wat voor zadel hebben jullie op je fjord?
Re: wat voor zadel hebben jullie op je fjord?
Na een zoektocht van 2 jaar, en 10 zadels later ligt er nu een Rossner sydney plus op, met boommaat 32. Eindelijk een zadel dat past.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Ik heb een Rossner America oud type, boommaat is een smalle 33. Dit is een zadel met een hele fijne diepe, maar ook vaste zit.
Verder heb ik nog een JC Saphyr, het voormalige zadel van Odin, dat is ook een 33 cm boom.
Maar sinds kort heb ik er weer eentje bij, zadel alleen voor mij, dat is een BR Mozart...boommaat durf ik niet met zekerheid te zeggen..zal het straks eens nameten, maar gok op een brede 32 of toch 33 cm. Dit zadel heeft geen extreem diepe zit, maar wel een meer gedwongen zit en vrij hoge kamer (v.d. boom). Verder is het een relatief kort zadel, met veel schoudervrijheid voor het paard.
Verder heb ik nog een JC Saphyr, het voormalige zadel van Odin, dat is ook een 33 cm boom.
Maar sinds kort heb ik er weer eentje bij, zadel alleen voor mij, dat is een BR Mozart...boommaat durf ik niet met zekerheid te zeggen..zal het straks eens nameten, maar gok op een brede 32 of toch 33 cm. Dit zadel heeft geen extreem diepe zit, maar wel een meer gedwongen zit en vrij hoge kamer (v.d. boom). Verder is het een relatief kort zadel, met veel schoudervrijheid voor het paard.
Geluk is de vrucht van intens werk
- Rosantjuh(L)banjer
heb je die dan op maat laten makne bij divoza?
en wat voor boommaat heb je?[/quote]
ik weet niet precies welke boommaat ik heb.
weet alleen dat hij 1 maar breder is dan een normale.
en wat voor boommaat heb je?[/quote]
ik weet niet precies welke boommaat ik heb.
weet alleen dat hij 1 maar breder is dan een normale.
Bella (Bijoux van de Tsjoggelberg) en Fenne van de hoenderkamp

Tot een kleine BellaX Winser G
R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.

Tot een kleine BellaX Winser G
R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.
Ik heb zelf een Stubben Parcival dressuur, platte zit. Boommaat 33 dacht ik, anders 34. Maar heb bij Dieter momenteel de Rossner America van "bella" erop liggen.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Hulsebos Ultimate II, boommaat zal zo'n 33 zijn.
Capone (KWPN), Beer en Grijze 

een Fairfax 17,5" dressuur witte boom
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Wintec Isabell met Cair, witte boom

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
- nancy imka
Ik heb voor Imka een kentaure het model weet ik zo een twee drie even niet. Maar ik vind het een super zadel!!!
Euroroding Luxor maat 3m zit als n huis en voro r bij n wintec vzh
- nadinefjorden
Ik begon met rossner
daarna wintec isabel werth maat 34
nu tekna zadel op maat gemaakt (jammer alleen dat t straks nog 3een keer meot)
daarna wintec isabel werth maat 34
nu tekna zadel op maat gemaakt (jammer alleen dat t straks nog 3een keer meot)
Trekker endurance pro, semi-boomloos, heerlijk zadel!
oke,, veel rossners en toch ook wintec zadels!
rossners vind ik zelf ook heerlijk, maar zijn jullie te spreken over de zadelmakerij of hebben jullie niet laten passen door divoza zelf?
\
rossners vind ik zelf ook heerlijk, maar zijn jullie te spreken over de zadelmakerij of hebben jullie niet laten passen door divoza zelf?
\
Ik heb een Euroriding Jade op Shadow liggen, boommaat weet ik zo even niet, dit is het oude zadel van mijn vorige fjord Piet
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
D-Gaefur (DrafurxInco)
Ik heb een Eric Thomas dressuurzadel, boommaat ca. 33. Redelijk diepe zit en flinke kniewrongen.
Verder een Thorrowgood T6 vzh met een witte boom dacht ik, de breedste in elk geval in dit type en een Barefoot Londen, dat is een boomloze.
Verder een Thorrowgood T6 vzh met een witte boom dacht ik, de breedste in elk geval in dit type en een Barefoot Londen, dat is een boomloze.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ook een Knightrider! Heb trouwens nog mooi ruzie gemaakt toen ik een zadel voor Spirit heb moeten kopen.
Eén winkel had eerst een wintec met witte boom voor mij besteld. Ik had daar al mijn twijfels bij, want toen hij kwam passen, kon ik mijn arm zowaar door de kamer stelen. Maar de mijnheer bleef zweren dat dat met wat aanpassingkjes wel goed zou komen.
Toen ik mijn zadel eindelijk mocht gaan halen, bleek dus dat hij, zelfs na goed aangesingeld te zijn, gewoon wegschoof onder mij.
Dus ik terug naar de winkel. Zei hij dat hij 'm zou aanpassen, maar dat ik 2 weken geduld moest hebben eer hij weer zou komen passen. Ja nou, geduld had ik dus niet want Spirit was al 2 weken bij ons en had dus nog niet kunnen rijden.
Dus ik naar die winkel en gevraagd om een zadel te bestellen, speciaal voor 'n fjord (wist dat dat bestond, aangezien wij ooit zelf een winkel voor ruitersport hebben gehad). Vloog hij uit en zei dat ik gek was, dat dat niet bestond. Dat hij al 40jaar een winkel had en dat hij het wel zou weten blabla. Heeft mijn geld van de wintec gewoon teruggegeven zonder zelfs naar een andere optie te zoeken. en heeft eraan bijgevoegd dat ik Spirit zijn rug zou stuk maken als ik zijn wintec niet nam.
Dus ik naar andere winkel. En daar dezelfde vraag gesteld, een all-round zadel voor een fjord. Eh voila, daar was hij, de knightrider extra wide :-) Paste meteen en ik ben super tevreden!
Eén winkel had eerst een wintec met witte boom voor mij besteld. Ik had daar al mijn twijfels bij, want toen hij kwam passen, kon ik mijn arm zowaar door de kamer stelen. Maar de mijnheer bleef zweren dat dat met wat aanpassingkjes wel goed zou komen.
Toen ik mijn zadel eindelijk mocht gaan halen, bleek dus dat hij, zelfs na goed aangesingeld te zijn, gewoon wegschoof onder mij.
Dus ik terug naar de winkel. Zei hij dat hij 'm zou aanpassen, maar dat ik 2 weken geduld moest hebben eer hij weer zou komen passen. Ja nou, geduld had ik dus niet want Spirit was al 2 weken bij ons en had dus nog niet kunnen rijden.
Dus ik naar die winkel en gevraagd om een zadel te bestellen, speciaal voor 'n fjord (wist dat dat bestond, aangezien wij ooit zelf een winkel voor ruitersport hebben gehad). Vloog hij uit en zei dat ik gek was, dat dat niet bestond. Dat hij al 40jaar een winkel had en dat hij het wel zou weten blabla. Heeft mijn geld van de wintec gewoon teruggegeven zonder zelfs naar een andere optie te zoeken. en heeft eraan bijgevoegd dat ik Spirit zijn rug zou stuk maken als ik zijn wintec niet nam.
Dus ik naar andere winkel. En daar dezelfde vraag gesteld, een all-round zadel voor een fjord. Eh voila, daar was hij, de knightrider extra wide :-) Paste meteen en ik ben super tevreden!
Wintecs, een 500 en een 2000 vzh, bevalt prima. Daarnaast een Barefoot Cheyenne maat 2, zit zaaaaaaaaaaaaaalig.
- rocky&moby
henri de rivel dressuur gehad, wintec voor moby en, kentaur..
Een wintec vzh 2000, nieuwste model. Ben echt heel erg tevreden over. Had wel direct een te grote boom (ook de witte) omdat Hildar na een maand al 20kg was afgevallen
Maar hele goeie service gehad, direct nieuwe boom en nu is alles weer goed. Ik denk dat ik wel zo'n boommeter aanschaf, ze blijven toch erg veranderen van maat.

Maar hele goeie service gehad, direct nieuwe boom en nu is alles weer goed. Ik denk dat ik wel zo'n boommeter aanschaf, ze blijven toch erg veranderen van maat.
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
- !#niekie#!
- Contacteer:
Joehoe ik heb sinds kort ook een nieuw zadel! Een rossner amerika dressuur
Hiervoor had ik trouwens de pagony haflinger maar die was een beetje te klein ( ik heb te lange benen
)

Ik heb een Massimo dressuur II met boommaat 38.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl