In 1993 werd ze geboren bij de familie Wijlhuizen die toen nog in Millingen woonden. Deze foto is van de keuring in Emst waar ze met 38 punten veulenkampioen werd.

Op 23 december 2000 kochten we haar in het schemerdonker. Nadat de kerst in het hotel voorbij was en ik mijn vader 5 dagen lang aan de kop had gezeurd gingen we onze nieuwe aanwinst voor de verandering maar eens bij daglicht bekijken

Op 3 januari 2001 konden we haar ophalen. Aan het eind van de maand hadden we onze eerste rijles. Aan de longe, want madam had al snel in de gaten dat ik nog niet vaardig genoeg was om haar het uitbreken op de volte te beletten.

Deze foto is uit 2002. Mijn vader had geholpen met knippen en kreeg mij daarmee echt woest. Hij vond een rechte voorpluk namelijk wel mooi

Aangezien alle schimmels uitverkocht waren hielpen we in 2003 de Sint om zijn opwachting bij de scouting te maken. Van tevoren moest er even geoefend worden op het motorcrossterrein wat erbij ligt. Sinterklaas had die dag niet zoveel lef. Een heuveltje op durfde hij nog wel, maar eraf deed hij toch maar liever op 2 benen

Daar is later in het scoutingkrantje nog het volgende over geschreven:

2004 was een foto-arm jaar, maar in 2005 was er een hernieuwde kennismaking tussen Nina en Jolanda

In 2006 gingen we een week op trektocht. Hier zijn we net midden door Bronckhorst heen gereden en hebben we een picknickplaats afgesloten zodat we echt even onze handen vrij hadden voor een pauze.

Tja, en toen was daar 2007. De hond en Nina liepen los over het erf en besloten samen een mooi ligplekje op te zoeken. Vervolgens was daar de fotoshoot door Fabiënne. De maand daarvoor was er echter ook de dekking door Kventin.

Helaas gevolgd door een doodgeboren veulentje in maart 2008. Vanaf dat moment is alles wel in sneltreinvaart gegaan. De shetlanders werden verkocht en op 4 april liep Zhellie bij ons in de wei. Deze foto is van 4 april en ze zijn vanaf het eerste moment al Jut & Jul.

2009 was ons keuringsjaar. Nina werd daar op haar 16e toch nog even reserve kampioen merries zonder predikaat. Het doel was om dan te gaan aboppen. In Hardenberg werd die dame vervolgens keurig model.

2010 bracht ons een trainingsweek op het Balingehof, een halve 4 daagse en een heerlijke rit in Havelte. 2010 bracht hier ook net als in de rest van Nederland een flink pak sneeuw waar met volle teugen van genoten werd:

2011 gaan we in met de hoop op nog 10 fijne jaren en vooral heel veel plezier.