Het aangespannen-topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ilona

Re: Het aangespannen-topic

Bericht door Ilona » wo 22 dec 2010, 14:25

Zo hallo, laat ik hier ook weer eens kijken :wave:
Ik ben echt helemaal uit jullie menverhalen.. Ik heb ook al zo'n tijd zelf niets meer gedaan op mengebied.
Gisteren is mijn karretje voor een onderhoudsbeurtje weggebracht. Lag een tijdje terug opeens een plasje olie onder de kar. Dus denk ergens een lek slangetje of iets van de remmen.
Heb de boel graag weer een beetje op orde zodat ik, als het weer kan, een veilige kar mee kan nemen :))

Verder las ik even snel dat hier en daar toch nog wat mensen aan het mennen (of sleeën zijn). +:)+ Heerlijk! Wel frisjes nu op de bok denk ik.

Sleeën lijkt me ook nog wel een keer leuk om te doen met Castor. Wie weet de volgende keer als we nog een keer sneeuw krijgen deze winter (of als deze sneeuw gewoon blijft liggen).

@Marja, zou leuk zijn als je je examen met je eigen span kan gaan doen. Even uitproberen en voelen of het ook wel gaat lukken.
Examen kun je in principe zo gehaald hebben.. Het zou dan wel fijn zijn als je een span kunt gebruiken die dit goed aan kan. Hopelijk heb je genoeg tijd om te trainen met jullie eigen span.
Wanneer zou het examen zijn?
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » wo 22 dec 2010, 17:06

Andy vond het sleeën toch niet echt voor herhaling vatbaar geloof ik. Ging allemaal superbraaf maar zo'n sleetje is echt als een vlieg voor kdiesje en je zit op een niet echt veilige hoogte en afstand als hij de kolder krijgt. Dus denk niet dat die nog een keer gaat sleeën :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Vera

Bericht door Vera » do 23 dec 2010, 07:25

je moet er ook niet aan denken dat ie naar achter bokt uit joligheid, dat raakt ie je recht in je gezicht.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Viv

Bericht door Viv » do 23 dec 2010, 13:41

Idd, nu heeft hij nog nooit gebokt oid maar toch..... komt best hard aan zo'n ijzertje.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
MarjaR

Bericht door MarjaR » do 23 dec 2010, 16:09

Ilona schreef:@Marja, zou leuk zijn als je je examen met je eigen span kan gaan doen. Even uitproberen en voelen of het ook wel gaat lukken.
Examen kun je in principe zo gehaald hebben.. Het zou dan wel fijn zijn als je een span kunt gebruiken die dit goed aan kan. Hopelijk heb je genoeg tijd om te trainen met jullie eigen span.
Wanneer zou het examen zijn?
Dat zou al op 13 februari zijn. Maar doordat het zo "wintert" zal het wel uitgesteld moeten worden. We komen door sneeuw en ijs helemaal niet aan lessen toe.
Esther

Bericht door Esther » vr 24 dec 2010, 11:29

Mijn slee is klaar, we gaan hem vanmiddag proberen, maar ik scheit echt bagger.. Moet nog zien of ik het echt durf.. Grootste angst is dat Tea toch op de loop gaat van de losse strengen al lijkt ze er niet echt op te reageren..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Daphne!

Bericht door Daphne! » vr 24 dec 2010, 20:41

Leuk Esther, ben benieuwd hoe die er uit ziet!

Ik heb ook gesleed met Juweeltje, de topshet. Dat ging super leuk en veilig. Maar tja, in dat veels te kleine kindersleetje, zat ik toch niet zo lekker hoor, ahum. Juweeltje luisterd perfect, maar je ligt zo om in de bocht.
Steyn vond ineens paardjes ook heel leuk, "Juweeltje galop", hij gierde het uit.
Met Harold zou ik het niet zo doen, inderdaad als een vliegje achter zo'n grote fjord.
Wel met een grote slee, waar je goed op past, maar goed, de mannen hier hebben geen zin om te timmeren, haha.
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Esther

Bericht door Esther » za 25 dec 2010, 11:01

Nou mijn pa heeft getimmerd, hihi..
Veel plaatjes op bokt gekeken, van hoe mensen dat deden en wat handig was.
Ook veel topics gelezen en met de tips van hier zijn we een heel eind gekomen!!
Het resultaat mocht er zijn, het ging fantastisch, zal straks een topic maken met foto's!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Andor-Mary

Bericht door Andor-Mary » za 08 jan 2011, 12:55

Joehoe!! Vandaag weer onze eerste buitenrit sinds tijden gemaakt! Andor was echt superbraaf... alsof hij de hele week al voor de kar had gelopen. Het waaide wel behoorlijk dus ik ging er al een beetje vanuit dat hij kijkerig zou zijn... maar het zou geen echte Fjord zijn als hij me niet zou verbazen.. Keek nergens van op! Een aantal zandpaden waren wel heel erg zwaar voor hem om de kar te trekken. Hij mocht dus flink aan het werk!
Zijn er al meer mensen lekker met de kar naar buiten geweest?
Andor, Bjorgard x Briggen
Mijn állerbeste, lieve vriendje

Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
MarjaR

Bericht door MarjaR » za 08 jan 2011, 18:16

Lekker he, weer eropuit!

Ik heb Coldy nog niet weer voor de wagen gehad, maar ik hoop morgen een stapritje te maken over de weg. In december heb ik de ijzers er onderuit laten halen i.v.m. de sneeuw, dus we zullen het rustig aan moeten doen en niet te ver. Maar ik kijk er naar uit om morgen een poosje lekker samen op weg te gaan...
Charret

Bericht door Charret » za 08 jan 2011, 23:16

Mijn kleine rode duvel is vandaag 2e geworden in Leusden bij de marathon 2-span pony's. Ze mochten met nog 1 span finale rijden. Helaas 2 balletjes en dat kostte haar net haar sec. om te winnen. Het mooie is dat ze tot de laatste combinatie de snelste van de dag waren. 30,5 km/h. Hahaha. Te gek toch? De kleinste aanspanning van dag :D

Iedereen vindt ze lief en schattig, totdat ze in de ring zijn. Dan staan ze even te kijken hoe fanatiek die 2 worden. Echt te gek om je beessie zo te zien.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
MarjaR

Bericht door MarjaR » zo 09 jan 2011, 17:12

Heb je het dan over een fjord, Charret? Of over een andere pony?
In ieder geval van harte gefeliciteerd. Klinkt als een prima prestatie en een leuke dag!

Ik ben vanmiddag heerlijk weer een poosje met Coldy voor de wagen op stap geweest. Heb een kilometer of 6 gereden, waarvan ongeveer de helft over zandwegen. Heb in het zand wel gedraafd, want dat doet Coldy zo graag (bij voorkeur in flink tempo). Maar later, op het asfalt eigenlijk bijna helemaal gestapt.
Da's dan wel weer lastig als de ijzers er onderuit zijn... dan moet je zo opletten waar en hoe je rijdt.

Maar ik heb absoluut genoten! Ben zo graag lekker op pad met mijn fijne fjordenbeest! :))
Charret

Bericht door Charret » zo 09 jan 2011, 20:43

Oh sorry het ging over Sam. Mijn shetlandertje :D
Vera

Bericht door Vera » ma 10 jan 2011, 10:01

Charret schreef:Oh sorry het ging over Sam. Mijn shetlandertje :D

Rood, klein en een duveltje, dat kan toch ook alleen maar een shet zijn :D Ik had het teminste wel tussen de regels door begrepen :)ddd :P
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Ilona

Bericht door Ilona » ma 10 jan 2011, 10:22

Het zou natuurlijk ook Dragan kunnen zijn... :P
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » ma 10 jan 2011, 11:31

Haha, ik dacht eerst ook aan Dragan, maar begreep al snel dat dat nog niet kon..

Heb met Tea donderdagavond menles gehad. Nou het was een racefestijn..
De les begon ineens 20 minuten eerder. Voor de duidelijkheid, ik heb in totaal 20 minuten prive les en daar buitenom kun je zelf in- en uitrijden. Maar goed had dus veel te weinig tijd om los te rijden.
Tea vond de bodem super, niet bevroren en dus heerlijk om op te racen!! Was al snel aan de beurt voor les en Tea was dus haar ei nog niet kwijt, ik had haar nog niet eens opgepakt. Tea heeft toch wel even losrijtijd nodig, zeker ineens in de binnenbak, het is wel een dame dus die pikt ook nog niet alles.

Verder verkramp ik tijdens de les, weet niet waarom, zal wel onzekerheid zijn, maar dat helpt ook niet echt..
Maar Tea kon de les nog prima aan met haar dracht, sjemig!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
MarjaR

Bericht door MarjaR » ma 10 jan 2011, 14:01

Ik lees nog niet zo heel lang mee op dit forum en weet dus niet wie welke pony's heeft. Ik dacht dus dat Charret misschien doelde op een kleine fjord met 'rodblakk' kleur. En wie zegt dat een fjord geen duveltje kan zijn... ;)
Charret

Bericht door Charret » ma 10 jan 2011, 17:36

Toevallig dat ik nu ook een rode kleine duvel als Fjord heb, maar die's nog echt te jong :P
Maar geeft niks!! :D
Andor-Mary

Bericht door Andor-Mary » ma 10 jan 2011, 19:48

Heerlijk zeg al die menverhalen weer :D
Superprestatie Charret! De kleintjes laten zich ook niet zo snel kennen :P
Andor, Bjorgard x Briggen
Mijn állerbeste, lieve vriendje

Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
MarjaR

Bericht door MarjaR » za 15 jan 2011, 17:43

Vandaag voor het eerst tweespan gereden op de weg. Helaas niet met ons fjordenspan, want het bleek toch niet handig te zijn om die 2 dingen te combineren: cursus tweespan rijden + onze fjorden beleren in tweespan.
De lessen en het examen voor het tweespan koetsiersbewijs doen we nu met een tweespan KWPN'ers en het examen is een maand uitgesteld, ook i.v.m. de winterse omstandigheden van de afgelopen tijd.

Da's trouwens wel even wennen... 2 van die grote KWPN'ers voor de wagen i.p.v. 1 fjordendame. Ze zijn groot! En het bijbehorende tuig is natuurlijk ook navenant groter en zwaarder.
Het span loopt prima, maar ik rijd in de praktijk toch liever met mijn fjordje hoor. Lekker handzaam!

We gaan onze fjorden wel verder beleren voor tweespan, maar buiten de koetsiersbewijscursus om (tijdens onze gewone menclublessen).
Plaats reactie