Onze B-tjes genieten van het leven, ook in deel 7

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Bailey

Re: Onze B-tjes genieten van het leven, ook in deel 7

Bericht door Bailey » ma 17 jan 2011, 20:16

Jeej, Bailey fans! Ik vind Bailey ook ontzettend knap, maar ben natuurlijk ongelooflijk bevooroordeeld als ik over m'n eigen paardje praat ;)

Poeh Marleen, wat een ongelooflijk moeilijke beslissing heb jij te maken. Wens je enorm veel succes met het maken ervan...
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 17 jan 2011, 20:21

vera* schreef:Kristel: Bedankt voor de voorbeeld fotos. Helaas moet ik nu weer een maandje
wachten en dan mag ik weer knippen. En klopt het dan dat Vera haar hoogste
boog punt voorbij die kruin hoort te zijn?
Ja, dat is een mooi referentiepunt!
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 17 jan 2011, 20:42

Marleen wat een vreselijk moeilijke beslissing zeg, heel veel sterkte ermee

Sofie dat klinkt goed die westernlessen, je man wilde toch gaan westernrijden?

Kristel we kunnen Vera d'r manen nog niet te lang laten, want dan gaan ze omvallen en tja het beste zou zijn om ze helemaal te kortwieken, alleen dat vind ik zo geen gezicht :? Dus we zullen eerst het "omkiep" gedeelte weg moeten hebben, willen ze weer netjes rechtop staan. Ach heeft Vera wat te doen elke keer hahaha :D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
vera*

Bericht door vera* » ma 17 jan 2011, 21:08

kristelhans schreef:
vera* schreef:Kristel: Bedankt voor de voorbeeld fotos. Helaas moet ik nu weer een maandje
wachten en dan mag ik weer knippen. En klopt het dan dat Vera haar hoogste
boog punt voorbij die kruin hoort te zijn?
Ja, dat is een mooi referentiepunt!
Dus de iets hoger voorbij de kruin richting de oren? Nou Vera haar manen
bij deze ga maar flink groeien :P

Claudia: helemaal kort wieken is zonde :o En alleen dat ene plekje valt alleen
om dus we moeten gewoon beiden geduld hebben dan wordt het iedere knipbeurt
hopelijk beter :D
Keandra

Bericht door Keandra » di 18 jan 2011, 10:56

men man 'rijdt' al western, dus als je beziet dat hij al met westernzadel (bf arizona) en westernoptoming rijdt
hij doet niet liever, zit erin als een huis en hij voelt zich stoer
dan is hij ook al begonnen met githa zelf het neckreining aan te leren
dus dan moet je uiteindelijk wel een keer bij westernlessen komen he
ik vind 20€ voor een uur priveles wel netjes nog van prijs, zeker gezien er geen andere mogelijkheden zijn hier bij ons

en kwa knippen
bij Jalenka is het enige dat ik kan doen alles er weer af halen, zeker 2 keer en dan weer geduld hebben, gelukkig staat er niet veel op de planning kwa keuring, dus zou ze mss zelfs helemaal lang kunnen late worden, maar dat ziet Leslie niet graag
dus moet ik dit weekend echt wel beslissen wat het gaat worden, 'kale' nek of hangende manen := :?

Githa haar manenbos zijn deze winter 2 keer zo dik geworden :=
zijn wel geknipt, maar niet degelijk, zo gewoon om het even bij te houden (moet alles op een timer doen aangezien dylan nog zo klein is)
Bailey

Bericht door Bailey » di 18 jan 2011, 23:10

leuk Sofie! 20 euro voor een priveles is echt een enorm nette prijs, dat betaal je hier voor een gemiddelde groepsles op de manege hoor ;)

Ik vond vandaag maar een stomme dag. Zoveel stomme dingen (administratie en regelwerk) te doen dat ik niet heb kunnen rijden en ook niet eens leuke dingen heb kunnen ontwerpen. Beetje jammer, maar ja... morgen weer een kans ;)
Keandra

Bericht door Keandra » wo 19 jan 2011, 07:42

hier is de gemiddelde groepsles op een manege tussen de 12.5 en 15€
de kwaliteit en vriendelijkheid van de manege-eigenaars tov de manegeruiters is er vaak ook naar
(worden geen kansen aan gegeven, ze zijn pas vriendelijk als je 3 keer in de week gaat rijden)

heb al eens in NL op een manege gereden, die aan het center parcs park Heyderbos, en moet wel zeggen waw, dat wil ik hier ook op een manege
tenminste commentaar op je rijden waar je iets aan bent
Ilonka

Bericht door Ilonka » wo 19 jan 2011, 08:49

Hopelijk vandaag een leukere dag Sterre!

Trots op de Brass pony! Gisteren op haar gereden met Ilonk aan de hand (die MOEST mee rijden vond ze en ik kon haar gewoon niet weerstaan). Brass heeft nog nooit met handpaard gelopen maar deed het toch goed, ondanks dat het lastig sturen is op haar met maar één hand en Ilonk érg druk was en ik écht mijn best moest doen oma onder controle te houden. Heerlijk, voor Brass rustig, rondje gedaan,. Kwamen in het donker terug maar alle drie erg tevreden.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Anouska

Bericht door Anouska » wo 19 jan 2011, 09:53

Wat een moeilijke beslissing Marleen! :(:)

Vanmiddag weer les. Gister nog veel stapwerk gedaan met name voor de buiging. Wordt weer leuk vanmiddag.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » wo 19 jan 2011, 10:38

Tja. Ik zit hier in de auto. Wou eindelijk eens gaan longeren. Iets wat ik en bink absoluut Niet kunnen. Maar toch eens moeten leren. Gaat het hozen en hagelen. Dus dit ik met de hond in de auto, wachten op betrr weer of 12 uur. Móet ik bij school staan.

Moeilijke keus Marleen. Ik denk dat het voor bente beide ok is. Jij bent toch wel goed voor haar. Voor. Jezelf zal het een stuk rust, maar ook gemis geven als ze wel daar blijft.

Ik heb 1 keer rai als hand paard meegenomen. Doe het Niet weer. het ging allemaal net goed. Knap dat brass het zo goed doet.

Hier heb ik een half uur les voor12.5. Wat stom dat je minimaal 3 keer per week moet rijen willen ze respect hebben.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Keandra

Bericht door Keandra » wo 19 jan 2011, 13:41

heb moeten doen waarvoor ik enkele maanden echt schrik had: Jalenka te koop zetten
het zou niet eerlijk zijn om ze aan te houden ten opzichte van mijn pa
(hij wilt wel niet echt verkopen, maar als we iemand goed vinden dan gaat ze)
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » wo 19 jan 2011, 14:38

Hallo mensen!

Jaja ik leef nog!
Dacht meld me ook maar weer eens, door omstandigheden en drukte op het werk geen tijd meer gehad om op het topic te lezen, laat staan antwoorden!
Met Bo en mij gaat het verder goed, bo heeft alleen last van zijn linker achterbeen, waarschijnlijk verrekt tijdens een idiote sprint die hij vorige week met me nam! De osteopaat komt vanavond even kijken, en dan weet ik meer. Erg fijne vent, en vooral ook erg kundig!

Verder gaat het met rijden eigenlijk super goed, we hebben een startkaart aangevraagd ( eens kijken wat we ervan bakken). En springen gaat ook super, tijdjes geleden oxer en stijlsprong 80 cm zonder moeite en keurig omhoog gesprongen :)!
Misschien van de zomer eens een keer zn oefencros rijden!

Voor als jullie niet meer wisten hoe hij eruit zag ;):
Afbeelding

Afbeelding

Ik zal nu proberen weer gezellig mee te doen.
Hier verder alles ok?

En Keandra, wat rot dat jalenka verkocht moet worden, maar wel een hele aparte verschijning en mooi dier! Succes met het zoeken naar een baasje!
Bo is geweldig! :D
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
Anouska

Bericht door Anouska » wo 19 jan 2011, 17:20

Hey Bernadet, leuk dat je er weer bent! Wat zijn de manen van Bo lang geworden, mooi hoor. Hij gaat steeds meer op Kventin lijken vind ik :j. Ben benieuwd wat de osteo vanavond zegt.

www.fitenvitaaldier.nl
Bailey

Bericht door Bailey » wo 19 jan 2011, 19:43

Leuk om ook weer eens wat van Bo te zien en te horen! Hoop dat z'n achterbeentje snel okee is.

Superknap van Brass Annalynn, lijkt me maar ingewikkeld met een handpaard, goed hoor!

Eneuhm, Yvonne, die hoosbui heb ik vanmiddag vol op m'n kop gehad, nét toen ik over de akkers reed waar totaal geen beschutting was, was echt nat tot op m'n ondergoed :roll:
Heb trouwens wel echt zaaaalig gereden vandaag! Bailey was zo ontzettend enthousiast en braaf, heb echt genoten :D

En jeetje Sofie, wat ontzettend moeilijk dat je Jalenka moet verkopen. Ze is zo'n plaatje!
Wat een moeilijke beslissingen hier in het B-tjes topic zeg....
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 19 jan 2011, 20:13

Annalynn netjes van Brass zeg, ik zou het niet aandurven met Exel onder het zadel en Vera ernaast. Heb in het verleden kilometers gemaakt met Exel als handpaard en dat ging prima, alleen Vera kan nogal haast hebben en als je die er dan naast hebt lopen denk ik dat ze ons vooruit trekt ofzo 8)7

Yvonne irritant dat weer he? Heb je nog wat kunnen doen?

Sofie wat een moeilijke beslissing zeg :(:)

Bernadette welkom terug en wat heeft Bo een lekker bekkie zeg

Anouska is de osteo al geweest?

Sterre jij kwam dus doorweekt terug op stal

Hebben jullie een tip om een paard te laten stoppen met spelen met water? Ik word echt moedeloos van Exel, die heeft in een nacht zijn waterbak helemaal leeg, het ligt dan door de hele gang op stal en in zijn stal. Gevolg is dat zijn stal en die van Vera kleddernat zijn en ik dus elke dag die hele stallen leeg kan halen. Ik hoorde van de boer dat ie dus gewoon met zijn tong die waterbak leeg staat te lepelen en dat dan allemaal op de grond laat lopen 8)7
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » do 20 jan 2011, 17:03

Hahaha nog een paard die met zijn water speelt, heerlijk he!
Bo doet dat ook altijd, onder zijn waterbak is altijd heel zijn stal nat, het lijkt net of hij erin staat te blazen! :)
Maar als iemand er een tip voor heeft, ik ben benieuwd, ik weet namelijk ook niet wat ik ermee moet!

Maar wat lees ik nog een paard naar de osteo?

Lang worden zijn manen he, en het kuifje met oogopslag blijft inderdaad een beetje papa. Ben zo verliefd die gekke bo!

Gisteren is bo helemaal nagekeken, hij is keurig recht en los in zijn lijf :)
Alleen zijn linker spronggewricht is iets warmer en dikker maar dit is bijna te verwaarlozen. Hij blijft gevoelig op dit been vanwege zijn omhelzing met het hek vorig jaar.
Nu de komende week rustig aan doen en dan langzaam opbouwen. Hij zou dan weer goed moeten zijn. Loopt hij nogsteeds niet goed, dan breng ik hem denk maar naar de DA voor een scan, weten we hopelijk wel wat het is..
Afwachten!
(hopelijk knapt hij snel op, want hij is mega mega druk)
Bo is geweldig! :D
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 20 jan 2011, 19:00

poeh meis dat is vervelend zeg, het is te hopen dat hij snel opknapt

Anouska

Bericht door Anouska » do 20 jan 2011, 19:44

Hoop dat het snel beter gaat Bernadet!

Nee, niet mijn paard naar de osteo, maar Bo ;).

Gister ging de les super goed *o/* . Het gallopperen gaat steeds beter. Mijn instructrice zei dat we duidelijk vooruit gaan in alles. En dat met een half uurtje privé per week, nu zelf nog door zetten om vaker te rijden dan 3x per week.
Vandaag had Bjørn vrij (elke donderdag (en zondag)) en lekker met Grover naar het bos geweest. Een keer een ander bos als normaal, maaruh mooie ruiterpaden en aangespannen paden +:)+ . Net ff opgezocht, blijkt dat bos bij grenzeloos paardrijden (1300 km aan 1 gesloten) te horen . Moet ik tzt toch maar eens met Bjørn gaan dwalen := .

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 20 jan 2011, 20:47

1300 kilometer???? Of 130?

Las net een berichtje van Sofie zij ZG..hoop dat het goed gaat..

Flo en Bo, fijn dat jullie er weer zijn!

Mijn startkaart is binnen!
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 20 jan 2011, 20:51

Anouska dan heb ik jouw berichtje verkeerd begrepen, die ruiterpaden zijn wel gaaf zeg

Kristel ik ga even lezen bij ZG

Plaats reactie