Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
-
yvette
Bericht
door yvette » wo 19 jan 2011, 14:18
sweetwendy schreef:De vorige eigenaresse was er dus gisteren en ze zei: kheb haar nog nooit zo horen hinikken en kijken naar andere paarden, oftewel ze is waarschijnlijk hengstig

Hoe lang hebben ze haar dan gehad? Een merrie is elke maand hengstig
Gewoon rustig opbouwen en consequent blijven. Je hebt niet zo maar een band met een paard, dat kost tijd

"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
-
Thessa Keizer
Bericht
door Thessa Keizer » wo 19 jan 2011, 14:29
Tsja je kunt niet verwachten dat het altijd en zeker zo snel al, constant goed zal gaan, dat heeft tijd nodig, je moet elkaar leren kennen en weten wat je aan elkaar hebt!
Inderdaad consequent blijven en aan jullie band werken is het beste en dat duurt wel even! Niet zo snel opgeven hoor, dat is niet helemaal eerlijk naar het paard toe! En er is denk ik geeneen paard wat altijd braaf zal zijn, het blijven dieren en dieren doen weleens onverwachte dingen
Succes in ieder geval!
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
-
Annemarie
Bericht
door Annemarie » wo 19 jan 2011, 18:12
Vertrouwen opbouwen kost inderdaad tijd. Met zowel Nisko als Anka had ik na een jaar echt het gevoel een combinatie te vormen met wederzijds vertrouwen. Dat je echt weet wat je aan elkaar hebt. Gewoon doorgaan en je niet direct uit het veld laten staan. Dingen rustig opbouwen, en zeker in het begin ook andere dingen doen dan rijden. Lekker tijd stoppen in grondwerken, poetsen of wandelen om een band op bouwen.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
-
sweetwendy
Bericht
door sweetwendy » wo 19 jan 2011, 20:31
Dankjewel en ik ga voorlopig ook niet stoppen hoor.. Ik doe het nu rustig aan ook omdat...
Vandaag is de hoefsmid bij Vita geweest. Ik kon daar helaas niet bij zijn vanwege school maar mijn zus wel. Ze had mij even gemaild over hoe het was. Het blijkt dat ze veelste korte hoeven heeft, ze loopt op de bal van haar hoeven. Dus buitenritjes maken zit er zowiezo voorlopig niet in. De hoeven moeten 6 weken aangroeien. Opzich vind ik het niet heel erg want zo lekker weer is het ook niet en kan ik nu rustig bezig in de buitenbak. Maar hopenlijk groeien ze wel weer goed en netjes aan. Dat wordt misschien vant zomer toch ijzers..

R.I.P. mijn lieve meisje Daisy (L)
-
ing-1970
Bericht
door ing-1970 » wo 19 jan 2011, 20:53
Een band opbouwen ,doe je ook door meer naast je paard te doen,als ik jou zo lees kruip je er liever op (niks mis mee) en doe je weinig grondwerk en spelletjes met vita.,of wel?
-
sweetwendy
Bericht
door sweetwendy » do 20 jan 2011, 06:23
ing-1970 schreef:Een band opbouwen ,doe je ook door meer naast je paard te doen,als ik jou zo lees kruip je er liever op (niks mis mee) en doe je weinig grondwerk en spelletjes met vita.,of wel?
Nee dat begrijp je verkeerd..Ik zei de reactie hiervoor: Kan ik nu rustig bezig in de buitenbak..oftewel grondwerk, longeren, rijden, spelen etc..Ik ga echt niet elke keer dat ik kom rijden..
-
sweetwendy
Bericht
door sweetwendy » do 20 jan 2011, 06:24
yvette schreef:sweetwendy schreef:De vorige eigenaresse was er dus gisteren en ze zei: kheb haar nog nooit zo horen hinikken en kijken naar andere paarden, oftewel ze is waarschijnlijk hengstig

Hoe lang hebben ze haar dan gehad? Een merrie is elke maand hengstig
Gewoon rustig opbouwen en consequent blijven. Je hebt niet zo maar een band met een paard, dat kost tijd

Ze hebben haar 5 jaar gehad en de hengstigheid viel hun nooit op..

-
Corina
Bericht
door Corina » vr 21 jan 2011, 09:16
He, Wendy. Ik las dit topic even door.
Komt vast helemaal goed met Vita en jij

. Jullie hebben afgelopen maandag heerlijk gereden. Over een paar weekjes gewoon weer buiten wandelen en buitenrijden. Nu kan je eerst leren om ontspannen te rijden. Dan helpt je op buitenrit ook weer!
En voor de anderen. Ik kan het erg goed vinden met Vita. Ze probeerd inderdaad wel uit, maar ze heeft al respect voor mij

. Ik kan echt alles met haar. Ze heeft afgelopen dinsdag de sterren van de hemel gelopen in de bak

. Was zo trots. Binnenkort komt er een zadelmaker uit Friesland langs voor het aanmeten van een dressuurzadel en dan vraag ik mijn startkaart aan. Spannend

.
-
ing-1970
Bericht
door ing-1970 » do 27 jan 2011, 20:34
Dan rij jij dus ook op Vita?
en wendy en haar zusje en jij.
Zou mij wel iets teveel zijn op een paard,vanwege de verschillende rijstijlen.
-
Annemarie
Bericht
door Annemarie » do 27 jan 2011, 21:44
Is Corina niet gewoon Wendies zus??
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
-
DeeDee
- Moderator
Bericht
door DeeDee » vr 28 jan 2011, 11:19
sweetwendy schreef:Dankjewel en ik ga voorlopig ook niet stoppen hoor.. Ik doe het nu rustig aan ook omdat...
Vandaag is de hoefsmid bij Vita geweest. Ik kon daar helaas niet bij zijn vanwege school maar mijn zus wel. Ze had mij even gemaild over hoe het was. Het blijkt dat ze veelste korte hoeven heeft, ze loopt op de bal van haar hoeven. Dus buitenritjes maken zit er zowiezo voorlopig niet in. De hoeven moeten 6 weken aangroeien. Opzich vind ik het niet heel erg want zo lekker weer is het ook niet en kan ik nu rustig bezig in de buitenbak. Maar hopenlijk groeien ze wel weer goed en netjes aan. Dat wordt misschien vant zomer toch ijzers..

Overweeg ook eens hoefschoenen te kopen

Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull

<-speciale editie van mijn onderschrift

-
sweetwendy
Bericht
door sweetwendy » vr 28 jan 2011, 17:07
whaha ik heb geen 3 zussen
Corina is mijn zus inderdaad

Hoefschoenen zijn heeel erg duur. De hoeven groeien nu weer goed aan

-
Corina
Bericht
door Corina » za 29 jan 2011, 19:16
Ik ben inderdaad de zus van Wendy. Ik heb mezelf voorgesteld hier op FW

.
We hebben nagedacht over hoefschoenen, maar gelukkig is het niet meer nodig. Vita's hoeven groeien al erg mooi op moment en ze loopt niet gevoelig meer. We moeten de buitenritten even iets minderen. Evt. in de zomer nog een keer kijken naar hoefschoenen of ijzers.
A.s. woensdagavond komt de zadelmaker

-
sweetwendy
Bericht
door sweetwendy » zo 30 jan 2011, 10:11
Hier even een update van mij
Vorige week zondag heb ik helemaal in mijn eentje in de buitenbak even gereden.
Ging heel erg goed! We hebben veel gestapt en wat overgangen gemaakt en gedraafd. Ik was helemaal trots op Vita en op mezelf

Gisteren en vandaag heb ik alleen even gepoetst, dus rustig aan gedaan. Het gaat steeds beter!

-
ing-1970
Bericht
door ing-1970 » zo 30 jan 2011, 10:33
Je moest toch 6 weken kalm aan doen met haar? de hoefsmid is 10 dagen geleden geweest .
Als de hoeven te kort waren,word aangeraden biotine door het voor te doen.
-
sweetwendy
Bericht
door sweetwendy » zo 30 jan 2011, 12:46
ing-1970 schreef:Je moest toch 6 weken kalm aan doen met haar? de hoefsmid is 10 dagen geleden geweest .
Ja kalm aan doen = niet op de wegen(en harde ondergronden) komen met de hoeven
We mogen wel gewoon alles doen in een rijbak

-
Jilly
Bericht
door Jilly » ma 31 jan 2011, 07:35
ing-1970 schreef:Je moest toch 6 weken kalm aan doen met haar? de hoefsmid is 10 dagen geleden geweest .
biotine is om de kwaliteit van de hoeven te verbeteren, niet om ze sneller te laten groeien. Zolang ze dus geen brokkelhoeven oid heeft zal dat niet helpen.
En hoefschoenen duur, het is maar hoe je het ziet natuurlijk. 90 euro per 6 à 8 weken aan ijzers of een eenmalige kost van een paar honderd euro.
Maar beide hebben natuurlijk zo hun voor- en nadelen.
Fijn dat het zo goed gaat nu!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
-
rocky&moby
Bericht
door rocky&moby » ma 31 jan 2011, 13:16
hoefschoenen duur? als je straks naar de zijzers moet ben je zeker 90 euro in de 6 a 8 weken kwijt. De easyboot schoenen zijn makkelijk in gebruik en kosten 59,00 per stuk.
Ik gebruik ze al jaren bij een fjord die geen ijzers onder kan maar anders te gevoelig loopt. Ze gaan erg lang mee..
-
sweetwendy
Bericht
door sweetwendy » ma 31 jan 2011, 18:11
oke bedankt voor jullie meningen

Ik heb het er nog wel over met mijn zus en we wachten eerst wel even af hoe het gaat als het wat warmer weer is.
-
ing-1970
Bericht
door ing-1970 » ma 31 jan 2011, 18:33
op marktplaats staan ze ook wendy,vanaf 5,euro .