Het Timor-nakomelingen topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Solitudine
Contacteer:

Re: Het Timor-nakomelingen topic

Bericht door Solitudine » di 07 dec 2010, 18:26

Ik heb even wat rondgekeken en ik vind Timor echt een super mooie hengst! Jullie paardjes zijn ook allemaal erg mooi :)

Ik ben dus nieuw op FW en heb een verzorgDuiveltje met als papa Timor :D

Afbeelding

Ik vind haar erg lief. Zoals ik haar nu ken: ze is erg dominant, maar met de juiste aanpak erg leuk om mee te werken. Heeft potentie voor de sport, prachtige, ruime gangen. Ze is ook erg aanhankelijk, ze knuffelt graag en je kunt haar oneindig lang borstelen, ze vindt het heerlijk.
Helaas heeft ze wel ernstige eczeem (hoewel... dan zou het in deze tijd van het jaar over moeten zijn, dat is niet het geval) maar dit heeft ze duidelijk van moeders kant.

Herkennen jullie iets in haar karakter? :D
Diva (Timor x Anton) :+:
Ivonne

Bericht door Ivonne » di 07 dec 2010, 18:36

dat knuffelige herken ik zéker! Dominant is Fatoush zeker niet dominant, eerder ondedanig, maar hij is ook nog maar een jaar.
Hij is erg soiciaal met de andere paarden en vindt alles en iedereen lief. Ruime gangen had hij wel, maar door zijn ziekte is het nu prut, hij loopt stijf als een oude pony van 40 ;(
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Solitudine
Contacteer:

Bericht door Solitudine » di 07 dec 2010, 19:04

Agos wat zonde.. Hopelijk knapt hij snel op!

Ik denk dat Dief wat dominant is door gebrek van opvoeding.. Ze weet erg goed hoe sterk ze is en weet dat ook te misbruiken als je niet tijdig ingrijpt (dit is bij de andere verzorgster dus het geval, zij is nu erg bang voor haar en durft haar niet eens van, en op stal te zetten...).
harsan

Bericht door harsan » wo 08 dec 2010, 10:31

Ook mijn Timortje is erg aanhankelijk en heeft mooie ruime gangen. Domainant is ze nog steeds niet (ze is nu 3 1/2) Wel ongelofelijk leergierig en werkwillend. Verder is ze naar andere paarden wat eenkennig. Een beetje een einzelganger. Moet ook zeggen dat ze de enige fjord is in het gezelschap en er daarom ook soms wat buiten valt.
Harry: 1-1-1972 - 4-2-2008 Voor altijd in mijn hart; Dank voor al je wijsheid
Daantje: 18-6-2007: Hoe prachtig kan een fjord zijn...
Dane Hamlet: 8-4-2011 Mijn perfecte Deense prins
roos

Bericht door roos » vr 10 dec 2010, 11:00

Owhh Ekdal is een echte fjord met eigen wil, alleen krijgt hij die niet. Hij heeft een lief karakter, maar wil ook graag zijn zin doordrijven.
Ekdal is gek op Opaatje alleen Opaatje vindt hem soms wat opdringerig, dus die laat het wel merken als het hem niet zint.
Ekdal is nu 2.5 jaar en zal ongeveer 1.49 cm. Volgend jaar wil ik graag weer naar de keuring, weet niet of ik dan zelf alweer kan rennen, ivm bevallen in mei. Maar dat zullen we wel zien.
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Elvis

Bericht door Elvis » vr 10 dec 2010, 12:35

Elvis is niet dominant,wel naar paarden toe niet naar mensen.Hij kan best mooi showen maar voor als nog maakt hij zich niet al te druk,beetje lui kun je hem wel noemen :D
Verder is het nog steeds een knuffelbeertje en meet nu zo'n 1.42 cm.Op onze meet manier,laatste keer met Daphne was hij hoger haha...
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
roos

Bericht door roos » vr 10 dec 2010, 15:18

Terwijl ik Elvis veel groter vindt tonen Desiree!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Esther

Bericht door Esther » za 11 dec 2010, 10:49

Ja dat heb ik ook, zo van de foto lijkt hij echt groter.. Al vond ik hem ook al heel wat toen ik er naast stond, maar dat is ook alweer even geleden...
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » za 11 dec 2010, 18:30

Finnea is beslist niet dominant, heeft ze gelukkig niet van mama/grootmoeder/overgrootmoeder meegekregen *o/* Ze is erg sociaal en past zich snel aan vreemde paarden aan. Pas nu ze 1,5 is begint ze een beetje van zich af te bijten, voorheen heeft ze dat nooit gedaan. Ze kan nu een beetje de baas spelen over de drie veulens en dat bevalt haar wel :D

Tegenover mij is ze soms wel een beetje dominant, al is dat eigenlijk niet het goede woord, eerder lomp. Eerst doen en dan denken, zegmaar...en dan niet echt rekening met mij en vooral niet met mijn lichaam houden. Maar daar hoop ik volgend jaar met wat grondwerkoefeningen verandering in te krijgen.

Verder is ze heel erg koel van karakter en zelden onder de indruk van iets. Behalve in Oldeberkoop trouwens, d'r ogen vielen bijna uit haar kassen met zoveel potentiële fjordenvriendjes op één terrein :D Ze wist niet met welke ze het eerst vriendjes moest worden, ze was echt compleet overdonderd!
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » zo 12 dec 2010, 08:18

Afbeelding
Zomaar een scheve neus ontdekt! Geinig, had het nog nooit eerder gezien bij Benthe. Toch de genen??? ;)

Benthe heeft qua karakter meer van moeke gok ik, hoewel ik haar moeder niet ken. Ze is niet echt knuffelig, ook niet heel dominant. Toen ik haar net had wel, maar ze heeft nu toch wel in verschillende groepen paarden gestaan waar ze echt de baas niet was. Hier in Duitsland is er duidelijke rangorde tussen de paarden en zij staat (natuurlijk ook omdat ze nieuw is) ergens onderaan. Wel is ze met iedereen vriendjes, ze is heel sociaal. Ook naar mensen. Ze komt altijd wel even kijken, maar zal nooit een kwartier blijven staan om te knuffelen (eten is belangrijker ;) )
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » zo 12 dec 2010, 10:12

Cas is best een watje naar andere paarden, maar vindt wel alle paarden leuk :D

Ik kan niet zeggen dat Cas écht dominant is, maar het is wel zeker weten één met karakter. Je moet hem soms wel ff op zijn plaats zetten als hij iets te enthousiast is maar op andere momenten hoef ik maar 1 vinger op te steken en dan weet hij al genoeg :P
Moet zeggen dat hij wel erg slim is haha ;)
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
Elvis

Bericht door Elvis » zo 12 dec 2010, 11:59

Ja ik zeg het,op mijn meet manier dan he... :D
Gister heeft hij de containers van de weg gehaald,althans ik maar had hem mee genomen.Deed me gelijk even denken dat het wel goed is dat hij een hoop kabaal naast hem hoort rijden en achter hem,omdat nanc haar vriendin de andere container mee had.Echt wat is het dan een braverd,hij geeft geen kick.Goede hoop voor de toekomst en het mennen ;)

Veel Timortjes zijn dus niet dominant maar gewoon paardjes met karakter.
+:)+
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
foss

Bericht door foss » zo 12 dec 2010, 18:07

Fjellko is best wel dominant hij wil graag de baas over je zijn en als je hem niet aan pakt loopt hij over je heen, dit zit ook wel een klein beetje aan moeders kant want zijn half zus is ook zo.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Solitudine
Contacteer:

Bericht door Solitudine » zo 12 dec 2010, 18:11

Ik durf nu ook wel te zeggen dat Diva absoluut niet dominant is, maar inderdaad een paard met karakter dat dwars over je heen loopt als je haar niet juist aan durft te pakken.

Ik heb vandaag heerlijk met haar gewerkt. Eerst lekker geborsteld en haar manen behandeld met anti-jeukspul (stomme jeuk!). Voor het eerst ook haar hoeven uitgekrabd, ze begon met drammen maar na een brul ging ook dat goed. Toen mocht ze lekker los in de bak, even alle energie eruit rennen zonder te luisteren naar een mens :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna zweetdekentje op gedaan en lekker uitstappen in de binnenbak. Daar kreeg ik nog het compliment dat ze zo lekker rustig is bij mij en ze zo goed luistert, dus dat was wel leuk :D
Solitudine
Contacteer:

Bericht door Solitudine » zo 12 dec 2010, 18:16

Mrln, echt lief trouwens dat scheve snoetje haha!
Ivonne

Bericht door Ivonne » zo 12 dec 2010, 19:03

Grappig Marleen, ontdekte deze week voor het eerst ook een scheef nuesgat bij Fatoush, nooit eerder gezien.

Fatoush is zéker niet dominant, eerder onderdanig. Het is echt een allemansvriend. Hij staat ook bij zijn mama, die hem wel afstraft als hij iets verkeerd doet.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » ma 13 dec 2010, 18:00

Krijg net van Anne sms dat ze gehoord heeft dat Malle tegenwoordig Engels spreekt...net als halfzusje Giene.
Geluk is de vrucht van intens werk
Solitudine
Contacteer:

Bericht door Solitudine » ma 13 dec 2010, 18:18

Is Malle die hele leuke Fjord met die super dish? Van Jeddah op Bokt? Ik had inderdaad ook gelezen dat Jeddah en Malle naar de UK zijn verhuisd..
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » ma 13 dec 2010, 19:28

Solitudine schreef:Is Malle die hele leuke Fjord met die super dish? Van Jeddah op Bokt? Ik had inderdaad ook gelezen dat Jeddah en Malle naar de UK zijn verhuisd..
:j die inderdaad...
Geluk is de vrucht van intens werk
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » ma 13 dec 2010, 20:51

Ja Benthe's look-a-like 8-)
Ik had het inderdaad al eens gelezen op Bokt.
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Plaats reactie