Het fokken is voorbij.....
Het fokken is voorbij.....
Zojuist belde mijn oom, Ulrieke heeft weer een dood merrieveulen gekregen.
De DA is geweest, net als vorig jaar zaten er meerdere slagen in de navelstreng maar ook veel rode bloedproppen in de vlies om het veulen heen. Mijn oom was erbij toen de waterblaas er af kwam, Ulrieke was namelijk al anders als altijd en mijn oom vertrouwde het niet. Ze heeft veel moeite gehad om het veulen er af te krijgen.
De DA heeft als advies gegeven Ulrieke niet meer te dekken, aankomende zomer niet meer maar ook in de toekomst niet meer. Een verschrikkelijk kl*te advies want daarmee houd de fokkerij voor ons dus op. Grete is te oud, Norka is erg moeilijk dragend te krijgen en is ook al bijna 18. Ulrieke was dus onze enige merrie die nog voor nageslacht kon zorgen.
Ik baal er ontzettend van, kan wel janken, schreeuwen en schelden tegelijk. Ik had zo gehoopt om nog een keer een merrie te fokken om onze lijn voort te kunnen zetten maar die plannen gaan nu dus de prullenbak in.
Gelukkig hebben we Ulrieke nog wel, daar ben ik in ieder geval erg, erg blij mee.
De DA is geweest, net als vorig jaar zaten er meerdere slagen in de navelstreng maar ook veel rode bloedproppen in de vlies om het veulen heen. Mijn oom was erbij toen de waterblaas er af kwam, Ulrieke was namelijk al anders als altijd en mijn oom vertrouwde het niet. Ze heeft veel moeite gehad om het veulen er af te krijgen.
De DA heeft als advies gegeven Ulrieke niet meer te dekken, aankomende zomer niet meer maar ook in de toekomst niet meer. Een verschrikkelijk kl*te advies want daarmee houd de fokkerij voor ons dus op. Grete is te oud, Norka is erg moeilijk dragend te krijgen en is ook al bijna 18. Ulrieke was dus onze enige merrie die nog voor nageslacht kon zorgen.
Ik baal er ontzettend van, kan wel janken, schreeuwen en schelden tegelijk. Ik had zo gehoopt om nog een keer een merrie te fokken om onze lijn voort te kunnen zetten maar die plannen gaan nu dus de prullenbak in.
Gelukkig hebben we Ulrieke nog wel, daar ben ik in ieder geval erg, erg blij mee.
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Re: Het fokken is voorbij.....
Ik heb helemaal kippevel en weet niet goed wat te zeggen
. Omdat ik vorig jaar zelf een veulen heb gehad weet ik hoe erg je uitkijkt naar zoiets..
. Heel veel sterkte
. En vreselijk verdritig ook dat jullie met jullie paarden niet verder kunnen fokken.

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Wat vreselijk zeg! Erg jammer, heel veel sterkte met deze tegenslag !
Faira (Orsta X Manus)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9

Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Oh Dennis, wat een schok om te lezen. Weet ook niet goed hoe het te verwoorden. Zoiets heb ik (gelukkig) nog nooit zelf meegemaakt maar kan me zo goed voorstellen hoe afschuwelijk jij je nu moet voelen en je oom uiteraard ook. Ik wil jullie heel veel sterkte wensen, wat is dit ongelooflijk balen (zacht uitgedrukt maar wil het netjes houden)
Probeer ook even praktisch te denken. Is er geen mogelijkheid om gebruik te maken van Elke, de dochter van Ulrieke?

Probeer ook even praktisch te denken. Is er geen mogelijkheid om gebruik te maken van Elke, de dochter van Ulrieke?
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Jee wat een tegenslag zeg en wat jammer voor jullie. Gelukkig is ze er zelf wel gezond van af gekomen.
Maar als je echt nog een veulen van haar wil is embryotransplantatie misschien wel iets wat je kan overwegen? Is wel kostbaar maar dan zou je haar lijn wel voort kunnen zetten.
Maar als je echt nog een veulen van haar wil is embryotransplantatie misschien wel iets wat je kan overwegen? Is wel kostbaar maar dan zou je haar lijn wel voort kunnen zetten.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL

- Ilonka
Tjonge Dennis wat verschrikkelijk zeg! Veel sterkte voor jou en je oom.
Gelukkgig is Ulrieke er nog maar de pijn van het verlies van het veulen en het vervliegen van jullie droom is natuurlijk vreselijk.
Gelukkgig is Ulrieke er nog maar de pijn van het verlies van het veulen en het vervliegen van jullie droom is natuurlijk vreselijk.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
-
Oh Dennis, ik baal ontzettend met je mee!! Maar dat weet je. En je mag me altijd weer bellen hoor!!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
- kristelhans
Oh Dennis, wat vreselijk! Vooral omdat iedereen weet hoe graag jullie met die lijn door wilden fokken.. Veel sterkte..Is er zoiets als draagmoederschap bij paarden? Eitje van Ulrieke en zaadje van hengst X bij een andere merrie in? Of is dit een heel idioot idee? Zal wel heul duur zijn als het mogelijk is..
Jeetje Dennis wat vreselijk voor jullie, gelukkig hebben jullie Ulrieke nog, maar ik hadhet jullie zo gegund dat er dit jaar een veulen naast haar had gelopen. Heel veel sterkte gewenst
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

Gaat met Ulrieke wel alles goed?
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Jeetje Dennis, dat is een tegenvaller, kan me voorstellen dat je je nu heel rot voelt. Gelukkig is Ulrieke behouden, maar het blijft natuurlijk erg jammer...
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Oh Dennis, wat een vreselijk naar bericht... 
Het advies van de DA is goed en logisch, maar daar zit je natuurlijk even niet op te wachten met de plannen die je had. Gelukkig is Ulrieke verder in orde en kun je hopelijk nog jaren van haar genieten, maar kan me voorstellen dat je dit niet zomaar los kunt laten, omdat je natuurlijk graag de lijn voort wilde zetten..
Sterkte

Het advies van de DA is goed en logisch, maar daar zit je natuurlijk even niet op te wachten met de plannen die je had. Gelukkig is Ulrieke verder in orde en kun je hopelijk nog jaren van haar genieten, maar kan me voorstellen dat je dit niet zomaar los kunt laten, omdat je natuurlijk graag de lijn voort wilde zetten..
Sterkte

Jeetje Dennis wat verschrikkelijk kan mij voorstellen dat je er kapot van bent, gelukkig gaat het goed met de merrie was de koliek misschien toch een slecht voorteken.
Sterkte ermee.
Sterkte ermee.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Vorig jaar was het aan het einde van de dracht, nu dus wat eerder.
Een embryo transplantatie zou misschien kunnen maar dat zal mijn oom niet doen. Het was niet eens zeker of dit veulen zou blijven maar voor de toekomst had mijn oom nog wel dekplannen als een van de andere paarden zou wegvallen en er is niets leuker dan uit je eigen lijn te kunnen voortborduren. Maar wat Anita schreef, Elke zou een optie kunnen zijn want daar komen we regelmatig en evt via een andere vertakking uit Grete zou misschien in de toekomst ook een optie kunnen zijn
Een embryo transplantatie zou misschien kunnen maar dat zal mijn oom niet doen. Het was niet eens zeker of dit veulen zou blijven maar voor de toekomst had mijn oom nog wel dekplannen als een van de andere paarden zou wegvallen en er is niets leuker dan uit je eigen lijn te kunnen voortborduren. Maar wat Anita schreef, Elke zou een optie kunnen zijn want daar komen we regelmatig en evt via een andere vertakking uit Grete zou misschien in de toekomst ook een optie kunnen zijn
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Wat super, ontzettend rot voor jullie dit....
Was er al een beetje bang voor na je laatste berichtje over die koliek, maar omdat het stil bleef leek het goed te gaan.. toch niet dus.
Heel veel sterkte met het verwerken hier weer van.
Was er al een beetje bang voor na je laatste berichtje over die koliek, maar omdat het stil bleef leek het goed te gaan.. toch niet dus.
Heel veel sterkte met het verwerken hier weer van.
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

Nee he, wat een naar bericht weer 
Veel sterkte gewenst

Veel sterkte gewenst
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Jeetje dennis... dat is de tweede keer... Arme Ulrieke. Dit moet voor haar ook vreselijk zijn!
En natuurlijk voor jullie. Wel super dat Ulrieke zelf er nog is, want je hoort soms nare verhalen dat ook
de merrie overlijd. Ik wens je veel sterkte de komende tijd.
En natuurlijk voor jullie. Wel super dat Ulrieke zelf er nog is, want je hoort soms nare verhalen dat ook
de merrie overlijd. Ik wens je veel sterkte de komende tijd.
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Jeetje wat erg zeg
.
Heel sterkte met het verlies van het veulen en dit nare bericht
.
Wel fijn dat je in ieder geval de merrie nog heb
.

Heel sterkte met het verlies van het veulen en dit nare bericht

Wel fijn dat je in ieder geval de merrie nog heb

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

- ukoldaatje
Wat een ellende zeg..en het einde van jullie fokken...gelukkig is Ulrieke er goed uitgekomen!!
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
- Love_Jordy
jeetje wat een vreselijk Vervelend bericht.
Je toekomst die in duigen valt, Sterkte ermee.
Je toekomst die in duigen valt, Sterkte ermee.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★
L2 Startgerechtigd!
Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★
L2 Startgerechtigd!