Het aangespannen-topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Jowien

Re: Het aangespannen-topic

Bericht door Jowien » za 15 jan 2011, 19:09

@MarjaR: ja, die ervaring heb ik ook gehad. Mencursus gedaan met manegepaarden... eerst een grote slanke snelle KWPN-er en ook met een grote jonge slungelige fries. Is toch heel anders voor je wagen... Ik vond het wel erg leuk voor de ervaring, maar thuis was ik weer erg blij met m'n fjordje.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Esther

Bericht door Esther » zo 16 jan 2011, 05:54

Is wel gek inderdaad, zat toevallig afgelopen les een poosje bij mijn oom op de wagen en die had zijn pas beleerde fries mee. Wat gaat dat dan langzaam!!! hihi.. Veel meer omhoog dan naar voren.
Maar ik ben niet echt een friezenfan, maar vond deze erg leuk, klein, net 1,60 misschien, maar wel mooie bouw en eigenlijk vind ik zo'n kleinere ook leuker.. Ook een mooi hoofdje erop!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Viv

Bericht door Viv » zo 16 jan 2011, 10:07

Yechoee we gaan op menkamp in Ermeloooooooo!!!!!
Nog meer mensen die gaan?
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » zo 16 jan 2011, 21:09

Linda was vorige week donderdag aan het kijken bij de menlessen heeft een paar kiekjes gemaakt van Tea en mij..
Tea was deze les erg druk en vervelend. De lestijden waren ineens verschoven en dus kon ik niet lekker inrijden, maar moest ik ineens aan de bak, rijdt gewoon niet fijn. Tea was duidelijk haar ei nog niet kwijt..

Hier net ingespannen:
Afbeelding

Ik kijk een beetje sukkelig, hihi.. Even opletten waar de andere aanspanning heen gaat denk ik..
Afbeelding

Drukke dreet in een drafje:
Afbeelding
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » zo 16 jan 2011, 21:16

Afbeelding
Ik heb mijn tut vandaag voor het eerst sinds 1.5 maand weer eens ingespannen ..... *o/* :L)

Afbeelding
Gaaf toch O:)
Ik ben het trouwens niet zelf, maar wilde haar even zien lopen, dus de leidsels even overgegeven :D

O en IK ga naar menweek 3 -:(- Sommige FW-ers gaan in week 1 _-:(
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Esther

Bericht door Esther » zo 16 jan 2011, 22:22

Prachtige dame hoor!! Doet ze het verder goed voor de wagen??
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Andor-Mary

Bericht door Andor-Mary » zo 16 jan 2011, 22:50

Leuke foto's Esther en Roos!! :D Altijd gaaf om ze ingespannen te zien.
Wat leuk dat jullie (weer) op kamp gaan. Volgend jaar staat het voor mij ook in de planning.. Dit jaar mag Andor mee op ponykamp :P
Andor, Bjorgard x Briggen
Mijn állerbeste, lieve vriendje

Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » ma 17 jan 2011, 07:14

Esther, dit was pas de derde keer dat ze hier voor de wagen stond :D
Esther

Bericht door Esther » ma 17 jan 2011, 21:05

Oh, dan gaat het wel goed dus, hihi..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Viv

Bericht door Viv » di 18 jan 2011, 06:58

Pablo schreef:O en IK ga naar menweek 3 -:(- Sommige FW-ers gaan in week 1 _-:(
Kom je toch ook gezellie in week 1 :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Vera

Bericht door Vera » di 18 jan 2011, 13:54

Pablo schreef:Esther, dit was pas de derde keer dat ze hier voor de wagen stond :D

Is dat nou marijke bij jou op de kar? ik zie daar iemand incognito met een grote zonnebril op, maar dat ben jij toch niet? of heb je je haar zo kort en geverfd?
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » di 18 jan 2011, 16:40

Ik ben t inderdaad niet, dit is een vriendinnetje van stal! Die heeft veel gemend en vind t best leuk om me te helpen :-)
Esther

Bericht door Esther » di 18 jan 2011, 21:27

Ik heb Tea vandaag ook maar weer eens aangespannen. Ze deed goed haar best al is haar conditie natuurlijk niet je-van-het.. Maar ze was een stuk fijner dan in de les, hihi..
Ze is wat scheef en dat vind ik lastig, maar in verband met de kosten en met haar dracht waardoor ze toch niet zo lang meer kan werken, laat ik, in overleg met de chiropractor, haar na de bevalling pas nakijken. Probeer nu gewoon buiging naar beide kanten te krijgen, gelijke druk, veel voltes en achtjes beide kanten om. Ze doet het ook beide wel, maar de ene kant is moeilijker dan de andere, al hangt het ook wel een beetje af van wat waar te zien is, welke kan de uitgang van de wei zit, de naar-huis-kant zeg maar, en de motivatie, hihi.. Voor een snoepje buigt ze prima beide kanten op..
Heb nu net ook weer eens mijn AdB DVD uit de kast gehaald en bekeken, die had ook wel wat tips, even proberen..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Andor-Mary

Bericht door Andor-Mary » zo 30 jan 2011, 12:45

Gister weer een selectiewedstrijd gereden met Andor. Dit keer was er eerst vaardigheid, op zich wel lekker want meneer was nu nog fris :D Helaas stond de tijd erg scherp, bijna niemand was echt goed binnen de tijd. En aangezien we al nooit de snelste zijn was dat voor ons ook niet te halen. Door een domme stuurfout reed ik er ook nog een balletje af dus geen barrage voor ons. Maar ik was allang supertevreden want meneer begint het echt te snappen! Hij was ook lekker te sturen, een hele vooruitgang :D
Pas na 5 uurtjes was de dressuur aan de beurt. Andor weer van de trailer gehaald en lekker gaan inrijden. Hij was net als van de week in de les aardig nageeflijk en soepel. Maar ja.. eenmaal aan de beurt sloegen bij mij de zenuwen toe. Ik werd stram en Andor werd daardoor nog strammer. Steeds de buitenstelling in de hoeken en met zijn neus naar voren. Het was mijn eigen schuld, ik hield teveel vast. Gelukkig is er af en toe een stuk stappen in de proef en dan kon ik hem wel weer redelijk erbij rijden. K deed maar extra mijn best op de figuren en bordjes rijden om het nog een beetje te compenseren. Maar naar mijn idee was het echt een baggerproef!
K was niet te genieten na de proef, k had het zelf verknald. Maar toen ik eenmaal de startcoupon kreeg veranderde dat gelukkig :D We hadden 190 punten van de jury gekregen, dikke winst dus! En zeer waarschijnlijk mogen we nu naar de kringkampioenschappen!!! Toch wel fijn dat Andor de jury zo vaak mee heeft, als het van mij moet komen hadden we zulke scores nooit gehaald!

Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
MarjaR

Bericht door MarjaR » zo 30 jan 2011, 12:57

Prima resultaat, zeg. Gefeliciteerd!

Het blijft toch een jurysport, he. Het is maar net wat de jury van die dag wil zien.

Ik was een keer in een proef 2x letterlijk de weg kwijt... ging helemaal de verkeerde kant op door een communicatiefoutje met mijn voorlezer. En ik was daardoor zo van slag, dat ik voor mijn gevoel de rest van de proef daarna ook helemaal verprutst had.
Maar toen ik mijn coupon terugkreeg bleek dat ik toch nog 183 punten had. Weliswaar met 2x 4 punten aftrek i.v.m. verkeerde richting, maar de rest vasn de proef was toch als prima beoordeeld. Dus zonder die aftrek zou ik 191 punten gehad hebben.

Maar een andere keer had ik voor mijn eigen gevoel prima gereden en bleef ik toch op 172 o.i.d. steken.
cowgirlwillie
Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » zo 30 jan 2011, 17:07

gefeliciteerd andor-mary. leuk verslagje zo eerlijk naar jezelf gekeken. tja wat marjaR zegt is gewoon zo. het blijft jurysport. soms vervelend nu kwam het goed uit haha
succes alvats op de kring kampioenschappen. wanneer?
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Esther

Bericht door Esther » zo 30 jan 2011, 20:17

Soms is het plaatje nig niet eens zo gek al voelt het helemaal niet lekker.
Maar toch een mooie score dus, die kun je in je zak steken!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Andor-Mary

Bericht door Andor-Mary » zo 30 jan 2011, 22:18

Thanx allemaal! Het is inderdaad een jurysport, daar zul je het mee moeten doen. Maar de punten pakken ze me niet meer af!
De kringkampioenschappen zijn 19 maart in Hierden. K moet voor die tijd toch de zenuwen onder controle zien te krijgen :S

@ Marja; rij je deze winter nog een keer mee in de buurt? In Februari gaan wij nog naar Den Ham en naar Heeten

Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
MarjaR

Bericht door MarjaR » ma 31 jan 2011, 07:51

Ik heb me ingeschreven voor Heeten op 19/2, maar ik weet nog niet of ik daar naartoe ga/kan. Ik heb namelijk zelf geen vervoer en ben afhankelijk van een regeling met 2 andere clubgenoten. We schrijven ons meestal met z'n 3-en in en rijden dan alle 3 met dezelfde menwagen. Maar de andere 2 waren dit keer te laat met inschrijven en staan op de wachtlijst. Als zij niet mee kunnen doen zal ik me helaas ook moeten terugtrekken.

Afgezien van het vervoer heb ik afgelopen zaterdag voor het eerst sinds eind oktober weer eens wat dressuur gereden en dat is natuurlijk ook niet de beste uitgangspositie voor het rijden van wedstrijden. Dus ook al daarom weet ik het nu nog niet...
Andor-Mary

Bericht door Andor-Mary » ma 31 jan 2011, 18:15

De meeste mensen hebben weinig kunnen trainen deze winter dus je hebt niet echt achterstand op de rest hoor ;)
Hoe groot is Coldy? Mocht je heel graag willen en ze past voor mijn wagen, kan je die altijd gebruiken op de wedstrijd hoor :D

Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
Plaats reactie