Swingend en lekker los in het lijf, het A-tjes topic deel 5!
-
Re: Swingend en lekker los in het lijf, het A-tjes topic dee
Gelukkig is archy voor het eerst in 3 weken tijd, ff 1 dag rustig en braaf geweest en laat dat nou net de dag van Abop proeven zijn. Hij was bekaf toen we klaar waren, kom thuis, meneer neemt mij gelijk in draf mee op sleeptouw grrrrrr. richting stal, denk die moet nog maar ff zijn beentjes strekken in de bak omdat het pad op de buitenrit met de Abop behoorlijk zwaar was. Nou meneer staat nog geen seconde en ontploft alweer, 4 benen de lucht in, ineens zijn sirenes van ambulances een reden om weg te crossen. Deed hem anders nooit wat. Archy is bijna 2 maand geleden geschoren maar daar was de eerste 2 weken na het scheren nix mee aan de hand met rijden, totdat ik dus voor het eerst in het donker met verlichting op de nieuwe stal les had. Nou toen zaten de spookjes overal!!!! En die spookjes zijn ook niet meer weggegaan. Hij was al gewoon gek met rijden om nix de laatste dagen!!!! Ben benieuwd of hij mischien nog een beetje moe is vandaag van de Abop gister!
Wist niet dat een fjord zo snel en lenig kon zijn!

Archibald (JarsXuskyld v. Max L1+6, L1+11, L2+0 wedstrijdstop
Cameron L2+9
Cameron L2+9
@Suus, ik hoop dat je binnenkort te ontspanning en tijd vindt om haar lekker door te rijden. Rij je nog steeds in de wei of gaat dat niet meer [te nat]?
Ik heb net gelest met Liesje. Pff..dat merrie is echt een spiegel van mezelf. Ik had de laatste tijd dat ze wat in verzet kwam tijdens het rijden.
Conclusie ik hield haar te vast met 1 arm. Aarrrgg..ik heb 1 arm te los en de andere te strak. Dus tijdens de les ben ik steeds bezig geweest balans te krijgen in m'n armen en ja hoor geen protest. Lies werd fijner en fijner. Wel weer een eye-opener hoor.
Ik heb net gelest met Liesje. Pff..dat merrie is echt een spiegel van mezelf. Ik had de laatste tijd dat ze wat in verzet kwam tijdens het rijden.
Conclusie ik hield haar te vast met 1 arm. Aarrrgg..ik heb 1 arm te los en de andere te strak. Dus tijdens de les ben ik steeds bezig geweest balans te krijgen in m'n armen en ja hoor geen protest. Lies werd fijner en fijner. Wel weer een eye-opener hoor.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
-
WHiehoeoeeee. Gister voor het eerst in jaren met een bit kunnen rijden zonder tonglepel!!!! Heeft de Abop toch nog iets positiefs opgeleverd!!!! Gister dus lekker ontspannen met lang teugeltje gereden!!! Loopt nu zelf nageeflijk!!! teugels hangen in boogje hahahaa. Hoop dus dat er echt geen sneeuw meer gaat vallen, anders ligt de training weer stil, terwijl het nu net zo lekker gaat!
Cameron L2+9
Cameron L2+9
-
Nog wel in de wei, maar allemaal rustig aan. Het is idd erg nat, maar ja, ik moet iets he? Ik wil proberen of ik morgen naar Beek en Donk in de binnenbak kan rijden.Charret schreef:@Suus, ik hoop dat je binnenkort te ontspanning en tijd vindt om haar lekker door te rijden. Rij je nog steeds in de wei of gaat dat niet meer [te nat]?
Haha, toch wel fijn zo'n eye-opener. Fijn dat het zo goed gaat Charret!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
-

Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
Had ff mailtje gemist geloof ik, ik dacht al wat is het stil daar! Haha.. nah ja heb ik direct wat bij te lezen!Charret schreef:
@Carolien, wow dat gaat best snel dan. Super zeg! Wat rij je nu?
Ik rij voorlopig (vanwege mijn werk) alleen FS. L2 vorige jaar gehaald.. Daarna ging het een hele poos bagger en nu gaan we weer als een speer. Tenminste..

Adanco, Jars x Eros
Ruinenkampioen Rolde 2007/2009 beide met 39 punten!
Reserve ruinenkampioen Rolde 2010
Ruinenkampioen Rolde 2011
AA certificaat zadelproef 2008
L2 Fjordsport
Mijn liefste, maar dan ook echt allerliefste vriend..
L2 Fjordsport
Ik rij lekker door. Wel in de binnenbak dan. Maandag avond lekker half uurtje voor mezelf gereden en gisteren les. Anka loopt super
, hoop dat ze zondag op wedstrijd net zo gaat. Alleen terugrijden uit galop is zo moeilijk. Zodra ik haar wat wil sluiten vallen we al in draf
. Tijdens de les gisteren was het buiten al -4. Hoeft van mij niet weer, als je niet draaft of galoppeert bevries je op je paard
.
Maar tis wel een tijdrovend gedoe met dit weer. Dub nog of we na de wedstrijd van zondag doorgaan op een laag pitje of wel lekker door trainen. Paard is geschoren dus doorrijden kan prima. En het viel me op dat haar haar al weer snel aangroeit. Gaat best snel, het hele stekelige is nu na 1,5 week al weer weg.
Buitenritjes dan Carolien? Of is de weg bij jullie glad?

Maar tis wel een tijdrovend gedoe met dit weer. Dub nog of we na de wedstrijd van zondag doorgaan op een laag pitje of wel lekker door trainen. Paard is geschoren dus doorrijden kan prima. En het viel me op dat haar haar al weer snel aangroeit. Gaat best snel, het hele stekelige is nu na 1,5 week al weer weg.
Buitenritjes dan Carolien? Of is de weg bij jullie glad?
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Succes zondag Annemarie! En in galop terugrijden is inderdaad heel moeilijk... hebben wij ook nog niet goed onder de knie!
Ik wil best naar buiten, maar als ik hem uit de wei haal schrikt ie al 10 x van van alles voor hij is zijn stal is en hij is zo dribellig als wat.. Dus dat zie ik ff niet zitten met deze kou..
Ik wil best naar buiten, maar als ik hem uit de wei haal schrikt ie al 10 x van van alles voor hij is zijn stal is en hij is zo dribellig als wat.. Dus dat zie ik ff niet zitten met deze kou..

Adanco, Jars x Eros
L2 Fjordsport
L2 Fjordsport
O, ik ben blij dat zowel Nisko als Anka niet zo huppelig worden van dit weer. Ze zijn wel wat wakkerder maar ik durf wel buiten rijden. Alleen lukt me dat bijna niet vanwege overdag werken en als ik thuis ben is het donker
.

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Hier is de bak wel iets harder maar wel te rijden. Maar de wind was gisteren en vandaag zo ontzettend snijdend en koud dat ik niet heb gereden. Brrrr. En er is hier ook een binnenbak in de buurt, maar het kost idd veel tijd. Trailer mee naar stal, paard laden, rijden, weer terug, trailer weer mee terug. En zo ben je idd een paar uur verder. En het kost natuurlijk ook iedere keer bijna 10 euro. Dan is de lol er ook best gauw vanaf eigenlijk.
Alies is nog steeds lekker actief ondanks die mega teddy vacht die ze heeft. Jouk is er wel 1 die je in de gaten moet houden met dit weer.
Oh fijn Suzanne dat geeft je dan weer een dosis moed of niet?
Wat betalen jullie voor de binnenbak?
Hier hebben we er meerdere in de buurt met verschillende prijzen.
Die het dichtst bij is kost 15 euro per uur, de andere 10 euro en weer een ander 7,50. Die's dan wel wat verder weg.
En er is er 1 die met een abo werkt. 60 euro per jaar meen ik en dan krijg je de sleutel en mag je zo vaak komen als je wilt. Maar die bak is best hard..
Alies is nog steeds lekker actief ondanks die mega teddy vacht die ze heeft. Jouk is er wel 1 die je in de gaten moet houden met dit weer.
Oh fijn Suzanne dat geeft je dan weer een dosis moed of niet?
Wat betalen jullie voor de binnenbak?
Hier hebben we er meerdere in de buurt met verschillende prijzen.
Die het dichtst bij is kost 15 euro per uur, de andere 10 euro en weer een ander 7,50. Die's dan wel wat verder weg.
En er is er 1 die met een abo werkt. 60 euro per jaar meen ik en dan krijg je de sleutel en mag je zo vaak komen als je wilt. Maar die bak is best hard..
Geen A'tje maar ach
Ik heb een heel fijne 20x60 binnenbaan (Agterberg meen ik) die ik voor 35 euro per maand onbeperkt mag gebruiken. Is op 4.4 km afstand dus te doen. Mijn trailer staat ook bij Tim op een ruim terrein dus ik sta niet moeilijk te prullen ofzo, gaat eigenlijk best snel.

Ik heb een heel fijne 20x60 binnenbaan (Agterberg meen ik) die ik voor 35 euro per maand onbeperkt mag gebruiken. Is op 4.4 km afstand dus te doen. Mijn trailer staat ook bij Tim op een ruim terrein dus ik sta niet moeilijk te prullen ofzo, gaat eigenlijk best snel.
*zucht* Willik ook. Hahaha.
Ik kan gratis bij de rijvereniging rijden waar ik ook les. Uiteraard moet je dus wel rekening houden met lessen. Is kleine 10 min met de trailer. Op zich niet heel ver dus, maar goed. Tis thuis zooi in de auto gooien, trailer eraan en op naar paard (kleine 10 min). Paard opladen en dan naar de manees. Tot ik op de manees ben is in totaal denk ik 40 min. Dan ff rijden en weer terug. Minimaal toch wel 2 tot 2,5 uur kwijt hiermee.
-
Ik kan ook gratis gebruik maken van de binnenbak van de vereniging waar ik lid van ben dat is nog geen 5 km met de trailer, maar we hebben over een maand ongeveer zelf een binnenbak van 20x40, en onze buitenbak van 20x60 is wel harstikke hard, maar de hoefslag is vlak en stroef dus daar kan ik nog rustig aan wat kleine dingen onder het zadel oefenen, hebben hier gelukkig nog geen sneeuw! 

Cameron L2+9
Cameron L2+9
Ik denk dat ik jullie kant maar op moet komen. Mooie omgeving, normale stalprijzen en gratis binnenbanen 

-
dan moet je indd naar friesland komen! Betaal straks voor de stalling 145 vol pension met buiten en binnen bak, longeercirkel douche enz. En in een straal van 10 km waar ik sta zijn wel 9 binnenbakken te vinden, en met die van ons straks op stal 10. Ga alleen voor de wedstrijden bijna altijd in de winter naar noord holland, daar kan je 2 proeven rijden en hier vaak alleen maar 1 proef.
Cameron L2+9
Cameron L2+9
145euro?!?! Lieve hemel..ik betaal 270 voor de helft wat jij hebt. Alleen 20x60 buitenbak, paddock en de wei. That's it..
-
dat is indd veel! Daar heb ik dus bijna twee voor staan! Maar geloof dat friesland goedkoper is dan veel andere delen van nederland. Trailer heb ik er ook nog gratis staan. Stond hiervoor voor 100 in de winter en 60 in de zomer. Daar was alleen een bak en weiland tegen de snelweg. En mochten in de zomer niet naar binnen wat voor weer het ook was. Die eigenaar had niks met paarden kwamen we later achter, als er daar wat ernstigs met een paard gebeurde moesten we niet zeuren het was toch maar een beest... Dat is dus ook de reden dat ik daar vandaan ben gegaan. Was wel heel goedkoop!
Cameron L2+9
Cameron L2+9
reinou: ik betaal voor een uur les 25 euro. Ze moet dan wel van een afstandje komen.
Mijn Atje gaat kwa gezond heid prima, maar scheefheid een ramp. Ik heb een stukje over de zadelmaker bij zinloos gezever in het wat denk jij topic geplaatst. Wat een ramp!!
Baby groeit prima!! Alinde dr buikje groeit goed. Ze heeft echt al aan alletwee de kanten een veulenblub!! haha.
Het weiland is 1 ramp. Ze staan steeds met zn allen op 1 klein strookje, want daar is het zacht (daar krijgen ze altijd te eten) het nadeel is dat ze daar dan ook poepen dus lekker smeerboel. Het weiland zelf was erg modderig dus nu bijna niet te lopen. Ze hebben 1 goede strook naar achteren. Achter in het land is het nog redelijk vlak dus daar kunnen ze ook gaan staan, maar ze staan eigenlijk de hele tijd op dat kleine strookje in een kluit en dan drukken ze elkaar ook echt aan de kant.
binnenbak hier is zelfs een klein beetje hard!!
Mijn Atje gaat kwa gezond heid prima, maar scheefheid een ramp. Ik heb een stukje over de zadelmaker bij zinloos gezever in het wat denk jij topic geplaatst. Wat een ramp!!
Baby groeit prima!! Alinde dr buikje groeit goed. Ze heeft echt al aan alletwee de kanten een veulenblub!! haha.
Het weiland is 1 ramp. Ze staan steeds met zn allen op 1 klein strookje, want daar is het zacht (daar krijgen ze altijd te eten) het nadeel is dat ze daar dan ook poepen dus lekker smeerboel. Het weiland zelf was erg modderig dus nu bijna niet te lopen. Ze hebben 1 goede strook naar achteren. Achter in het land is het nog redelijk vlak dus daar kunnen ze ook gaan staan, maar ze staan eigenlijk de hele tijd op dat kleine strookje in een kluit en dan drukken ze elkaar ook echt aan de kant.
binnenbak hier is zelfs een klein beetje hard!!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Ik betaal 25 euro voor een half uur tot 3 kwatier les. Hahaha. Alles is hier duurder.
Wat balen dat Alinda maar niet fijn wordt. Heeft ze nog steeds dat probleem met haar hoofd of is dat al over?
Wat balen dat Alinda maar niet fijn wordt. Heeft ze nog steeds dat probleem met haar hoofd of is dat al over?