Onze B-tjes genieten van het leven, ook in deel 7

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
kristelhans

Re: Onze B-tjes genieten van het leven, ook in deel 7

Bericht door kristelhans » zo 21 nov 2010, 13:16

Dat duurt nog veeeeel te lang..dan ga ik raden.. eehhmm.. Jack?
Anouska

Bericht door Anouska » zo 21 nov 2010, 16:05

Whahaha, nee het is geen Jack! Je mag best gaan raden, vrees alleen dat het je niet gaat lukken, hihihi.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Yfke-lover

Bericht door Yfke-lover » zo 21 nov 2010, 16:55

Denk ik ook niet!
Super trots Anouk en onze toppertje Sven. M1 + 2
Miloh onze super springer en zo lief !!!!!!!!!!!!!!!
Onze shet is super super eigenwijs maar wel leuk..Lilly
UIt het oog voor altijd in mijn hart
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » zo 21 nov 2010, 20:11

Aaach wat een scheetje Anouska! :D Ik houd tegenwoordig van hondenfoto's, ik mis die van mijzelf zo!!!!
Afbeelding

Leuk dat je in Duitsland bent geweest, Kristel! En dan niet eens even koekeloeren bij Benth, belachelijk hoor ;) hehe.
Lekker Duits gesproken? Kan nu met je communiceren auf Deutsch? Gemütlich jaaaaaaaaa.

Super dat het met jou en Bjørn zo lekker gaat, Anous! Ik ga je topic bij PP even bekijken :D

Bailey gaat goed zo te horen, super :D Ik vind je zadel gaaaaf, Sterre! Hopelijk blijf je nog even genieten van dit zadel :)

Met Benth alles goed, behalve een wondje dat ze heeft onder haar kin, tussen haar kaken. Maar daar krijgt ze nu drie maal daags een zalfje op dus dat zal goedkomen nu.
Ons zadel is weer terug :D Maar ben er nog niet helemaal zeker van dat dat 100 % goed ligt. Voor het oog en op gevoel ligt het goed. Benthe loopt er ook goed onder. Maar er is eigenlijk niets aan verandert, alleen opgevuld. En ze kreeg er dus witte haren van. Ik kan me niet voorstellen dat door alleen een beetje opvullen de druk weggenomen is.
Maar er valt dus niets aan het zadel op te merken. Heb zelf ook nog eens uitvoerig gekeken en gevoeld. Ben geen zadelmaker, maar het zadel ligt recht, voelt niet te strak, laat geen lucht meer tussen de kussens en rug en wiebelt niet van voor naar achter.
Benthe loopt ontspannen en over haar rug.
Maar waarom dan die witte plekken.....
Ik zit echt in een dilemma.
Ik weet ook niet meer wat mijn gevoel zegt. Aan de ene kant; doorrijden want er ligt niets verkeerd, aan de andere kant denk ik; second opinion want die witte haren zijn er niet voor niets.
En daar stuit ik op probleem nummer 2, er is hier geen zadelmaker die ik ken en die ik wél vertrouw.
Optie nummer drie gaat sowieso gebeuren, na de kerst. Ik wil Benthe dan scheren want wordt nu gek. Ze staat zonder deken, want toen ik hier kwam was het overdag veeel te warm voor een deken. Nu heeft ze dus weer een berevacht, wat echt niet werkt met een paard wat niet meer in conditie is omdat het 7 weken stil heeft gestaan...
Na het scheren zullen de haren dan misschien in de goede kleur (hopelijk!) teruggroeien. Maarja dan moet ik dus alles scheren en dat was ik eigenlijk ook niet van plan.....
Pff dilemma's hier, je hoort het.
Iemand die het ei van Columbus voor mij heeft; _/-o_
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Bailey

Bericht door Bailey » zo 21 nov 2010, 21:22

wat een leukerd Anouska!

Leuk weer wat vanuit Duitsland te horen Marleen! Wat een dilemma's. Wat betreft het zadel zou ik zeggen: volg je gevoel, jij kent je paardje het beste.
Wel erg lastig dat je niet makkelijk een second opinion kunt vragen.

Ik heb vandaag met een stalgenootje gereden, eerst in de bak en daarna nog het bos in geweest. In de bak hebben we ook nog even van paard gewisseld.
Zij heeft een flink uit de kluiten gewassen cremello connemara, iets van 1.60 hoog. Wát een raar gevoel zeg om ineens zo hoog te zitten met zo'n hele lange dunne witte nek voor je :))
Ook heel grappig om Bailey eens vanaf een ander oogpunt te zien lopen, hij wordt eigenlijk alleen door mij gereden. Bailey was eigenlijk heel braaf met een vreemde ruiter op z'n rug. Hield mij wel verschrikkelijk in de gaten de hele tijd, maar hij liep tenminste wel ;)
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 21 nov 2010, 21:29

Marleen, lastig..kun je niet via Bokt iemand vinden die daar in de buurt woont en een second opinion kan doen? Is zo internationaal allemaal..tis maar een idee..oproepje ofzo..

Sterre, wat leuk dat je hebt gewisseld en zon lange nek vind ik ook altijd gek..haha gef mij maar een kort geel nekkie!

Nu weer zusje kijken..is op een quiz op de VPRO!
Anouska

Bericht door Anouska » ma 22 nov 2010, 17:47

Wat een scheetje die hond van jou Marleen :j!

Knappe Bailey!

Thnx voor jullie leuke reactie's op ......! :x

www.fitenvitaaldier.nl
Elvina

Bericht door Elvina » ma 22 nov 2010, 20:17

Wat een liefie Anouska! Is dit nu dat ras waar je het toen over had?

Fijn dat je zadel terug is Marleen. Weet je zeker dat witte haren daarvan komen? Beauty heeft ook witte haren op schoft maar dat komt door dekens.

Mijn bolle is stom;p gister niet vooruit te krijgen met rijden! Dus ben toen maar af gestapt. En vandaag liep ze wel weer fijn. Met een super galop op het eind. Dat gevoel, echt super! Toch een beetje een roze wolk dan..
Bailey

Bericht door Bailey » ma 22 nov 2010, 20:19

Joepie! Go op die roze wolk Tessa, en de rest gewoon vergeten ;)

Ik heb net een nieuw topic gemaakt bij PP gemaakt, heb Bailey nu een jaar. Nou ja, officieel pas over een week, maar ik vond het zó leuk dat ik niet kon wachten met een overzichtje knutselen :=
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 22 nov 2010, 21:03

Superleuk overzicht Sterre, hier ook gefeliciteerd met jullie jaar verkering! ;) In februari heb ik Beer alweer 2 jaar en ik ben ook al aan het verzinnen wat ik allemaai in een overzichtje kan doen..heeeerlijk!

Tessa, blijf daar maar lekker zitten, op die roze wolk!

Beer heeft vandaag en morgen vrij..donderdag rijden (met lamme bek..tandarts eerst, ieuw) en dan krijgt hij zijn dikkere deken op..ik hoop dat we veel sneeuw krijgen! Kan ik eeeiiindelijk eens een sneeuwrit maken..afgelopen winter durfde ik dat niet zo goed aan omdat Beer nogal puberaal en aanstellerig was..dat is er nu wel aardig af dus ik wil rijden in de sneeuw!
Anouska

Bericht door Anouska » ma 22 nov 2010, 21:29

Nee Tessa, dit is niet het ras waar ik het toen over had. Dit is een Jack Russel mijn andere favo ras. Blijf nog maar lekker op je roze wolk zitten!

Een jaar alweer Sterre? Gefeliciteerd! Ik heb ons jubileum overgeslagen :o, had Bjørn 30 oktober alweer 5 jaar. Heb hem 7 september toen voor het eerst gezien, 11 september gezegd dat ik het deed en een aanbetaling gedaan en 30 oktober rest betaald opgehaald.

Succes morgen bij de tandarts Kris!

Ik ben puppy spullen aan het shoppen, in de winkel en op het web, is zo leuk en ik haat shoppen. Zaterdag al halsbandje en riem, vandaag borstel botjes en ballenwerper, en online vandaag bench voerbakjes en vlooiendruppels. Donderdag gaan we de bench ophalen, vrijdag ook nog wat spulletjes weet zo ff niet uit hoofd staat op papier en zaterdag middag gaan we ...... ophalen.

www.fitenvitaaldier.nl
Ilonka

Bericht door Ilonka » ma 22 nov 2010, 22:42

:wave:
Ik meld me ook maar weer even.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Keandra

Bericht door Keandra » di 23 nov 2010, 08:52

bij ons is het moeilijk om overzichtjes te doen van Githa (en Jalenka is zeker door het begin om bij te huilen, maar ja) we hebben Githa nu al 4jaar en 4 maanden (wat toch ook precies al redelijk lang is)
zal dat mss ook eens moeten doen om een vergelijking te kunnen maken hehe (maar we hebben niet veel bruikbare foto's van haar als puppy die staan op men gsm, en krijg die er niet degelijk af := )

Sterre keimooie collage zeg
Bailey

Bericht door Bailey » di 23 nov 2010, 22:41

Poeh, stil hier zeg!

Ik wil ook een sneeuwrit Kristel :D

Dank je Sofie. Het is toch leuk juist, een overzicht van Githa en Jalenka? Jalenk is er alleen maar knapper op geworden en het verschil is dan juist groter en extra leuk om te zien in een overzicht, niet waar?

Bailey had vandaag ook een dagje vrij, ben de stad in geweest voor sinterklaaskadootjes.
Morgen krijgt Bailey z'n 'jubileumkadootje', een poetshandschoen. Hij is gek op wat hardere borstels en deze heeft ook lekker stugge haren dus ik denk dat hij 'm heerlijk gaat vinden.
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » wo 24 nov 2010, 07:05

is rijden in de sneeuw niet heul eng ivm met uitglijden. Ik geloof dat ik dat niet zo durven, al is het natuurlijk geweldig om te doen.

Heb een heerlijke nacht gehad, lag al om 3 uur vanmorgen in mn bedje en om 6 uur er weer uit. t word een zware dag. Wel heerlijk genoten bij the night of the proms. Wat kan die barry hay zingen zeg, nog zuiverder en mooier dan zo op radio. en al die anderen die er waren, alles zong geweldig.

Nu ben ik moe............
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 24 nov 2010, 07:40

Inderdaad stil hier!

Ik heb nieuw haar..met paars en parelmoer en as..haha klinkt vreselijk maar is gaaaf! Was creatief kleurmodel voor de stagiaire van mijn vriendinnetje die bij een uberhippe salon werkt!
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » wo 24 nov 2010, 08:41

en waarom zien wij nog niks kristel?

Dit is een foto waard.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Nu paardloos.
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 24 nov 2010, 10:30

Okeeee, komt ie!

Afbeelding

Afbeelding
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » wo 24 nov 2010, 19:36

dat ziet er idd een stuk beter uit dan dat het klinkt. zo vindt ik het ook wel leuk. leuk om model te zijn, maar altijd afwachten hoe je thuis komt
Nu paardloos.
Bailey

Bericht door Bailey » wo 24 nov 2010, 20:09

Wauw! Gaaf haar Kristel! Ik vind dat wit/blond altijd zo tof, mij staat het helaas niet (ben er veel te wit voor) maar jou zeker wel :)

Heb vandaag tijdens buitenrit 'dapperheidstraining' gedaan met Bailey. Voor het eerst alleen onder het zadel (we hadden het wel al eens gedaan tijdens het wandelen, of onder het zadel met andere paarden erbij) onder een breed viaduct waar vrachtwagens overheen denderen, door het donkere tunneltje, langs de tanks van het oorlogsmuseum en langs de manege waar druk verbouwd wordt.
Het bouwmateriaal maakte nog het meeste indruk op Bailey, hij vond het onbegrijpelijk dat er zomaar planken en dakpannen naast het pad lagen :=
Plaats reactie