Lieve Dagboek..
- Love_Jordy
Re: Lieve Dagboek..
achh.. Dit geeft je wel een beetje troost of niet?
Loslaten is zo verschrikkelijk moeilijk. Maar dat jullie van elkaar hielden en houden is wel duidelijk.
Nu is Vita er om je te helpen met het verwerken..
Loslaten is zo verschrikkelijk moeilijk. Maar dat jullie van elkaar hielden en houden is wel duidelijk.
Nu is Vita er om je te helpen met het verwerken..
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★
L2 Startgerechtigd!
Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★
L2 Startgerechtigd!
- sweetwendy
Ja dat wel.
Toen ik de reading las, knapte ik en ging huilen maar nu ben ik opgelucht.
Ik weet dat ze van mij blijft houden en ik ook van haar. Ze kijkt vanaf boven naar mij, mijn beschermengel
Ooit zie ik haar weer!
Toen ik de reading las, knapte ik en ging huilen maar nu ben ik opgelucht.
Ik weet dat ze van mij blijft houden en ik ook van haar. Ze kijkt vanaf boven naar mij, mijn beschermengel

R.I.P. mijn lieve meisje Daisy (L)
- sweetwendy
pff zit er ff echt doorheen..
Heb al tegen mijn zus gezegd dat ik er hard over na ga denken of ik er nog wel mee door wil gaan..met vita..
Afgelopen maandag was ze er al vandoor gegaan en ben steeds al een angstige ruiter, weet niet of ik er nog vertrouwen in heb dat het goed komt..
Komende tijd even rijden in de bak en wandelen en goed nadenken..
Heb al tegen mijn zus gezegd dat ik er hard over na ga denken of ik er nog wel mee door wil gaan..met vita..
Afgelopen maandag was ze er al vandoor gegaan en ben steeds al een angstige ruiter, weet niet of ik er nog vertrouwen in heb dat het goed komt..
Komende tijd even rijden in de bak en wandelen en goed nadenken..
- pjotr_nientje
- Contacteer:

Probeer anders eens jullie band sterker te maken door middel van grondwerk.
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Dat is vervelend zeg. Gebeurde het buiten?
Staat Vita op stal?
Mijn Odette is heel rustig met rijden, alleen 's winters als ze op stal staat, verandert ze buiten regelmatig in een hyperactieve pony die erg gek kan doen.
Misschien moet je gewoon een poosje alleen in de bak rijden om een goede band met Vita op te bouwen. Succes ermee!
Staat Vita op stal?
Mijn Odette is heel rustig met rijden, alleen 's winters als ze op stal staat, verandert ze buiten regelmatig in een hyperactieve pony die erg gek kan doen.
Misschien moet je gewoon een poosje alleen in de bak rijden om een goede band met Vita op te bouwen. Succes ermee!
Odette&Fenna
- sweetwendy
Ja gebeurde buiten.
Ze komt wel elke dag buiten maar er is steeds 1 paard wat de pik op haar heeft en af en toe op haar gaat jagen, dus ze is liever binnen dan buiten. Maar goed dat komt ook wel weer goed (rangorde..)
Morgen komt de vorige eigenaresse langs voor eventuele tips want mijn zus zei vandaag dat ze ook al vervelend tegen haar was, niet naar het been luisteren, bit vastpakken, niet nageven..
En inderdaad voorlopig maar even in een bak rijden en gaan wandelen en wat grondwerk doen en even nadenken..
Vita is gewoon de gehele omgekeerde wereld van Daisy, want daisy was liever lui dan moe en vita andersom.
Ze komt wel elke dag buiten maar er is steeds 1 paard wat de pik op haar heeft en af en toe op haar gaat jagen, dus ze is liever binnen dan buiten. Maar goed dat komt ook wel weer goed (rangorde..)
Morgen komt de vorige eigenaresse langs voor eventuele tips want mijn zus zei vandaag dat ze ook al vervelend tegen haar was, niet naar het been luisteren, bit vastpakken, niet nageven..
En inderdaad voorlopig maar even in een bak rijden en gaan wandelen en wat grondwerk doen en even nadenken..
Vita is gewoon de gehele omgekeerde wereld van Daisy, want daisy was liever lui dan moe en vita andersom.
- pjotr_nientje
- Contacteer:
Het kan natuurlijk ook zijn dat ze jullie gewoon aan het uit proberen is.
Ze is nog niet zo heel lang bij jullie...... toch?
Ze is nog niet zo heel lang bij jullie...... toch?
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
ja die heeft haar draai nu een beetje gevonden, kent jullie nu beter en is jullie heerlijk aan het uitproberen
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

- sweetwendy
Dat uitproberen zou natuurlijk heel goed kunnen.
Hopelijk kan haar vorige eigenaresse jullie helpen.
Niet gelijk de moed opgeven hoor. Heb je ook les met haar? Dan krijg je vast ook handige tips.
Hopelijk kan haar vorige eigenaresse jullie helpen.
Niet gelijk de moed opgeven hoor. Heb je ook les met haar? Dan krijg je vast ook handige tips.
Odette&Fenna
- sweetwendy
nee dat (nog) niet omdat we alleen een buitenbak hebben.
Zou dan even niet rijden,maar met grondwerk een goed contact opbouwen,
en respect te krijgen van vita,grondwerk is zo veel belangrijker en leuker voor je paard,dan dat je er alleen maar op wilt rijden.
heb je geen proeftijd dan met dit paard aangevraagd?
Ik blijf erbij dat je te snel na de dood van daisy aan een nieuw paard bent begonnen,dan lijkt het zo,n impuls aankoop waar je later spijt van krijgt,maar dat is ieder voor zich natuurlijk.
en respect te krijgen van vita,grondwerk is zo veel belangrijker en leuker voor je paard,dan dat je er alleen maar op wilt rijden.

Ik blijf erbij dat je te snel na de dood van daisy aan een nieuw paard bent begonnen,dan lijkt het zo,n impuls aankoop waar je later spijt van krijgt,maar dat is ieder voor zich natuurlijk.
Ik vind niet dat je het zomaar moet opgeven hoor! Vita is jullie aan het uitproberen. Het is natuurlijk wel een fjord en die hebben een eigen willetje. Zeker met het slechte weer zijn de paarden toch over het algemeen wat onrustiger.
Lekker les met haar nemen! Dat kan toch ook prima in de buitenbak? Ik heb mijn eerste lessen al weer gehad, liever in de blubber dan niks doen.
Lekker les met haar nemen! Dat kan toch ook prima in de buitenbak? Ik heb mijn eerste lessen al weer gehad, liever in de blubber dan niks doen.
- sweetwendy
Komende tijd ga ik af en toe rijden in een bak maar zowiezo 1 a 2 x in de week wandelen en grondwerk doen.
Voorlopig laat ik dat rijden een beetje aan mijn zus over, die kan er beter mee omgaan dan ik.
Voorlopig laat ik dat rijden een beetje aan mijn zus over, die kan er beter mee omgaan dan ik.
Ik zou het niet te gauw opgeven ga gewoon lekker in de bak rijden tot dat je zelf denk van o het gaat goed ik durf wel een buitenritje te maken, laat anders je zus mee gaan op de fiets heb jij en Vita allebij steun.
Ze probeerd jullie gewoon uit en hier moet je doorheen en als je er doorheen bent komt het best goed.
Ze probeerd jullie gewoon uit en hier moet je doorheen en als je er doorheen bent komt het best goed.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
- sweetwendy
De vorige eigenaresse was er dus gisteren en ze zei: kheb haar nog nooit zo horen hinikken en kijken naar andere paarden, oftewel ze is waarschijnlijk hengstig 

- sweetwendy
Ik heb vanochtend ook even heerlijk ontspannen gereden. Onze buitenbak was opzich wel goed te doen op de hoefslag, alleen middenin is het 1 drassige boel maarja. Ik heb veel gestapt en af en toe gedraafd, Vita ging mooi ontspannen lopen. Was wel even lekker, niks moet, alles mag Ik heb niet gegalloppeerd want dat vind ik even nog een stap te ver.
Daarna hebben me zus en ik Vita haar manen wat netter geknipt, want het begon al wat te hangen..
Ze lag toen bijna te slapen
Toen ik terug ging naar huis, ging ik met een goed en rustig gevoel naar huis
Daarna hebben me zus en ik Vita haar manen wat netter geknipt, want het begon al wat te hangen..
Ze lag toen bijna te slapen
Toen ik terug ging naar huis, ging ik met een goed en rustig gevoel naar huis

Dat is goed nieuws! Fijn om te horen.
Volhouden en consequent blijven
. De eerste paar maanden zijn op een fjord wel vaker lastig
.

:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
- sweetwendy
Dankjewel! Ja klopt, hebben wij ook gemerkt..