Onze B-tjes genieten van het leven, ook in deel 7

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Bailey

Re: Onze B-tjes genieten van het leven, ook in deel 7

Bericht door Bailey » za 27 nov 2010, 22:28

nou, mij lijkt in het donker buiten wél stoer hoor Annalynn ;) Ik heb de luxe overdag te kunnen rijden... Ben vroeger 1 keer verdwaald tijdens een buitenrit waardoor de tijd door bleef tikken en de zon bleef zakken en ik nét voor het stikdonker weer op stal was, vond ik bepaald niet prettig.
Wat goed dat je rit vandaag zo lekker ging!

Hoop dat je sneeuwrit snel doorgaat Kristel! Hier nog steeds geen vlokje gezien.

Klinkt als een geslaagde shopdag Sofie! Hoop net als Annalynn dat de luiken gewoon bevroren zijn en niet stuk zijn.

Ik zit hier ook weer (nog?) op mijn roze wolkje hoor. Bailey kwam weer vrolijk helemaal van achter uit de wei toen ik floot en we hebben een heerlijk lange buitenrit gemaakt en veel gedraafd. Drie paarden tegengekomen onderweg en meneer geeft gewoon geen kik. Hij vind het nu echt leuk!
Echt zo'n gigantisch verschil met een tijdje geleden toen hij het nog zo spannend vond om van huis te gaan en zo paniekerig werd als we andere paarden tegenkwamen.
Ilonka

Bericht door Ilonka » zo 28 nov 2010, 09:13

He wat lekker Sterre kan me voorstellen dat je met een bigsmile zit! Vooral dat hij zo blij aan komt als je komt. Ik vind het soms heel lastig bij Brass want ze is extreem duidelijk in waar ze zin in heeft. Als ze sin heeft komt ze hinnikend aan als ik met het halster kom en als ze geen zin heeft probeerd ze me te doden met haar blik. Ze draait zich om en gaat heel boos kijken. Vind het dan lastig om te beslissen of ik wél of niet moet gaan rijden. Vandaar dat ik denk dat haar 4 weken vakantie wel eens heel lekker voor haar hoofd zouden kunnen zijn.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 28 nov 2010, 12:40

Ah lieve Bailey! En Brass is een echte dame..weet precies wat madam wel of niet wil zo te horen!

Ik heb vanmorgen om 10 uur een zaaaaalige winterrit gemaakt met een stalgenoot. De meeste paden waren te hard bevroren om te draven maar toch zooo heerlijk genoten! Nog wat plaatjes geschoten van stalgenoot met telefoon en zij van mij maar die show ik later wel even..zometeen weg, familiefeest..pannenkoeken eten! Ik heb ook maar mijn deken-knoop doorgehakt. Ik heb er een dikkere deken opgegooid vandaag (220) want Beer voelde wat koud vanmorgen met zijn 100 grams.. Het blijft de hele week overdag ook onder 0 dus ja..ik wilde hem nog een keer scheren maar weet even niet hoe ik dat dan nu moet doen..moet ik er weer een deken bij kopen..had deze daarvoor bewaard maar kon vandaag niet scheren en wilde hem niet laten koukleumen..naja, we zien wel!

Nu naar ooooma!
Keandra

Bericht door Keandra » zo 28 nov 2010, 13:31

morgen is leslie thuis en dan wil ik foto's trekken van de paarden maar ook van mij en de paarden
heb er zin in nu met dit weer om toch enkele mooie pics te laten maken
Bailey

Bericht door Bailey » zo 28 nov 2010, 21:42

Annalynn, ik geloof dat er ook een stiekem truukje achterzit dat Bailey nu zo graag komt... nu in de wintertijd krijgen de paardjes eind middag een portie hooi voor de nacht en gaat een groot deel op stal. Laat dat nu net de tijd zijn dat ik meestal klaar ben met rijden. Bailey denkt gewoon dat ik hem hooi geef als we klaar zijn met rijden vrees ik ;)
De andere paarden komen inmiddels ook op mijn fluitje, help nu zo vaak met het binnenzetten dat ze bij het zien van mij inmiddels ook aan hun warme stalletje denken.

Lekker pannenkoeken eten Kristel!!

Ik vond het met deze temperaturen wel tijd voor mijn nieuwe winteravatar :)
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » zo 28 nov 2010, 22:30

Ik zit hier te zitten terwijl ik zo graag naar bed wil. Ik ben vanavond naar Harry Potter geweest. Altijd leuk. Nu ben ik mn elektrische deken vergeten, zoo koud in bedzooo koud, moet eerst ff opwarmen. Ik krijg zoo koud als ik in een vreselijk koud bed stap. Vanmorgen stonden de bloemen alweer op de ramen toen ik wakker werdt,. Ik kan niet wennen aan die kou. brrrrrr. Dus wacht nu tot mijn bedje warm is. en ik ben best moe.....

Hier hoef ik nie tte fluiten, bij het zicht van mijn auto, staan de paarden al voor aan het hek. of bij de voerplaats. net hoe laat of het is.

Je avatar is zeer toepasselijk. Ziet er ook uit alsdit weer. koudddd met al die ijskristallen
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 29 nov 2010, 12:35

Beer en ik gisterenochtend!
Afbeelding
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » ma 29 nov 2010, 15:14

heerlijk, van die bospaden, alleen nu zo hard.

grote jongen Beer
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Ilonka

Bericht door Ilonka » ma 29 nov 2010, 15:36

Met die harde ondergrond is een ijzertje wel lekker kan je mooi blijven draven. Heerlijk plaatje Kris ik had je hele topic ook al gevonden.

Brass heeft nu vakantie, saahaai voor mij, maar goed. Ze staat sinds gisteren middag zonder deken, haar vacht is alweer zo lang. Fijn dat ze even echt lekker vies kan worden zonder deken. Na haar vakantie scheren en weer aan de bak.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 29 nov 2010, 15:41

Loopt Ilonk alweer beter? Anders kom je hier een keer met haar..rustig rondje doen en thee met melk! ;)
Ilonka

Bericht door Ilonka » ma 29 nov 2010, 16:05

Ilonk loopt eigenlijk al 3 maand weer goed maar ik heb gewoon niets meer met haar gedaan. Vind het doodeng om weer wat te gaan doen. Wat als ze weer kreupel wordt? Een paar keer een stap rondje van 30 minuten want aan langer heb ik geen lol. (In elk geval niet alleen.) Rustig weer wat opbouwen ben ik wel van plan.
Donderdag gaat Ilonk mee naar de school van Tonkie, dan worden we zwarte piet te paard die Sinterklaas kwijt zijn, we nemen Skridur, de schimmel, mee aan de hand en vertellen dat hij alleen is terug gekomen naar de stal...
Dan over 1 1/2 week nieuwe ijzers met luchdrukzolen (ivm sneeuw en toch bescherming van de zool) en dan eens kijken hoe het verder gaat. Als het goed gaat en Brass haar vakantie is over dan super gezellig als je langskomt! Inderdaad rustig aan is dan wel een must en thee met melk zeker ook!
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 29 nov 2010, 17:54

En irn-bru!
Ilonka

Bericht door Ilonka » ma 29 nov 2010, 18:28

En IRN BRU!
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 29 nov 2010, 18:36

Mmmmm, nice! Ik moet een beoordelingsformulier invullen voor mijn stagiaire maar ik blijf maar op internet plakken! Ga nu echt even aan 't werk..is zo klaar als ik er even voor ga zitten.. Martijn heeft net verse vega-snert gemaakt.. LEKKER! En ik heb nog uitzicht op volle yoghurt met straciatella stukk'n...mmmm!
Bailey

Bericht door Bailey » ma 29 nov 2010, 22:02

Niets lekkerder dan echt wintervoedsel op zo'n winterse dag Kristel!

Wat een spannend verhaal hebben jullie bedacht Annalynn, leuk dat Ilonk erin mee mag spelen!

Heb vandaag toch wel iets héél vreemds gezien. Vlakbij stal is een wei waar minipony's instaan, daar liepen we langs. Zie ik zo een vos door die weide racen, met een minipony erachteraan! Mini had het niet zo op ongewenste vossen in z'n weide geloof ik :))

Bailey's winterjas:
Afbeelding

en wij saampjes vandaag, lekker winters :)
Afbeelding
Keandra

Bericht door Keandra » di 30 nov 2010, 10:24

Leslie is gisteren bij de paarden gegaan, op inspectie want gereden kan er niet worden
Githa is het ijs dat op de weide ligt al beu, die vindt het rot dat ze met haar hoeven door het ijs zakt. de gladdigheid is haar het probleem niet
En Jalenka die wilt niet uit de schuilstal gaan, die mist precies haar vorige stal, die staat constant binnen
maar koud hebben ze niet gelukkig
Keandra

Bericht door Keandra » di 30 nov 2010, 18:58

wow wat is het hier rustig

Leslie heeft me vanavond men cadeau voor men verjaardag al gegeven, hij wou het me vandaag al geven ipv morgen :=
allemaal goed, een spelletje voor op de gameboyDS (Professor Layton en de verloren toekomst) ben ik weer een aantal dagen enkel met de gameboy aan het spelen :roll:
Ilonka

Bericht door Ilonka » di 30 nov 2010, 22:09

Gefeliciteerd nog Sofie!
Geslaagd cadeau dus van Leslie.

Inderdaad rustig hier. Mooie foto's van Bailey Sterre, wat is het toch een onwijs leuk dier.
Bailey

Bericht door Bailey » di 30 nov 2010, 23:56

Gefeliciteerd Sofie!!

nou zeg, het is écht rustig hier! Is iedereen in winterslaap gegaan?
Ik heb vandaag een nieuwe muts gekocht, klaar voor de -17 (gevoelstemperatuur) die ze voor morgen voorspellen!

Eén van de kniewrongen van mijn zadel is bij de zadelmaker, klein scheurtje dat gerepareerd moet worden, dus verplicht zonder zadel op mijn sneeuwkonijn de komende dagen :)
Keandra

Bericht door Keandra » wo 01 dec 2010, 07:53

oei sterre, en dat was toch een nieuw zadel?

bedankt

en rustig, jep
wij kunnen niet veel doen met de paardjes eigenlijk dus ja, niet veel te vertellen
Plaats reactie