Ze vond de bak wel wat zwaar, moest er flink aan trekken. Maar ze werkt graag, alleen bij het laatste dressuurproefje moest ik haar soms even voorwaarts houden met m'n stem, verder bleef ze lekker lopen. Met de vaardigheid had ze een uur pauze gehad en liep ze weer lekker.
Dressuur:
1 De hoeken in proberen te rijden is lastig, zo'n 20x40m bak is toch klein hoor met mennen!

2 volte

5

8 In deze bocht (naar links) viel ze wat naar binnen. Ik neem hier teveel druk op de buitenleidsel, had met de zweep eerder moeten corrigeren.

14 Tweede proef. Mooi stukje stap.

15 Lekker sjouwen.

16 Ze wordt moe maar is nog wel geconcentreerd ... de ezelstand!

19

Vaardigheid:
21 Start: Bij de voorwaartse overgangen (hier stap > draf) moet ik nog werken aan de nageeflijkheid, Orlinde wil vooral gaaaan, maar ja, het moet ook beheerst blijven.

23 Langs de parasol; en het waaide hard!! Braaf peeerd!! (Voor we startten mocht ik er een keertje in stap langs om de baan kort te verkennen, dat was erg fijn. Ze keek even maar besloot dat dat ding geen kabouters bevatte. Die waren zeker weggewaaid

24

25 Lekker bezig, oortjes naar voren.

26 Na het proefje nog een keer het parcoursje gereden want ik was de enige deelnemer aan FMV2 en anders hadden ze het alleen voor 1 rondje opgebouwd... Nu dan grotendeels in galop: voetjes van de vloer!

27 Nog even stukje draven. Voor Orlinde is dit zo'n beetje 'op' de loodlijn als ze een beetje opgericht loopt. Maar haar flinke kaak en korte hals is verder buigen haast niet mogelijk op een ontspannen manier. (Dat lukt wel als ze lager loopt met haar hals horizontaal, bv foto 19.)

Ik moet wel zeggen, de poortjes stonden op 2,5m dus dat was een makkie, aan beide kanten een halve meter over. Dus in het snelle extra rondje ook sommige poortjes schuin of in een bocht aangereden. Thuis op straat rij ik tussen anti-auto-paaltjes door waar ik maar net 5-10cm ovr heb aan beide kanten (hoewel ik dat dan wel in stap doen, nu moest het in draf).
De ene jury vond Orlinde geen typische fjord. Te slank

Dit was bij "Onder de Kastanje" in Kootwijkerbroek. Nu mag ik voor het examen van het FNRS-Menbewijs! Dat wordt waarschijnlijk in mei. Voor die tijd kunnen we nog verder met dressuur en vaardigheid, maar om aan het examen mee te doen ben ik nu ver genoeg.