Onze B-tjes genieten van het leven, ook in deel 7

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Bailey

Re: Onze B-tjes genieten van het leven, ook in deel 7

Bericht door Bailey » za 08 jan 2011, 21:05

Precies mijn idee Clau, als de bak weer begaanbaar is mag meneer eerst daar lekker z'n ei kwijt raken. Hij is echt gewoon een gigantisch harde werker die behoorlijk gefrustreerd kan raken als dat even niet kan. Neem ik hem ook echt niet kwalijk, ik vind het normaal juist zo'n heerlijke eigenschap van 'm.

Klinkt als een mooie outfit Kristel! Veel plezier :) Wijhe ken ik inderdaad wel!

Vera, ik woon zelf in Arnhem.

Vandaag is trouwens de gedichtenbundel die ik heb vormgegeven en geillustreerd van de drukker gekomen. Ziet er echt mooi uit allemaal, ben helemaal blij!
Ilonka

Bericht door Ilonka » za 08 jan 2011, 22:11

Wat super leuk Sterre! Heerlijk dat het van de drukker komt en je het er ook echt mooi uit vind zien!

En Wijhe, daar komt mijn lief ook vandaan, maar ja dat was dan ongeveer de buurjongen van de lief van Kristel.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 09 jan 2011, 12:41

Haha en dan heb je het opeens over Wijhe hier..das gek!

Ik heb net Beer geschoren..Annalynn, ik moet op scheerles..arme Beer loopt echt voor l*l nu hahah! Nee, valt wel mee maar jij kan het echt veel beter! Daarna nog even een 'vluggertje' gedaan.. 6.5 km in een half uur (ietsje langer) met een gemiddelde snelheid van 10,8 km/u.. alleen maar gedraafd en ook nog een heeeeel lang stuk heerlijk gegaloppeerd..nu ben ik brak want ik lag pas om half 6 in bed..blluuuhhh.. zo naar Groningen..broertje is jarig!
vera*

Bericht door vera* » zo 09 jan 2011, 14:18

Claudia: spring met exel is ook goed. Mag Vera niet meer springen?
Bailey: hoop dat je morgen kunt rijden. Want de zon heeft iig al heel de ochtend in
zuid-holland geschenen. Dus er is 0%sneeuw meer hier. En wat voor soort gedichtenbundel
heb je gemaakt? iig gefeliciteerd met je eerst druk :)
kristelhans: hahah hoe erg loopt beer voor schut. *-:) ? En wat een fijn vluggertje heb jij
gedaan zo te lezen :P Train jij met een snelheidsteller ofzo?

Wij hebben gisteren avond ook weer wat mee gemaakt. Lag al lekker in mijn bed komt
men vader me pm 12uur me uit mijn bed plukken ja Frodo onze hond is in de sloot gevallen. En ja
onze badkamer staat op zijn kop dus moest Frodo beneden in de gootsteen worden
gewassen. Beest was helemaal zwart en stinken dat hij deed. Hij is nu nog steeds
gepikeerd :+ En ja we hebben het geluk dat Frodo niet het voormaat van een Sint bernard heeft
maar een middelgroot hondje is :)
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 09 jan 2011, 18:03

Gaat goed met trainen he Kristel? Dat wordt op je sloffen die eerste endurance wedstrijd rijden geloof ik :D

Vera dat is minder lekker als je hond in de sloot heeft gelegen en je hebt ook nog geen goede middelen om hem te wassen. Het is idd gelukkig geen grote hond, want die had je nooit in de wasbak gekregen 8)7
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 09 jan 2011, 18:19

Iiieuwww, sloothonden die stinken altijd zo hard! Hoelang zit je nog zonder badkamer?

Clau, gaat heel goed! Vandaag non-stop gedraafd en gegaloppeerd..1 x klein stukje stappen omdat we niet om de grote plassen heen konden en Beer laten drinken en toen weer verder. Deze week meer van dat soort rondjes. Volgende week wat echt lange rondes (20+ km hoop ik) en dan weer wat afbouwen en rust en dan weer opbouwen..

Vera ik heb GPS op mijn mobiele telefoon en die zet ik gewoon aan.. Dan leest de satelliet waar ik langs ga en dan kan ik dat op de laptop thuus bekijken. Maximum snelheid, gemiddelde snelheid, klimmen, calorieën en meer van dat soort dingen kun je dan aflezen. Ik train Beer voor de endurance en ik wil weten wat onze gemiddelde snelheid is, aangezien dat heel belangrijk is. Vandaag zat ik een stukje boven wat we moeten halen straks. Ik ga binnenkort met een geleende HFM (hart frequentie meter) trainen om een indicatie te krijgen van hoe Beers hart het doet..ook niet onbelangrijk!
vera*

Bericht door vera* » zo 09 jan 2011, 21:02

stinken valt wel mee. Hij is gisteren redelijk gewassen en me zusje heeft
hem een beetje hugo boss opgespoten :P

kristel: gebruik jij een speciaal programmetje of iets voor dat gps? heb namelijk
ook gps op mijn telefoon kan er wel routes mee auto via routeplanner enzo.
maar hoe doe jij dat?

ow en heb een avatar *o/*
Laatst gewijzigd door vera* op zo 09 jan 2011, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 09 jan 2011, 21:05

Ik heb via mijn telefoon (met internet dus) een programma gedownload: Cardiotrainer. Hier een linkje:
http://www.worksmartlabs.com/cardiotrainer/tracks.php

Wat voor telefoon heb je? Dan kan ik je misschien wat specifieker aanwijzingen geven..
vera*

Bericht door vera* » zo 09 jan 2011, 21:07

een htc ga eff in de htcstorre kijken
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 09 jan 2011, 21:08

Vera heeft net als jij en ik een Wildfire Kristel :D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Ilonka

Bericht door Ilonka » zo 09 jan 2011, 21:10

Ik heb de Nokia Sportstracker, die heb je dan weer met Nokia. N.a.v. het programma van Kristel heb ik deze op mijn telefoon laten zetten.
Kirstel heerlijk zo'n snel rondje! Al kan je qua snelheid eigenlijk niets zeggen van zo'n klein rondje omdat je op een wedstrijd moet stappen voor de P/A en voor de finish wat je snelheid drastisch doet kelderen. (Spreek uit ervaring.) Maar ik geloof zeker dat jij en Beer het kunnen!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Ilonka

Bericht door Ilonka » zo 09 jan 2011, 21:11

Ohja Brass en Ilonk moeten echt aan het werk, die zijn gewoon gek aan het doen de hele tijd rennen, bokken. De voerbak (zo'n grote palletbak van 1 bij 1 meter) door het land aan het smijten. Echt aan het rellen. Ze willen wat doen maar de baas is stuk...
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 09 jan 2011, 21:27

Baldadige dames dus! Ben je nog steeds niet helemaal fit? Balen man! Ik heb het laatste stuk gestapt (ongeveer vanaf het zandpad van camping het Boskamp tot aan stal over het verharde) Beer was perfect op adem toen ik thuis was..lekker briesen en zooo ontspannen..zat echt even op een roze wolk. Morgen hopelijk weer een rondje..ben vroeg vrij! Ik meet trouwens de hele rit altijd..dus ook instappen (niet zo lang maar toch.. en uitstappen..doe GPS aan voor ik opstijg en zet 't pas uit als ik weer aan 't afzadelen ben..)

Vera, nou op de HTC kun je 'm gratis in je 'market' downloaden! Mooi speelgoed joh..ben benieuwd of het je lukt.. je kunt dan in dat programma kiezen uit allerlei activiteiten en paardrijden zit daar ook bij.
Laatst gewijzigd door kristelhans op zo 09 jan 2011, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
vera*

Bericht door vera* » zo 09 jan 2011, 21:28

Ilonka uuuuuuuh Annalynn dus ;): doe jij ook aan endureace? En uh ben je ziek? (heb er vast overheen gelezen) Wees iig blij dat je fjorden buiten staan zo te lezen vermaken ze zich
iig wel
Laatst gewijzigd door vera* op zo 09 jan 2011, 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 09 jan 2011, 21:29

Annalynn (zo heet Ilonka..Ilonka is haar fjord) heeft mij besmet met het endurance-virus! :+
Ilonka

Bericht door Ilonka » zo 09 jan 2011, 21:56

Vera ik rijd al járen endurance :j

Ilonka is klasse IV startgerechtigd (120-160 km) heeft meer dan 1700 geklasseerde wedstrijdkilometers gelopen, heeft een 160 km in DL gelopen meerdaagse in de bergen, nachtrit met start om 00.00 en nog veel meer leuke dingen. Ik heb groot respect voor mijn oude gele en ben héél trots op haar _/-o_ Ilonk heeft vijf jaar lang in de top 20 van de paarden met meeste km's gestaan als koudbloed met de meeste km en is één van de drie Fjorden in NL die op dit niveau mag lopen. Zo nou heb ik mijn ode aan Ilonk wel af. En heb ik weer genoeg op geschept, het is zo leuk om over haar hoogtijdagen te vertellen! Ilonk heeft gewoon veel gepresteerd vind ik als je kijkt naar haar lichamelijke beperkingen, ze is gewoon bikkelhard voorzichzelf en is mentaal onwijs sterk. Ilonka :+:

Brass is mijn puppy dus en die ga ik dit jaar ook starten, door mijn prestaties met Ilonks en Vaskur (IJslander waarmee ik ook startgerechtigd klasse IV ben, langste wedstrijd een 220 km door de Vogezen) mag ik direct in de klasse II (40-80 km) starten en dat is ook wat ik van plan ben. Niet direct de lange ritten maar de korten om haar zo snel mogelijk klasse III (80-120 km) startgerechtigd te krijgen zodat ik meerdaagsen met haar kan rijden.

Kristel ik tel ook altijd het in en uitstappen er bij als ik de sports Tracker aan zet. Wel reken ik het dan vaak nog even uit zonder los-en uitstappen. Haal ik 2 km van de afstand af en 20 minuten stappen van de tijd. Alleen met een ritje van 6.5 km wat kort.
Bailey

Bericht door Bailey » zo 09 jan 2011, 22:47

Vera: Ieuw bah, sloothonden zijn vies! Gelukkig is hij weer schoon, hihi.
Ik ben grafisch ontwerper en illustrator en heb voor een bevriende dichter een gedichtenbundel met zijn gedichten van 2010 vormgegeven en geillustreerd.

Gefeliciteerd met je broertje Kristel! Veel plezier in Groningen.
Lekker bezig met je training zo te horen, die eerste wedstrijd wordt vast een groot succes, kan niet anders!

Annalynn, ik vind het super wat je met Ilonk bereikt hebt, zo knap! Ben heel benieuwd hoe Brass het gaat doen.
Balen dat je nog niet beter bent, toch goed om te horen dat ik niet de enige ben met een stuiterbal-paard dat nodig weer aan't werk moet ;)
Keandra

Bericht door Keandra » ma 10 jan 2011, 09:10

hier nog een update
de paarden staan precies niet graag op de weide, ze zijn futloos en vermagerd
Githa ziet er nog goed uit, maar Jalenka is echt niet meer de hevige dame die ze was opeens (vorige week was ze nog heel anders)

jalenka is ook beginne luchtzuige van de ene moment op de andere, we gaan vaak maar hebben het haar nog nooit horen doen tot dit weekend ;(
ze doet het dus als ze gedaan heeft met eten
weet niet goed wat ermee te doen, wil niet zo'n band aandoen
op stal gaf ik ze zoveel hooi dat ze het eigenlijk niet allemaal op kon, of toch maar net en dan schuurde ze lichtjes aan haar poep
nu door het slechte weer kunnen ze enkel in de stalletjes en op de piste (is een plek waar gewoon al het gras af is, dus nu een modderboel)
maar ze gaan gewoon niet buiten, blijven constant in de stalletjes
ze krijgen wel 2 keer per dag eten, slobber (een paar keer per week) en nog een mooi pak hooi (echt mooi hooi, 100 keer beter dan vroeger op stal)
maar denk dat Jalenka nog te weinig heeft

ook ga ik ze deze week terug ontwormen, is nodig, ze waren ontwormd voordat ze op de weide gingen 3 maand terug (mss dat ze daardoor weer vermagerd is _-:( )
vera*

Bericht door vera* » ma 10 jan 2011, 20:17

annalynn: heb zelf ooit een poging gedaan tot 2,5 dage endurance te rijden
alleen het is niks voor mij. Had zoveel spierpijn kon nog bijna niet meer lopen
en het paardje waar ik op ree was wel erg lief maar z'on hittepetit. De
omgeving waar ik toen heb gereden: belgië was wel erg mooi.
kristel: ondertussen het paardje knopje gevonden. Als ik dus nu een keertje ga
rijden druk ik dus op start en kan dan thuis zien via die website link wat ik dan
heb gereden toch?
keandra: zo lezen worden jou paardje lekker verwend. En ja heb geen verstand
van luchtzuigen iig :(:)

Ja hier geen bijzonder nieuws behalve dat het vandaag nationale babyhuildag
op de babygroep was. Intotaal is er denk ik maar 5min stilte geweest. Maar
ja morgen er weer met frisse moet tegen aan. Zit er nu wel eff doorheen was
gewoon een mega drukke dag
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 10 jan 2011, 20:31

Sofie dat is niet zo lekker zeg, hebben ze het niet te koud? Ik weet dat ik Vera altijd in de winter in de gaten moest houden toen ze buiten stonden en zorgde altijd dat ze onbeperkt hooi hadden, want als ze dat niet had dan was ze in notime ingevallen

Plaats reactie