16 jaar en oudere fjorden topic, deel 2

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ivonne

16 jaar en oudere fjorden topic, deel 2

Bericht door Ivonne » do 30 dec 2010, 19:03

Hier kunnen we verder kletsen over onze 16+ fjorden!
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
nancy imka

Re: 16 jaar en oudere fjorden topic, deel 2

Bericht door nancy imka » do 30 dec 2010, 23:11

Nou hier de eerste update dan maar over Imka!

Gister is de hoefsmid geweest en hij had een stuk leuker nieuws als de laatste keer! Dr zool staat niet meer bol dus er hoefde geen siliconen meer tussen, alleen nog een zooltje tussen. Ook kon hij wat van dr hoefjes afkappen dus dat was ook een pluspuntje!
Toen vroeg ik of ik nog stapritjes met haar kon maken omdat lopen ernaast gewoon echt niet kan. En Imka nog best kan stappen en dat ook wel goed voor dr zou zijn. En hij zei nou het zou wel heel verstandig zijn als je dat idd zou doen. Dus Imka is al wel met pensioen maar af en toe maken we vanaf dat de sneeuw weg is een stapritje. Lekker voor haar, en leuk voor mij! Ik trek het gewoon niet om op Imka dr tempo mee te moeten lopen. Heb dan wel nieuwe gewrichten maar dat tempo :P
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
foss

Bericht door foss » vr 31 dec 2010, 06:23

Hier gaat het goed met de 2 oudjes, Haila bloeit helemaal op momenteel en speelt zelfs iets wat ze eerder nooit deed maar zins Annelisa er is heeft ze weer een maatje ze zijn echt elkaars schaduw waar Haila is is Annelisa een mooi gezicht.

Foss blijft een bezige bij speelt de hele dag en is op zijn leeftijd nog steeds de leider van de groep.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Ilonka

Bericht door Ilonka » vr 31 dec 2010, 08:13

Wat een goed nieuws over Imka!

Ik had Ilonk zo min of meer met pensioen gedaan omdat ze zo'n last had van overkoot staan RA en daar kreupel heeft gelopen. Maar madam wil niet met pensioen liet ze duidelijk merken dus toen ze 3 maand helemaal rad was ben ik maar weer begonnen met rijden. Ze staat op sneeuwbeslag, is weer geschoren en hoort er weer helemaal bij.
Oké we beginnen wat rustiger en ik houd, for her sake, de ritjes kort maar ze is er heel blij mee, leeft helemaal op. Dus Ilonk is weer aan het werk.

Foss ik vind hem zo bijzonder ook als ik de foto's van hem zie waar hij de rest zo uitdaagt tot spelen. Knappe oude man!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 31 dec 2010, 08:19

Tja Nancy, dat ervaar ik ook zo hoor. Kan veel meer met mijn nieuwe knieën dan voorheen maar het worden nooit echte eigen gezonde knieën. Je blijft toch beperkingen houden maar dat neemt niet weg dat ik er elke dag nog steeds blij mee ben dat ik bijna 3 jaar geleden toch de stap heb genomen om me te laten opereren. Er is ondanks de beperkingen toch weer een wereld voor me open gegaan die al vele jaren gesloten was.

Hihi, wij passen zelf ook wel een beetje in dit topic.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ilonka

Bericht door Ilonka » vr 31 dec 2010, 10:38

Dinsdag was Kristel bij mij voor een ritje op de pony's en daarna lekker een hapje eten en thee drinken. Kristel reed op Ilonk en ik op Brass.

Afbeelding

Afbeelding
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Pareltje2

Bericht door Pareltje2 » vr 31 dec 2010, 11:28

hee, alweer een nieuw topic, dat gaat snel! Hoe gaat het bij jullie met al dat vuurwerk, paarden een beetje rustig?
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 31 dec 2010, 11:39

Oh dus ik ben gelukkig niet de enige die zegt dat dr paardje pensioen krijgt en er dan toch weer op gaat. Ik voelde me wel een beetje raar daardoor! En ik doe het dan nog niet eens voor me zelf dat rijden maar echt voor Imka! Omdat het gewoon goed is voor haar, en zeker als het voorjaar straks weer in zicht is en ze weer langzaam aan het land op mogen. Ik zie daar echt heel erg tegen op. We hebben al zitten denken om ze in de paddock te zetten 's nachts ook voor die kleintjes en dan smorgens het land weer op. Om dan toch de graasuren te beperken. En dan Imka ook nog eens met haar masker om op het land te zetten. hammerysk maar wel het beste voor haar!

@ Anita, ik heb mijn knieen nooit ervaren als "goed" dus ik ervaar mijn knieen nu wel als 100% goed. Het enige wat ik niet kan is op mn hurken zitten en op mn knieen zitten. Ik doe op mn knieen zitten nog wel eens maar met die littekens is dat niet fijn. Het meeste waar ik last van heb zijn mijn enkels. Mn geopereerde enkel moet er nog wel aan wennen dat hij nu ook gipsloos door het leven kan hihi. Al loop ik al veel beter als voor mn operatie! En zelfs op gras loop ik makkelijker! Ze hebben wel de schroef van de artrodese uit mn voet gehaald waar ik toch wel wat last van heb. Voel nu echt dat mn bot het op moet vangen. Maar geeft niet went ook wel weer! En ik heb vorige week donderdag mn knieen weer een dikke tien gegeven bij de vragenlijst die ik altijd krijg als ik er ben. Ze vragen iedereen mee te doen om te kijken hoe mensen prothese's ervaren en er van kunnen leren. Ik ben er echt super happy mee!!!!!!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Ivonne

Bericht door Ivonne » vr 31 dec 2010, 11:50

Marga is niet bang voor vuurwerk. Moet zeggen dat wij ook wel een eind buiten het dorp wonen. IN de verte knalt het de hele dag aan. Marga gaat vanavond in Fatoush zijn stal en Fatoush in die van Marga. Bovenluik van Fatoush zijn stal wil niet dicht en hij is toch wel iets schrikkerig. Doe voor de zekerheid toch maar zijn bovenluik dicht.

Nancy, goed nieuws over Imka! En je moet je niet schuldig voelen dat je Imka weer rusitg oppakt, is voor haar eigen bestwil toch? Jackie was afgekeurd toen hij 21 ofzo was. Ik ging alleen nog met hem wandelen. Hij heeft jaren niks gedaan dan wandelen en lekker in de wei. Toen kreeg ik het auto-ongeluk en kon niks. Ik wilde zó graag paardrijden, maar op Diëgo durfde ik niet, die was me al de baas toen ik nog gezond was. Ik ben zonder zadel op Jackie gaan stappen, eerst 2 minuten en steeds opbouwen. Jack deed het super en ik herstelde extra snel door de ontspanning en warmte van zijn lijf. Ik heb nog op hem gereden tot zijn 32e ! Helaas strompelde hij toen te vaak en werd het gevaarlijk, maar hij wilde nog wel. Gewoon lekker gaan stappen Nancy, leuk voor jullie beiden!
Baranna 13-5-2006

Ilonka

Bericht door Ilonka » vr 31 dec 2010, 11:52

Ik vind het rijden op Ilonk heel erg leuk maar doe het met name voor haar. Want als ik eerlijk ben kan ze gewoon niet meer wat ik wel wil. Dat geeft niet want ze heeft het verdient om nog leuke dingen te doen. Ze is heel blij nu ik weer rijd met haar.
Ze was niet echt met pensioen maar ik stelde het weer op haar gaan rijden steeds uit omdat ik bang was dat ze kreupel zou raken. Nu ben ik daar nog bang voor maar Ilonk was so unhappy met niet rijden dat ik maar weer ben begonnen.

Ilonk is niet bang voor vuurwerk en Brass denk ik ook niet. Ze reageren niet op de knallen in elk geval. Hoe dat om 00.00 is weet ik niet, maar om 23.45 wordt er nog een ronde hooi in de bakken gegooit door een weidegenootje. Ik ben 'standby' to een uur of half één a één voor het geval het fout zou gaan.
roos

Bericht door roos » vr 31 dec 2010, 12:39

Goed nieuws over Imka zeg. En dat je weer lekker wat kan rijden, heerlijk!
Danc heeft ook wel eens van die stukjes nephoef wat dat siliconenprut ertussen. Vooral s zomers zijn zijn hoeven om te huilen...

En wat gezellig dat Kristel langs is geweest. Ziet er leuk en gezellig uit.

Danc is helemaal niet bang voor vuurwerk, daar kan je een rotje ondergooien en dan kijkt hij nog niet om. Jarenlang ervaring zullen we maar zeggen ;)
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Ivonne

Bericht door Ivonne » vr 31 dec 2010, 14:21

Marga in een gekke bui. Dit was laatst, vlak voordat de sneeuw kwam. Ze ging ineens, zo uit het niets, als een dolle door de wei rennen 8)7

Afbeelding

Onze pensionpony Apollo, 30 jaar. Hoort eigenlijk niet in het fjordentopic, maar hij verdient wel een plaatsje. Hij houdt zich super in de kou

Afbeelding

Afbeelding
Baranna 13-5-2006

foss

Bericht door foss » vr 31 dec 2010, 15:49

Hij mag erbij hor met zijn lieve koppie.

Morgen komt er nog eentje bij van mij dan zit Pebbels in haar 16e levensjaar nog een oudje erbij kan wel een rusthuis beginnen.
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Annemarie

Bericht door Annemarie » vr 31 dec 2010, 19:17

Volgens mij kan bij Nisko ook wel een kanon afgeschoten worden. Ben toch zenuwachtig voor straks. Check na 12 uur nog even. Als ik om 11 uur ook nog eens ga krijg ik ruzie thuis. Ben vandaag pas 3x geweest :o .
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Ootje

Bericht door Ootje » vr 31 dec 2010, 21:14

Fijn dat je toch nog af en toe op Imka kunt rijden, Nancy!
Heb ik trouwens wel eens verteld dat ik nog wel weet dat Imka op de Wildkamp stond? Helaas heb ik daar geen foto's van.

Leuke foto van Marga!

Apollo ziet er schattig uit. Wat bijzonder, een paard van 30 jaar.

Vanmiddag heb ik even op Odette gereden, maar volgens mij moest ze nog wennen aan haar 'nieuwe' gebit, want er was geen land mee te bezeilen. Ik ben na een half uur maar weer gestopt.
Vanavond krijgen alle paarden vlak voor twaalf uur nog een keer hooi. Meestal zijn ze dan wel rustig als het vuurwerk begint.
Odette&Fenna
nancy imka

Bericht door nancy imka » za 01 jan 2011, 11:33

@ Ootje, nee dat heb je nooit verteld. Ik weet wel dat Cindy haar ook ooit heeft willen kopen toen ze idd ook op de wildkamp staat maar dat dat toen niet doorgegaan is. Kan je me wat vertellen over die tijd met Imka?

Toen Imka hier kwam was het echt een draak! Ze noemde haar gevaarlijk! Ze is niet te stoppen buiten. Drammen drammen en nog eens drammen. Maar j als ik dan in dr oogjes keek kon ik haar niet meer weg doen was flieft! Het heeft bij elkaar zes jaar geduurt eer ik haar vertrouwde! En nog als ze een rare stap maakt heb ik zoiets moet dat nou! Ben vorig jaar nog eens afgestapt dat ik tegen mn vriendin zei ga jij ermaar op hoor ik doe het niet meer hihi. Mn hoefsmid zegt hoe ouder hoe gekker nou dat klopt bij Imka wel een beetje 8)7 Als je haar zag gaan afgelopen winter in het weiland (nu ik dit schrijf is het net of de winter al voorbij is maar bedoel natuurlijk afgelopen sneeuwperiode)

Maar ondanks alles is ze mn allessie! Heerlijk beest en geen seconde spijt gehad van mijn koop toen. Ik heb nog wel eens foto's gestuurt van Imka weet niet of die ooit aan de meiden gegeven zijn?
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Ootje

Bericht door Ootje » za 01 jan 2011, 14:31

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

@ Nancy:Oei, daar vraag je wat. We hebben zo veel paarden gehad, die later verkocht werden. Hoe ze was weet ik echt niet meer. Volgens mij heeft ze niet zo lang bij ons gestaan. Degene die haar in die tijd verzorgde, rijdt al lang niet meer bij ons, maar als ik haar eens zie, zal ik het wel vragen.
Het kan best zijn dat ik jouw foto's wel gezien heb, want die worden altijd uitgebreid bekeken. Altijd leuk om te zien hoe het met paarden gaat die verkocht zijn.
Odette&Fenna
foss

Bericht door foss » za 01 jan 2011, 15:42

Zal de verse 16+ er even voorstellen.

Haar naam is Pebbels het is een hulpboek fjord, we hebben haar moedr gekocht toen ze drachtig was van haar ik weet alleen dat haar vader een donker isabel kleurig fjord is en dat hij Hjalmar heet.
Haar moeder is Haila, ook een hulpboekmerrie en die is ook nog steeds in ons bezit, de vader van Haila is Fedor die hebben wij ook in ons bezit gehad maar afgelopen jaar moeten laten inslapen op 25 jarige leeftijd.

Afbeelding
Dit is Pebbels

Afbeelding
Haila haar moeder.

Afbeelding
De linker op de foto is Fedor haar opa.
Ootje

Bericht door Ootje » za 01 jan 2011, 18:27

Wat een mooie kleur heeft Pebbels! Leuk dat je haar al hebt vanaf dat ze een veulen was.
De O-tjes worden dit jaar al 17. Wat gaat dat hard zeg.
Odette&Fenna
foss

Bericht door foss » za 01 jan 2011, 18:45

Ik heb haar helemaal geboren zien worden heb 2 weken lang gewaakt om het mee te maken en het was het wachten waard.
Gesloten