welke slobber voeren jullie aan je paard
- Ilonka
Re: welke slobber voeren jullie aan je paard
Subli Senior Priores kan ook met koudwater, bietenpulp ook. Verder weinig ervaring. Ik heb de Pavo Slobbermash juist gekocht omdat het een 'warme maaltijd' is. Ik maak dat dan thuis klaar. Heb de voertonnen dan ook thuis staan voor de slobbers die ik voer.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Bedankt voor jullie reacties van de soorten slobber die sommige van jullie voeren,ik ga denk ik voor de slobbermix of slobbermash van Havens,en ik denk dat het mijn ventje beide goed zal smaken zowel na het werk en als tussendoortje bij hem is alles welkom. 

- Janine
- Moderator
- Contacteer:
Na mijn reactie had ik later nog ff op de site van Subli gekeken en daar stond:Ilonka schreef:Janine inderdaad je moet het mengen met water. 1 schep Senior Priores met 3 liter water. Ik doe dat met (kokend) heet water. Het moet minimaal 3 uur staan geloof ik als je koudwater gebruikt, met heet water gaat het dus sneller. Enige nadeel is dat het wel snel zuur wordt. Dus je kan het niet maken en dan de volgende dag pas voeren. Goed de hoeveelheid die je wil voeren schatten dus.
Toen dacht ik, dat is dan niks voor mijSubli website schreef:Dit geweekt in voldoende water ± 3 liter, gedurende 6 uur weken. U voert dit product verdeeld in minimaal 4 porties per dag.Gezien het belang van een goede inweektijd (minimaal 6 uur) is het handig om iedere avond het voer voor de volgende dag voor te bereiden.

- rocky&moby
Ik geef de slobber van pavo, maakt het vaak even thuis met kokend water en eer we op stal zijn is het goed.
-
Silas krijg Slobber van het merk Treurniet. Ben er erg positief over!
Hier subli... en met koud water blieft meneer niet.. enkel warm graag 

- nadinefjorden
thermoskannetje???
Ik voer van pavo de maaltijdslobber (dus geen traktatie)
eigenlijk alleen in de winter en omdat yara nu gember krijgt wat erg vies is
- Ilonka
Janine: Ik maak het 's ochtends en voer het 's avonds. Is net zoiets als 's avonds maken voor 's morgens toch? Een dag red het wel. Maar ik ben natuurlijk wel eens meer dan een dag op pad met de paarden en dan blijft er wat over, het wordt eerder zuur dan alleen bietenpulp oid. Dat merk ik dus op omdat ik soms over heb na een dag.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Waarom krijgt Yara Gember??nadinefjorden schreef:thermoskannetje???
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
als ik slobber geef is het ook die van Havens. Dezelfde als claudia, omdat die zowel droog als nat gegeven kan worden en er niet perse warm water door hoeft is ie ook lekker voor de zomer als je wat koels wilt geven.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
2x zelfde bericht! 

Muis Keurmerrie!
ik heb juist aan die van havens aangeraakt (was een probeer in de winkel niet ver van ons, ze gingen nog zien of het ging aanslagen die slobber bij de klanten)
heb die gekocht omdat er geen haver in zit, wat ik wel belangrijk vind eigenlijk
heb die gekocht omdat er geen haver in zit, wat ik wel belangrijk vind eigenlijk
- SandraJimmy
Vroeger voerde ik Subli slobber, maar ik vond daar zo weinig inzitten.
Nu heb ik Care promiss van Hartog Lucerne en de paarden zijn er allebei helemaal verzot op. Heb zelf erg aan de geur moeten wennen, maar ben er nu super tevreden over.
Nu heb ik Care promiss van Hartog Lucerne en de paarden zijn er allebei helemaal verzot op. Heb zelf erg aan de geur moeten wennen, maar ben er nu super tevreden over.
Gaf altijd Pavo. Maar sinds kort Cavalor. Pavo was een keer op en ik wilde toch slobber meenemen, toen heb ik Cavalor geprobeerd. Was ook nog goedkoper en ze vinden het heerlijk. Ik maak momenteel 2x per dag slobber voor Fatoush, omdat hij de glucosamine niet wil eten. Normaal voer ik zo'n 2x per week slobber
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
-
Ik voer al onze paarden 1x per week Havens Slobber Mash.
Deze bevordert ook de vruchtbaarheid van de merrie, komt ten goede van het sperma vand e dekhengsten en zorgt voor een goede balans.
Meerdere punten staan wel op de verpakking, ben er erg tevreden over want al onze paarden/pony's (17 stuks) doen het er super op!
Deze bevordert ook de vruchtbaarheid van de merrie, komt ten goede van het sperma vand e dekhengsten en zorgt voor een goede balans.
Meerdere punten staan wel op de verpakking, ben er erg tevreden over want al onze paarden/pony's (17 stuks) doen het er super op!
- nadinefjorden
yara krijgt gember voor haar ontsteking in haar rug
spieren en pezen, baat het niet schaat het niet
spieren en pezen, baat het niet schaat het niet
Ze krijgen die die van Subli. En die ruikt zo lekker he.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Zylvar staat inmiddels op de slobber mash van Havens en het smaakt hem uitstekend, maar volgens mij is hij zo en zo een Kliko.