Het 16+ fjorden topic
- nancy imka
Re: Het 16+ fjorden topic
Imka kan niet op blote voeten lopen, dat doet haar zo veel pijn. Ze is chronische bevangen helaas. Dinsdag ging ze bij ons ook onderuit door de gladheid vandaag heb ik vier kilo zout gestrooit over de straat in de paddock meer kunnen we er ook niet aan doen behalve hopen dat het snel gaat dooien opdroogd en dan opnieuw gaat vriezen!
Bij ons loopt alles opblote voeten en dat gaat prima, momenteel hebben we ze even stil staan de ondergrond is zo hard en ijzig.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Hier loopt alles blootvoets. Meline heeft in de bijna 4 jaar dat ik haar nu hebt 2x ijzers onder gehad en verder niet. Celony en Djambo hebben nog nooit ijzers gehad en de rest is natuurlijk nog veel te jong (o en 1 jr.)
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

- Ilonka
Mijn 22 jarige oma vorige week in de sneeuw:

Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Leuke fotos zeg!
Dancer kan ook absoluut niet zonder ijzers hoor, dat wordt echt een drama en nachtmerries voor mij. Hij loopt binnen een paar dagen niet lekker en het bloed stroomt er dan uit. Niet fijn dus. Hopen dat Ekdal het voorlopig zonder ijzers uithoudt.....
Dancer kan ook absoluut niet zonder ijzers hoor, dat wordt echt een drama en nachtmerries voor mij. Hij loopt binnen een paar dagen niet lekker en het bloed stroomt er dan uit. Niet fijn dus. Hopen dat Ekdal het voorlopig zonder ijzers uithoudt.....
Wat een leuke foto van Ilonka in de sneeuw.
Vanmorgen ging het niet helemaal goed met Odette. Ik werd op m'n werk gebeld dat ze veel ging liggen en ze liep achter erg stijf. Vanmiddag ging het gelukkig weer beter en omdat de da toch kwam, heeft ze gelijk even gekeken.
Ze heeft erg veel last van haar voeten. Volgende week moet het beter gaan, want anders moet ze pijnstillers.
Ik kijk het nog wel even aan, maar anders gaan haar ijzers er gewoon weer onder.
Vanmorgen ging het niet helemaal goed met Odette. Ik werd op m'n werk gebeld dat ze veel ging liggen en ze liep achter erg stijf. Vanmiddag ging het gelukkig weer beter en omdat de da toch kwam, heeft ze gelijk even gekeken.
Ze heeft erg veel last van haar voeten. Volgende week moet het beter gaan, want anders moet ze pijnstillers.
Ik kijk het nog wel even aan, maar anders gaan haar ijzers er gewoon weer onder.
Odette&Fenna
Dat is een van de redenen dat ik dus niet geloof (of hoe je het wil noemen..)in natuurlijk bekappen.
Hopelijk is Odette snel weer de oude!
Hoe zit dat ook al weer met natuurlijk bekappen? Gaan ze er daar vanuit dat alle paarden zonder ijzers moeten kunnen?roos schreef:Dat is een van de redenen dat ik dus niet geloof (of hoe je het wil noemen..)in natuurlijk bekappen.
Ik heb er wel eens wat over gelezen op internet, maar ik heb me er nooit zo in verdiept. (het verhaal dat ik las, was erg negatief, ging over een paard dat niet meer kon lopen)
Odette&Fenna
Ja ze gaan er vanuit dat alle paarden zonder ijzers kunnen. Maar als de ijzers eraf zijn moeten dus eerst alle hoefnagelgaten er uit groeien.....
Had zonet weer mail over Jeskim.
Het gaat heel goed, ze heeft een persoonlijke fan, een van de kinderen is helemaal weg van Jes!!
Ze hebben afgelopen week alleen geborsteld i.v.m. het weer..
Ook heeft Jeskim een echte vriendin!! Oude pony Steffi (ongeveer 30) en zij kunnen het goed vinden en eten zelfs uit dezelfde bak!! Dat is eigenlijk best bijzonder voor Jeskim, die moet nooit zoveel van volwassen paarden hebben, heb haar alleen een keer zien knuffelen met Tatum. Jong spul was nooit een probleem!
Maar goede berichten dus!!
Het gaat heel goed, ze heeft een persoonlijke fan, een van de kinderen is helemaal weg van Jes!!
Ze hebben afgelopen week alleen geborsteld i.v.m. het weer..
Ook heeft Jeskim een echte vriendin!! Oude pony Steffi (ongeveer 30) en zij kunnen het goed vinden en eten zelfs uit dezelfde bak!! Dat is eigenlijk best bijzonder voor Jeskim, die moet nooit zoveel van volwassen paarden hebben, heb haar alleen een keer zien knuffelen met Tatum. Jong spul was nooit een probleem!
Maar goede berichten dus!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- nancy imka
Nou ik weet wel dat Imka dus echt niet zonder ijzers kan! Imka heeft ook twee jaar zonder gelopen en ze was echt blij dat er weer ijzers onder kwamen. Je zag haar meteen weer beter weglopen. Heb wel spijt dat ik daar zo lang mee gewacht heb als ik de reactie van haar nog kan herrineren....
Fijn Esther dat het zo goed gaat met Jes! Leuk om te horen toch
Fijn Esther dat het zo goed gaat met Jes! Leuk om te horen toch
Herkenbaar Nancy!! Ik had Jeskim ook drie jaar eerder op ijzers moeten zetten, wat een verschil..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Fijn om te horen dat het zo goed gaat met Jeskim! Blijkbaar houdt ze alleen van oude en jonge paarden.
Odette liep redelijk zaterdag. Als ze zo helemaal goed loopt, ga ik even lekker rijden.
Odette liep redelijk zaterdag. Als ze zo helemaal goed loopt, ga ik even lekker rijden.
Odette&Fenna
Laat ik het er maar op houden dat Jeskim kieskeurig is qua vriendjes, Tatum is net zo oud als Tea en dat was meteen dikke mik!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- Ilonka
Oma op een sneeuwritje

Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
- Ilonka
zo, ben al een tijd niet meer langs geweest hier, eerst een maand vakantie in oktober en daarna beetje druk geweest.
Toch maar even wat plaatjes van de vakantie nog posten en ga zo ff bijlezen!

en nog wat jonkies!

Toch maar even wat plaatjes van de vakantie nog posten en ga zo ff bijlezen!

en nog wat jonkies!

Laatst gewijzigd door Pareltje2 op ma 20 dec 2010, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Nancy, hoe gaat het nu met Imka? Moeilijk dat de hoefbevangenheid ervoor heeft gezorgd dat ze met pensioen is, maar wel fijn dat je nog van haar kan genieten.
En lovemisha die met 2 poeprollers te maken heeft
. En wat een mooie foto van Marga!!
Over het scheren, ze staan alle 3 ongeschoren. De beide fjorden in hun blootje, Ara met een dekentje op.
Esther, fijn dat het zo goed gaat met Jeskim en dat de kinderen zo dol zijn op haar!
Ilonka, leuk zo'n foto van hat rijden in de sneeuw. Leuke kerstmuts heb je op trouwens!
Ootje, hier niet nodig om de ijzers eronder vandaan te halen, want ze staan alledrie op blote voeten. Sterkte met Odette, hoe is het nu met haar?
En lovemisha die met 2 poeprollers te maken heeft

Met Li was ik aan het opbouwen, ze had last van haar been door een peesblessure. Nu heeft ze nergens last meer van, alleen is er niets te doen doordat de grond zo keihard is! Maar normaliter rijd ik elke week buitenritten met haar, van een uurtje tot 4 uur. Verder elke week wat grondwerken en om de week freestyle les, de westernlessen doe ik met Ara. En af en toe ook weleens een uurtje wandelen aan het halster.cowgirlwillie schreef:ik ben wel benieuwd hoeveel jullie nu nog rijden met jullie "oudjes".
ik ben zelf al niet zo'n hele fanatieke....
ik doe zo'n 2x per week iets met lynda. kan van alles zijn: freestyle/ grondwerk, lange buitenrit, mennen met de huifkar, western in de bak: trail, pleasure, horsemanship, fietsen met lynda ernaast, longeren. geen dag is hetzelfde.
soms (vooral zomers) heb ik meer zin en tijd en pak ik haar 3x. 's winters kan het ook door rotweer of weinig tijd ineens maar 1x zijn of zelfs een weekje niet.
Lynda loopt wel dagelijks buiten. nu zelfs 24/7.
en jullie?
Wij hebben ze eind oktober 's nachts op stal gezet, overdags staan ze ruim 12 uur in de buitenbak, het weiland is niet meer te doen als het zo'n modderpoel wordt hier in de polder.Ootje schreef:Staan jullie paarden al op stal?
Het was vandaag zo nat, dat alle paarden vandaag binnen zijn gebleven. Als het van de week droog blijft, kunnen ze wel weer naar de wei. Het zal wel lekker zijn, want meestal gaan ze half november pas op stal.
Over het scheren, ze staan alle 3 ongeschoren. De beide fjorden in hun blootje, Ara met een dekentje op.
Esther, fijn dat het zo goed gaat met Jeskim en dat de kinderen zo dol zijn op haar!
Ilonka, leuk zo'n foto van hat rijden in de sneeuw. Leuke kerstmuts heb je op trouwens!
Ootje, hier niet nodig om de ijzers eronder vandaan te halen, want ze staan alledrie op blote voeten. Sterkte met Odette, hoe is het nu met haar?
- Ilonka
Prachtige foto's! Echt geweldig!
- nancy imka
Wauw wat een mooie foto's! Die een met dat vlees is ook erg mooi dat je zo dichtbij kon komen.... En een zebra tja die zou ik wel willen hebben hihi. Lijkt me wel een apparte verschijning om met een zebra aan te komen hihi
Met Imka gaat het op dit moment super goed! Ze staat bijna 9 of 10 weken op dr ijzers nu nu we niet meer met haar rijden. Dus dat is al een hele verbetering voor haar hoefjes! Helaas kan ik met dit weer mn uienprutje niet op dr hoefjes smeren maar dat heb ik ook netjes volgehouden! En ze heeft het super naar dr zin met dit weer. Ze krijgt voldoende verse lucht binnen met deze frisse lucht! Ook heerlijk met haar dampigheid! Je ziet haar genieten. En lopen tja dat doet ze super maar niet meer onder de man of voor de wagen helaas.
Maar ik ga volgende week vragen aan de hoefsmid of we nog stapritjes kunnen maken zo nu en dan of dat dat beter is van niet. Ik kan natuurlijk niet zo ver wandelen vanwege de reuma en zo komt ze dus nergens... Maar mag het niet dan kan ik mn zadel ook gaan verkopen! En het hoofdstuk afsluiten. Nu zie ik iedere dag dat zadel nog hangen en Emy gaat hem toch niet passen. Niet nu maar ook in de toekomst niet.
Met Imka gaat het op dit moment super goed! Ze staat bijna 9 of 10 weken op dr ijzers nu nu we niet meer met haar rijden. Dus dat is al een hele verbetering voor haar hoefjes! Helaas kan ik met dit weer mn uienprutje niet op dr hoefjes smeren maar dat heb ik ook netjes volgehouden! En ze heeft het super naar dr zin met dit weer. Ze krijgt voldoende verse lucht binnen met deze frisse lucht! Ook heerlijk met haar dampigheid! Je ziet haar genieten. En lopen tja dat doet ze super maar niet meer onder de man of voor de wagen helaas.
Maar ik ga volgende week vragen aan de hoefsmid of we nog stapritjes kunnen maken zo nu en dan of dat dat beter is van niet. Ik kan natuurlijk niet zo ver wandelen vanwege de reuma en zo komt ze dus nergens... Maar mag het niet dan kan ik mn zadel ook gaan verkopen! En het hoofdstuk afsluiten. Nu zie ik iedere dag dat zadel nog hangen en Emy gaat hem toch niet passen. Niet nu maar ook in de toekomst niet.