Hier alle weetjes over onze G-tjes!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Daphne_65

Re: Hier alle weetjes over onze G-tjes!.

Bericht door Daphne_65 » za 22 jan 2011, 23:04

Ik vond de mannen er prima bijstaan, Guus zag meteen dat we er voor hem waren en iedereen moest aan dekant (behalve Dragan). Geen vieze ogen of gesnotter,gewoon een heerlijk stel (n)jaarlingen. Guus zn manen stonden nog steeds rechtop,al wordt zn haar wel zwaar nu. En ze waren toch weer gegroeid! En poetsen was ook heerlijk net als de banaan die we voor hem meegenomen hadden.
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
Stefje

Re: Hier alle weetjes over onze G-tjes!

Bericht door Stefje » zo 23 jan 2011, 21:53

Ik ben zo blij! Vanmiddag eerst maar eens naar de paardenwinkel gegaan om een liksteen voor Ger te halen, daarna gelijk door naar stal.
Ik was samen heen gegaan samen met een vriendin en we hadden Gerda lekker gepoetst. Daarna even buiten met haar wezen wandelen en toen liet ik haar langs de weg even kijken naar de auto's, dat ging echt ontzettend goed!
Toen kwam die vriendin en zei dat we wel even een stukje over de weg konden nu we toch met z'n 2e waren.
Dus wij de weg op, ze vond het echt enorm spannend :D (ik trouwens ook)
Een meter of 20 de weg op geweest, toen daarna een klein weggetje opgegaan, daar kon ze haar vriendinnetjes nog zien dus toen was ze al wat rustiger :D
Ze was ook heul leuk over die witte strepen op de weg heen gesprongen, die zijn natuurlijk ook ontzéttend eng :=
Ben zo trots!! Gaat echt met de dag beter :D
:¨·.·¨:
`·.
Gerda (Odin x Anton)
Genista

Bericht door Genista » wo 26 jan 2011, 18:59

Jaaaa *o/* , ik mag me nu ook melden bij het G(uppie's) topic!
Vorige week vrijdag heb ik bij Bart van den Berg een geweldig (tenminste dat vind ik) G-tje mogen kopen...

Meet: Genista (v. Reinar en moeder Yocohama (weet zo even niet wie de vader van Yocohama is...... iemand?????)
Afbeelding

Lieve hoofdje:
Afbeelding

Ehhhhh, mochten deze foto's bekend voorkomen.. Annabel heeft ze gemaakt en ze zijn van november vorig jaar. Ze staan ook onder het topic "mag ik even voorstellen".

A.s. zaterdag komt het mannetje deze kant op *o/* en dan zal ik nieuwe foto's maken...
Charret

Bericht door Charret » wo 26 jan 2011, 19:24

Leuk gefeliciteerd!!
Kan niet missen dat er Yocohama bloed achter zit he met die kleur.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 26 jan 2011, 21:31

Yocohama is een Toddy uit een Kalypso moeder.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Stefje

Bericht door Stefje » wo 26 jan 2011, 22:10

Zo hee, Genista is wel een donkere! Mooi beestje :D gefeliciteerd!
:¨·.·¨:
`·.
Gerda (Odin x Anton)
Evy
Contacteer:

Bericht door Evy » wo 26 jan 2011, 22:45

Super Stef, dat het buiten lopen zo goed ging met Gerda!! +:)+

Wow, je kan idd wel zien dat Genista er eentje van Yocohama is :))
Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! *-:)

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
Daphne_65

Bericht door Daphne_65 » do 27 jan 2011, 04:12

Gefeliciteerd met je aanwinst!! Mooi kleurtje hoor!
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
Esther

Bericht door Esther » do 27 jan 2011, 13:48

Hihi, zoals je op de foto's kunt zien heb ik de foto's gemaakt, hihi.. Al kan het zijn dat Annabel er ook nog wel een paar heeft gemaakt..
Maar je hebt echt een leuke uitgekozen!! Ook wel leuk om te zien hoe hij uit gaat groeien.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
cowgirlwillie
Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » do 27 jan 2011, 15:42

stefje goed gedaan! leuk!

heee net zo'n mooi kleurtje als mijn Géline! gefeliciteerd met je aankoop genista.
mijn veulentje zit ook toddy achter komt die kleur daar ook meer voor?
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
cowgirlwillie
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » do 27 jan 2011, 15:44

ik ben vandaag officieel lid geworden van het fjordenpaarden stamboek. contributie betaald en de paspoorten opgestuurd om mijn beide meiden toch maar eens op mijn naam te zetten. leek me nooit zo nodig maar nu voelt het tóch anders, net of ze nu ook officieel van mij zijn ofzo...
wie weet ga ik er dan ook mee op keuring eens per jaar.
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Esther

Bericht door Esther » vr 28 jan 2011, 19:38

Poe vandaag een lastig dagje met Digai, nou ja, valt ook wel mee hoor..
Mijn vader had alles op stal gezet omdat de hoefsmid zou komen. Hij zou er rond 3 uur zijn.
Dus ik Fjella eerst aan de muur, poetsen, wat klooien, nog geen hoefsmid.. Naja, moet toch wachten, dus Digai kreeg ook een poetsbeurt. Hij vond het wel fijn hoor dat gekriebel, laat ook al wat haar los..
Ook een beetje bijgeknipt, hij had nog wat piekjes haar die de vorige keer niet meegekomen waren, hihi..
Om half 4 nog geen hoefsmid..
Ach het is ook niet zo erg dat de kleintjes eens even lekker vast staan, zo vaak hoeven ze dat nog niet. Vanuit huis eens toegekeken. Fjella de verschrikkelijk ongeduldige stond natuurlijk te draaikonten en te schrapen, Digai, mijn wilde hengst, stond heerlijk op drie hoefjes beetje om zich heen te loeren, keek een poosje naar wat Fjella nu toch allemaal aan het doen was, probeerde ook drie schraapjes, maar had voor hem niet echt meerwaarde, hihi..
Om kwart over 4 eindelijk de hoefsmid..

Eerst was de kleine man aan de beurt.. We hadden al vaker eens geoefend met voetjes optillen en ging altijd keurig en nu ook. Totdat de tang zei: Knip!! Hij schrok en steigerde!! Toen was het wel even gedaan met de rust, meneer bleef steigeren bij elke knip, landde nog een keer pijnlijk op mijn elleboog.. Wel even boos op hem geworden dat hij nu op moest houden, want hij zat zichzelf duidelijk op te jutten, er gebeurde immers niet echt iets..
Even streng en toen viel het kwartje wel dat het geluid ook echt geen zeer deed, sukkel!! De voorhoefjes waren spannender dan de achterhoefjes, die gingen later vrij rustig en netjes..

Wel apart want hij krijgt de laatste tijd inderdaad wel eens wat praatjes, maar is toch altijd vrij koel in het hoofd en geeft weinig om rare dingen, denk aan de skippybal. Wat hij nu toch had.. Naja maar even goed oefenen met voetjes optillen en dan rare geluiden maken ofzo..

Ik ga denk ik binnenkort toch even een advertentie plaatsen, want hij moet toch eigenlijk worden verkocht, hoe zeer het me ook aan het hart gaat.. Maar ja, hoe maak je nu een leuke foto van een naarlingetje, hihi.. Tips zijn welkom, Haha!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
claudia

Bericht door claudia » vr 28 jan 2011, 20:01

Esther schreef:Maar ja, hoe maak je nu een leuke foto van een naarlingetje, hihi.. Tips zijn welkom, Haha!!

Niet :sorry:
Ik kan van Guuske ook geen normale foto maken.
Ze staan of met de neus in de camera of ze staan met de kop aan de grond .
En het is natuurlijk ook niet de knapste periode.

Maar Es, het wordt ook weer tijd voor nieuwe foto's van Digai.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 30 jan 2011, 13:24

Zojuist is onze logé weer vertrokken naar huis. Jeroen had hem een half uurtje van te voren al op stal gezet en vanaf toen zagen we een heel ander paard dan we de afgelopen 3 maanden hebben gezien. Hij stond rustig op stal hooi te eten en het boeide hem niks dat hij alleen stond. Voor ons een bevestiging dat hij echt een einzelgängertje is en niet gelukkig was in de groep. Hopelijk krijgt hij het thuis in een gemengde groep beter naar zijn zin.
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
ukoldaatje

Bericht door ukoldaatje » zo 30 jan 2011, 14:40

Genista is een leuke gup hoor!!

Haha tijd vliegt, Gandhi wordt ook al bijna weer een jaar (over 2 en een halve maand) in april..als je m ziet zou je denken dat hij al lang en breed een naarling is :D

Waar gaat de loge heen Anita? Heeft hij al een nieuw baasje?
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 30 jan 2011, 15:00

Hij is gewoon weer met zijn eigenaresse naar huis gegaan. Die was veel te blij dat ze hem weer zag. Hij wordt dus zeker (voorlopig) niet verkocht.

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
ukoldaatje

Bericht door ukoldaatje » zo 30 jan 2011, 15:24

:o oepsie verkeerd gelezen :+
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
cowgirlwillie
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » di 01 feb 2011, 13:26

gisteren mocht Géline meespelen met Lynda en mij.
Freestylen/loswerken. ging leuk!
hier het verslag http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =2&t=42185
Marijke_

Bericht door Marijke_ » di 01 feb 2011, 14:18

Ik lees hier altijd braaf mee maar ik vind het zo lastig om te posten over mijn G'tje dat natuurlijk geen echt G'tje is :D.
Het gaat ontzettend goed met haar, en ik vind haar enorm groot. Ze is qua kont nu al net zo hoog als Pablo en Pablo is echt geen ukkie en zeker 1.50. Daarnaast komen er pakken haar af en begint ze super mooie lange manen te krijgen.
Verder vind ik haar vooral lelijk hahaha. Amber was er laatst even en die vond het wel meevallen maar volgens mij (en ik overdrijf :D) zit er wel 10 cm hoogteverschil tussen de voor- en de achterkant. Het is wel echt mijn meisje, ze kan een beetje terughoudend zijn naar anderen maar ze is totaal op mij gefocused. Ook hier van de week voor het eerst sinds ze er is het vaststaan even geoefend. Dat kon ze daar al wel hoor en bezig geweest met voetjes geven. Klein stukje meelopen aan het touw. Beetje de basis weer opfrissen maar ze doet het super. Nog 3,5 maand en dan is ze alweer een jaar!
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Jestek
Contacteer:

Bericht door Jestek » di 01 feb 2011, 15:36

Ik lees altijd gezellig mee maar het is niet zo actief hier.

viewtopic.php?f=5&t=42189

Hier wat foto's van Geit in de wei. :)
Odin
Gait (Zizoran x Reinar)
Plaats reactie