Het 16+ fjorden topic
Re: Het 16+ fjorden topic
Jeskim doet het nog steeds goed, het gaat steeds beter en ze zijn nog erg tevreden over haar!!
Ze is inmiddels de baas over het shetje daar, hihi..
Ze is inmiddels de baas over het shetje daar, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Mijn oude taart is zaterdag verhuisd. Dat ging haar nog niet in de koude kleren zitten. Druk, drammerig. Maar geloof dat de rust weer neergedaald is. Kijken of we vanmiddag ff een blokje kunnen rijden.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Marga gaat zondag een bosrit maken met 1 of 2 zussen. Karev gaat mee en als Nisko meegaat gaan we weer met de 3 gezusters op stap. We doen rustig aan, want Marga heeft niet veel conditie
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Fijn dat het goed gaat met Jeskim.
Leuk, zo'n familie bosrit.
Gisteren heb ik Odette weer naar de wei gebracht. Vandaag zat ze helemaal onder de modder.
Ze wilde zeker graag een grijze fjord zijn. Nou ja, dan hebben we morgen weer wat te doen.
Leuk, zo'n familie bosrit.
Gisteren heb ik Odette weer naar de wei gebracht. Vandaag zat ze helemaal onder de modder.

Odette&Fenna
- nancy imka
Morgen eindelijk weer naar mn 16+ fjordje toe!!! Heb haar de hele week nog niet gezien en morgen mag ik een dagje mee met de stichting om dr te bezoeken. Hoop niet dat ze me een welkom gooi geeft dat doet ze namelijk nog wel eens zo van he ben je er heb je nog wat voor mij hihi
Ieh, doe maar voorzichtig Nancy!!!
Ik vind het ergens ook wel schattig als ze zo vies zijn.. Behalve als je wilt rijden natuurlijk..
Ik vind het ergens ook wel schattig als ze zo vies zijn.. Behalve als je wilt rijden natuurlijk..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ben hier al een poosje niet geweest, maar met Iwan gaat het goed! We zijn na ons ongeluk weer volop in de running! Wel is hij van een held naar een held op sokken gegaan mbt honden. Afgelopen donderdag liep er ook weer een hond los in het bos en die wilde weer op ons aan sjeesen, ik heb hem nog nooit zo in paniek gezien. Arme dier, terwijl die hond wel 25 meter van ons af was. Hij trilde helemaal en had een hartslag van boven de 200 volgens mij.
Iemand tips om hem weer een held te maken??
Iemand tips om hem weer een held te maken??
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Denk dat het even duurt eer Iwan zijn vertrouwen in honden weer terug heeft, het enige wat je kan doen is hem er regelmatig mee confronteren denk ik..
Arme Iwan!! Maar fijn dat hij het verder weer helemaal doet hoor!!
Arme Iwan!! Maar fijn dat hij het verder weer helemaal doet hoor!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- nancy imka
Jeetje dat hij zo bang is geworden meteen van honden. Kan je geen hond mee nemen van iemand en hem er zo weer aan laten wennen?
Het gaat niet om de hond, maar om het gedrag van de hond. Als die door het dolle heen zijn, raakt hij in paniek. Gewone aangelijnde honden vind hij geen probleem. Het zal wel moeten slijten...nancy imka schreef:Jeetje dat hij zo bang is geworden meteen van honden. Kan je geen hond mee nemen van iemand en hem er zo weer aan laten wennen?
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
mijn 18-jarige puber heeft zich super gedragen. Wat ben ik blij met dat beest. Ik heb echt weken niet gereden en vandaag een buitenrit met Annemarie en Tamara gemaakt. Ze was zo lief en voor haar doen best relaxt, ik heb genoten, zelfs een sprongetje gemaakt
en galop op de plaatst gedaan (zo druk was ze dan weer wel af en toe).

Baranna 13-5-2006
- nancy imka
Nicole schreef:Het gaat niet om de hond, maar om het gedrag van de hond. Als die door het dolle heen zijn, raakt hij in paniek. Gewone aangelijnde honden vind hij geen probleem. Het zal wel moeten slijten...nancy imka schreef:Jeetje dat hij zo bang is geworden meteen van honden. Kan je geen hond mee nemen van iemand en hem er zo weer aan laten wennen?
Oh ik dacht al dan heeft hij echt een trauma aan een hond overgehouden als hij gewoon van een hond ook al schrikt. |Tja denk dat hij toch weer helemaal vertrouwen erin moet krijgen weet daar ook zo een twee drie geen oplossing voor... Vervelend!
Vervelend zeg, dat Iwan nu zo bang is voor honden. Hopelijk kan hij er toch weer aan wennen.
Ik heb Odette net lekker hooi gebracht in de wei. Er staat niet zoveel gras meer en met die kou mag ze wel wat extra's.
Wat hebben die paarden het toch altijd snel in de gaten dat je er bent. Ze kwamen al in galop aan, voor ik ze geroepen had.
Ik heb Odette net lekker hooi gebracht in de wei. Er staat niet zoveel gras meer en met die kou mag ze wel wat extra's.
Wat hebben die paarden het toch altijd snel in de gaten dat je er bent. Ze kwamen al in galop aan, voor ik ze geroepen had.
Odette&Fenna
Vanmorgen een winterse rit gemaakt samen met een vriendin en haar Arabiertje, het was koud brrrrrr maar heerlijk in het zonnetje. Rav is één keer vies uitgegleden, maar gelukkig niet gevallen.
@ Ootje: komen ze altijd als je er bent? Rav nu wel, maar in de zomer kan ik altijd de wei oplopen, dan vertikt ie het om te komen, ook al is de rest wel al binnen. Hoezo eigenwijs...
@ Nicole: hopelijk komt Iwan over zijn angst heen, zal wel wat tijd overheen gaan. Maar wel proberen om op een rustige manier hem te cofronteren met honden, uiteindelijk zal het vast goed komen.
@ Ootje: komen ze altijd als je er bent? Rav nu wel, maar in de zomer kan ik altijd de wei oplopen, dan vertikt ie het om te komen, ook al is de rest wel al binnen. Hoezo eigenwijs...
@ Nicole: hopelijk komt Iwan over zijn angst heen, zal wel wat tijd overheen gaan. Maar wel proberen om op een rustige manier hem te cofronteren met honden, uiteindelijk zal het vast goed komen.
Foss en Haila zijn half geschoren en staan lekker onder een deken s' nachts op stal en dat vinden ze heerlijk ze doen het nog steeds goed Haila wordt in de winter wel wat stijfjes maar aan Foss is nog niks te merken.
Ik zit er aan te denken om Foss nog een keer mee te nemen naar de keuring kijken of hij het nog kan een 1e premie halen.
Ik zit er aan te denken om Foss nog een keer mee te nemen naar de keuring kijken of hij het nog kan een 1e premie halen.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
@ Ravke: Nu het winter is, komt ze erg graag naar het hek toe. 's Zomers niet hoor, alleen als ik met de auto kom. Dan weet ze dat ze niet mee hoeft en dat ze dan iets lekkers krijgt, dus dan komt ze wel.
Odette&Fenna
Mijn 18-jarige loopt haaaaaard als ze 's avonds naar de stal geleid wordt want dan staat er een heerlijke bak met biks en grasbrok op haar te wachten.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Mij 18-jarige in het winterlandschap. Ze zit eigenlijk helemaal niet dik in het haar.

Met haar zoon Fatoush, die een echt mama's-kindje is

Met haar zoon Fatoush, die een echt mama's-kindje is

Baranna 13-5-2006
Ik had het al gezegd bij PP, maar wat een mooie foto van Marga en Fatoush samen.
Ik vind ik wel eens jammer, dat Odette en Fenna niet op dezelfde plek staan. Nog een jaar geduld, wie weet kunnen ze dan samen.
Ik vind ik wel eens jammer, dat Odette en Fenna niet op dezelfde plek staan. Nog een jaar geduld, wie weet kunnen ze dan samen.
Odette&Fenna
Vandaag heeft de smid Odette's ijzers eraf gehaald, omdat het zo glad is. Ze zaten er net twee weken onder.
Ze liep wel erg beroerd daarna. Hopelijk heeft ze er morgen geen last meer van.
Vorig jaar is ze onderuit gegaan door de gladheid, dus nu ben ik veel te bang dat het weer gebeurt.
Halen jullie 's winters de ijzers er onderuit? Of lopen jullie paarden altijd op blote voeten?

Ze liep wel erg beroerd daarna. Hopelijk heeft ze er morgen geen last meer van.
Vorig jaar is ze onderuit gegaan door de gladheid, dus nu ben ik veel te bang dat het weer gebeurt.
Halen jullie 's winters de ijzers er onderuit? Of lopen jullie paarden altijd op blote voeten?
Odette&Fenna