar vel zit stoot ze het veulen straks voor de geboorte vanzelf af..
Gaan er nog meer mensen naar de nmprs hk? ik wil er wel even tijd voor maken en Storm misschien dit jaar weer eens meenemen naar de merriekeuring.
- Cindy+Uniek
ja malaga is echt een moedertje geen problemen met het extra veulen vandaar.... ze is niet zoals uniek eerst heel erg afgevallen oid van soumy en ze eet natuurlijk 24/7....
Je kent haar zelf het beste natuurlijk, maar het lijkt me best zwaar voor een merrie. Zoals ik al schreef verschilt het per merrie. Jeskim kreeg het voor elkaar om hoefbevangen te worden met twee veulens aan de voet, Elvis en Eachann.. Dus sommigen kunnen het prima hebben.
Ik ga naar de HK van het NMPRS. Toekomstige man voor Flower helpen uitzoeken!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
ik ben er ook op de hengstenkeuring neem 2 hengsten mee zodra ik de nummers heb zet ik ze hier neer.
- Cindy+Uniek
ja esther ik weet het niet zo goed....
laatst ging ik met soumy wandelen (die kijkt vanaf dag 1 al niet om naar zijn moeder) en zij liep een soort overstuur te hinniken in de paddock....
maar ja helemaal gezond is het ook niet als hij een jaar drinkt lijkt me...
mager is ze geen moment geweest dus dat is het probleem niet...
ik weet alleen niet of het kwaad kan als ik ze nu nog uit elkaar haal en dat uier nu nog opdroogt, maar over 3 maanden alweer melk moet geven?!
laatst ging ik met soumy wandelen (die kijkt vanaf dag 1 al niet om naar zijn moeder) en zij liep een soort overstuur te hinniken in de paddock....
maar ja helemaal gezond is het ook niet als hij een jaar drinkt lijkt me...
mager is ze geen moment geweest dus dat is het probleem niet...
ik weet alleen niet of het kwaad kan als ik ze nu nog uit elkaar haal en dat uier nu nog opdroogt, maar over 3 maanden alweer melk moet geven?!
Toch best apart Cindy, meestal id het zo als een merrie weer drachtig is en ze is wat verder in de dracht dat ze ze niet meer laten drinken.
Ik zou hem er wel afdoen, kan de merrie toch even tot rust komen.
(anders haalt Soumy straks de biest er nog uit)
Mijn advies zou zijn eraf halen.
Ik zou hem er wel afdoen, kan de merrie toch even tot rust komen.
(anders haalt Soumy straks de biest er nog uit)
Mijn advies zou zijn eraf halen.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Ik denk dat het voor Soumy ook beter is hij moet toch een keer op eigen benen gaan staan en anders drinken er straks 2 bij Malaga.
Cindy kom je ook naar de hengstenkeuring was zo gezellig vorige keer.
Cindy kom je ook naar de hengstenkeuring was zo gezellig vorige keer.
- Cindy+Uniek
okee dan ga ik hem eraf halen 
ik ben volgens mij nog nooit op een HK van de mini's geweest
misschien wel leuk om een keertje te zien, moet ff kijken of ik kan dan!!!

ik ben volgens mij nog nooit op een HK van de mini's geweest

- rocky&moby
Bij de 3 jaar en oudere hengsten loopt volgens mij een hele leuke wildkleur, hij valt vast op die lijkt me erg leuk voor flower.Esther schreef:Je kent haar zelf het beste natuurlijk, maar het lijkt me best zwaar voor een merrie. Zoals ik al schreef verschilt het per merrie. Jeskim kreeg het voor elkaar om hoefbevangen te worden met twee veulens aan de voet, Elvis en Eachann.. Dus sommigen kunnen het prima hebben.