Onze B-tjes genieten van het leven, ook in deel 7

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Anouska

Re: Onze B-tjes genieten van het leven, ook in deel 7

Bericht door Anouska » do 06 jan 2011, 22:56

Wat een gedoe Kayleigh! Zo sneu voor Diva. Gaaf halster trouwens, ik heb een blauw witte. Heb touw gekocht en hem zelf gemaakt, 15 jaar geleden geleerd om zo'n touwhalster te knopen ;).

Vera kampeert in haar eigen huis, hihihi.

Gister voor het eerst weer gereden sinds 3 of 4 weken. Meteen les gehad en moet zeggen het ging aardig. Zal eens vragen of we binnenkort een keer gaan springen, lekkere afwisseling voor Bjørn.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 07 jan 2011, 06:57

Fijn dat het rijden zo goed ging Anouska, morgen gaan Vera en ik eens op pad met die 2 van mij. Ik hoop dat het droog is en anders doen we wel regenjassen aan. Dan weet je dat alvast Vera, neem maar een regenjas mee.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
vera*

Bericht door vera* » vr 07 jan 2011, 07:37

Sterre: heb eff je naam opgezocht wat heb jij een gave fjord. Heb je daar nog meer fotos van :P En wat jammer voor Bailey dat jullie zo snel alweer naar huis moesten. Gelukkig regent het al meerdere dagen dus dan smelt de sneeuw wat sneller. En ja het kamperen hier is idd een belevenis. Badkamer is nu zo goed als leeg en bijna weer helemaal glad getrokken. Maandag gaan ze beginnen met de stenen inleggen
Anouska: Fijn dat je weer hebt kunnen rijden. Las net hier boven dat Claudia en ik morgen ook gaan rijden. En ja springen is leuk. Houdt Bjørn er ook van?
Claudia: Ja een regenjas was ik zoiezo al van plan. Heb nu al zin om je fjorden op stap te gaan. Is het al morgen ;)
Anouska

Bericht door Anouska » vr 07 jan 2011, 08:50

Bjørn vindt het geweldig Vera, zo erg dat hij niet meer te houden is! Moet ook net voor de sprong pas aandraven, anders is het echt geen doen. Ach ja, is tenslotte ook een halfbroer van Fjordy dus zal wel in de genen zitten :D.

Veel plezier morgen in de regen ;)
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 07 jan 2011, 22:19

Vera (mijn fjord) is ook zo gek als het op springen aan komt, die is ook niet te houden dan
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Bailey

Bericht door Bailey » vr 07 jan 2011, 23:38

@Vera: dankje! In mijn onderschrift staat de link naar mijn blog, daar staan nog meer foto's (hoewel ik het grootste deel daarvan ook al wel op FW heb laten zien) :)

Ik heb met Bailey nog nooit onder het zadel gesprongen. Vrij springen vindt hij prachtig, dus als het weer beter is wil ik het ook onder het zadel gaan proberen met 'm.

Ik kom net terug uit van platte overijsselse platteland, lekker gegeten met mijn broertjes en zusje bij hun moeder (zijn halfbroertjes en zusje, hebben 'n andere moeder), was heel gezellig!
Ilonka

Bericht door Ilonka » za 08 jan 2011, 09:09

Kom ook maar weer eens hallo zeg. Gisteren na twee dagen niet, ik was té ziek en ik ben echt nooit ziek, mijn pony's weer gezien. Die waren niets te kort gekomen, lees hadden goed voor zichzelf gezorgd. Ik noem geen namen want ik weet het niet zeker maar ik vermoed toch heel erg mijn puppy, heeft het draad gesloopt en toen konden ze in het hoge gras. Ideaal vonden ze zelf.

Ik heb afgelopen zondag met Brass voor het eerst gesprongen in het bos, een van de weinige stukjes waar geen sneeuw lag en er lag een prachtig stammetje van een cm of 40 hoog. Brass sprong er in een keurige boog overheen. Wil wel wat meer met haar gaan springen maar eerst moet ze wat meer dressuur gaan lopen. Vorige week boog ze ook spontaan keurig af toen ik even wat vroeg met de teugels dus dat moet wel goed komen.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 08 jan 2011, 12:12

Sterre, waar in Overijssel was je? Ik woon daar ook he! ;) Volgende keer langskomen.

Annalynn, nog niet beter..blluuhh..en die Brass..braaf peerd dat ze zo springt!

Ik ga zo een nieuwe route verkennen met Beerke..zal wel in stap worden want de paden zijn denk ik nog niet helemaal goed.. morgen ga ik hem denk ik scheren want het blijft de hele week 11 graden overdag..ik wil zijn conditie-training weer opkrikken en hij is al weer zo'n haarbal!

Nog spannende weekendplannen?
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 08 jan 2011, 12:44

Annalynn wat braaf van Brass om dat stammetje te springen, Exel moest in het begin echt even het kwartje laten vallen en beseffen dat het de bedoeling was dat ie over een balkje heen moest ipv er doorheen 8)7 Minder braaf van dat draadje, maar is dat misschien een Btjes kwaaltje? Meneer Exel (oftewel Bowie) is er ook een kei in, had van de week het draadje bij de sloot gemold :=

Kristel veel plezier vanmiddag met je ontdekkingsreis :))

Vera en ik zijn vanmorgen eindelijk weer eens op pad geweest met Vera en Exel, we waren net voor de regen terug, hoezo goed getimed? :D Ze waren allebei super braaf, je vraagt je af met wat voor paard je dat nog meer kan doen, 6 weken niet rijden, volop storm en dan naar buiten gaan? Nou die van mij geven er dus totaal niet om en waren echt heel relaxed, Vera verbaasde zich er wel over dat ze zo ontzettend verkeersmak zijn :D Ik kijk er eigenlijk niet echt meer van op, ik weet niet beter of ik kan overal met ze komen, maar wel leuk om dan weer eens bevestigd te krijgen dat het niet zo normaal is eigenlijk.

Ilonka

Bericht door Ilonka » za 08 jan 2011, 12:50

Heerlijk Claudia! Met die van mijn kan het trouwens ook :)
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 08 jan 2011, 12:54

ja dat is toch heerlijk he Annalynn? We zijn maar verwend met zulke brave knollies :D

kristelhans

Bericht door kristelhans » za 08 jan 2011, 16:04

Ooh Clau ook al lekker gereden..heerlijk!

Annalynn, weer wat opgeknapt nu? Niet flauwgevallen met poep-scheppen?

Ik heb een HEERLIJKE rit gehad..rustig rondje van ongeveer 14 km en wel veel stap want de dikke Tink kon het allemaal niet zo goed bijbenen haha..Beer was echt vrolijke Frans..bokken en schudden met zijn hoofd..heb zooo om hem gelachen..natuurlijk ook wat galopspurtjes en aanstelleritis maar over het algemeen zalig gereden Ook nog beheerst gegaloppeerd dus ook fijn dat hij dat nog kan buiten haha. Ga morgen weer maar dan alleen zodat ik alles kan draven. Alleen rijden vind ik met trainen toch fijner, met niemand rekening houden. Eerst scheren. Wat een dikke vacht heeft hij alweer..racestreep komt weer terug morgen!
vera*

Bericht door vera* » za 08 jan 2011, 17:56

anouska: lees dus dat Vera springen ook erg leuk vind. Dus misschien mag ik dit jaar wel een keer springen met Vera... :)
Sterre: ik zal eens kijken naar je blog. En zo te lezen ga jij van de zomer vast een keer springen met Bailey ;)
Ilonka: beterschap
Kristelhans: hoe ga je Beer scheren. Laat je wel fotos zien :)

Zoals jullie hebben kunnen lezen zijn Claudia en ik idd op pad geweest. En de combi Veertje en Veertje klikt wel goed. Vera en Exel waren allebei erg mak en braaf kijken dus echt van niks om. Het engiste wat Vera een beetje eng vond was een tractor die van achter kwam maar ja is natuurlijk wel een beetje begrijpbaar. Was echt een super ervaring want ja ze hebben echt een poos stil gestaan en dan zo gewoon relax weg rijden :D Hoop nog veel meer fijne ervaringen met de fjorden en Claudia te beleven. Ik vind het iig tot nu toe helemaal super.
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 08 jan 2011, 18:05

Ik ben blij te lezen dat je het zo leuk vond Vera enne wat betreft springen, dat kan hoor, alleen liever met Exel die kan het namelijk ook heel erg goed, Cathy sprong met Exel zonder zadel

kristelhans

Bericht door kristelhans » za 08 jan 2011, 18:51

Vera, als je even de zoekfunctie gebruikt en Beer intypt zie je wel hoe hij geschoren is..leeeelijk! Maar wel functioneel! ;) En daar gaat het om.

Ik ga straks op stap met vriendinnetjes..leuk maar jeeeemig, ik weet niet wat ik aan moet! :+
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 08 jan 2011, 18:55

jou staat toch alles Kristel? Als je, zoals ik, wat dikker bent heb je volgens mij meer problemen daarmee. Volgens mij zie jij er nog goed uit in een jute zak :D

Bailey

Bericht door Bailey » za 08 jan 2011, 19:03

Wat vervelend dat je ziek bent Annalynn! Beterschap. Wel fijn dat je meiden goed voor zichzelf hadden gezorgd, ahum ;)
Superknap dat Brass zomaar over een stammetje is gesprongen! Bailey klimt altijd over boomstammen heen, gaat gewoon op de rem en dan been voor been erover. Geen gezicht.

Klinkt als een heerlijke rit Kristel! Ik was trouwens in Boskamp (dat ligt bij Olst, en dát ligt weer bij Deventer, snap je 'm nog?). Volgende keer als ik die kant op ga laat ik het even weten :)

Wat enorm braaf van jullie paardjes Annalynn en Clau dat je er na zo'n lange tijd zo weer op kunt kruipen, dat gaat bij die meneer van mij dus echt (nog) niet.
Het begint hier nu iets te dooien, maar het is nog steeds te glad om iets te doen, we komen het erf bijna niet af. Bailey zit echt vol opgekropte energie, loopt continue te stuiteren aan de hand. Ben vandaag maar weer begonnen met de vrijheidsdressuur truukjes weer op te pakken zodat hij tenminste nog iets heeft om over na te denken. Gevolg is dat hij alle truken verschrikkelijk overdreven uitvoert, hihi. Jambette bij wijze van spreken tot aan z'n oren en een heel scala van zelfbedachte 'gratis' truken die ik van 'm krijg.
Hij móet en zál werken en anders bedenkt hij zelf wel wat om te doen ;)
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 08 jan 2011, 19:07

arme Bailey, hij wil gewoon graag wat doen en dan kan het niet. Ik hoop dat je snel wat met hem kan gaan doen Sterre, ik denk alleen dat je misschien moet je 'm dan eerst maar even uit laten razen aan de longe ;)

kristelhans

Bericht door kristelhans » za 08 jan 2011, 19:41

Dat ken ik..vriendlief komt uit Wijhe, naast Olst! Waar ik woon is net voorbij Raalte vanaf die kant gezien dus best dichtbij!

Dankjewel Clau..maar dun zijn is ook niet alles..helemaal niet als je cup F hebt :x . Tieten op een stok, zeg ik dan maar.. het is een zwart kokerrokje geworden met een zachtroze hemdje met zwart kant erbij in en een zwart vestje met bling knoopjes en pofmouwtjes..nog even knalroze nagellak opdoen en I'm good to go!
vera*

Bericht door vera* » za 08 jan 2011, 20:52

kristel: valt toch wel mee je scheerpatroon volgens mij is het iig funtioneel :)
en fijne avond vanavond
Bailey: waar woon jij dan? hoop iig dat je snel weer naar buiten kan met Bailey
Plaats reactie