Lieve Dagboek..

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
sweetwendy

Lieve Dagboek..

Bericht door sweetwendy » wo 17 nov 2010, 19:19

Ik ben een tijdje niet echt actief geweest omdat Daisy overleden is.
Ik wil hier even een update plaatsen over hoe het nu met mij gaat enzo.
Daisy is nu al bijna 3 weken geleden overleden, ben er helemaal kapot van geweest en nog steeds..elke avond voor het slapen gaan denk ik nog even aan haar.ze was mijn maatje.
Ik heb toen de Stal Danea gemaild om te vragen of ze een reading met haar kan doen, dat kan maar dan wel pas 6 weken na overlijden want dan kan ze beter contact maken. Dus moet nog 3 weken wachten en dan kan ik haar een paar vragen mailen, ben er erg benieuwd naar en ook wat Daisy mij te vertellen heeft.
Daarna heb ik naar een site gemaild voor 2 kettingen met een plukje haar van Daisy, dat vind ik een mooie herrinering.Ik heb de 2 kettingen net vandaag ontvangen. Ze zijn super mooi geworden en ben er onwijs blij mee!!Nu is ze altijd vlakbij mijn hart :+:
Een anderhalve week geleden stelde mijn zus voor om samen een paardje te gaan kopen, samen verzorgen e.d. Dat leek me wel een goed idee, ook kwa tijd en geld. Mijn zus kwam dus een 10 jarige merriefjord tegen die M1 dressuur heeft gelopen en ook braaf is op buitenritjes, oftewel dus perfect voor ons want ik wil buitenritjes maken en mijn zus wil wedstrijden rijden in de dressuur. We hebben daar 2 keer gereden en het is een erg leuke fjord! Vandaag hebben we stalling bekeken en dat beviel ons heel goed. Van de week of volgende week gaan we haar nog klinisch laten keuren en dan gaan we haar kopen. We gaan wel eerst volgende week weekend op vakantie met de fam. maar daarna gaan we haar ophalen. Heb er wel een dubbelgevoel over maar weet zeker dat Daisy het ook gewilt heeft dat ik doorga met de paarden..
R.I.P. mijn lieve meisje Daisy (L)
darkness

Re: Lieve Dagboek..

Bericht door darkness » wo 17 nov 2010, 19:24

heey wat een lief berichtje en ik hoop dat je veel plezier heb met je nieuwe paardje
ondanks je maatje er niet is
heel veel sterkte nog !!!
sweetwendy

Bericht door sweetwendy » wo 17 nov 2010, 19:26

Ja het is allemaal erg snel gegaan maar zoiets komt altijd zo op je pad waaien..

Dankjewel!
foss

Bericht door foss » wo 17 nov 2010, 19:33

Het heeft best veel tijd nodig om het te verwerken en dat kan niet in een paar weken, een nieuw paard is een nieuw begin en geen vervanging als je daar maar aan denkt dan komt het best goed.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
sweetwendy

Bericht door sweetwendy » wo 17 nov 2010, 19:38

Het is zeker geeeeen vervanging!!!!!!!!!
Dat is wat duidelijk moet zijn en is!!
Deze fjord is heeel anders dan Daisy.
foss

Bericht door foss » wo 17 nov 2010, 19:48

Goed meid, fijn te horen en wie weet wordt Daisy wel haar bescherm engel is ze er toch een beetje nij.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Peertje

Bericht door Peertje » wo 17 nov 2010, 19:55

Hoi Wendy!

Fijn dat je het verdriet om Daisy langzaamaan een beetje een plekje kunt geven!
Wel vervelend dat je nog met vragen zit, maar dat komt over een paar weken dan
wel goed met de reading.

Super dat je samen met je zus aan een nieuwe fjord gaat beginnen! Klinkt als een
door de wol geverfde merrie. Ik zal voor je duimen dat ze goedgekeurd wordt! Je zult
altijd wel (in meer of mindere mate) blijven denken als je straks met een nieuw paard
aan de slag gaat 'Daisy had zo gereageerd' of 'Daisy had dan dit gedaan', niet om hen
bewust te vergelijken maar gewoon omdat mensenhoofden zo werken volgens mij...
Ik denk dat een nieuw paard je misschien wel kan helpen om Daisy een fijne plek in je
hart te geven en bovenal om verder te gaan.

Fijn dat je weer even iets van je liet horen!
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
Ilona

Bericht door Ilona » wo 17 nov 2010, 21:44

Lijkt me een goede zet van je om samen met je zus voor een ander paardje te gaan. Heb je in ieder geval iemand om op terug te vallen als je iets even niet meer weet of als je weinig tijd hebt.

Een nieuw paardje is natuurlijk geen vervanging voor Daisy. Maar kan wel een hele goede nieuwe afleiding zijn.
Daisy krijgt uiteindelijk een ander plekje in je hart. Dan denk je niet meer alleen met verdriet terug aan je paardje.

Sterkte nog en hopelijk horen we over een tijdje nog wat nieuwe ontwikkelingen.
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » do 18 nov 2010, 05:38

Kijk dat zijn goede berichten meis. Hoop dat de keuring goed gaat en dat jullie samen kunnen genieten van een andere gele streep :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
sweetwendy

Bericht door sweetwendy » do 18 nov 2010, 07:29

Dankjewel voor jullie begrip en steun!
Wij hopen ook dat ze goedgekeurd wordt. We moeten ook een contractje tekenen want mochten wij haar later willen verkopen dan wil ze haar weer terug kopen.
Even voor de duidelijkheid ze wil haar verkopen omdat ze een eigen sportpaard heeft en daar verder mee wil komen.
wolkj

Bericht door wolkj » do 18 nov 2010, 08:21

Fyn dat je een berichtje doet, ik denk dat een ieder hier benieuwd was hoe het met je ging!
Ik vind dat je een goede stap zet om een heel andere fjord aan te schaffen en dan samen met je zus. Samen heb je toch meer als alleen.. En vooral omdat je het misschien nog moeilijk zal vinden op dagen dat je veel aan daisy denkt. Ik hoop voor je dat het wat wordt, we zien dan vast de foto's wel verschijnen.
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » do 18 nov 2010, 09:25

Hi Wendy, mooi dat je haar laat readen en ook dat je een heel persoonlijk aandenken hebt laten maken. Ook goed dat je niet bij de pakken neer gaat zitten en lekker verder gaat met de paarden. Natuurlijk ben je nog aan het verwerken, maar daarvoor hoef je niet te wachten met een nieuw paard, toch? Heel veel sterkte nogmaals en jammer dat het bezoekje er nooit van gekomen is... Misschien dat ik ooit nog een keertje bij je nieuwe Fjord kom kijken.
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
Love_Jordy

Bericht door Love_Jordy » do 18 nov 2010, 10:30

Jou nieuwe geeltje gaat jou vast en zeker helpen om het verlies van Daisy een plekje te geven.
Sterkte! en ik ben erg benieuwd hoe de reading is!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★

L2 Startgerechtigd!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Bodan

Bericht door Bodan » do 18 nov 2010, 13:35

He meis!

Ik vind je echt super sterk! Ik hoop dat je Daisy nu ook beter een plekje kan geven nu je je liefde kan geven aan je nieuwe fjord.
Tuurlijk is het dubbel maar daisey zou dit ook gewild hebben dat je door gaat met het leven.

Wat fijn dat jullie samen een fjord kunnen kopen. dat jullie de zelfde hobby delen!
Wil ik wel een keertje mee je nieuwe toppertje te ontmoeten hoor.

Je bent opzoek naar nieuwe stalling? Waar wil je staan? Ik begrijp het wel om niet naar de zelfde plek terug te gaan waar je vriendinnetje heeft gestaan.

x Floor
Peertje

Bericht door Peertje » do 18 nov 2010, 15:33

sweetwendy schreef:...We moeten ook een contractje tekenen want mochten wij haar later willen verkopen dan wil ze haar weer terug kopen....
Jullie (en de verkoper) beseffen toch wel dat dit te tekenen 'contract' zo rechtsgeldig is als een komkommer he?!
Paard wordt aan jullie verkocht en daarmee hebben jullie alle zeggenschap, ook wanneer je in de toekomst besluiten haar te verkopen.

Uiteraard is het in dit geval wel om de vorige eigenaar op de hoogte te stellen en haar de 1e koop te gunnen, maar recht op 1e koop
kan zij niet op deze manier afdwingen. Mocht de verkoper het toch op papier willen vastleggen, laat dit dan bekrachtigen door een
notaris met daarbij ook de vermelding van de waarde van het paard nu en in de toekomst (bij gelijkblijvend, verbeterend en achteruitgaand
niveau, gezondheid en conditie). Straks zegt ze dat ze het paard wel terug wil, maar krijgen jullie een conflict over de waarde...

Succes & Laat even weten wanneer we moeten duimen!
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
sweetwendy

Bericht door sweetwendy » do 18 nov 2010, 18:09

Dankjewel allemaal!
Ja vind het ook erg jammer dat jij Daisy niet in het echt hebt kunnen zien Anna! Maar wie weet met de aankomende fjord..
Ik ben ook erg benieuwd hoe de reading zou verlopen! Heb er zo'n zin in!
En inderdaad ik ga niet meer terug naar die stal waar Daisy stond, misschien dat ik er over een tijdje nog even heen ga..maar voorlopig niet.
We hebben al stalling gevonden bij ruischerbrug. Alles is al klaar, ze moet alleen nog goed gekeurd worden.
En wat betreft dat contractje, als we haar later willen verkopen, doen we dat met dezelfde waarde wat ze nu ook waard is, dat heeft ze zelf voorgesteld.
Dennis

Bericht door Dennis » do 18 nov 2010, 18:44

Leuk dat je bezig bent met een nieuwe pony :)

Wat houd zo'n reading eigenlijk in? ben daar helemaal niet thuis in...
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
sweetwendy

Bericht door sweetwendy » do 18 nov 2010, 18:49

dendola schreef:Leuk dat je bezig bent met een nieuwe pony :)

Wat houd zo'n reading eigenlijk in? ben daar helemaal niet thuis in...
Iemand die met overleden dieren communiceerd.
Ze verteld ook dingen wat niemand anders kan weten behalve jij en trekjes wat inderdaad bij jouw paard past en wat de overledene nog wil zeggen en ik kan dus ook vragen stellen zodat die ook beantwoord kunnen worden.
Lisa

Bericht door Lisa » do 18 nov 2010, 19:05

Hey wendy,

Die 10 jarige fjordenmerrie dat is die ook tekoop op bokt stond of niet?? Die sprak me gelijk aan leuke merrie!!!

en logisch dat je nog altijd aan haar denkt. Dat zal ook altijd blijven! Wat leuk dat je kettingen hebt laten maken. super
mooie herinnering. Nog heel veel sterkte met haar verlies.

Hopen dat ze goed gekeurd word!!!!!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
Zipper

Bericht door Zipper » do 18 nov 2010, 19:59

hoi wendy dat zijn goede berichten, fijn, en ook ik ben heel benieuwd naar je nieuwe fjord, ik was er ook verliefd op bij de advertentie!
Plaats reactie