Onze B-tjes genieten van het leven, ook in deel 7
Re: Onze B-tjes genieten van het leven, ook in deel 7
tof kristel, laat de verslagen van op toernooi maar komen
(is zo'n berlingo zwaar genoeg om een trailer te trekken? dacht dat dat redelijk kleine auto's waren?)
(is zo'n berlingo zwaar genoeg om een trailer te trekken? dacht dat dat redelijk kleine auto's waren?)
- kristelhans
Ja de auto mag 1100 kilo trekken, Beer is 500 (haar grote paard is onlangs gewogen op een weegbrug en was 500, stuk groter dan Beer en iets ranker dus ik schat zo ongeveer hetzelfde) en trailer ook 500, mag 1050 hebben.. kan allemaal net maar stalgenoot rijdt al 7 jaar op die manier rond..als ik de auto van mijn mams mag lenen is het nog fijner..skoda Octavia die 1300 mag, net wat meer power..als het goed is gaan wij komende zomer een zwaardere auto aanschaffen..tot die tijd dus hier en daar wat lenen maar komt vast goed! Als het moet, kan ik dus gewoon zelf rijden..
wel het is dat dat ik dacht
wij zouden nooit durven trekken onder die voorwaarden, maar als je auto het wel aankan
leslie dierf vorig jaar al niet goed trekken met zijn scoda octavia toen, en die deed dat heel goed hoor die wagen (spijtig dat we die niet meer hebben, nu renault megane zonder trekhaak, niet handig maar ja het is een bedrijfswagen en hij moest nemen wat ze hem gaven)
wij zouden nooit durven trekken onder die voorwaarden, maar als je auto het wel aankan
leslie dierf vorig jaar al niet goed trekken met zijn scoda octavia toen, en die deed dat heel goed hoor die wagen (spijtig dat we die niet meer hebben, nu renault megane zonder trekhaak, niet handig maar ja het is een bedrijfswagen en hij moest nemen wat ze hem gaven)
- kristelhans
Hmm ja nou ik zou ook liever een zwaardere auto hebben maar als het windstil is en het is rechtdoor (we hebben geen heuvels hier ofzo he) kan het best..zijn wel meer die zo rijden. Beer is muisstil op de trailer haha.. De VW Polo van mijn vaders vriendin mag 1400 trekken maar die vind ik een stuk onverantwoorder dan de Berlingo..die laatste ligt veel stabieler! De trailer is mooi compact en stabiel..moet toch ergens beginnen!
jep dat is waar
met Jalenka zouden we het nog niet gedurfd hebben met de scoda die ook heel stabiel was
en als er dan binnen een jaar een degelijke 'trekauto' komt, dan gaan die enkele ritten goed zijn om ervaring op te doen
(wil niet slecht spreken hoor, zou het zelf ook doen maar wederhelft niet)
met Jalenka zouden we het nog niet gedurfd hebben met de scoda die ook heel stabiel was
en als er dan binnen een jaar een degelijke 'trekauto' komt, dan gaan die enkele ritten goed zijn om ervaring op te doen
(wil niet slecht spreken hoor, zou het zelf ook doen maar wederhelft niet)
- kristelhans
Hihi, nou mijn wederhelft wil helemaal niet met een peerd rijden..ik wel.. Wil zo graag onafhankelijk zijn! Hoop ook echt dat we deze zomer wat geld van de belasting terugkrijgen, dan komt er een mooie paardentrekbak! 

OH wat een hééérlijk nieuws Kristel! Kan me voorstellen dat je even in de wolken bent
Heerlijk als je onafhankelijk kunt zijn. Dan moet je maar eens langskomen met je knollie als ik weer in NL ben (hier in Duitsland mag ook hoor
)

♥♥ I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
- kristelhans
Goed plan Marleen, is niet zo ver..mooi oefenritje! En ik wil dan in het voorjaar eeeiiindelijk eens naar Balloo om te rijden op de hei daar..zo veel met Beer gewandeld toen hij nog daar woonde..
Net gereden..meneer was wat opstandig en dat ben ik niet gewend van hem..hij heeft zelfs gebokt..meerdere malen! Tsss, en ik maar lachen..ook een paar keer ervandoor geschoten en daar moest ik nog harder om lachen..gek peerd.. we hebben galop/halt en halt/galop geoefend en dat vond hij soms nogal lastig..hij moet dan zijn achterhand onder zich plaatsen en op een hand vindt hij dat zooo lastig..hij wilde ook niet goed nageven die kant op dus ik heb veel rek en strek werk gedaan..komende week maar echt weer wat serieuzer in de bak aan het werk.. (en hopelijk zondag een sneeuwritje..)
Waar is iedereen? Tessa, Clau en de rest?
Net gereden..meneer was wat opstandig en dat ben ik niet gewend van hem..hij heeft zelfs gebokt..meerdere malen! Tsss, en ik maar lachen..ook een paar keer ervandoor geschoten en daar moest ik nog harder om lachen..gek peerd.. we hebben galop/halt en halt/galop geoefend en dat vond hij soms nogal lastig..hij moet dan zijn achterhand onder zich plaatsen en op een hand vindt hij dat zooo lastig..hij wilde ook niet goed nageven die kant op dus ik heb veel rek en strek werk gedaan..komende week maar echt weer wat serieuzer in de bak aan het werk.. (en hopelijk zondag een sneeuwritje..)
Waar is iedereen? Tessa, Clau en de rest?
- Solitudine
- Contacteer:
Hey, Diva is dus ook een B'tje! Ze wordt nu dan wel Diva genoemd, maar eigenlijk is het Biscuit
Mag ik er ook bij?

Diva (Timor x Anton) 

- kristelhans
Hoi wat leuk! Gezellig! Welkom hier! Bicuit is ook een leuke naam zeg, doet me denken aan Sea-Biscuit..ken je die film?
- Solitudine
- Contacteer:
Ja, prachtige film! Ik vind Biscuit ook een leuke naam, maar haar vorige baasje (die haar vanaf veulen af aan had) heeft haar Diva genoemd. Ze luistert nu dus naar die klank, dus vind het nogal onnodig om haar naam terug te veranderen.. Hoewel ik Biscuit wel leuker vind. 

Diva (Timor x Anton) 

- kristelhans
Hihi, snap ik..ik ben jouw naam alleen wel even kwijt..snorry!
- Solitudine
- Contacteer:
Ik weet niet of je die al wist, haha, maar mijn echte naam is Kayleigh! Daar mogen jullie me ook mee aanspreken. 

Diva (Timor x Anton) 

- kristelhans
Nee, wist ik niet! Nou, hallooo Kayleigh, ik ben Kristel en Beer is dus mijn fjord...hij heet eigenlijk Björn maar dat krijg ik mijn strotje niet uit in de weide! 

- Solitudine
- Contacteer:
Haha okee wat voor afstamming is jouw Fjordje? Hij heeft een lief hoofdje!
Ik verzorg dus Diva, haar eigenaresse woont nu nog in Canada maar komt uiterlijk april terug. Van de week begin ik met rijden op Diev. Ze is ooit ingereden, maar dit is niet goed gebeurd dus we kunnen van voor af aan gaan beginnen, spannend!
Dan verzorg ik ook nog een rijpaard van 1.69m, maar daar twijfel ik een beetje over..
Ik verzorg dus Diva, haar eigenaresse woont nu nog in Canada maar komt uiterlijk april terug. Van de week begin ik met rijden op Diev. Ze is ooit ingereden, maar dit is niet goed gebeurd dus we kunnen van voor af aan gaan beginnen, spannend!
Dan verzorg ik ook nog een rijpaard van 1.69m, maar daar twijfel ik een beetje over..
Diva (Timor x Anton) 

- kristelhans
Nou, laat dat -je in 'hoofdje' maar weg..haha, hij heet niet voor niets Beer.. Beer is namelijk een belachelijk grote fjord..hij meet nu zowat 1,54 en zijn hoofd is dus ook ENORM!
Beer is een Merkur x Jolster. x Faun Tor. Er zijn niet zoveel Merkur nakomelingen in NL omdat het een Noorse hengst is (als ik het goed heb) die in Duitsland woont nu. Hij heeft 3 of 3 seizoen hier gedekt maar er zijn niet heel veel nakomelingen hier. Jolster was de paps van mama's kant maar daar heeft hij niks van. Hij lijkt qua looks echt eng-veel op Faun Tor, zijn Noorse opa.
Wat zit erachter Diva?

Wat zit erachter Diva?
- Solitudine
- Contacteer:
Wel gaaf dat je zo'n 'zeldzame' Fjord hebt! 
Diva is een Timor x Anton

Diva is een Timor x Anton

Diva (Timor x Anton) 

- kristelhans
Ah das een mooie combi..ik zie Timor op de foto van je avatar! Benthe, van Marleen in dit topic is ook een Timor! Paar pagina's terug wel wat foto's geloof ik en helemaal aan het begin van dit topic zijn wat voorstel foto's!
Hier een plaatje van Beer en mij om te laten zien hoe groot hij is.. (en ja, ik spam graaaaag foto's) Ik ben ongeveer 1,72m

Hier een plaatje van Beer en mij om te laten zien hoe groot hij is.. (en ja, ik spam graaaaag foto's) Ik ben ongeveer 1,72m

Hallo Kayleigh! Gezellig, drukte hier in het B-tjes topic!
Ik ben Marleen, 20 jaar oud en op het moment werkende als au pair in Duitsland, waar ik mijn fjordsel Benthe mee naar toe heb genomen.
Diva is een Timor geloof ik? Benthe ook, had je al gespot in het Timor nakomelingen topic. Benthe is Timor x Lestor.
Leuk dat je mee komt kletsen
Ik ben Marleen, 20 jaar oud en op het moment werkende als au pair in Duitsland, waar ik mijn fjordsel Benthe mee naar toe heb genomen.
Diva is een Timor geloof ik? Benthe ook, had je al gespot in het Timor nakomelingen topic. Benthe is Timor x Lestor.
Leuk dat je mee komt kletsen

♥♥ I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Oh haha net te laat, jullie gaan snel! Timor x Anton dus!! LEUK!
Dit is mijn bolle:

Dit is mijn bolle: