Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
-
claudia
Bericht
door claudia » zo 19 dec 2010, 13:58
Ilona schreef:Heeft Guuske een sneeuwengel gemaakt

?
Maak er dan maar een sneeuwduiveltje van
Hij was onderuit gegaan en kon niet makkelijk meer op dusvandaar dat hij er zo uitzag.

Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
-
Ilona
-
Annemarie
Bericht
door Annemarie » di 21 dec 2010, 14:06
Pantoffel gesignaleerd! Wel een beetje een zielige pantoffel. Ze kon vanmorgen haar hooi niet meer wegkrijgen de ziel

. Ik dacht al dat ze wel aan een tandartsbezoek toe was maar op zich at ze goed en zag je niet veel bijzonders. Af en toe wat gek malen, maar ja, je wil ook niet overbezorgd zijn. Maar als je je paard goed kent pik je de kleine signalen toch al op denk ik. Ik was van plan volgende week naar de kliniek te gaan bij dooi, maar moest vanochtend de DA toch al laten komen. Sinds we aan een baal fijn kuil begonnen zijn krijgt Nis haar hooi niet weg. Overal proppen en gewoon niet eten

. Niks voor Nisko, die eet ALTIJD. Dus DA laten komen. Die heeft met de rasp de ergste haken weggehaald, maar het moet met de elektronische vijl op de kliniek helemaal netjes gemaakt worden. Hoop zo dat dit nu eerst voldoende is en Nis eet en ik niet zoals 2 jaar geleden met slokdarmverstoppingen kom te zitten. Als ik daar nog aan denk..
Lief en harig is ze he?
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
-
Jankeke
Bericht
door Jankeke » di 21 dec 2010, 19:13
Wat een lieve, mooie maar beetje zielige pantoffel. Hopelijk is het slechts een tandenkwestie. Kan me voorstellen dat je herhaling van 2 jaar geleden niet wil. Hou haar maar goed in de gaten. Als ze eenmaal slokdarmverstopping hebben gehad krijgen ze dat dan weer gemakkelijk terug?
Maar als ik de foto goed bekijk dan lijkt het idd wel alsof ze wat moeite heeft met kauwen.
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
-
Ilona
Bericht
door Ilona » wo 22 dec 2010, 14:16
Hopen dat het met het betere vijlwerk weer opknapt met Nisko Annemarie.. Wel goed dat je zag dat ze anders was dan anders.
Ik heb toch ook zo'n heerlijke pantoffel

Vanmorgen de paarden wat hooi in de wei gebracht. Meneertje stond lekker te eten en ondertussen heb ik even zo heerlijk met hem gekroeld.
Hij is zo lekker schoon en fluffy en zacht nu.. Stond hem zo maar een beetje te aaien en te kriebelen en steeds tussen wat hapjes hooi door keek Castor zo even opzij en raakte me met zijn neus dan even aan

*smelt*...
"als je het niet erg vindt dan eet ik wel even door, eeej ben een fjord hè! Maare tuurlijk vrouwtje...., ik ook van jou
"
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. 
-
Anita
-
Contacteer:
Bericht
door Anita » wo 22 dec 2010, 14:18
Ilona schreef:Hij is zo lekker schoon en fluffy en zacht nu.. Stond hem zo maar een beetje te aaien en te kriebelen en steeds tussen wat hapjes hooi door keek Castor zo even opzij en raakte me met zijn neus dan even aan

*smelt*...
"als je het niet erg vindt dan eet ik wel even door, eeej ben een fjord hè! Maare tuurlijk vrouwtje...., ik ook van jou
"
Hoe herkenbaar, zo kan Celoon ook doen.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

-
Jankeke
Bericht
door Jankeke » di 18 jan 2011, 13:47
Hoe is het met jullie pantoffels? Verliezen ze al haar? Vlin nog niet. Die staat nog lekker warm te wezen in zijn velletje.
Gisteren na het rijden had hij toch wel de zweetkriebels. Normaal gaat hij altijd meteen rollen als hij dan in de wei komt. Maar nu kon hij echt niet wachten en we waren nog niet op het zandpad naar de wei toe of PLOFFFF, hij stortte letterlijk ter aarde en begon luid kreunend te rollen. Toen stond hij op, schudde een keer en PLOFFFF daar kag hij weer. Nu moest de andere kant nog. Maar toen rolde hij bijna in de sloot dus door ons roepen stond hij gauw op terwijl zijn achterbenen al in de sloot zaten. Pfoeh....dat was even schrikken maar naderhand ook lachen om die vreselijke zandviespeuk. Je had die kop moeten zien.....er zat een grijns op van oor tot oor!
All that we see
All that we seem
-
Anita
-
Contacteer:
Bericht
door Anita » di 18 jan 2011, 13:50
Meline verliest inmiddels bergen met haar, sjonge wat kwam daar veel af afgelopen zondag toen ik haar even ging knippen en poetsen. De anderen valt nog wel mee.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

-
Ilona
Bericht
door Ilona » di 18 jan 2011, 13:53
Pantoffeltje hier is lui en verwend en er komt nog weinig tot geen haar los eigenlijk.
Door die natte zooi nu in de wei staan ze regelmatig binnen (probeer in ieder geval elke nacht en tijdens die dagen van regen stonden ze ook dagen binnen).
Normaal heb ik ze nooit op stal staan 's winters. En nu... nu wil m'n gele pantoffel eigenlijk niet eens de wei meer in

Gaat ie me echt zo aan staan kijken van 'moet dat nou echt?'.
Ik vind het wel heerlijk om zo een beetje op stal te kunnen tutten met ze. Maar ze moeten ook gewoon weer beentjes strekken af en toe hoor!
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. 
-
Annemarie
Bericht
door Annemarie » di 18 jan 2011, 14:03
Pantoffel Nisko loost al een maand haar en momenteel ERG veel

.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
-
Ziggy
Bericht
door Ziggy » di 18 jan 2011, 19:53
Ilona schreef:Pantoffeltje hier is lui en verwend en er komt nog weinig tot geen haar los eigenlijk.
Door die natte zooi nu in de wei staan ze regelmatig binnen (probeer in ieder geval elke nacht en tijdens die dagen van regen stonden ze ook dagen binnen).
Normaal heb ik ze nooit op stal staan 's winters. En nu... nu wil m'n gele pantoffel eigenlijk niet eens de wei meer in

Gaat ie me echt zo aan staan kijken van 'moet dat nou echt?'.
Ik vind het wel heerlijk om zo een beetje op stal te kunnen tutten met ze. Maar ze moeten ook gewoon weer beentjes strekken af en toe hoor!
owwwww wat komt mij dit bekent voor zeg, hier nog 2 van die verwende nesten, naar buiten is nu helemaal niet leuk volgens hun op dit moment en dat terwijl ze voorheen nooit binnen stonden.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd 

Vera

(Lenngard x Gardar)

Exel (Bowie)

(Wiljonm x Brusvein)
-
rowenna
Bericht
door rowenna » wo 19 jan 2011, 09:29
Mijn pantoffel en mini pantoffels, staan gewoon buiten, maar kunnen naar binne als ze dat willen, maar eigenlijk komen ze alleen maar binnen om wat te drinken.
Lissy en Udo beginnen nu te verharen, uud wel erger dan Lissy.
James verhaard nog niet, maar schuurt wel veel, zitten al twee kale plekjes op zijn billen,en een plekje op zijn hals, ik denk dat het komt omdat ie het warm heeft met die dikke vacht en dan een beetje gaat zweten en dat jeukt.
Ja langzaam veranderen onze pantoffels weer in een mooi glad muiltje hihi.

♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
-
Ziggy
Bericht
door Ziggy » wo 19 jan 2011, 20:03
wij hadden ze vanavond naar stal gehaald, maar ik moest de stallen nog uitmesten, dus had ik ze even aan de poetsstang vast gezet.
Jos was bezig met water en ik had net de stal van Vera uitgemest en begon aan die van Exel. Is Veer dus op de 1 of andere manier los gekomen en madam liep zo haar stal in en stond heel verbaasd te kijken dat er nog geen hooi lag. Maf beest gaat steeds gekkere dingen doen

Vera

(Lenngard x Gardar)

Exel (Bowie)

(Wiljonm x Brusvein)
-
Bailey
Bericht
door Bailey » wo 19 jan 2011, 20:10
Haha, gekke Vera.
Mijn pantoffel is ook nog niet echt aan't verharen, hoewel ik vandaag wel voor het eerst weer losse haren onder z'n dekje vond na het rijden.
-
Viv
Bericht
door Viv » vr 21 jan 2011, 06:38
Pantoffel hier verwachtte volgens mij een hittegolf, die zit alweer in zn zomervacht zowat. Nu het weer even paar dagen kouder is houdt hij weer vast.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies

Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014

-
rowenna
Bericht
door rowenna » za 22 jan 2011, 14:37
Nou Viv ik hoop dat ie gelijk heeft en dat er binnekort een hittegolf komt.haha.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
-
Ziggy
Bericht
door Ziggy » za 22 jan 2011, 14:42
Exel heeft echt last van het verharen, vooral op z'n hals. Als ik hem vastzet aan de stang op de poetsplaats gaat ie als een gek staan schuren

Vera

(Lenngard x Gardar)

Exel (Bowie)

(Wiljonm x Brusvein)
-
Jankeke
Bericht
door Jankeke » za 22 jan 2011, 17:07
He, he......Vlin is nu dan ook begonnen met verharen! Dat wordt weer haar verzamelen voor de vogels. Die zijn er gek op! Bij ons zijn al heel wat vogels verwend tijdens het opgroeien. Hun bedjes waren superzacht en heerlijk warm.
All that we see
All that we seem
-
Viv
Bericht
door Viv » zo 23 jan 2011, 15:06
Hihihi ons vogelhuisje was ook voorzien van een Hästens-nestje

Zal ze dit jaar weer een plezier doen

Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies

Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014

-
Machteld&Falco
Bericht
door Machteld&Falco » vr 04 feb 2011, 15:07
Zoveel pantoffels al in de rui... Bij Falco komt er nauwelijks wat af! Maar dat zal ook niet lang meer duren denk ik.. Zullen de kwikstaartjes en zwaluwen hier heel blij mee zijn