Voor al je avonturen en vertier, het E'tjes topic deel 4!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Daphne!

Re: Voor al je avonturen en vertier, het E'tjes topic deel 4

Bericht door Daphne! » wo 17 nov 2010, 19:27

Heey Roos, jaaa, nu hoef ik mijn mond ook niet meer te houden, ik geloof dat je het me 2 maanden geleden al verteld hebt toch?
Op naar de helft, spannend!
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » wo 17 nov 2010, 19:32

Hee Roos, proficiat! Wat mooi dat jullie zwanger zijn, (ja het is natuurlijk samen zwanger zijn :)) Hopelijk voel je je de komende tijd fitter en heb je geen last (meer) van misselijkheid, zodat je mooi je zwangerschap doorloopt. Geniet ervan!
Keandra

Bericht door Keandra » wo 17 nov 2010, 19:33

hey gefeliciteerd, hoop dat de mindere dagen van het begin gauw over zijn en dat het genieten kan beginnen
roos

Bericht door roos » wo 17 nov 2010, 19:41

Voel me wel goed, heb alleen veel bandenpijn zeg, niet normaal. Vooral als ik een drukke dag heb gehad of veel heb gedaan. En ook veel last voor mijn darmen, maar ik mag niet klagen.
Dank jullie wel voor de felcitaties.
Ja Daf, eindelijk he ;)
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » wo 17 nov 2010, 19:46

Wat leuk!!! van harte gefeliciteerd.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Esther

Bericht door Esther » wo 17 nov 2010, 22:34

Gefeliciteerd!! Dat is leuk nieuws!!

@ Desiree.. Is Elvis een keer geschrokken dan van die hond ofzo, hier was hij absoluut niet bang van Timber en die kon ook wel tekeer gaan!! Is het geen aanstelleritis?? hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
nancy imka

Bericht door nancy imka » do 18 nov 2010, 08:58

Esther schreef:Gefeliciteerd!! Dat is leuk nieuws!!

@ Desiree.. Is Elvis een keer geschrokken dan van die hond ofzo, hier was hij absoluut niet bang van Timber en die kon ook wel tekeer gaan!! Is het geen aanstelleritis?? hihi..
Eerst stond er bij die hond nog een grote schutting aan de zijkant en dan zag je haar niet aankomen en dan ineens sprong ze met een hoop geweld (is een boxer en die zijn nogal drukjes) tegen het hekje op daar is hij inderdaad een keertje goed geschrokken en dat blijft hij nu doen... Maar is volgens mij ook gewoon een hoop aanstelleritis hoor hij weet nu toch wel dat die hond er zit 8)7
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Elvis

Bericht door Elvis » do 18 nov 2010, 11:46

Klopt wat nanc schreef,voor mijn hond is hij ook niet bang en hij weet zelfs Bartje van bijna 100 kilo weg te jagen dus het gaat meer om het kabaal wat ze maakt(boxer Molly haha)...

Roos gefeliciteerd!
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
roos

Bericht door roos » do 18 nov 2010, 20:11

Dank jullie wel!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
vonnie21

Bericht door vonnie21 » do 18 nov 2010, 21:11

Roos gefeliciteerd :D wat ontzettend leuk voor jullie
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » vr 19 nov 2010, 11:56

roos schreef:En als iemand nog een plekje weet voor Ekdal van ongeveer begin maart tot juli, dan hoor ik het wel. Niet dat ie weg hoeft voor een paar maanden hoor, hij kan hier ook op het land, maar een paar maanden ravotten vind ie vast leuker.
Gefeliciteerd Roos, superleuk! *o/* En misschien kunnen we wel een voorzichtige beleervakantie regelen...doen we het heel rustigjes aan...kan Bink m de goede kneepjes van het vak influisteren!??
Geluk is de vrucht van intens werk
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 19 nov 2010, 12:04

Zie dat ik gister helemaal ben vergeten om je te feliciteren Roos! Maar als nog gefeliciteerd!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Elvis

Bericht door Elvis » vr 19 nov 2010, 12:38

Geloof niet dat Roos dat wil,die wou Ekdal toch nog een jaar laten staan omdat hij zo groot en slungelig is?
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
roos

Bericht door roos » za 20 nov 2010, 18:40

Annabel...als dat zou kunnen, leuk!!En ik vind beleren wel iets heel anders als onder de man(euhh vrouw)inrijden als ik eerlijk ben.
Ik hoor graag wat de mogelijkheden zijn Annabel. Oefenen jullie ook meteen even voro de keuring haha ;)
Kan ie meteen met paps op de foto :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » za 20 nov 2010, 22:32

Weet niet of het zo anders is. Behalve dat ze met rijden onder de man gewicht moeten dragen. Bedoel ze moeten verder toch de zelfde gewrichten gebruiken. En jij wilde dat toch juist de tijd geven omdat het allemaal zo hard gegroeit is. In en bak rijden met de kar is lijkt mij toch ook best zwaar voor een paard. Recht toe recht aan in de "weide wereld" (dorp bos ofzo) dan is het alleen maar recht uit lopen maar dit is toch ook wel werken (denk ik hoor)

Ik kijk nog steeds aan hoe het op het moment dat Emy volgens de "boekjes" zou mogen rijden" ze er aan toe is. Is het echt nog een pup dan wacht ik gewoon in ieder geval nog een half jaar tot het voorjaar. En denk ik dan nog nou vind haar nog erg jong (want het is nu echt nog een baby) dan wacht ik gewoon nog wat langer. Zal niet zeggen dat ik dan niks met haar zou gaan doen. Maar niet regelmatig dingen oppakken. En als we al iets gaan doen is het lekker buiten recht toe recht aan :D
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » za 20 nov 2010, 22:40

En toch vind ik het anders, en wie zegt dat er meteen een kar achter gaat?...en niks moet dus....beleren ook niet ;)

Nanc, hoe gaat het met jou?
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » za 20 nov 2010, 23:53

Ik laat Evita dit jaar nog staan, zeker qua rijden. Laat haar maar een beetje meer de hoogte in komen. Qua betuigen willen we wel rustig gaan beginnen. Paar keer het hoofdstelletje met bitje in gehad, meer nog niet.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » zo 21 nov 2010, 14:30

Proficiat Roos!! :D

Ivm het beginnen met longeren in het voorjaar: Jack wordt in april 3 en ik zou zeker al willen wachten tot na zijn verjaardag...
Dan zou ik het verder ook héél rustig aan willen doen: gewoon stemcommando's aanleren en stilaan overgaan tot echt longeren. Er echt opzitten gaat toch voor heel wat later nog zijn...hij is nu zijn schade aan het inhalen en begint mooi vorm te krijgen. Maar vrees dat hij, tegen zijn 3e verjaardag bv, gewoon nog te iel en puppy zal zijn om echt zadelmak te maken. En dan wacht ik liever nog even.
We hebben alle tijd...
Maar volgens de DA gaat zeer rustig, opbouwend werken geen negatief gevolg hebben op zijn pezen. Dus dat vind ik al wel een pluspunt.

Ondertussen doe ik niet veel meer met hem buiten wat poetsen, er is een zadeldoek opleggen met singeltje errond, wat rondstappen aan het halster,...en verder speelt hij in de paddock met mijn andere paard.
Keandra

Bericht door Keandra » zo 21 nov 2010, 18:59

hier wordt er na nieuwjaar begonnen met te longeren, denk zo 1 keer per week een kwartiertje vooral om stemcommando's te leren
jalenka wordt 3 in mei en tegen dan wil ik graag in conditie zijn om ze mss al in te rijden

gisteren heb ik gezien dat op een weide op 200m van waar ze staan, er grondwerklessen gegeven worden, ik ga eens informeren of ik niet kan meedoen met Jalenka, kan ik toch eens ergens naar toe geraken zonder een trailer
nancy imka

Bericht door nancy imka » zo 21 nov 2010, 22:31

@ Roos, hier gaat het goed, heb alleen tegen de avond wel iedere keer zwelling aan mn voet waar ik flink last van heb. Ben gister voor het eerst naar de paarden geweest toen heb ik ze gezien alleen kon het hek niet in dus kon ook niet bij mn paardjes komen of moest helemaal van voren komen dat is me te ver op de krukken. Maar vandaag nieuwe poging en heb lekker met ze geknuffeld! Heerlijk heb ze wel gemist hoor. Maar was daarna wel moe hihi. Lijk wel een oud wijf!

Ik zeg ook niet dat er meteen een kar achter gaat. Maar ik vroeg me af of je nu toch overstag gaat om te gaan beginnen met Ekdal. Ik weet het nog steeds niet. Ik kijk het moment gewoon aan. Maar om hem helemaal naar wanneperveen te brengen om een tuig op te leggen en geen kar er achter te hangen lijkt mij een beetje ver hihi. Nee hoor je moet doen wat denkt dat goed is. En ik zou niet weten waarom Ekdal het niet aan zou kunnen. Denk dat de paardjes het alleen maar leuk vinden die aandacht! En er is inderdaad wel een verschil tussen werken en werken.
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Plaats reactie