Het lange manen topic.

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Bailey

Re: Het lange manen topic.

Bericht door Bailey » za 29 jan 2011, 19:02

welkom aan de nieuwe coupe-ontplofjes :D

even off topic, maar Margot wat heb jij een tof blauw setje met die teugels en cordeo erbij!
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » za 29 jan 2011, 19:54

gedaan hoor fab :D
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
rowenna

Bericht door rowenna » za 29 jan 2011, 22:41

Als ik al die mooie langharige hier zie, heb ik toch wel een beetje spijt dat ik Uuds manen weer gekn :x pt heb.
Maar ik heb nog wel mijn minifjord die al hele mooie lange manen krijgt.
Afbeelding
:D
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 29 jan 2011, 22:50

ik hoop dat ik de manen van Exel heb kunnen redden, paard van stalgenoot heeft luizen en dus heeft Exel ze nu ook, hij doet niet anders dan schuren ;( Trekpaard van stalgenoot is voor een groot deel zijn manen kwijt, gisteren heeft hij zijn paard behandeld met luizenpoeder en ik heb die van mij vandaag gedaan. Exel heeft wel schuurplekken in z'n hals en z'n manen zien er nog vrij ongehavend uit, dus nou maar heel hard duimen dat die poeder werkt en Ex straks niet ook half weggeschuurde manen heeft :=
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Suus

Bericht door Suus » zo 30 jan 2011, 09:34

Chips, dat heeft Morris ook, schuren en kale plekjes onder de manen. Ook de manen zelf zijn langer geweest. Hoe kan ik zien of hij evt. luizen heeft? En wat voor poeder is dat dan?
Morris is wel een enorme schuurder van zichzelf, vindt ie fijn of zo, dus ik dacht dat het 'normaal' was, maar nu schrik ik even! Iemand anders dacht dat het van het eten van eikels kwam, maar die zijn nu wel op....
Morris, mijn superfjord!
Jankeke

Bericht door Jankeke » zo 30 jan 2011, 11:12

Ik hoop dat de poeder werkt. Vlin heeft ze 2009 ook gehad en die hebben we 2x helemaal moeten wassen + alle andere paarden + de stallen, harnachemant en borstels moeten ontsmetten!!!!!
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 30 jan 2011, 12:05

Suus je kan ze zien lopen in de manen := Op die bus poeder staat dat het poeder is tegen luizen bij vee, maar weet ik nu even niet, ik zal zo op stal even kijken hoe het precies heet

Janneke ik hoop ook dat die poeder werkt, want wij hebben buitenstallen en wassen met deze temperaturen is niet zo prettig, dan heb ik ze straks ook nog ziek staan :(
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Suus

Bericht door Suus » zo 30 jan 2011, 12:13

Dus net als bij mensen.... Ik zal eens gaan pluizen! Ik kijk niet dagelijks tussen de manen moet ik bekennen....
Morris, mijn superfjord!
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 30 jan 2011, 12:19

nee ik ook niet, maar ik dacht in eerste instantie dat hij zo schuurde van het verharen, totdat ik bij buurpaard ineens een heel stuk manen mistte en daar eens ging kijken :?

Jankeke

Bericht door Jankeke » zo 30 jan 2011, 18:29

Bij Vlin was het voornamelijk te voelen tussen de kaaktakken. Daar zaten hele "nesten". Later ontdekten we ze ook op de achterbenen en toen zagen we ze overal lopen. Vooral aan de zijden. Daar zagen we toen ook de krabplekken.
Vlin en zijn weigenootjes hebben we toen gewassen in oktober. Gelukkig was dat toen een zonnige week. Het middel dat wij hadden was erg duur maar tastte de vetlaag niet aan waardoor ze na het drogen weer naar buiten konden. (ik weet alleen niet mee hoe het heet). Staat wel ergens in een topic van een jaar geleden of zo.
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Margot van Rins
Moderator

Bericht door Margot van Rins » zo 30 jan 2011, 20:12

(Hip he die teugels enzo? Van een FWer gekocht, alleen de teugels zijn stuk....)

{Krabt eens op dr hoofd}

Brrrrrrr.... Krijg kriebel, achja Azalia, krijgt ook hele mooie maantjes! Gewoon dooorzetten, even over het dooie punt heen! :P

Ik heb gewoon een half jaar geen foto's gepost! O:) Maar dat kwam door omstandigheden

(brrr... heb nog steeds jeuk....,)
RINSKE

9 jaar lang trotse eigenaresse van een GEWELDIGE Fjord!!

:L :L :L
Bailey

Bericht door Bailey » zo 30 jan 2011, 20:26

Bailey's manen zijn nu zo lang dat ik echt de pluk achter z'n oren moet vlechten voor het rijden, anders moet ik het hoofdstel vijf keer overnieuw aan doen omdat er steeds zoveel haar tussen zit dat niet past (en bovendien ziet hij dan geen klap meer met die gordijnen voor z'n neus) :=

ik duim met je mee Claudia en hoop dat Exel gauw van z'n rotluizen af is, zonder teveel manen kwijt te raken.

wederom kleine off topic voor margot: zo te zien komen jou teugels en cordeo oorspronkelijk bij lovelance vandaan, mocht je nieuwe teugels in hetzelfde kleurtje zoeken ;)
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 30 jan 2011, 20:48

Suus het merk is Excellent, meer staat er niet op die bus en ik weet ook niet waar het vandaan komt, want stalgenoot heeft het via internet gekocht

Fabienne-Fotografie

Bericht door Fabienne-Fotografie » ma 31 jan 2011, 13:23

dank julliue wel dames!
Azalie :: Isabeau
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » ma 31 jan 2011, 14:03

komen idd bij lovelance vandaan, ik was de fwer van wie ze het heeft gekocht :D
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 01 feb 2011, 17:53

Suus zoals ik het nu kan beoordelen werkt die poeder dus voor geen meter, ik zag gisteren dat trekpaard nog als een gek schuren en Exel stond ook aan het hek te schuren, dus ik ben bang dat we sterker spul aan moeten gaan schaffen :?

pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » wo 02 feb 2011, 13:46

Als de manen zo door blijven groeien,kunnen we garfield hier ook gaan aanmelden :=
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Nathalie

Bericht door Nathalie » wo 02 feb 2011, 18:56

oeh die foto's van Cas op de vorige pagina bieden hoop :) Die van DJ vind ik toch zo mooi donker, prachtig!

De manen van Cos groeien nu vanaf eind augustus vorig jaar en dit is nu het resultaat:

jaja, tijdens het rijden 'wappert' het al
Afbeelding

Afbeelding

Als hij stilstaat 'hangt' het al aardig maar ik kan niet wachten tot het nog langer is en ook wat 'wilder' in punten hangt (dus niet zo netjes recht van onderen). Dit was trouwens tijdens het meten van zijn ruglengte voor een nieuw zadel (voor iemand zich afvraagt waarom ik hem ondergekrijt heb)
Afbeelding
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » do 03 feb 2011, 07:22

@Fabien- dat ziet er al goed uit, je hebt een momet dat je even door moet bijten maar t is zoooo gaaf als ze lang zijn

@cindy- dj ziet er gaaf uit zo behoorlijke lange bos :-)

Ben zelf enorm blij dat ik nu eindelijk doorgezet heb met yaar

Dus mensen schaartjes in de kast laten :-)
Fabienne-Fotografie

Bericht door Fabienne-Fotografie » vr 04 feb 2011, 20:29

kalmiya, wat een super lieve foto's!!!

zalie's manen blijven rechtop staan! echt geen gezicht!
het was vandaag toch geen weer voor hoogstaande dressuur dus we zijn lekker aan het tutten geweest...

Afbeelding

mijn barbie penny pony is compleet!
Azalie :: Isabeau
Gesloten