Swingend en lekker los in het lijf, het A-tjes topic deel 5!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Fabienne-Fotografie

Re: Swingend en lekker los in het lijf, het A-tjes topic dee

Bericht door Fabienne-Fotografie » vr 28 jan 2011, 10:12

ja ja ik leef ook nog!! haha

fijn om te lezen dat alles hier zo goed gaat!

clau, YEAHHHHH wat een schat is allie toch ook! ja kan veel zeggen maar dit doettie allemaal voor jou!

zalie gaat ook goed! moet zeggen dat ikzelf niet zo veel aan het rijden ben...
mijn ruggetje werkt niet echt mee en ik mag geen medicijnen meer van de dokter...
dus... meestal ben ik na 1 les van kelly zo gesloopt dat ik 4 dagen moet bijkomen.
doe daarin tegen wel veel grondwerk, lange teugel en longeer werk met zalie.
ik ga zo wat foto's van zalie plaatsen!
Azalie :: Isabeau
Annemarie

Bericht door Annemarie » zo 30 jan 2011, 20:54

Winstpunt erbij vandaag. Krap aan met 180 punten. Maar goed, ma en ik vonden ons deze keer iets onderbedeeld. Ach ja, is jurysport. Ook een echt 6-jes protocol waar je niet veel mee kan. Was geloof ik 11e van de 23.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Charret

Bericht door Charret » di 01 feb 2011, 12:17

Mja dat soort starts heb je idd wel eens. Ik vind het zelf vervelend wanneer je een protocol krijgt met amper commentaar, maar wel die matige cijfers.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 01 feb 2011, 12:46

Ik ook. Ik had dezelfde mooie ronde voltes in galop als altijd maar nu 6-en ipv 7-ens daarvoor. Naja, kan niet altijd feest zijn :+ .
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Charret

Bericht door Charret » di 01 feb 2011, 13:34

Misschien net iets te weinig stelling of sprong.
Dat is idd dan wat gissen.

Alies staat nog even niks te doen. Ik ben al ruim een week ziek :(
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 01 feb 2011, 13:36

Beterschap. Ik ben bang dat mijn les vanavond in het water, euh, de ijzel valt. IJzelwaarschuwing tussen 4 en 10 uur vanavond in oa Drenthe. Euh tsja, wordt moeilijk verhaal denk ik dan.
Charret

Bericht door Charret » di 01 feb 2011, 18:08

Dank je wel :)
Ik haat deze periode van het jaar. Dan kun je even lekker doorrijden, dan sta je weer stil en dan wel weer en dan niet. In het voorjaar en de zomer kun je lekker door.
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » di 01 feb 2011, 19:11

Gefeliciteerd Annemarie! Jammer dat je dan je proef niet op film hebt zodat je hem terug kunt zien..
Adanco gaat fantastich! Hij pakt alles zo lekker weer op en ik vind steeds meer knopjes met dank aan mijn SUPER lesgeefmens! Ze zei vandaag nog: Wat heb je toch een super fijn paard onder je kont. Ik moest me niet meer zo druk maken om hem lager in te stellen, want hij krijgt al zoveel zelfhouding dat ik hem gerust wat hoger in kan stellen, zolang hij mijn hand naar beneden maar "wil" volgen. En dat wil hij wel :D In de galop hield ik hem ook te kort en was te gefixeerd op nageeflijkheid. Nou moest ik gewoon flink door galloperen en niks doen.. En waarempel na 3 rondjes begon hij m zelf te zoeken en liep heerlijk recht en nageeflijk. Bijna 20 minuten gegallopeerd in totaal denk ik wel, das toch best heftig! Hij was helemaal op na de les :+:

Ik ben helemaal in de 7e hemel met mijn superhorse *o/*
Adanco, Jars x Eros
Ruinenkampioen Rolde 2007/2009 beide met 39 punten!
Reserve ruinenkampioen Rolde 2010
Ruinenkampioen Rolde 2011
AA certificaat zadelproef 2008

L2 Fjordsport

Mijn liefste, maar dan ook echt allerliefste vriend..
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 01 feb 2011, 19:28

Klinkt goed Carolien! Wanneer zien we jou en Adanco in de ring?? O:) :D

Anka kan dat ook zo lekker trouwens dat halsstrekken, lekker de hand naar beneden volgen. Halsstrekken haal ik vaak een 7 voor in de proef.
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » di 01 feb 2011, 20:56

Ik wil ZOOOO graag!! Als iemand een leuk betaalde baan voor me weet dat ik 's weekends vrij ben hou ik me aanbevolen ;)
Mijn eerste doel is nu M1 FS.. dan doe je het tenminste nog ergens voor 8-)
Adanco, Jars x Eros
Ruinenkampioen Rolde 2007/2009 beide met 39 punten!
Reserve ruinenkampioen Rolde 2010
Ruinenkampioen Rolde 2011
AA certificaat zadelproef 2008

L2 Fjordsport

Mijn liefste, maar dan ook echt allerliefste vriend..
Charret

Bericht door Charret » do 03 feb 2011, 18:03

Nou dat is toch ook niet mis als je dat haalt. Weet je al wanneer je daar voor op wilt gaan Carolien?

Ik ben zo zo zo happy! Vandaag sinds..uhm..een eeuwigheid..zo onzettend fijn met Alies gereden. We hadden de laatste tijd veel mot. Ze wilde niet, ik raakte gefrusteerd en telkens stapte ik met gemende gevoelens af. Vandaag had ik sinds een poos weer les en jeetje wat ging dat goed. Even flink 'ruzie' gemaakt. En vervolgens liep ze als een zonnetje :L
Liesje is er 1 die gewoon even doorgepakt moet worden. Op een gegeven moment moet ik gewoon doorzetten en op zulke moment word ik soms wat onzeker van: "goh waarom reageert ze zo heftig. Ben ik dan echt te streng of vraag ik te veel." vervolgens komt zij onder het werk uit. Het is gewoon even spiertje oprekken en fijn maken. Waar Jouke zich fijn laat bewerken, maar het moeilijker vindt omdat hij een stuk langer paard is kan Alies het makkelijk[er] maar vertikt het gewoon. Hahaha. Ze liep op het laatst zo fijn..ben helemaal blij :D
Annemarie

Bericht door Annemarie » do 03 feb 2011, 22:23

O lekker Charret.

Ik heb zonet ook zo lekker gelest *o/* . Bij kunstlicht in de gave buitenbak van mijn instructrice. Gelukkig geen bos en schaduwspoken bespeurd 8-) . Les ging super, gister hadden Anka en ik mot maar mijn instructrice ziet direct wat er aan scheelt en kan me ook helpen het op te lossen +:)+ . Anka houdt rechts vast en links wil ze slecht aannemen. Ik moest nu links blijven aannemen op de volte linksom en rechts loslaten ook al flapte haar hoofd dan bijkans helemaal linksom. Met binnenbeen naar buiten drijven als ze naar binnen valt en zodra ze zich recht wil maken buiten been erbij. Tadaa, daar ging ze. Rechtsom ging ook best goed, daar is de teugel die ze niet wil aannemen de buitenteuge en dan is het voor mij wat lastiger, maar ging zo veel beter dan gisteren.

Ik zie mijn wedstriujd over 2,5 week weer helemaal zitten 8-)
Charret

Bericht door Charret » do 03 feb 2011, 22:42

Ik wil ook graag met Alies starten. Maar ik ben er zo 1 die alles meteen top wil hebben voordat ik ga. Dusss..ik train nog even door en dan hoop ik ergens buiten m'n debuut te kunnen maken. Dan kan het net zo bagger gaan natuurlijk, maar dan weet ik in ieder geval dat ik heb zitten kl*ten en dat we wel het niveau hebben. Wel zo fijn dat ik met Alies *afkloppen* geen rekening met een locatie hoef te houden.
Met Jouke ga ik na, moet ik alleen rijden, hoe is het losrijden, waar zit de kantine bla bla bla.

Ik herken je probleem Annemarie. :j
Annemarie

Bericht door Annemarie » vr 04 feb 2011, 12:41

O, Charret, ik heb Anka ook eerst opgetraind tot ik er echt vertrouwen in had dat we in de ring wat te zoeken hadden. Ik kon volgens mijn instructrices al wel eerder starten maar heb gewacht tot ik er het juiste gevoel bij had. Ik zat met mijn gevoel wel aan de veilige kant achteraf, alleen de allereerste proef geen winst. Maar goed. Ik doe liever goed beslagen ten ijs komen dan wedstrijden rijden als je er nog niks te zoeken hebt.

Wanneer zouden mijn laarzen er zijn?? Ben zooo benieuwd onderhand O:) .
Charret

Bericht door Charret » vr 04 feb 2011, 13:44

Ong. 3 wkn. voor dat die van mij klaar zijn :+ Mijne zullen hopelijk niet later dan halverwege april binnen zijn.

Precies dat heb ik ook Annemarie. En stiekem zit er in mijn achterhoofd ook het feit dat Liesje een Fjord is. En ik daarom extra wil laten zien dat we het zeker net zo goed kunnen. Of zelfs beter :D

Ik heb net gereden in die storm. Pff..ik wapperde er zowat af. := Maar Alies was zo braaf. Liet zich goed rijden dus ik stapte met een super gevoel af.
Ze moet vast spierpijn hebben van gisteren..
claudia

Bericht door claudia » vr 04 feb 2011, 15:01

Ik wilde ook wat doen maar ik vond het te hard waaien.
Alco hoeste vandaag ook een paar keer. Straks hem maar even wat geven voor een dag of 10.
balen.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Charret

Bericht door Charret » za 05 feb 2011, 21:44

Het is idd niet echt weer om lekker in te rijden. Het zijn zulke rukwinden ook. Kan me dan niet goed concentreren.

Hopelijk had hij alleen last van wat droge lucht, Claudia.
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » zo 06 feb 2011, 08:00

vond het juist leuk,hihi. tegen de wind in galloperen, waaide er bijna af!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Charret

Bericht door Charret » zo 06 feb 2011, 15:46

Hier is de wind vandaag iéts minder. Ik heb net wel gereden. Het gaat in stap en draf stukken beter. De galop nog niet, maar ik kan natuurlijk ook niet alles willen. Liefst wil je alles in een week opgelost hebben en goed functionerend hebben. :=
We trainen dus nog lekker verder. Hopelijk ga ik over een week of 2 met Marloes en Uk weer eens een lekker buiten rit maken. Dat is echt een eeuwigheid geleden.
foss

Bericht door foss » zo 06 feb 2011, 16:52

Wat een wind zeg, gelukkig was het vandaag iets minder maar af een toe aardige windstoten.
We gingen vandaag de hei op Annelisa was best braaf het gaat steeds beter tot de windstoot kwam en ze schoot naar voren bijna tegen een boom.
Voor de rest was ze super braaf het gaat steeds beter geniet nog elke dag van haar.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Plaats reactie