Onze B-tjes genieten van het leven, ook in deel 7

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
kristelhans

Re: Onze B-tjes genieten van het leven, ook in deel 7

Bericht door kristelhans » vr 17 dec 2010, 20:41

Lijkt me zo leuk om familie van je peerd hier op FW te hebben! Ik heb op een keuring afgelopen zomer een Merkur gezien maar die was LELIJK jonge!
Solitudine
Contacteer:

Bericht door Solitudine » vr 17 dec 2010, 20:45

Wow Beer is inderdaad een joekel van een Fjord! :D

En ik vind Benthe een heel mooi koppie hebben. Van wat ik gezien heb van de Timor-nakomelingen hebben ze allemaal dat edele, ondeugende smoeltje, ik vind het heerlijk om naar te kijken! :D

Ik zal dan ook nog wat meer over mezelf vertellen: ik ben 18, word in januari 19. Ik doe de HBO-opleiding Communicatie op de Hogeschool Zeeland, in Vlissingen. Zelf woon ik in Terneuzen. Ik ben gezegend met een rijbewijs sinds juli dit jaar en ik ben daar super blij mee! Hoef ik niet meer te fietsen naar de paarden haha. En verder.. Heb ik 2 jaar een relatie met Tim, die 25 jaar is en ook graag mee gaat naar de pony's, dus dat is erg leuk.
Diva (Timor x Anton) :+:
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » vr 17 dec 2010, 20:47

Hoe oud zijn de B-tjes nu? Ik heb ook een B-tje, maar volgens mij hoort die in t C-tjes topic thuis (ze is 4.5)
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Solitudine
Contacteer:

Bericht door Solitudine » vr 17 dec 2010, 20:47

En dat lijkt me wel een hele ervaring, Marleen, au pair zijn in Duitsland! Leuk dat je Benthe mee kon nemen :)

B-tjes zijn van 2005 :)
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 17 dec 2010, 20:49

Ah Roos, je mag best meekleppen hoor ;) Maar B-tjes worden 6 in 2011..oud al!

Kayleigh, wat leuk dat Tim paarden dan ook leuk vindt..en een rijbewijs is sehr gut! Gaat Diva ook naar de keuring? Of kom jij wel eens op keuringen kijken?
Solitudine
Contacteer:

Bericht door Solitudine » vr 17 dec 2010, 20:50

Ik ben nog nooit op een keuring geweest. Diva geloof ik ook niet, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. De eigenaresse wilt wel graag met Diev naar de keuring, dus wie weet? Diva is de eerste Fjord waar ik 'mee omga' maar ze heeft me echt besmet haha. Ik vond ze altijd al leuk om te zien en het zijn veelzijdige dieren, maar wist nooit zeker hoe het nou echt was om met ze te werken! :D
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » vr 17 dec 2010, 20:53

HOE DONDERS! 6 AL! Dat klinkt echt oud!!! Ik weet nog dat ik 't puppy ophaalde op een leeftijd van 2,5! Jeetje....
Haha ja ondertussen verzamelen de Timors/Antons/Manussen/Reinars/Kunars/enz.... zich natuurlijk! Ook wel bijzonder om een fjord te hebben met een bijzondere, niet veel voorkomende afstamming.
In het Timortopic is het dan wel weer heel geinig om nakomelingen te vergelijken.

Ja au pair zijn is een hele belevenis, dat klopt! Wel erg leuk! En natuurlijk 't peerd mee, dat is echt super!

Ah je eerste fjordenervaring, spannend :D Hoe lang verzorg je haar nu?
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 17 dec 2010, 20:54

Haa als je eenmaal besmet bent met het fjordenvirus kom je d'r niet meer vanaf..zulke eerlijke, intelligente paarden met zo'n mega karakter!
Solitudine
Contacteer:

Bericht door Solitudine » vr 17 dec 2010, 20:57

*zoekt op*

Ik verzorg haar, om precies te zijn, sinds... 10 november :P Dus nog maar een ruime maand.
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 17 dec 2010, 20:59

Oh wat PRIL! Haha, leuk hoor! En hoe bevalt Fjordenwereld je tot nu toe?
Solitudine
Contacteer:

Bericht door Solitudine » vr 17 dec 2010, 21:00

Ik heb nog niet zo heel lang gepost, maar ik vind jullie allemaal erg aardig en geïnteresseerd en laat ik zeggen.. het is hier een stuk gezelliger dan op Bokt. :+
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 17 dec 2010, 21:02

+:)+ jaa, ik heb ook een profiel daar en lees wel mee daar maar durf nooit zo goed te posten.. ;)

En wat doe je verder in het dagelijks leven?
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » vr 17 dec 2010, 21:07

Haha klopt, bokt is eng, en ongezellig. (Maar moet eerlijk zeggen dat ik daar ook zo'n beetje iedere dag nog op kijk haha)
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Solitudine
Contacteer:

Bericht door Solitudine » vr 17 dec 2010, 21:09

Ik denk dat ik je voorbeeld ga volgen en Bokt wat meer links laat liggen en het alleen nog ga gebruiken voor de vele informatie die je daar kunt vinden. Ik zit ook in een HK-topic daar maar de helft reageert selectief niet dus dan heb ik ook weinig zin meer om interesse in hen te tonen..

In het dagelijks leven ga ik naar school. Elke dag heen en weer met de bus :D Met de auto doe je 25 minuten over de rit, met de bus 1,5 uur.. Maar we zitten natuurlijk met de tunnel hier, die 10 euro kost.. En aangezien ik gratis mag reizen.. :D Maar het is ook erg gezellig hoor!
Ik doe daar dus Communicatie, eerst deed ik Human Resource Management maar dat was niks voor mij. Dus al snel overgestapt en ik zit nu helemaal op de juiste plaats! Het ene vak is leuker dan het andere, maar over het algemeen vind ik het super. Het is lekker breed en creatief.

In het weekend werk ik bij de AH achter de kassa, want geld moet ook in het laatje komen :P

Verder ga ik naar Diva als ik tijd heb. Dit is meestal de zaterdag, zondag en door de weeks als ik vroeg klaar ben (dinsdag, woensdag, vrijdag). Diva heeft ook een andere verzorgster, maar nu blijkt dat zij zo bang is voor Diev dat ze er nooit iets mee doet. (helaas, mag ik misschien niet zeggen maargoed..) Staat Diva op een manege waar ze geen weidegang krijgt, dus als dat meisje er niks mee doet staat Diva de hele dag binnen. Niet leuk!
Ik probeer nu dus wat vaker te gaan zodat ze in ieder geval even lekker los kan en haar benen kan strekken. Ook moeten haar manen en staart behandeld worden met anti-jeuk want ze heeft chronische eczeem :(

Ik verzorg ook nog een ander paard, Pablo, een rijpaard. Hij is 18 jaar en heeft ZZ-dressuur gelopen, het is dus een paard waar ik enorm veel van zou kunnen leren. Echter, sinds ik Diva verzorg merk ik pas goed dat ik geen klik heb met Pablo. Hij is super lief, heel aanhankelijk, maar de klik blijft uit.. Met Diva had ik dit wel gelijk.
Nu weet ik dus niet zo goed wat ik moet doen. Pablo rijden en verzorgen omdat ik er veel van kan leren, of de tijd die ik heb in Diva steken (waar ik na de vakantie onbeperkt gratis mee kan lessen, dit zit in het stallinsgeld inbegrepen, dus daar kan ik ook veel van leren denk ik zomaar). Dilemma dilemma :D

En in het weekend komt vriendje natuurlijk ook, die studeert in Rotterdam, ook Communicatie, en in het weekend komt hij naar mij toe.

Ik denk dat dit het wel zo'n beetje is.. Lekker lang verhaal, sorry!

En wat houdt jullie allemaal bezig in het dagelijks leven? :D
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 17 dec 2010, 21:17

Leuk toch, zo'n lang verhaal! Klinkt als een interessante studie.

Ik denk, wat de paarden betreft, dat je je hart moet volgen. Paardrijden/omgaan met paarden moet leuk zijn en je moet er van genieten...als je dan een klik hebt met een paard moet je dat koesteren..is zo bijzonder! Heb ik heel erg met Beer..was liefde op het eerste gezicht! Dus als ik je zo je verhaal lees heb je volgens mij al een keuze gemaakt in je hart. Wel gaaf dat lessen bij het pensiongeld inzet zeg!

Ik ben docent Engels op een MBO, geen ROC maar een vakschool voor verbeelding, zoals wij dat noemen..soort vooropleiding voor de kunstacademie, heel leuk! Ik ben trouwens 30 maar word, GODZIJDANK, altijd jonger geschat..YES! Ik woon met vriendlief in Hoonhorst, klein gehucht tussen Dalfsen, Heino en Zwolle..heeeeerlijk afgelegen!
Solitudine
Contacteer:

Bericht door Solitudine » vr 17 dec 2010, 21:21

Je hebt gelijk, stiekem heb ik de keuze al gemaakt.. Maar vind het zo sneu, het baasje van Pablo gaat nooit naar hem toe, en hij houdt zo van de aandacht..

Docent, lijkt me erg leuk! Ik was ingeschreven op de Hogeschool Rotterdam om de lerarenopleiding biologie te gaan volgen, maar zag het uiteindelijk toch niet zitten om te verhuizen en samen te wonen met vriendje. Dus snel uitgeschreven en ingeschreven in Vlissingen. Haha.
Toen ik je foto zag dacht ik ook dat je misschien 20 - 25 was, dus dat is positief inderdaad! :D Zwolle heb ik ooit nog een vriendje gehad toen ik 15 was. :P Dus ben daar wel een beetje bekend!
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 17 dec 2010, 21:23

Oooh haha, YES, hou die gedachte vast! Ach ja, leeftijd is maar een getal he..ik gedraag me superkinds hoor ;).

Maareh, ken je het CIBAP dan? Dat is de school waar ik werk..
Solitudine
Contacteer:

Bericht door Solitudine » vr 17 dec 2010, 21:24

Nee, die ken ik niet.. :n
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 17 dec 2010, 21:25

Hah, nou is de leukste school van Zwolle! ;)

Wel sneu dat baasje van Pablo niet zoveel doet..kun je geen andere verzorger voor hem vinden?
Solitudine
Contacteer:

Bericht door Solitudine » vr 17 dec 2010, 21:28

Ik heb even op de site van de school gespiekt! :D

Het aanbod verzorgers is op dit moment niet zo heel groot hier (best gek, zoveel paardenmensen haha) maar dat lijkt me inderdaad ook een optie. Aan de andere kant vind ik gewoon dat ze tijd moet maken, ze heeft zelf voor haar paard gekozen en wilt hem zelf niet wegdoen.. Dan moet je de verantwoording nemen en hem gewoon geven wat ie nodig heeft. Ze werkt vrij onregelmatig, maar dat wist ze voordat ze hem kocht..
Plaats reactie