Meest bijzondere eigenschap van je fjord...

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Yvonne6

Re: Meest bijzondere eigenschap van je fjord...

Bericht door Yvonne6 » wo 17 nov 2010, 06:07

Ravina's bijzonderste eigenschap............is dat ze is wie ze is. ik ken niemand die haar niet leuk vind,zelfs de mensen hier op stal die niks met fjorden hebben vinden haar leuk. het zal haar ontwapenende blik zijn,en een betrouwbaardere fjord bestaat bijna niet :D
Ravina(OrstaxBrusvein)
Hercules(Rubis d'OberxOrsta) Geboren: 17-05-2011 - † 01-08-2012
siets
Contacteer:

Bericht door siets » wo 17 nov 2010, 07:14

Ik vind de rust en ook de ondeugendheid heel bijzonder. Ik kan haar opzadelen zonder halster of hoofdstel,
zo los in de gang. Trix en ik zijn volledig op elkaar ingespeeld, voor mij is zij de meest bijzondere fjord :).
Dag lieve, lieve Trix... ;(
Ravke

Bericht door Ravke » wo 17 nov 2010, 16:25

Allemaal leuke, bijzondere en herkenbare verhalen.
Rav is een superlief paard, voorzichtig als het nodig is (met kleine kinderen), maar met de nodige ondeugden: er is nog geen knoop geweest die hij niet heeft losgekregen (zowel bij hemzelf als bij de buurman).
En als er iets te eten valt haalt hij al zijn trucjes (voetje geven, buigen e.d.) uit de kast om je te verleiden hem iets te geven. Wat natuurlijk (door anderen weliswaar) vaak gebeurd omdat hij nu eenmaal onweerstaanbaar is!
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » do 18 nov 2010, 19:42

Ik herken heel veel van jullie verhalen in mijn exemplaar.

Falco heeft van die donkere, glimmende, ondeugende pretogen. Hij heeft enorm veel humor in alles wat hij doet. Soms pakt hij zomaar mijn longe of zweep van de grond en gaat daar dan mee aan de haal :+

Hij is ook ontzettend slim en een meester in- en uitbreker. Zo heeft hij een paardenknoop in een mum van tijd los (waarna hij overigens wel gewoon braaf blijft staan O:) ) en ook in de voorraadschuur wist hij een paar keer binnen te raken (met alle gevolgen van dien)

Hij haalt mij regelmatig het bloed vanonder de nagels, maar als het erop aan komt, kan ik blindelings op hem vertrouwen. Zelfs het kleinste kind kan ik zonder problemen aan hem toevertrouwen.

Ik denk niet dat ik snel nog zo'n uitzonderlijk paard zal tegenkomen. Maar dat geldt denk ik voor heel veel fjorden. Het is en blijft een enorm innemend ras.
Fjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
http://pijama.come2me.nl
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » do 18 nov 2010, 19:57

En de belangrijkste eigenschap vergeet ik: het feit dat hij mijn stemmingen perfect aanvoelt en me altijd weet op te monteren wanneer dat nodig is! Als ik verdrietig ben, dan is hij altijd zo veel rustiger en kroelt hij zachtjes met zijn lippen door mijn haar (ipv het op te eten of mijn schoenveters los te peuteren wanneer het wél goed met me gaat...) en blaast gij zachtjes in mijn gezicht, alsof hij zeggen wil: het is goed, je hebt mij toch?

Gek he, die fjorden :)
Fjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
http://pijama.come2me.nl
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » za 20 nov 2010, 10:18

Iwan wil voor mij alles doen, maar hij neemt niet van iedereen wat aan. Laatst had ik grondwerk les en mijn instructrise zou het wel even voor doen. Iwan keek haar aan, van waarom zou ik dat doen voor jou.... dus deed hij het ook niet. Ook is hij erg slim en beschermend. Als ik in het land kom en er komen paarden naar mij toe wat ik irritant vind, jaagt hij ze weg voor mij. Erg handig.

Raya is echt een schat, knuffelkont. Maar als ze iets niet leuk vind, dan laat ze dat echt merken en kun je zelfs nog een klein hapje in je jas verwachten, de trut ;)
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
myquitte
Contacteer:

Bericht door myquitte » za 20 nov 2010, 18:13

ik heb zie wel veel unieke eigenschappen bij quitte. wat ik wel bijzonder van haar vind : Als ik of iemand die haar van stal buiten zet en diegene heeft haast, dan pakt ze je. dan gaat ze stilstaan en blijft dom staan. als je dan probeerd haar mee te krijgen, dat lukt je niet. tot je zelf rustig bent en geen haast meer hebt, dan pas wil ze wel met je mee lopen.

En als quitte niet echt lekker in haar vel zit of ze is het ergens niet mee eens, dan laat ze het heel erg goed weten. ze is boos, nukkig en ze wordt zelfs boos als ik haar dan om wil zetten. ze kan dan echt niets van me hebben. het beste is dan, laat maar lekker met rust.... O:) lief paard :sorry:
Yvonne6

Bericht door Yvonne6 » ma 22 nov 2010, 09:53

Fjorden zijn gewoon super,ik wil ook nooit meer een ander ras
Ravina(OrstaxBrusvein)
Hercules(Rubis d'OberxOrsta) Geboren: 17-05-2011 - † 01-08-2012
rowenna

Bericht door rowenna » do 25 nov 2010, 09:49

Bij Uud hebben ze volgens mij de oren er verkeerd op gezet, ze staan bijna altijd naar achter, maar meent er niks van, hij is altijd lief en zal geen vlieg kwaad doen.
Ook is hij helemaal gek van James, Waar James is, is Uud en andersom.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Charret

Bericht door Charret » do 25 nov 2010, 20:59

Alies kan heel goed duidelijk maken wat ze ergens van vindt. Heerlijk is dat :D
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Evy
Contacteer:

Bericht door Evy » do 25 nov 2010, 22:39

Odin kan ontzettend enthousiast reageren als ik met haar ga spelen, als we beginnen met spelen dan gaat ze altijd zachtjes hinneken.
Verder reageert ze heel goed op m'n stem en aanwijzingen, en ze is nergens bang van. Zodra er iets engs is in de bak bijvoorbeeld, dan is Odin er als de kippen bij :D Ook is het een paardje wat heel graag voor je werkt, ze heeft een enorme looplust en blijft maar gaan.

Dasha is net als Odin een oud wijf. Zodra er iets te zien is dan staat ze er als eerste bij. Ontzettend nieuwsgierig naar alles.
Ze laat het ook erg goed merken als het niet gaat naar haar zin, dan gaan de oren naar achter en dan trekt ze haar neusgaten omhoog.
Verder is ze erg vriendelijk naar mensen toe en knuffelt ze graag.

Vickey kan naar andere paarden echt een frøken zijn, ze is ook de leider van de kudde en moet dat vooral aan de jonge dieren vaak duidelijk maken.
Maar tegen mensen is ze echt super lief, ze zal nooit haar oren naar achter doen, heeft ook nog nooit gebeten.
Ze trapt ook nooit tegen de deur aan van ongeduld, iets wat de rest wel doet :D
Verder zal ze altijd haar best doen voor je.
Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! *-:)

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » vr 26 nov 2010, 07:36

@Siets; dat herken ik ook bij Cindy.
Ze heeft zo'n rust en kalmte over zich dat je alles wel met haar aandurft.
Maar tegelijkertijd kan ze soms ook zo wispelturig zijn,dat je haar soms wel eens achter het behang wil plakken _-:(
Toch zitten wij op 1 lijn en dat is zo heerlijk bij haar, ik vertrouw haar volkomen ondanks haar uitspattingen soms.
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » za 18 dec 2010, 16:41

Yara gaat als een stofzuiger door de sneeuw..
is idolaat van veulens en ezels en daardoor ook niet tegen te houden
En vind t leuk om mensen te laten skieeen
Plaats reactie