Onze B-tjes genieten van het leven, ook in deel 7

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ziggy

Re: Onze B-tjes genieten van het leven, ook in deel 7

Bericht door Ziggy » di 04 jan 2011, 17:52

hoe oud zijn jullie eigenlijk? Niet dat het op zich belangrijk is, maar ik krijg het idee dat de eigenaresse een beetje profiteert van een paar jonge meiden die gek zijn met paarden
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Elvina

Bericht door Elvina » di 04 jan 2011, 17:54

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Wat vervelend dat het zo gaat! Vind ook dat eigenaar zelf verantwoordelijk is.. Beauty komt in de winter ook amper buiten, half uurtje in de paddock. Gaat hier niet anders helaas.. Naja, die van mij is echt een lui stuk vreten dus die vind het niet erg, die is blij als ze weer naar stal mag 8)7

Denk dat ik ook verzorger ga zoeken, maar durf niet zo goed :P
Ilonka

Bericht door Ilonka » di 04 jan 2011, 18:01

Oh Mike kan Beauty toch wel verzorgen :P
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Elvina

Bericht door Elvina » di 04 jan 2011, 18:53

Dat doet ie alleen als ik ziek ben of echt niet kan :P
Solitudine
Contacteer:

Bericht door Solitudine » di 04 jan 2011, 19:22

Ziggy (Claudia was het toch? Sorry, weet het niet meer :o ), Kim is net 17 en ik ben bijna 19. Kim is echt nog een Pennymeisje, net 1,5 jaar ervaring met paarden. Ik zit al sinds mijn 6e in de paarden, dus heb iets meer ervaring. Ik vind een verzorgpaard voor mezelf ideaal, omdat ik dus niet alle tijd van de wereld heb. Vandaar ook dat ik iets zocht voor 2x in de week, en de eigenaresse is hiermee akkoord gegaan.

Elvina, het is echt lastig om een geschikt persoon te vinden om je paard te laten verzorgen... Succes alvast! Op Diva komt niemand af...
Wat betreft buitenkomen, ik heb op zich niks tegen een stal. Ik merk dat Diva het ook fijn vind om terug op stal te gaan na het werk, maar ik zie ook aan haar dat ze het heerlijk vindt om buiten te lopen in de buitenbak. We hebben laatst Wendy haar andere paard erbij gezet en ze genoot echt zichtbaar. Ze heeft heel haar leven buiten gelopen met soortgenoten, en ik zie aan haar dat ze dat echt mist... Zo zonde...

Morgen ga ik naar Diev toe, ga ik weer een rondje rijden. Als ze het sturen en been geven in de bak goed begint te snappen, ga ik door de polder rijden met haar. Dan kan ze lekker lange stukken rechtuit draven en een beetje op eigen benen leren lopen. :P Nu hangt ze nogal aan de bakrand.
Diva (Timor x Anton) :+:
Bailey

Bericht door Bailey » di 04 jan 2011, 19:31

Wat vervelend zeg Kaleigh!
Lijkt me erg lastig als de eigenaar in het buitenland woont... vraag me dan ook wel af waarom zo iemand een paard en zeker zo'n jong paard heeft, of woont ze daar maar tijdelijk? Ik vind dat je als eigenaar verantwoordelijk bent voor het welzijn van je paard, maar verzorgers moeten natuurlijk ook hun woord nakomen.
Een plekje waar ze volpension kan staan met weidegang lijkt me ook geen overbodige luxe. Als alles gedaan wordt door de staleigenaar (binnen/buiten zetten, voeren, mesten) is het een minder groot probleem als iemand een dag niet kan.

Ik had vandaag trouwens zoiets sufs! Had m'n halster mee naar huis genomen om te wassen, netjes in de handwas in een emmertje. Vandaag weer mee naar stal genomen, maar óf Bailey's hoofd is in 1 dag enorm gegroeid óf ik heb toch iets te heet water gebruikt ;)
Beetje jammer, was een erg fijn en mooi halster.
Bailey

Bericht door Bailey » di 04 jan 2011, 19:37

Wat gek dat er niemand op de advertentie van Diva afkomt Kaleigh. Misschien is het haar onervarenheid? Aan haar lieve koppie kan het niet liggen in ieder geval ;)
Ik vind zelf weidegang écht heel belangrijk voor een paard, het liefst 24/7, maar ik weet ook dat dat niet overal/altijd kan.

Veel succes met zoeken Tessa. Bij ons op stal zijn ook veel mensen met bijrijders en dat gaat eigenlijk supergoed! De meesten doen het ook al jaren. Leeftijd van de bijrijders varieert van 15 tot 40, gevoel van verantwoordelijkheid hoeft echt niet aan de leeftijd te liggen.
Solitudine
Contacteer:

Bericht door Solitudine » di 04 jan 2011, 19:41

Diva staat voor de rest wel in 'volpension'. Ze wordt gevoerd en haar stal wordt gemest. Maar buiten komen is dus geen mogelijkheid. In de zomermaanden wel, voor 30 euro per maand extra, maar in de winter wordt de wei niet gebruikt..

Jammer dat het halster gekrompen is.. :o
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 04 jan 2011, 19:49

Kaleigh ik vind het heel erg onverantwoord van die eigenaresse om haar paard aan de zorgen over te laten van jullie. Ik zeg niet dat jullie onverantwoordelijk zijn, maar ik vind het gewoon bizar dat zij haar paard daar zet en zelf lekker in Canada zit.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Solitudine
Contacteer:

Bericht door Solitudine » di 04 jan 2011, 19:52

Als alles goed is komt ze in april dit jaar terug naar Nederland.. Dan is ze sinds september 2008 weggeweest.. Diva heeft ze sinds oktober 2010..

Nouja ik zal blij zijn als ze terug is, dan kan ze het zelf doen en dan kijken we wel verder.. Ik hoop tot die tijd dat ik betere afspraken met Kim kan maken en beter contact met haar kan onderhouden, zodat Diva toch nog voldoende aandacht krijgt. De eigenaresse wilt 50 euro per maand extra gaan betalen zodat de manege-eigenaresse Diva uit haar stal haalt, maar die longeert haar ook maar een half uurtje en doet er verder niks mee.. Oke, het is iets, maar niet ideaal natuurlijk!
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » wo 05 jan 2011, 08:59

ik vindt het vooral zo sneu voor diva. Paard kan er niks aan doen dat zn baajs ein het verre canada zit en er 2 verzorgsters zijn die het maar moeten doen. Zo'n baasje zou moeten wachten me paard kopen dat ze er zelf tijd voor heeft. Verzorgsters zijn prima, Maar je moet niet alles aan ze overlaten. Daar ben je zelf eigenaar voor.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 05 jan 2011, 09:31

Kaleigh, wat een nare toestand..kan me voorstellen dat je hier heel gefrustreerd van raakt.. Ik zou me even op de achtergrond houden en zeker niet via Hyves dit soort discussies aangaan of je er in mengen.. Stuur de eigenaresse desnoods een mailtje maar niet 'en public', dat is zo ordinair! Wel sneu dat Diva hier dan de dupe van wordt..niet aanvallend bedoeld hoor want jij doet je stinkende best terwijl het niet jouw verantwoording is..

Ik heb Beer ook op volpension omdat ik niet alles zelf kan/wil doen..ben ik heel eerlijk in. Beer wordt perfect verzorgd en ik heb ook tijd voor andere dingen..je betaalt wat meer maar het is het wel waard vind ik!

Ik ga vanmiddag maar weer eens op Beertje rijden..hij is een paar dagen vrij geweest..vanmiddag wat gymnastiek in de bak en dan morgen hopelijk het bos in..even checken of de ijsbaan weg is daar..
!#niekie#!
Contacteer:

Bericht door !#niekie#! » wo 05 jan 2011, 12:26

Jeetje Solitudine wat een verhaal! :o Het verbaast me echt soms hoe ondankbaar mensen ook kunnen zijn.. En ik vind ook dat het haar verandwoordelijkheid is! Absoluut het is haar paard dus ook haar zorg hoe haal je het in je hooft om iemand anders daar de schuld van te geven :r
Zowiezo ik snap dat niet dat je een paard voor een ander hebt? Maarja daar heb jij dan weer een beetje geluk mee :)

Blossem staat niet in volpension. Ze staat wel op stal, maar ik moet zelf uitmesten wel word ze elke ochtend en avond binnen en buiten gezet. En dan kan ze zich even lekker uitleven! Gelukkig maar want blossem kan ik niet 24 uur perdag op stal hebben. Dan haal ik 100% zeker mijn zandruiter diploma O:) . En heb ik een strontchjagarijnig paard. :P

Ik heb er ook wel eens over gedacht hoor om iemand erbij maar dat was snel weer afgelopen want..

Ik ben zelf 16.
En ik wil graag een volwassen iemand :+ . Naja en de meeste mensen denken natuurlijk hoe kan zoo'n kleine dropneus nou beter voor een paard zorgen dan ik? ( niet allemaal natuurlijk) En daarbij heb ik gelukkig een helelieve mama die als ik het druk heb met school, stage, werk en feestjes dat zij dan ook nog wel een keer voor me uit wilt mesten :D En ik kan me niet voorstellen dat iemand zo veel van blossem zou gaan houden als ik zelf! haha

Maar ik ga even snel naar blossie toe. Hopen dat we nog een ritje kunnen maken :) En dan lees ik de rest vanavond nog even bij.

:wave:
10 Mei 2010 Galldur geboren!

Stermerrie
A zadelproef 09 :D

B+5
http://www.staldolfing.nl
Solitudine
Contacteer:

Bericht door Solitudine » wo 05 jan 2011, 15:10

Ik weet niet of ik hier berichten mag plaatsen die op hyves gepost zijn? Dan kunnen jullie zien hoe het eraan toegaat...

Vind het ook zeer sneu voor Diva. Zij kan inderdaad haar baasje niet uitkiezen. Ik zelf ben helemaal voor 24/7 weidegang met schuilmogelijkheid en vriendjes, zodat ze zelf kunnen beslissen waar ze staan. Nu moet ik zeggen dat Diva het best goed doet op stal, ze heeft een vervelende kwaaltjes en ze is goed handelbaar als je iets met haar doet, maar ik blijf 24/7 verplicht opgehokt zijn, gewoon zielig vinden... Kan er niks aan doen...

Nou, ik ben daarnet wel bij Diva geweest. Ik heb haar lekker in de buitenbak gelaten, die was weer goed begaanbaar. Ze is lekker uit haar dak gegaan. Kreeg daarna te horen dat de verzorgster van Shakir (het andere paard van Diva's eigenaar) haar ook al los had gedaan, maar goed, hoe meer ze haar stal uit komt hoe beter.
Bij het uitstappen aan de hand was ze behoorlijk hangerig, ze wilde steeds haar hoofd op mijn schouder leggen en tegen mijn armen aan schuren. Toen ik haar wegduwde probeerde ze te bijten maar na een corrigerende tik was ze toch wel braaf. Haar drooggestapt en terug op stal gedaan, ze was braaf! Van het weekend ga ik er weer op. :)
Solitudine
Contacteer:

Bericht door Solitudine » wo 05 jan 2011, 15:13

Wat vinden jullie van haar nieuwe touwhalster? :D

Afbeelding
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 05 jan 2011, 18:43

leuk hoor dat touwhalster, staat haar goed +:)+

Solitudine
Contacteer:

Bericht door Solitudine » wo 05 jan 2011, 18:58

:D

Zondag komen er 'rijfoto's'!
Keandra

Bericht door Keandra » wo 05 jan 2011, 19:43

toffe kleur, wij hebben er een met felle kleuren, alle kleurtjes van de regenboog namelijk
mooi en flashie
vera*

Bericht door vera* » wo 05 jan 2011, 20:48

zo daar was ik ook weer. Ik kampeer voorlopig in ons huis. S'ochtends heerlijk met je toilettas en nog net geen wcrol om je nek door het huis opzoek naar de gootsteen. Want ja de badkamer word hier verbouwd dus mag iedereen hier nu fijn boven de gootsteen beneden zijn tanden poetsen enzo. *o/* wat een feest. Nou nee dus word er sago van.

Las dat veel Btjes gewoon lekker kunnen rijden. Hier is de gladheid gelukkig bijna weg. Claudia en ik zijn vorige week wel een rondje wezen wandelen dat was ook erg gezellig. En gelukkig mogen Exel en Vera sinds gisteren ook weer heerlijk buiten staan. Kunnen ze fijn de beentjes strekken

Bailey: dat leest als een leuke springwedstrijd. Het komt iig over als een gezellig sportieve wedstrijd

Solitudine: Wat een leuke halster heeft Diva. En ja over de sitautie met Diva vind ik eigelijks ook wel een beetje sneu ik begrijp dat jij er ook niet veel aan kunt doen maar kan je anders niet overlegen dat het mogelijk is voor Diva haar eigen welzijn dat ze ergens anders naar toe kan worden verhuist. Zodat ze iig meer buiten komt. Want een paard een week op stal is wel erg :(:)
Bailey

Bericht door Bailey » wo 05 jan 2011, 22:19

Gaaf halster Kaleigh! Leuk die kleurtjes!
Ik vind roze echt heel leuk, maar kan het niet maken bij een ruin, hihi ;)

Kamperen in je huis, ook een belevenis op zich als ik het zo lees Vera.

Hier is nog steeds veel gladheid, Bailey staat nu zo'n 1,5 week stil. Best sneu, want hij wil echt graag maar zelfs wandelen zit er niet echt in.
Door al het ijs moesten we na 50 meter weer omdraaien, gevolg was een zeer teleurgestelde pony want hij had er echt zin in.
Plaats reactie