freestyle met een bejaarde en een kleuter

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
cowgirlwillie
Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
Contacteer:

freestyle met een bejaarde en een kleuter

Bericht door cowgirlwillie » di 01 feb 2011, 09:25

gisteren mijn 2 dames tegelijk beweging gegeven.
Ik wilde lyn af en toe weer oppakken als het weer het toelaat.
Maar wat doe ik dan met mijn bijna jaarling?
ik had die vorige week in de stal achtergelaten, deurtje dicht en dan was de bak even voor ons alleen. maar dat vond Géline niet zo leuk...
ook lyn leek er onrustig van te worden en ik wilde graag relaxed aan het werk.

gisteren bedacht ik mij dat het voor Géline best eens leuk uit kon pakken een tante die eindelijk ook eens in actie kwam. samen spelen!
Dus maar gewoon geprobeerd. beide dames naar de bak gestuurd en in het midden gaan staan met mijn leadrope. rustig beweeg ik het touw tussen mijn handen en wijs ik waar ik ze heen wil hebben. Lyn loopt meteen de goede kant op en Géline stapt er parmantig achteraan. Ik zet een drafje in en de dames gaan flink actief de bak rond. zij aan zij. Géline vind het leuk! vreugdebokjes!
Lyn blijft keurig gefocust en trekt zich niks van de spelende kleuter aan.
Ik laat ze van richting veranderen en ook dit gaat prima Géline volgt op de voet. +:)+
Als Géline een keer tegen de richting in gaat galoperen kan ik haar ook zo de goede kant op wijzen. grappig hoe natuurlijk die lichaamstaal toch echt is. want bij haar is nog niks aangeleerd wat dat betreft.
tussendoor komt mijn kleuter een keer een knuffel halen en dat mag natuurlijk. We doen nog niks serieus. Als ik stop komt ze keurig naar mij toe als ik mij omdraai. Ze gaat zelf over in de follow-up. keurig sjokt ze met me mee. zonder aan de leadrope vast te zitten. Op tijd stoppen had ze nog geen rekening mee gehouden. bons... hahah maar ook dat lukt al snel. Lynda bekijkt het tafereel.
Na een knuffel leid ik ze beide weer de stal in waar een pluk kuil wacht.
Als ik de stal uitmest en nieuw stro neergooi stort Géline zich daar meteen op. lekker graven! Die heeft eens heerlijk kunnen spelen vandaag.

Wat heb ik genoten van mijn 2 lieve meiden. :+:

* mocht je geen idee hebben wat ik bedoel met freestyle/loswerken dan is hier een ouder filmpje van mij en lynda in actie.

http://www.youtube.com/watch?v=SQRhijq3ky8

binnenkort maar eens 1 maken van de 2 meiden samen! :)*
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Anita
Contacteer:

Re: freestyle met een bejaarde en een kleuter

Bericht door Anita » di 01 feb 2011, 09:31

Wat leuk dat je zo met hen samen bezig bent geweest. Ik probeer me er een beeld bij te vormen hoe je bezig bent geweest. Moet je zeker eens een filmpje van laten maken.
En toch moeten ze ook leren dat er met één van beiden iets wordt gedaan en dat de andere achter moet blijven. Zou toch te gek zijn dat dit niet meer zou kunnen. Dus gewoon degene die niet mee mag achterlaten in de stal, overkomt ze echt niks van, en met de andere aan de slag en die bij de les houden. Wij zijn nu samen bezig en straks is het weer tijd voor de vriendin.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 01 feb 2011, 10:02

Met dat laatst van Anita ben ik het wel eens ja. Samen is ook best een keer leuk, maar het alleen met 1 van beide werken zou ik wel rustig aan doorzetten. Wat leuk dat je zo lekker kan freestylen. Als ik dit leuke enthousiaste verhaal lees denk ik van hmmm, moet ik misschien ook maar weer eens doen.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
nina1993

Bericht door nina1993 » di 01 feb 2011, 12:38

Freestylen is leuk! Hier heeft vooral Kjaere er heel veel plezier in.
Ik haal ze ook geregeld uit elkaar en dat blijft heel belangrijk. Kwestie van doorzetten.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
cowgirlwillie
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » di 01 feb 2011, 13:23

oh ja ben ik het zeker mee eens hoor, maar dacht nu dus waarom niet een keer samen? en dat ging ook leuk.
Ik heb ze al wel vaker apart gehad maar dan kan er 1 in de wei langs het draad staan kijken of gewoon lekker gaan grazen. nu is de wei te nat dus kwam géline in een donkere stal wel met brokjes. maar ze wilde er toch veel liever bij zijn. tja, en ik voelde mij niet echt veilig met 2 frisse kwaaie merries. dus dan train ik dat liever weer verder als ik er 1 op de wei kan zetten of als ze minder fris zijn.
dit was ook een leuk uitprobeersel.

zal proberen van de week of volgende week eens te filmen als ik bezig ben.
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Esther

Bericht door Esther » di 01 feb 2011, 18:21

Klinkt leuk!!

Het is wel keuzes maken, wil ik lekker werken met een ontspannen paard en werk ik nu even niet aan het alleen zijn of heb ik wat meer geduld en haal ik haar bij de andere weg.
Ik heb vandaag 'the friendly game' gedaan met Fjella en dat heb ik toch in het weiland gedaan. Wel een andere wei als waar Tea en Digai liepen, maar wel eraan grenzend. Voor Fjella is het gewoon nog heel moeilijk om alleen te zijn, ze is ook nog zo jong en ze vindt het sowieso heel moeilijk. Dan laat ik haar liever nabij de anderen om te spelen, dan dat ik helemaal gefrustreerd raak omdat Fjella helemaal gefrustreerd is. Het alleen zijn oefenen we dan een ander moment, oefenen we uiteraard wel want dat zal ze ook moeten leren, ze stickert vreselijk aan Tea.
Heeft ze vannacht pech want die staat op stal en zij in de wei, dus dat wordt ook weer een beetje geoefend, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
cowgirlwillie
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » di 01 feb 2011, 19:50

idd zo bedoel ik het!
en ze zijn ook maar met zn 2en he? dus 1 weg betekent wel heeel alleen ineens.
helemaal als het ook nog zo uit het zicht is
foss

Bericht door foss » wo 02 feb 2011, 05:04

Leuk om zo met je paard bezig te zijn en ze doet het graag.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Plaats reactie