Onze B-tjes genieten van het leven, ook in deel 7

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Mrln_
Contacteer:

Re: Onze B-tjes genieten van het leven, ook in deel 7

Bericht door Mrln_ » zo 12 dec 2010, 21:39

Allemaal leuke mensen met goede voornemens meer in het B-tjes topic te reageren. Ik ben er een van ;)

Hier gaat het eigenlijk slecht, vandaag een heel skjede telefoontje gehad, nog een paard met een abces sinds donderdag, VEEL groter dan die van Benthe. Afstrijkje (heet dat zo? Ik weet het alleen in het duits haha) genomen en vandaag gebleken dat het droes is. Benthe heeft dus hetzelfde.
Nu staan Benthe en Jamal, dat andere paard, apart van de rest van de groep. Vanavond hebben we ze verhuisd (ik was de hele dag in Ludwigsburg, op de kerstmarkt), dikke stress natuurlijk. Allebei apart in een (toch mooie grote) box. Nu maar blijven ontsmetten en meer kunnen we eigenlijk niet doen... Toch droes dus :(
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 12 dec 2010, 21:47

Getver Marleen...maar als Bente haar abces al open is, is het ergste al geweest..dan is het een kwestie van genezen..fijn dat ze er niet zo ziek van is geweest! (toch?) Beer was er een maand helemaal naar van..hooooge koorts en pus-uitvloeiing overal..
Bailey

Bericht door Bailey » zo 12 dec 2010, 22:40

Gatver Marleen, wat een pech heb je toch! Geef je je zieke knappe meid een knuffel van me? Hoop echt dat het snel over is en niet nog meer paarden er last van krijgen.

Nou Kristel, ik ben ook best bikkel en rijd graag in de sneeuw maar hier is het nu echt te glad. De sneeuw is gesmolten en de slush (is dat een Nederlands woord? je snapt me vast wel) is weer opgevroren, spiegelglad dus op veel plekken en je ziet het er niet aan af. Fijn dat het bij jou wel kan en je zo lekker gereden hebt!
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 13 dec 2010, 06:12

Haha ik snap je hoor. Slush vind ik een prima woord. Hier hadden we zaterdag nog wel stukken met slush maar gisteren was het echt perfect.

Vanavond Beer even in de bak loswerken..best intensief gereden gisteren dus even de spiertjes losmaken vandaag. Eerst werk..er is een vergadering ingelast, gaat heftig worden zo.. ben benieuwd.. nu douchen en telefoon wegleggen.. zit nu mobiel te internetten.. love it!
Keandra

Bericht door Keandra » ma 13 dec 2010, 07:11

dat is minder marleen

hier weer een drukke dag, mag naar men werk rijden in Brussel om om pakjes te gaan voor Arwen en Dylan (kerstman is geweest op men werk)
joepie, not _-:(
is altijd plannen van 'om welk uur moet hij eten?' dus om dat uur vertrekken ...
haat het
en dan daar een plaats zoeken waar je gerust kunt eten geven, dat is nog iets anders, heb al een keer in een hoekje van de cafetaria gezeten (no fun) denk van vandaag even op de kinderafdeling een plaatsje te vragen. Dylan heeft een verkoudheid (niet erg) en heb hem dan liever niet op de consultatie met nog veel drukke kindjes

tot laters
Anouska

Bericht door Anouska » ma 13 dec 2010, 20:51

Hey welkom terug Florien!
Mooi balen Marleen, maar aan de andere kant weet je nu wel wat het was. Ennuh denk dat je een uitstrijkje bedoeld ;)

Bjørn heeft gister weer wat gedaan en morgen wil ik rijden. Verder weinig nieuws, behalve dat ik weer helemaal beter ben!
Was eindelijk de sneeuw weg hier, is het het eind van de middag alweer begonnen met sneeuwen :(. Ligt nu alweer een cm of 8 hier op straat.
Grover begint de sneeuw nu ook leuk te vinden. Het is echt een kleine Bengel, geweldig. Soms kan ik hem wel wat, meneer vondt het nodig om aan de meubels te beginnen. Daar denkt hij nu niet meer aan gelukkig. We hadden hem zaterdag 2 weken en hij is inmiddels verdubbeld in zijn gewicht :D. Gister zijn we voor het eerst naar het bos geweest, geweldig vondt hij dat. Ga weer ff met mijn bengel ravotten en zal proberen morgen een foto te maken van Grover.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Bailey

Bericht door Bailey » ma 13 dec 2010, 23:31

Wat fijn dat je weer beter bent Anouska!
Hier heeft het ook alweer gesneeuwd, een kerstig witte laag.
Goed om te horen dat het met Grover zo lekker gaat! Twee keer zo groot alweer, poeh, kom maar op met die foto's :D

Hoe ging je heftige vergadering Kristel?

Heb vandaag een poging gedaan tot rondje bos, maar was niet te doen met de bevroren grond. Zelfs stoere Bailey kon het niet handelen, dus maar een kort rondje gedaan. Misschien dat het morgen met een verse laag sneeuw beter gaat.
Ilonka

Bericht door Ilonka » di 14 dec 2010, 21:16

Een jaartje Brass terug van 't Balingehof
http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =2&t=41674
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 15 dec 2010, 08:35

Mooi topic Annalynn!
Ilonka

Bericht door Ilonka » wo 15 dec 2010, 08:50

Thanks ben ook zo trots op en blij met de gup!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 15 dec 2010, 09:26

En terecht!! Ik ga volgende maand ook weer een overzichtstopic maken..dan heb ik Beer alweer 2 jaar..snel gegaan man!
Bailey

Bericht door Bailey » wo 15 dec 2010, 22:44

Zeker terecht Annalynn!! Een heel mooi overzicht zo, wat hebben jullie toch veel bereikt.

Ben benieuwd naar jou overzicht Kristel.
Anouska

Bericht door Anouska » do 16 dec 2010, 10:22

Wat een mooi overzicht Annalynn!

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 16 dec 2010, 16:05

Ik ben vreemd gegaan vandaag..

Afbeelding
Anouska

Bericht door Anouska » do 16 dec 2010, 16:07

Oh Kristel toch! Schaam je :P.

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 16 dec 2010, 16:28

Voelde wel heeeuul raar..lange nek jonge! Zo apart..hobbelde ook heeeeel anders..haha en zo hoog! Zadel van dit paard ligt als gegoten op Beer trouwens..meisje is Stuben dealer dus ik weet waar ik moet zijn als ik wat anders wil..16 inch, langer kon bijna niet..
Keandra

Bericht door Keandra » do 16 dec 2010, 19:46

hehe kan het geloven dat dat opeens raar aanvoelt

maar eh 16 inch? is dat dan niet de maat voor een kinderzadeltje? :?
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 16 dec 2010, 20:22

Ik heb ook een kinderkontje..hihi..paste prima! 16,5 inch is het.. Ik dacht altijd dat de lengte van Beers rug wel meeviel maar zijn laatste rib zat nu al onder het kussen..heb er ook foto's van gemaakt..wil niet echt zo'n gewoon zadel maar was benieuwd hoe dit nu zou liggen..viel niet tegen dus!
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » do 16 dec 2010, 21:23

Haha dat ziet er anders uit, Kristel! Maar je kan het hebben, hoor ;)
Is dat het nieuwe stalgenootje waar je het over had?

Leuk al die jaaroverzichtjes, leuk om te zien hoe een combinatie verandert, Annalynn en Brass, jullie zijn daar wel echt een goed voorbeeld van :D

Kleine update van hier uit, maandagochtend is de dierenarts wezen kijken bij Benthe. Zij heeft mij gemeld dat ik er niets aan kan doen, behalve de pus er uit drukken en schoonmaken met alleen water.
Dat klinkt makkelijk, maar elke dag oorlog omdat het natuurlijk onwijs pijn doet...
De dierenarts vertelde mij ook dat het van Benthe hoogstwaarschijnlijk geen droes is, kan haast niet. Ten eerste omdat droes eigenlijk altijd samengaat met flinke (+40 graden) koorts, en Benthe dat echt niet gehad heeft (altijd even vrolijk en levendig geweest). En ten tweede komt droes het meeste voor in het voorjaar, dit weer is geen droes-weer := .
Eerder is het dus een bacterie, een virus.
Benthe en Jamal staan toch met z'n tweeën nog steeds apart. Dit gaat wel goed, maar ik baal dat de paarden nu met dit goede weer niet naar buiten kunnen :( Andere paarden staan lekker op de weide (weide is bevroren en zonnetje schijnt), en die twee arme monsters staan in hun stalletje te wachten op niets......
Nja. Dit weekend maar lekker buiten lopen/rijden/wandelen/watdanook.

ENNN nog maar 7 nachtjes *o/* en dan komme ich HEIMMMMMM *o/* *o/* *o/* voor de kerstvakantie.
Ik heb er zin in! :#

Hopelijk is dan dus al het gedoe met Benthe voorbij, heeft voor mij nu wel lang genoeg geduurt!!! := Hopelijk kunnen ze dit weekend al terug in de groep. We shall see!
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 17 dec 2010, 07:43

Marleeeen, kom je met Weihnachten weer zu Hause? Schon! ;) Benthe ook?

Ik heb heeeel leuk trailernieuws gehad..ik mag altijd de trailer van een stalgenoot lenen (trailer staat in Dalfsen bij een andere manege)..is teruggekeurd en kan achter mijn papa's auto (citroen berlingo) met Beer er in! Joepie! Ook zonder E maar ik ga 3 feb afrijden voor mijn E want ik wil dat wel gewoon hebben..spannend..duimen!

Dat betekent dus dat ik eigenlijk mobiel met Beer ben en dat ik in het voorjaar dus daadwerkelijk kan starten met Beerke in Kootwijkerbroek!
Plaats reactie