Onze B-tjes genieten van het leven, ook in deel 7

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Bailey

Re: Onze B-tjes genieten van het leven, ook in deel 7

Bericht door Bailey » vr 17 dec 2010, 21:28

Jeutje, was de rust in het B-tjes topic een stilte voor de storm? Wat is het ineens druk hier! Gezellig hoor :D

Welkom Kaleigh, leuk dat je hier ook bent. Je studie lijkt me een leuke, fijn dat je je er zo op je plek voelt! Wat tof dat je vriend de paarden ook leuk vindt.
Ik ben Sterre, in het dagelijks leven grafisch ontwerper en illustrator (eigen bedrijf) en mijn fjordenvent heet Bailey.

Wauw Kristel, wat tof dat je binnenkort met de trailer kan rijden! Heel veel succes met je examen, komt vast goed nu.

Lekker Marleen om thuis te zijn met de feestdagen. Ga je daarna weer terug naar Deutschland? (sorry als ik eroverheen gelezen heb met al die berichten) Wat is Benthe toch ongelooflijk knap zo op die sneeuwfoto, echt een heerlijk dier :)
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 17 dec 2010, 21:30

Sterre, ik kom in de zomer een keer naar jullie toe!
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 17 dec 2010, 21:33

En Kaleigh, vind ik ook hoor..als je een paard koop weet je, meestal, waar je aan begint..tenminste..dat hoop ik..lees soms wel eens wat anders..maar goed.
Solitudine
Contacteer:

Bericht door Solitudine » vr 17 dec 2010, 21:41

Sterre, leuk dat je een eigen bedrijf hebt! Lijkt me heel leuk werk om te doen! Ik krijg ook grafisch vormgeven in mijn opleiding :)

En Kristel, ze wilt Pablo niet verkopen omdat hij al 18 is en ze niet wilt dat hij nog verhuist. Ze bedoelt het vast goed, maar Pablo is kerngezond, kan nog heel wat jaren mee als zijnde recreatiepaard of voor iemand die graag de kneepjes van het vak wilt leren.. Pablo staat op een goede stal waar hij dagelijks buiten komt (paddock of wei) met vriendjes, zijn stal is erg groot, er wordt voor hem gezorgd door mede-stalgenoten. Het enige dat ie mist is de aandacht van een baasje dat hem lief vindt.. Zonde!
Diva (Timor x Anton) :+:
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 17 dec 2010, 21:44

Oh ik bedoelde het ook niet zo hoor! Meer zo van, zoek iemand die graaaag een paard wil verzorgen, dan is het opgelost toch? Twee paarden verzorgen is veel. Een is al veel werk vind ik.

Ik ben aan de wijn..pff, zo even douchen en dan naar BED..lekker!
Solitudine
Contacteer:

Bericht door Solitudine » vr 17 dec 2010, 21:45

Hahahahaha oh maar ik bedoel het ook niet als een "Ja maaaaar!" haha, ik twijfelde nog over mijn beginzin want die kwam inderdaad wel erg verdedigend over :D Zo bedoelde ik het dus niet!

Lekker aan de wijn, de vakantie aan het inluiden of heb je geen vakantie?
Solitudine
Contacteer:

Bericht door Solitudine » vr 17 dec 2010, 21:46

En inderdaad, een goede, leuke verzorgster die er helemaal voor wilt gaan zou de ideale oplossing zijn! Twee paarden op verschillende adressen is voor mij bijna niet te combineren.. Ik ben bij Diva altijd langer bezig dan ik van tevoren denk, maar 3 uur is niks, de tijd vliegt haha.
Solitudine
Contacteer:

Bericht door Solitudine » vr 17 dec 2010, 21:48

En kijk nou zelf, dit koppie is toch geweldig! :+:

Afbeelding

Haha, ik ga naar mijn bed! Morgen om 9 uur werken, daarna naar Diev en dan bij mijn oma eten. Tot snel en slaap lekker allemaal!
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 17 dec 2010, 21:49

Haha , ach ja, internet he..

Wijn om de vakantie in te luiden ja, heeeeerlijk 2 weken NIKS! Heb expres al mijn nakijkwerk en voorbereiding op school gelaten..kan ik ook niks doen, alleen maar uitrusten!

Welterusten, ik duik er ook in!

Ik vind die Timors allemaal zo veulenachtig lijken..ik hou van die grovere fjorden..grappig hoe dat kan verschillen! Wel een ondeugend hoofd zeg!
Bailey

Bericht door Bailey » vr 17 dec 2010, 21:56

Oh, dat moet je doen Kristel! Gaan we lekker de veluwe op met de paardjes.

Moeilijk hoor Kaleigh. Kan me voorstellen dat je, als je een ouder paard hebt die ook niet meer wilt/kunt verkopen. En als je een dier al heel lang hebt kunnen omstandigheden veranderen. Is geen excuus, maar kan me voorstellen dat het soms heel lastig kan zijn.
Zo hebben wij op stal ook een paard van 25, eigenaresse heeft hem al 15 jaar en nu ook minder tijd waardoor ze er vaak alleen in het weekend kan zijn. Een stalgenootje van verzorgt hem nu vaak op de dagen dat zij niet kan, maar ideaal is het natuurlijk niet.
Bailey

Bericht door Bailey » vr 17 dec 2010, 21:59

Haha, als ik m'n bericht afheb zijn er alweer 4 nieuwe geplaatst, lekker tempo ladies ;)

Het is ook echt heel leuk werk om te doen Kaleigh! Leuk dat je ook grafisch vormgeven krijgt in je opleiding. Ik heb zelf de kunstacademie gedaan.

Wat heeft Diva een heerlijk koppie zeg! Echt typisch een timor inderdaad, ik ben er wel erg fan van moet ik zeggen :)

Lekker Kristel, vakantie. Proost :D
En welterusten!
Solitudine
Contacteer:

Bericht door Solitudine » vr 17 dec 2010, 22:18

Ja ik kan het me voorstellen van je stalgenoot, maar baas van Pablo heeft hem pas twee jaar... Ik denk niet dat omstandigheden dan dusdanig veranderd zijn... Zo, en nu echt slapen haha. Dit was nog even snel vanaf mijn iPod :D
Keandra

Bericht door Keandra » za 18 dec 2010, 16:42

ehm, het is hier precies weer stil gevallen :+

hier terug met de slede gaan spelen met Githa vandaag, Arwen er weer op en trekken maar
leslie heeft Githa weer eerst op haar plaats moeten zetten, ze wou weer niet draaien waar Leslie dat wou, ze ging bijna onderuit op haar zij
daarna een brave speklap (die echt niet veel spekjes hangen heeft)

ze hebben nog steeds geen kou, dus de berenvacht doet het goed

ik had een 2 weken terug een voleire op een zoekertjessite gezet en heb reactie dat ik er mijn vraagprijs voor ga krijgen, woehoe, ben gelukkig daarmee, nu nog van ons ander gerief afgeraken en het zal in orde komen
Bailey

Bericht door Bailey » za 18 dec 2010, 21:36

Leuk Sofie met de slee! Fijn dat hun berenvachtje het goed doet.

Heb vandaag weer een heerlijk sneeuwritje gemaakt, foto's bij PP :)

Morgen ga ik met een stalgenootje naar de manege (half uurtje stappen) en gaan we daar in de binnenbak rijden. Poeh, wat een luxe zeg. Kan hij in ieder geval lekker draven enzo, dan is de opgekropte energie er ook weer uit. Bailey is nog nooit in een binnenbak geweest dus ben benieuwd hoe hij reageert.
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 19 dec 2010, 13:59

Even een ego berichtje..haha lekker gereden net in de sneeuw, koud maar weer zoooo mooi! Ben nog meer foto's aan het uitzoeken en uploaden.. Beer is de beste!
Afbeelding
Solitudine
Contacteer:

Bericht door Solitudine » zo 19 dec 2010, 18:35

Sterre, ik ben erg verwend met 2 binnenbakken, haha. Fijn dat jij gebruik kan maken van de binnenbak op de manege :)

Kristel, gave foto van jou en Beer! :D

Ik heb vandaag een beetje geknutseld:

Afbeelding

Dus bij deze! :D
Bailey

Bericht door Bailey » zo 19 dec 2010, 19:51

wat een leuk kaartje zeg!

Geweldige foto's weer Kristel.

Ik ben zo trots op mijn superpaard, zo heerlijk gereden vandaag!
Eerst een half uur stappen door het prachtig witte bos naar de manege, Bailey had er enorm veel zin in.
En toen... zijn eerste stapjes in een binnenbak.
Gosh wat heb ik toch een makkelijk paard. De eerste twee rondjes vond hij wel spannend (gekke akoustiek en glimmende ramen van de kantine) en ik heb gigantisch gelachen toen hij zichzelf voor het eerst in een spiegel zag; meteen z'n neus ertegenaan, hij vond het echt fascinerend :))
Na twee rondjes vond hij alles doodnormaal en hebben we heerlijk een uurtje gewerkt.

Daarna had ik een totaal ontspannen paardje, helemaal blij dat hij weer lekker had kunnen werken en volledig ontdaan van opgekropte energie. Wat was dat fijn zeg.
Solitudine
Contacteer:

Bericht door Solitudine » zo 19 dec 2010, 20:35

Fijn dat Bailey zo braaf was! :D Is het voor herhaling vatbaar? ;)

Ik heb de knoop doorgehakt en tegen de eigenaresse van Pablo verteld dat ik niet meer kom.. Ze pakte het goed op, gelukkig. :)

En ik heb met de manege-eigenaresse gesproken en woensdag ga ik op Diev. Ik ben zó benieuwd en ben nu al zenuwachtig haha. Ik hoop dat ze braaf is. :)
Ilonka

Bericht door Ilonka » zo 19 dec 2010, 21:39

Wat gaat het hier ook weer hard. Ik ze een nieuw iemand Hoi Kaleigh!
Foto van Beer is altijd leuk.

Brass heeft nog vakantie maar vind zelf dat ze wel klaar is nu. Komt steeds aanrennen als ik Ilonk een halster om wil doen. Osteopaat is vrijdag geweest, ze had maar heel weinig werk, Brass was mooi recht (ik blij toch veel km gemaakt de laatste tijd) en hoeft pas over een half jaar a jaar weer!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Bailey

Bericht door Bailey » zo 19 dec 2010, 21:51

Wat een luxe Kaleigh, twee binnenbakken nog wel!
Ik heb in principe geen problemen met alleen een buitenbak, maar met zulk extreem weer is een binnenbak wel heel lekker om de paarden de benen te laten strekken.
Het afhuren van de binnenbak is zeker voor herhaling vatbaar, het was heerlijk!
Het viel me ook op hoe makkelijk Bailey vandaag galoppeerde. Galop is toch de gang die hij het moeilijkst vind. De buitenbak bij ons op stal is relatief klein, aardig zwaar en met hier en daar een kuil. De binnenbak op de manege is superlicht qua grond, helemaal vlak en een stuk groter en dan kan hij het dus ineens wel correct (achterbeen eronder en nageeflijk). Nooit gedacht dat dat zo'n verschil zou maken.

Dapper dat je de eigenaresse van Pablo hebt gesproken, fijn dat ze het goed oppakte. Gaat ze nu op zoek naar een andere verzorgster?
Spannend woensdag, komt vast goed :)

Wat lekker Annalynn dat Brass zo mooi recht was! Wat fijn zeg. Wanneer is haar vakantie afgelopen?
Plaats reactie