Onze B-tjes genieten van het leven, ook in deel 7
Re: Onze B-tjes genieten van het leven, ook in deel 7
wij wonen in Hamme, dat is tussen Gent en Antwerpen, dus als ik naar Hoenderloo zou rijden, ben ik 2 uur onder de baan en moet ik over de A16 rijden
dus dat zou wel eens iets kunnen zijn, ben zowiezo al een uur onder de baan tot Breda
wanneer is het juist weer in Hoenderloo?
dus dat zou wel eens iets kunnen zijn, ben zowiezo al een uur onder de baan tot Breda
wanneer is het juist weer in Hoenderloo?
- Ilonka
Lekker bijna 27 km gereden met Brass. Tempo lag net wat aan de hoge kant voor Brass, de rest van de paarden (een IJslander, Morgan en een NRPS) waren meer ervaren. Maar door halverwege even 10 a 15 minuten te stappen was het toch goed te doen. Brass was super braaf, bitloos met dit weer in een druk groepje lopen.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Sofie het is op 2 april
Annalynn wel super hoor van Brass dat ze met die ervaren paarden mee is geweest
Annalynn wel super hoor van Brass dat ze met die ervaren paarden mee is geweest
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

Goed zeg Annalynn, dat Brass het zo netjes deed met de ervaren paarden! En ook nog als handpaard meegeweest van de week, knap zeg!
Fijn dat met Raika alles goed is Yvonne!
Bailey zat vandaag nog steeds niet helemaal lekker in z'n vel, was wel erg blij om me te zien dus we hebben heerlijk getut en ik heb hem nog maar een reiki-behandelingetje gegeven.
Zal blij zijn als alle paarden in de groep gewoon weer 24/7 buiten blijven (vanaf april geloof ik) want dan zijn de pesterijen ook weer over. Het gedoe komt puur doordat de paarden die 'snachts op stal gaan vanaf 14 uur al staan te jodelen aan het draadje om als eerste naar binnen te mogen en gewoon stikjaloers worden als ze doorhebben dat je niet voor hen komt.
Fijn dat met Raika alles goed is Yvonne!
Bailey zat vandaag nog steeds niet helemaal lekker in z'n vel, was wel erg blij om me te zien dus we hebben heerlijk getut en ik heb hem nog maar een reiki-behandelingetje gegeven.
Zal blij zijn als alle paarden in de groep gewoon weer 24/7 buiten blijven (vanaf april geloof ik) want dan zijn de pesterijen ook weer over. Het gedoe komt puur doordat de paarden die 'snachts op stal gaan vanaf 14 uur al staan te jodelen aan het draadje om als eerste naar binnen te mogen en gewoon stikjaloers worden als ze doorhebben dat je niet voor hen komt.
Ja, ik wil ook gezellig met jullie meekletsen!
Bram heeft ook een periode van mij uittesten achter de rug!
Was wel spannend hoor,maar we hebben ons er goed doorheen geslagen.
De laatste weken is hij superbraaf en we hebben vandaag weer heerlijk gereden in ons
mooie bos!
En niet te vergeten gisteren en morgen gaan we alweer.....wat bof ik toch he?
Zie alweer uit naar de lange avonden!
Heel erg trots zijn op mijn Bram

Bram heeft ook een periode van mij uittesten achter de rug!
Was wel spannend hoor,maar we hebben ons er goed doorheen geslagen.
De laatste weken is hij superbraaf en we hebben vandaag weer heerlijk gereden in ons
mooie bos!
En niet te vergeten gisteren en morgen gaan we alweer.....wat bof ik toch he?
Zie alweer uit naar de lange avonden!
Heel erg trots zijn op mijn Bram

Welkom in het B-tjes topic Herma! Wat gezellig dat je hier mee komt kletsen 
Heel veel plezier op je lekkere buitenrit morgen!

Heel veel plezier op je lekkere buitenrit morgen!
- Ilonka
Hoi Herma, welkom hier met Bram, weer een lange manen B-tje erbij! Het wordt nog druk met al die langharigen (Bram, Bailey, Exel (Bowie) Brass, Bo)
Ohja nog even verder trots zijn op Brass, ze is gisteren gewoon onder de viaducten van de A27 door gedraafd, denderend verkeer over haar hoofd, niets aan de het handje. Daarna door een fietserstunneltje die erg lang, laag en donker was. En voorop langs vliegers gedraafd, Brass vond dat heel normaal (tja ze had ze natuurlijk ook nog nooit gezien...)
Ohja nog even verder trots zijn op Brass, ze is gisteren gewoon onder de viaducten van de A27 door gedraafd, denderend verkeer over haar hoofd, niets aan de het handje. Daarna door een fietserstunneltje die erg lang, laag en donker was. En voorop langs vliegers gedraafd, Brass vond dat heel normaal (tja ze had ze natuurlijk ook nog nooit gezien...)
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
- kristelhans
Ik leef ook nog! Beetje druk enzo maar lees wel mee. Nu een rondje bos op de Beer in het zonnetje..zin in!
Zo heb alles in vogelvlucht gelezen: zag een winstpuntje voorbij komen,
2 fjorden zijn verhuist, las iets over ondeugende/puberende fjorden. En op
de vorige pagina een erg mooie dekje voor bijkomen.
Mijn weekje vakantie begon ook lekker. Eerst nog voor het laast keer op de manege
gereden. Ben toen 6x bokken en crossend door de bak gegaan. Zat net 5min
op een normaal lief sloom koudbloed paard. Vliegt paardlief in 1x aan de lange
teugel door de bak. Heb gelukkig alles kunnen uitzitten. Maar vond het wel
een nare laatste les. En hoorde dus dat dit zelfde paard s'ochtends iemand
het ziekenhuis in had gegooid. Dus ja.... Begin iig nu aan een heerlijk verdere
start met bij Exel en Vera. Ga er nu gezellig 2 daagjes per week na toe.
Daarna heerlijk op wintersport geweest. Iedere dag super veel zon gehad en
erg mooie sneeuw. Heb 2 dagen ruzie gehad
met de sleeplift. Maar
daarna kon ik hem eindelijk. Echt een sleeplift
omhoog komen met een snowboard is zo moeilijk. Heb ook veel op mijn
bochtjes geoefend. Dus is een geslaagde wintersport geweest. Mis de sneeuw
wel een beetje maar gelukkig mag ik over een maand weer.
Van het weekend dus thuis gekomen. En nu hebben men ouders ook nog geheel
onverwacht een super lieve oud tante gisteren overleden in haar huisje aan
getroffen dus weekend stond een beetje op zijn kop. Gelukkig vandaag vrij
geweest om wat bij te komen.
2 fjorden zijn verhuist, las iets over ondeugende/puberende fjorden. En op
de vorige pagina een erg mooie dekje voor bijkomen.
Mijn weekje vakantie begon ook lekker. Eerst nog voor het laast keer op de manege
gereden. Ben toen 6x bokken en crossend door de bak gegaan. Zat net 5min
op een normaal lief sloom koudbloed paard. Vliegt paardlief in 1x aan de lange
teugel door de bak. Heb gelukkig alles kunnen uitzitten. Maar vond het wel
een nare laatste les. En hoorde dus dat dit zelfde paard s'ochtends iemand
het ziekenhuis in had gegooid. Dus ja.... Begin iig nu aan een heerlijk verdere
start met bij Exel en Vera. Ga er nu gezellig 2 daagjes per week na toe.
Daarna heerlijk op wintersport geweest. Iedere dag super veel zon gehad en
erg mooie sneeuw. Heb 2 dagen ruzie gehad
met de sleeplift. Maar

omhoog komen met een snowboard is zo moeilijk. Heb ook veel op mijn
bochtjes geoefend. Dus is een geslaagde wintersport geweest. Mis de sneeuw
wel een beetje maar gelukkig mag ik over een maand weer.
Van het weekend dus thuis gekomen. En nu hebben men ouders ook nog geheel
onverwacht een super lieve oud tante gisteren overleden in haar huisje aan
getroffen dus weekend stond een beetje op zijn kop. Gelukkig vandaag vrij
geweest om wat bij te komen.
welkom Herma, klets maar gezellig mee hoor
Vera weer lekker thuis, kunnen we zaterdag weer op pad met die 2
Vera weer lekker thuis, kunnen we zaterdag weer op pad met die 2

Wat is het rustig hier! Zo kunnen we geen nieuw topic aanmaken hoor

tralala hier het is het rustig op het kinderdagverblijf was het druk. Vandaag weer begonnen
na mijn vakantie. Stond met inval en een nieuwe stagaire en allemaal stuiterkids
dus was me het dagje wel
na mijn vakantie. Stond met inval en een nieuwe stagaire en allemaal stuiterkids
dus was me het dagje wel

Blegh, ik ben ziek sinds zondag dus heb de eerste voelt-als-lente-dag van het haar vanaf de bank en vanuit het bed mogen bewonderen.
Flauw hoor :S
Flauw hoor :S
balen, met mooi weer ziek zijn is niet leuk. Ziek zijn zowiezo niet.
Volgens mij hebben kidss voorjaar in de bol, hier stuiteren ze ook al zo lekker
Hier is zoonlief een dagje vrij ivm demostraties die de leraren gaan doen. Miss vanmiddag nog een rondje, maar in de ochtend kan het niet. Ik ga straks maar ff lekllker toileteren. ook fijn
Volgens mij hebben kidss voorjaar in de bol, hier stuiteren ze ook al zo lekker
Hier is zoonlief een dagje vrij ivm demostraties die de leraren gaan doen. Miss vanmiddag nog een rondje, maar in de ochtend kan het niet. Ik ga straks maar ff lekllker toileteren. ook fijn
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Nu paardloos.
het is hier zeker stil
ik kwam vanavond op stal en zag al dat alle attributen (lees slangen uit de grond) klaar lagen en dat de boer dus weer mest van de koeien gaat uitrijden. Wat betekend dat ik de paarden niet op het pad mag zetten, op de wei mogen ze ook nog niet, dus dat wordt weer binnen staan
Toen we weggingen kwam de boer aanlopen en die vertelde idd dat we ze niet op het pad mochten zetten, waarop hij ook nog zei dat ie ze liever helemaal niet meer heel de dag op het pad heeft, want ze slopen zijn omheining
Wat blijkt nu? Exel gaat over het prikkeldraad van de weilanden heen hangen om gras te eten en daardoor gaat dat doorhangen. Ik heb toch ook geen zin om ze continue op stal te hebben staan en ben eerlijk gezegt naarstig op zoek naar een andere oplossing. Ik had al bedacht dat we 1 maart terug gaan naar de wei, die is dan nog lang niet begroeid, maar dan voer ik ze wel weer hooi bij. En als ze weer in een kale wei beginnen, dan kunnen ze ook weer langzaam aan gras wennen.
Alleen hoe ga ik de aankomende 2 weken overbruggen? Het is ook altijd dezelfde die "grappen" uithaalt
ik kwam vanavond op stal en zag al dat alle attributen (lees slangen uit de grond) klaar lagen en dat de boer dus weer mest van de koeien gaat uitrijden. Wat betekend dat ik de paarden niet op het pad mag zetten, op de wei mogen ze ook nog niet, dus dat wordt weer binnen staan

Toen we weggingen kwam de boer aanlopen en die vertelde idd dat we ze niet op het pad mochten zetten, waarop hij ook nog zei dat ie ze liever helemaal niet meer heel de dag op het pad heeft, want ze slopen zijn omheining

Alleen hoe ga ik de aankomende 2 weken overbruggen? Het is ook altijd dezelfde die "grappen" uithaalt

aj meid
hier worden we een beetje raar aangekeken, omdat de paarden op stal blijven staan gedurende een aantal dagen
iedereen daar zaagt dat er op zijn stuk weide geen gras staat (ok is normaal zou je denken) en ze laten hun paarden er ook bijna continu op
ook zeggen ze dat de weide kapot gelopen wordt (voor mij normaal hoor als zeer continu op staan)
okeej
nu kijken ze even raar naar ons omdat we ze binnen houden opdat het gras zou kunnen beginnen groeien, opdat de weide in ere blijft
dus komen ze in het weekend een heel weekend buiten (uitgezonderd snachts)
is dit voor 1 precies te weinig
ze staan op een propere stal, krijgen mooi krachtvoer (Pavo
nooit gedacht van dat te beginnen geven
), hebben op een dag onder hun 2en bijna 15kg hooi om te verorberen
dus denk niet dat het een heel grote kwelling voor hen is
dan hebben ze contact met elkaar (Jalenka die veel bokken naar haar krijgt als ik toekom om te voeren
)
dus wat kan ik ze met een kale weide nog meer geven?
hier worden we een beetje raar aangekeken, omdat de paarden op stal blijven staan gedurende een aantal dagen
iedereen daar zaagt dat er op zijn stuk weide geen gras staat (ok is normaal zou je denken) en ze laten hun paarden er ook bijna continu op
ook zeggen ze dat de weide kapot gelopen wordt (voor mij normaal hoor als zeer continu op staan)
okeej
nu kijken ze even raar naar ons omdat we ze binnen houden opdat het gras zou kunnen beginnen groeien, opdat de weide in ere blijft

dus komen ze in het weekend een heel weekend buiten (uitgezonderd snachts)
is dit voor 1 precies te weinig
ze staan op een propere stal, krijgen mooi krachtvoer (Pavo

dus denk niet dat het een heel grote kwelling voor hen is

dan hebben ze contact met elkaar (Jalenka die veel bokken naar haar krijgt als ik toekom om te voeren

dus wat kan ik ze met een kale weide nog meer geven?
sterre: alweer beter?
Truus1970 (uh weet je naam niet meer
) Ja dat zou ook nog wel eens kunnen alleen nu al in febreauri de lente kriebels
Claudia: he dikke pech dus. Uh ja en over die 2 weken. Dat word weer flink brainstormen. Exel is gewoon een
en dol op grasjes
keandra: mij lijkt het dat ze niks te kort komen. Misschien iets van speelgoed
een grote bal ofzow?
Truus1970 (uh weet je naam niet meer

Claudia: he dikke pech dus. Uh ja en over die 2 weken. Dat word weer flink brainstormen. Exel is gewoon een

keandra: mij lijkt het dat ze niks te kort komen. Misschien iets van speelgoed
een grote bal ofzow?
ik ben gelukkig weer wat opgeknapt! Nog wel behoorlijk wollig in m'n hoofd en flink aan't snotteren, maar gelukkig niet meer aan de bank/het bed gekluisterd 
Bailey voelt zich weer goed, dat is fijn.
Hier ziet de wei er ook echt niet uit hoor. Het voorste stuk is sowieso kapot, in het achterstuk worden nu vakkundig kraters van 10 meter doorsnede gegraven. Maffe peerden. Groeit gelukkig vanzelf wel weer bij, al zou je het niet denken als je het op dit moment ziet

Bailey voelt zich weer goed, dat is fijn.
Hier ziet de wei er ook echt niet uit hoor. Het voorste stuk is sowieso kapot, in het achterstuk worden nu vakkundig kraters van 10 meter doorsnede gegraven. Maffe peerden. Groeit gelukkig vanzelf wel weer bij, al zou je het niet denken als je het op dit moment ziet

Bram heeft vandaag de hele dag op stal gestaan ivm mest uitrijden.
Dusssss eind van de middag nog even lekker het bos ingeweest samen met mijn zusje zij heeft een IJslander.
Wat kan paardrijden in de regen dan toch fijn zijn als je ziet dat de paardjes lol hebben.
Dusssss eind van de middag nog even lekker het bos ingeweest samen met mijn zusje zij heeft een IJslander.
Wat kan paardrijden in de regen dan toch fijn zijn als je ziet dat de paardjes lol hebben.

ier ben ik eens weer (Yvonne is de naam).
Paardrijden in de regen is fijn, al heb ik liever zonneschijn. Ik ga straks nog even op bink kruipen, is een week geleden, dus ik ben zeer benieuwd hoe hij zich (mis) draagt. Gister is de hoefsmid geweest, dus beider paardjes staan weer netjes op de hoefjes. Bink ziet die goede man ongeveer 2 keer per jaar, Raika wat vaker die doet het met 4 keer per jaar. Maar heb zin om ff een rondje te doen.
Soms zit ik te denken, kan raika net zo goed verkopen, ze is toen mede als weidemaatje bij ons gekomen, maar nu loopt flynn er bij, maar rai is ook best een heul lief peerd, die wil ik ook niet maar zo weg doen, maar ik heb ook niet echt een klik met haar. Zo heel vaak wordt ze niet bereden. Maar als flynn weggaat, wat natuurlijk altijd zou kunnen, Hij is een pensionpaardje. Dan is Bink weer alleen en moet hij weer een nieuw maatje. Dan moet je weer zoeken naar een ander nieuw paardje en hopen dat ie net zo lief als rai is. Raika heeft het zelf trouwens prima naar dr zin, lekker in het land, moederen over flynn, kroelen met bink. Eigenlijk heb ik het er ook nog niet aan toe om haar daadwerkelijk te verkopen. Maar echt tot dr recht komen doet ze bij ons ook niet.
Eerste keer dat ik mijn twijfels op schrijf trouwens....
Paardrijden in de regen is fijn, al heb ik liever zonneschijn. Ik ga straks nog even op bink kruipen, is een week geleden, dus ik ben zeer benieuwd hoe hij zich (mis) draagt. Gister is de hoefsmid geweest, dus beider paardjes staan weer netjes op de hoefjes. Bink ziet die goede man ongeveer 2 keer per jaar, Raika wat vaker die doet het met 4 keer per jaar. Maar heb zin om ff een rondje te doen.
Soms zit ik te denken, kan raika net zo goed verkopen, ze is toen mede als weidemaatje bij ons gekomen, maar nu loopt flynn er bij, maar rai is ook best een heul lief peerd, die wil ik ook niet maar zo weg doen, maar ik heb ook niet echt een klik met haar. Zo heel vaak wordt ze niet bereden. Maar als flynn weggaat, wat natuurlijk altijd zou kunnen, Hij is een pensionpaardje. Dan is Bink weer alleen en moet hij weer een nieuw maatje. Dan moet je weer zoeken naar een ander nieuw paardje en hopen dat ie net zo lief als rai is. Raika heeft het zelf trouwens prima naar dr zin, lekker in het land, moederen over flynn, kroelen met bink. Eigenlijk heb ik het er ook nog niet aan toe om haar daadwerkelijk te verkopen. Maar echt tot dr recht komen doet ze bij ons ook niet.
Eerste keer dat ik mijn twijfels op schrijf trouwens....
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Nu paardloos.
Nu paardloos.