Voor al je avonturen en vertier, het E'tjes topic deel 4!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Elvis

Re: Voor al je avonturen en vertier, het E'tjes topic deel 4

Bericht door Elvis » ma 31 jan 2011, 17:40

Elvis vandaag...
Afbeelding

En Emy,
Afbeelding
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Keandra

Bericht door Keandra » ma 31 jan 2011, 18:09

ehm dat zijn al echte 3jaars bijna, het puppy is er bijna af

hier is Jalenka weer vermagerd (wegens te weinig eten, daarmee dat ze verplaatst zijn)
we kunnen weer van voor af aan beginnen, juist zo erg niet _-:(

ze zijn weer goed verhuisd, jalenka heeft flink op de trailer gelopen en er weer mooi en beheerst af gegaan, voetje na voetje, zonder veel gedoe *o/*
roos

Bericht door roos » ma 31 jan 2011, 19:04

Wat fijn dat alles goed is gegaan met Jalenka!
En wat zien Elvis en Emy er goed uit zeg! Echt al zo volwassen!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Keandra

Bericht door Keandra » ma 31 jan 2011, 19:06

hier weet ik nog niet wat te doen met Jalenka haar manen, nu ze een echte beer is met haar wintervacht en doordat ik niet kon gaan knippen (wegens te weinig tijd met Dylan) zijn haar manen gaan hangen

nu ben ik aan het twijfelen, terug helemaal afknippen en opnieuw beginnen?
roos

Bericht door roos » ma 31 jan 2011, 19:58

Je moet het uitproberen, bij sommige manen moet het helemaal kort, bij andere manen kan je het gewoon iets te kort knippen en dan komt het goed.
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Keandra

Bericht door Keandra » ma 31 jan 2011, 20:59

ik ga ze deze week nog terug helemaal kort zetten terug, heb van vroeger al gemerkt dat ze in de winter makkelijker gaan hangen bij haar, heb vorig jaar in het begin ze ook helemaal terug moeten af doen (als ik eens goed nadenk)
dus denk van dat nu terug te doen, dan heeft ze tegen deze zomer weer een mooie boog
Emily

Bericht door Emily » ma 31 jan 2011, 22:01

Ik weet ook nog niet wat ik met Emily haar manen doe, ze hangen erg uit elkaar maar durf het nog niet af te knippen.
Heb laatst de schaar er door gehaald en er zo'n 4 cm af gehaald in de hoop dat de manen wat minder uit elkaar gingen hangen, maar helaas:(
Toch maar helemaal eraf denk ik.
Emily (v. Balony, m. Justy)
Esther

Bericht door Esther » di 01 feb 2011, 01:15

Ja, knappe Elvis!! Ik zou alleen wel zijn hengstenpluk eraf halen, hij wordt nu zo kort!!
Emy is ook al een hele meid zeg!! Sjonge!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Elvis

Bericht door Elvis » di 01 feb 2011, 11:15

Ja ze worden nu echt volwassen. :))

Esther,misschien wel een idee ja...Heb hem al een tijdje niet goed geknipt zie dat de voorkant ook een stuk lager mag eindigen?

Afbeelding
Keandra

Bericht door Keandra » di 01 feb 2011, 11:23

hier staan de paardjes buiten
bij het buiten zetten heb ik gezien dat Jalenka haar voorhoeven weer aan het brokkelen zijn
ze loopt ok in stap, maar toen ze aan het draven was op de weide (opgejut door Githa die dolgelukkig was) merkte ik wel dat ze niet helemaal zuiver liep in draf, veel trager, rustiger ook, maar niet echt mank maar wel met gevoelige voeten ;(
denk doordat ze op die weide veel in de blub gestaan hebben dat haar voeten nu heel week zijn en nu kwam ze opeens terug in een degelijke stal met stro als bedekking en dan die weide op, dat dat er juist teveel voor was en dat ze nu heel gevoelig nog zal lopen voor een tijdje
Esther

Bericht door Esther » di 01 feb 2011, 18:28

Elvis schreef:Ja ze worden nu echt volwassen. :))

Esther,misschien wel een idee ja...Heb hem al een tijdje niet goed geknipt zie dat de voorkant ook een stuk lager mag eindigen?
Voorkant van de boog lijkt me goed hoor! Trek de lijn maar eens door, dus zijn halster wegdenken. Dit staat hem goed zo!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
roos

Bericht door roos » di 01 feb 2011, 19:34

Esther voor Tea schiet het ook al op zeg!!
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » wo 02 feb 2011, 11:52

Gister geprobeerd met Emy kunstjes te gaan doen. Eerst geprobeerd voetje te laten geven maar dat was moeilijk die snapte ze niet helemaal, dus uiteindelijk maar geprobeerd of ze wilde buigen. Ik had met een klein beetje al gelukkig geweest maar die zot ging gewoon al helemaal op haar knie steunen was best wel heel erg trots op mn kleine meid! Het is echt een schatje die van de aandacht geniet! Helaas is het nu overal weer nat en vind het hammerysk om haar in het natte te laten kniellen... Verder heb ik laatst met haar gefietst ging ook redelijk goed. Heb een beetje last van mijn arm momenteel maar verder was Emy erg braaf! Kort om het gaat super goed met mn kleine meisje!

Alleen als ik zo de foto van mn ukkie zie dan zie ik dat ze wel een beetje een klein propje is dus we gaan iets mindere met eten hihi. Kan voor alle drie de paardjes geen kwaad hihi
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Keandra

Bericht door Keandra » wo 02 feb 2011, 12:05

hehe, klein propje mag wat vetjes aan jalenka geven, lol

hier is Jalenka toch niet mank, ze zal gisteren toen ze op de harde weide kwam even gevoelig gelopen hebben
maar tegen de avond was daar niks meer van te merken, hevig toen ze alleen op stal aankwam (we kunnen maar met 1 paard tegelijk door het gangpad) Jalenka stond zelfs te steigeren omdat Githa er nog niet was _-:( Zo hoog was ze nog nooit gegaan

dus denk dat ze zich wel goed voelt
de boer kwam gisteren ook zeggen dat ze heel gerust waren bij elkaar op de weide, altijd tesamen aan het 'grazen' of eten
hij vond het leuk dat ze geen problemen gaven van de eerste dag dat ze buiten kwamen

vandaag moeten ze binnen blijven, is weer nattig en wil niet dat Jalenka dan buiten komt met al weke voeten
weet dat ze terug moeten aansterken, dus binnen een paar maand (tegen dat het gras mooi staat) zullen haar voeten weer veel beter zijn en kunnen ze mss dagelijks buiten (nu zal het bij 3 à 4 keer per week blijven)
roos

Bericht door roos » wo 02 feb 2011, 19:05

Heeft Jalenka zulke slechte hoeven dan? Danc staat ook overdag buiten en die heeft ook echt slechte hoeven.

Ik vind Emy misschien wat aan de gezette kant maar Elvis vind ik niet dik hoor.
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Keandra

Bericht door Keandra » wo 02 feb 2011, 19:43

Jalenka heeft heel tere hoeven, altijd al gehad (naar mijn denken toch)
toen ze bij ons gekomen is heeft ze eerst 4 maand mank gestaan omdat ze te kort waren, dat is dan opgelost geweest en dan heeft ze een jaar super gestaan. Maar nu met op die natte weide te staan, zijn haar hoeven serieus beginnen brokkelen en staat ze weer gevoelig.

zo heb ik er altijd wel werk aan, er is altijd wel iets mee
(dat is ook de reden waarom ik ze liever niet zie gaan, maar hoor toch niks meer voor haar, dus zal ze uiteindelijk wel blijven, ze hangen te hard aan elkaar, zou ze pijn doen door ze definitief van elkaar te scheiden)
nu staat ze gewoon zo kort dat ze een beetje gevoelig loopt, op stal zie je er niks aan dat ze gevoelig loopt (zacht op stro) maar als ze op de bevroren ondergrond moet lopen, dan merk je toch dat Githa een serieus voordeel heeft met haar ijzers onder (die is er echt brutaal door)

ze krijgt wel mooi dagelijks terug haar extra portie biotine (krijgt ze altijd al, maar weet niet of er veel van gekomen is op die weide _-:( )) daar stond ze vroeger uiteindelijk wel mooi mee
nancy imka

Bericht door nancy imka » wo 02 feb 2011, 22:05

roos schreef: Ik vind Emy misschien wat aan de gezette kant maar Elvis vind ik niet dik hoor.
Ze zijn allebei niet echt heel zwaar hoor Roos, maar we willen ze wat schraler de weide op laten gaan. Zeker ook omdat Elvis toch wat appart achtig liep van de week en dan mijn doemsenario al door mn hoofd heen gaat van hoefbevangenpaardjes.

Imka mag zoiezo wel wat kilo's kwijt en die andere twee zou ook wel wat minder kunnen maar ze hoeven niet onwijs op dieet hoor gewoon net een tikkie minder :D
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » do 03 feb 2011, 11:59

IK vind ze ook echt niet zwaar. Ik denkd dat die vacht ook best vertekend Nanc. Ekdal is sowieso nooit echt dik geweest......Danc wel...maar die probeer ik ook binnen te perken te houden(best lastig als ik nu zelf niet meer fanatiek kan rijden enzo. Maar hij is nog prima in conditie ik alelen wat minder....je moet me zien rijden nou...echt een zoutzak haha
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Elvis

Bericht door Elvis » do 03 feb 2011, 12:07

Elvis liep inderdaad niet zo lekker van de week,ik denk zelf dat er een zweer weer zit linksvoor maar hoefbevangen schiet wel even door je hoofd.Ook omdat ze met dat vriesweer op het land gelopen hebben en je achteraf dan leest dat er dan erg veel Fructaan in het gras zit.Volgende keer iets beter over nadenken.
Hij loopt net als Jalenka ook erg gevoelig over hobbelgrond.Verder zijn ze hoeven wel keihard gelukkig.
Ze krijgen inderdaad een tikkie minder,toch lekker als ze wat schraler de wei op gaan.

Die Roos,als een zoutzak op je paard :D

Nou Esther dan laat ik ze zo de manen haha...Hengstenplukje lijkt me wel handig straks met rijden,heb ik een plukje houvast ;)

Afbeelding
Keandra

Bericht door Keandra » do 03 feb 2011, 12:18

wel hier hebben ze maar 1 dag op een heel schrale weide gekunnen, dus daar ben ik heel blij om
dit weekend mogen ze weer 2 dagen buiten
maar heb jalenka niet meer 'mank' gezien, ze loopt heel vlot en zonder treuzelen op stal
nu ze weer meer eten krijgt vind ik dat ze weer met een twinkel in haar ogen staat, van brutalitiet en blijheid
(we voelen ons hier alle2 rot omdat we dat niet eerder door hadden, we hadden wel al door dat ze precies minder binnen kregen maar staken het eerder op het derde paard dat van hen eten stal, laat het me zo zeggen, maar dit hadden we nooit gedacht)
telkens ik smorgens op stal kom , staan er 2 attente paardjes naar mij te kijken met een blik van :+:

dit weekend gaan we dan Jalenka haar manen knippen en beginnen met haar wat grondwerk te leren, ze gaat clickertraining leren
ik heb zoveel zin om terug een nieuwe start met hen aan te gaan nu ze terug degelijk staan

je bent inderdaad zeker bij het inrijden meer met lange(re) manen dan met korte manen, dus ik zou die hengstenpluk laten hangen
hier zal Jalenka pas ingereden worden eens haar manen terug mooi staan (krijgt ze nog een tijd voor, lees nog 2 knipbeurten na dat alles eraf gaat dit weekend, en ik knip niet vaak)
Plaats reactie