Nooit meer mijn zonnetje
Nooit meer "mijn witje"
Nooit meer houdini
Nooit meer het maatje van mij en Kjeld
Nooit meer...
maar voor altijd in mijn hart....
Na 'm zijn hele, bijna 18 jarige leven bij me gehad te hebben, heb ik vandaag helaas mijn lieve eigenwijze Naisven in moeten laten slapen. Hij had sinds oudejaarsavond een slokdarmverstopping en stond sinds gisteren met pijnstilling en spierverslappers op de Lingehoeve zonder dat er verbetering in zijn situatie zat.
Vanmorgen hebben ze 'm onder narcose gebracht om met kracht door te spoelen en bleek dat hij een aangeboren afwijking aan zijn slokdarm had, waardoor er een zak in was ontstaan waar stro en hooi enzo in opstapelde en uiteindelijk zijn slokdarm helemaal dicht zat. De versperring hebben ze uiteindelijk weg kunnen spoelen, maar dit was een oplossing voor dagen, misschien maanden, maar uiteindelijk zou hij het terug krijgen, een uitzichtloze situatie. Het is een wondertje dat we eigenlijk zo lang samen zijn geweest. Op advies van de DA is hij niet meer wakker geworden.
Ik ben er stuk van, maar wel blij dat hem verder lijden bespaard is gebleven en ik zulke mooie herinneringen kan koesteren aan mijn Fjord met zijn bijzondere karakter.
Rust zacht, Witje